Ängeln17 Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2009 Långlördagen va iskall. Lyckades vinna en allin med fyrfärg på bordet (KJo vs 99) men sen dött. TT i sen pos och utg raisar jag har ca 7BB kvar och ställer. Fi KK. Med mindre än 1BB kvar ställer med 88 får två syn och floppar set. Nästa hand AQ och utg höjer. Ställer med 3BB FI synar med 22 som får stå. För säkerhets skull kommer en 2 på flopp så en Q på turn hjälper inte. Däremot gick cg på 1/2 utomordentligt bra. Löningshelg och bra träffbild ihop med deras synvillighet gav bra pengar. 2,5/5 däremot va iskallt. Träffa knappt nått eller så blev jag utdragen när jag väl fick en starthand värd namnet. Ibland fick jag vinna små potter. Enda till sista handen när jag skulle lägga av då hände detta som gjorde att resultatet på 2,5/5 iaf blev marginellt +: Hero (Button) ($513.91) SB ($215.26) BB ($459.69) MP ($999.76) UTG ($544.18) Preflop: Hero is Button with 10, 10 UTG calls $5, 1 fold, Hero bets $22.50, SB calls $20, 1 fold, UTG calls $17.50 Flop: ($72.50) J, 2, 5(3 players) SB checks, UTG checks, Hero bets $54.37, 1 fold, UTG calls $54.37 Turn: ($181.24) 10(2 players) UTG checks, Hero bets $135.93, UTG raises to $467.31 (All-In), Hero calls $301.11 (All-In) River: ($1055.32) 4(2 players, 2 all-in) Total pot: $1055.32 Results: Hero had 10, 10 (three of a kind, tens). UTG had 2, 2 (three of a kind, twos). Outcome: Hero won $1040.32 Däremot på 1/2 gick det kanon. Började med den här handen efter att ha tappat en hundring straxt innan: Hero (SB) ($365) BB ($188.92) UTG ($257.44) Button ($507.37) Preflop: Hero is SB with 8, 8 1 fold, Button bets $5.75, Hero calls $4.75, BB calls $3.75 Flop: ($17.25) 7, Q, 8(3 players) Hero checks, BB checks, Button bets $10, Hero raises $37.93, BB calls $37.93, Button calls $27.93 Turn: ($131.04) A(3 players) Hero bets $98.28, BB calls $98.28, 1 fold River: ($327.60) Q(2 players) Hero bets $163.80, BB calls $46.96 (All-In) Total pot: $421.52 Results: Hero had 8, 8 (full house, eights over Queens). BB didn't show Outcome: Hero won $527.83 Nästan handen där på Hero (Button) ($592.07) BB ($150.74) SB ($254.44) UTG ($463.69) Preflop: Hero is Button with 2, 2 Hero calls $2, 1 fold, BB calls $1, UTG checks Flop: ($6) 2, 9, 5(3 players) BB bets $2, 1 fold, Hero raises $12, BB calls $10 Turn: ($30) J(2 players) BB bets $12, Hero raises $66, BB calls $54 River: ($162) 6(2 players) BB checks, Hero bets $75, BB calls $70.74 (All-In) Total pot: $303.48 Results: Hero had 2, 2 (three of a kind, twos). BB didn't show Outcome: Hero won $300.16 Sen en som jag kanske borde vikit med tanke på nivån Hero (Button) ($734.47) UTG ($163.87) SB ($191.67) BB ($391) MP ($510.99) Preflop: Hero is Button with Q, Q Hero bets $7, 2 folds, UTG calls $6, MP calls $5 Flop: ($21) 3, 6, 4(3 players) UTG checks, MP checks, Hero bets $15.75, 1 fold, MP calls $15.75 Turn: ($52.50) Q(2 players) MP bets $30, Hero calls $30 River: ($112.50) 5(2 players) MP bets $86, Hero calls $86 Total pot: $284.50 Results: Hero had Q, Q (three of a kind, Queens). MP had K, 8 (flush, King high). Outcome: MP won $277.39 Sen klirra det till i spargrisen igen några gånger Hero (UTG) ($579.72) MP ($284.83) Button ($470.49) BB ($146.35) SB ($87.19) Preflop: Hero is UTG with K, K MP calls $2, Button calls $2, SB calls $2, BB bets $13, Hero raises $40, 3 folds, BB calls $28 Flop: ($90) K, J, 3(2 players) BB checks, Hero bets $45, BB raises to $104.35 (All-In), Hero calls $59.35 Turn: ($298.70) 2(2 players, 1 all-in) River: ($298.70) 4(2 players, 1 all-in) Total pot: $298.70 Results: BB had J, J (three of a kind, Jacks). Hero had K, K (three of a kind, Kings). Outcome: Hero won $291.24 Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (UTG) ($764.85) BB ($387) Button ($435.17) SB ($336.71) Preflop: Hero is UTG with 9, 10 Hero bets $7, Button calls $7, SB calls $6, 1 fold Flop: ($23) Q, J, 8(3 players) SB checks, Hero bets $11.50, Button calls $11.50, SB raises $29, Hero raises $110, 1 fold, SB raises to $329.71 (All-In), Hero calls $208.21 Turn: ($693.92) 7(2 players, 1 all-in) River: ($693.92) 2(2 players, 1 all-in) Total pot: $693.92 Results: SB had 8, Q (two pair, Queens and eights). Hero had 9, 10 (straight, Queen high). Outcome: Hero won $678.92 Typisk lönespelare som inte förstår att man vill att han ska beta river Hero (MP) ($1134.65) Button ($364.95) UTG ($389.60) SB ($73.97) BB ($477.61) Preflop: Hero is MP with A, J 1 fold, SB calls $2, 1 fold, UTG calls $1, Hero checks Flop: ($6) 4, J, 9(3 players) UTG checks, Hero bets $6, SB calls $6, 1 fold Turn: ($18) 7(2 players) Hero bets $9, SB calls $9 River: ($36) K(2 players) Hero checks, SB raises to $56.97 (All-In), Hero calls $56.97 Total pot: $149.94 Results: SB had 9, 10 (one pair, nines). Hero had A, J (one pair, Jacks). Outcome: Hero won $146.20 Fianns en hel del andra med men orkar inte leta. Totalt gick det +1300 drygt på cg ikväll. En annan sak var att jag såg Andy QQ på samma bord. Han spelade ju betydligt högre förut men svarade att han tiltat bort rullen och därför börjat om. Se vad tilt kan ställa till med. Nu sängen i morgon Tallin . Citera
Ängeln17 Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Hej, hej. Har ett perfekt fungerande nät här på Tallink Spa. Däremot har inte tiden räckt till för att hinna med att skriva nått. Liten sammnfattning: Förrgår: Gick i resans tecken. Smidigt som fn. Bussen mitt emot där man bor och direkt till terminalen i Sthlm. Båten ja. Skulle ju vara Östersjöns nya Drottning. Inte för att vi blev direkt imponerad, snarare tvärt om. Parfymavdelningen blev en stor besvikelse för fru Ängel. Men nått hittade hon Fast det är vackert att åka genom skärgården i Stockholm med båt Igår Gick i tecknet av att titta på gamla stenar som frugan uttryckte. Va varmt som fn men för mig som gammal stenfossil så var det fantastiskt. hur kan man inte gilla sånt här: När man får dricka sånt här hela dagarna Klart att Änglafrun till slut fick göra nått hon gillar, shoppa. Å då fick hon så klart tag i en sån här: Ska inte säga vad den kostar men hur fan kan nått så litet betinga ett så stort pris övergår mitt förstånd. Nu frukost. Vi hörs. Citera
Ängeln17 Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Liten blogg från Tallin va det. Ja inte har det funnits tid till mycket bloggande inte. Vi har haft fullt upp och det har varit ett par kanondagar. Vi har ju i morgon kvar oxå, båten går inte förrän 18.00 lokaltid. Vi ska tydligen hinna med lite mer shopping. Änglafrun upptäckte några affärer som hon missat, varav en va en skoaffär. Så vi har nog att göra till båten går. Efter en härlig dag med div butiksbesök och även en runda i Gamla stan så fick jag tag på Tjuren från Lund på MSN. Vi hade tänkt få ihop en lunch men det sprack av diverse anledningar. Däremot så kom vi överens om att käka middag ihop ikväll. Han hade ett förslag på en restaurang som skulle ha bra mat. Han och jag började i vår hotelbar med några pilsner medan Änglafrun hade tid i skönhetssalongen. När hon va klar och gjort sig i ordning så tog vi en taxi till nämnda ställe. Högst upp på taket i det hus där Lundapågens nya arbetsgivare huserar. En magnefik utsikt över stan med den gamla delen åt ena hållet. Som tur va satt några av hans nya arbetskamrater redan vid ett av borden och vi fick göra dem sällskap. Annars hade vi inte fått ett bord i solen utan fått sitta under taket. Trevliga människor och god mat gjorde kvällen till en mycket rolig och härlig kväll att minnas. Att dessutom få träffa nämnda tjur irl och inse att han va lika trevlig som uppfattningen jag fått om honom, gjorde inte kvällen sämre. Här är ett glatt gäng i kvällssolen här i Tallin: Måste säga att jag är rätt nöjd med att inte ha spelat en hand poker sen i lördags. Borgar ju för att man ska komma laddad till Mikes turnering på fredag, om det nu inte blir fler återbud så det inte ens räcker till en gryta med fullsatt bord. När det gäller resultatet för juni så slutade det någonstans runt 10k+. Ska väl kolla lite mer precist när jag kommer hem och även lägga in en graf, eller nått. Nu är klockan straxt midnatt här i Tallin och det är dags för gubben att somna in. Precis som frugan redan gjort för en stund sedan. Citera
Ängeln17 Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2009 Man kan ha det sämre när man är ute och åker båt . Citera
Ängeln17 Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2009 Då va man hemma igen då. Lika varmt här som i Tallin märker jag. Fast man ska inte klaga, det har man gjort tillräckligt när det va dåligt väder. Ska försöka sammanfatta våra dagar i Tallin: Man ska iaf inte åka till Talling för shoppa. Visst finns det både okända och världsmärken. Men utbudet är ju inte direkt stort. För shopping finns det bättre ställen att åka till. Fast om man som vi är där när de rear så kan man faktiskt göra en del riktigt klipp. Sevärdheter finns i massor om man som jag gillar gamla stenhus och kyrkor. Framför allt om man tar sig tid att titta uppåt på husfasaderna, och framförallt i den gamla delen av stan. Fast visst kan man ana att landet tillhört det forna Sovjetunionen. Även om man försöker få bort den kopplingen. Maten var väl ingen höjdare. Fullt ätbar på de ställen vi åt men inget för den som förväntar sig en goumémiddag. Frukosten (här har vi ju bara vårt hotell att bedömma) var okey. Däremot saknades det ljust bröd. Det som bjöds var ett mörkt surdegsliknande bröd. Helt ok och ätbart men man saknade ju de halvvarma frallerna eller Croisanterna. Billigt var både maten och att åka Taxi. Även öl och sprit va billigt i förhållande till här hemma. Cigaretter var ungefär 50-65% billigare än här hemma. Båtresandet då. Med det vädret vi har haft åt båda hållen så var det fantastiskt att kryssa. Dock va frun lite besviken på utbudet av shopping ombord. Framför allt parfymeriet va tydligen en besvikelse. Buffén va definitivt inte värd pengarna som den kostade. Litet urval och rätt smaklöst. Standardfrukosten okey, men inte mer. Däremot så på hemvägen så uppgraderade vi till en A-hytt med dubbelsäng och fönster samt la till lite grann och tog specialfrukosten. Det är vad jag kallar frukost. Fanns förståss det vanliga men även löjrom med alla tillbehör, bacon, ostgrattinerade champinjoner, stekta tomater mm. Dessutom fanns möjligheten att beställa (vilket vi så klart gjorde) nylagad omelett. Om man önskade kunde man dessutom få champange till frukosten. På hemvägen åt vi i den Ryska restaurangen ombord. WOW, vilket käk. Började med en rödbetsoppa som va delikat, frugan tog en blini med skogssvampstuvning som va himmelsk, redan där började vi bli mätta. Till varmrätt åt vi Kievkotlett vilket är fylld kycklingfilé som paneras och steks i olja. Det innebär att all smak från fyllningen gick rakt in i köttet som dessutom blev oerhört saftigt. Till detta potatisklyftor. Efterrätt fick bli Jordgubbar alá Romanov tillsammans med en expresso. Saligt gott måste jag säga. Som helhet får resan en 7 av 10 möjliga. Avslutar med lite bilder: Visst ja, glömde ensak. Människorna. Lite typiskt ryskt buttra men ändå trevliga och hjälpsamma. Förvånansvärt bra på engelska. Tevligast va de som vi käkade middag med på taket av ett av huse (se tidare inlägg) . Avslutningsvis kommer här grafen för juni månads spel. Cirkus +10k blev det. Citera
Jennez Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Trevligt bloggande och kul att äntligen ses i verkligheten! Citera
Skumdum Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Fint, ängeln, och grattis till de fina resultaten! Det är du värd. Citera
Itmon Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Ser ut att ha haft en skön semester:-D , gillar du gamla städer med massor av stenhus är Visby absolut ett grymt alternativ. Sen finns det massor av trevliga krogar att slå runt på, iaf under sommaren. Citera
Ängeln17 Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Trevligt bloggande och kul att äntligen ses i verkligheten! Tack. Nöjet var helt på vår sida. Fint, ängeln, och grattis till de fina resultaten! Det är du värd. Tack. Ser ut att ha haft en skön semester:-D , gillar du gamla städer med massor av stenhus är Visby absolut ett grymt alternativ. Sen finns det massor av trevliga krogar att slå runt på, iaf under sommaren. Kanonskön. Visby ja. Tyvärr har jag bara haft nöjet/möjligheten att tillbringa tid i Viby under mina tjänsteresor. Fast jag har hunnit med att se lite av staden fanttastiska skönhet. Det jag sett har tänt en längtan efter att få tillbringa flera dagar, lediga då, i stan och bara promenera runt och se på just gamla stenar och arkitektur. Ska försöka förverkliga detta under hösten, tidiga delen, när er turistsäsong är över och det inte är så mycket trängsel i stan. Så där ja. Nu har man fått ett par timmars sömn till de 1½ man fick i morse. Kom hem vid kvart över sex och somnade väl en kvart senare. Vid åtte (säger man så på gåtlänska? ) väcktes man av frugan för då var uppstigning inför dagens bravader. Kom hem vid halv fyra tog en kaffe och slocknade sen som en klubbad säl. Tar på krafterna att vara livespelare . Här kommer en resumé av gårdsagen/kvällen/natten. Dagen började redan vid tio över sju då jag kvällen innan förlorat en match i sten, sax, påse. Först till fem gällde och blev fullkomligt krossad med 5-1 . Vad det gällde? Tvättstugetjänsten så klart. Kul att komma ner tjugo minuter senare och hitta torkskåpet påslaget med öppna dörrar. Det hade inte slagits av av den som tvättade kvällen innan och eftersom det styrs av timer så slog det på automatiskt klockan sju för att sen i trettio minuter stå och spy ut 60 gradig varmluft på en yta av ca 15 kvm. Det var nog säkert 40-50 grader i tvättstugan. Jiiippiiee. I vilket fall så klarades den av och vid ett kom dotra och svärson för att käka sillunch. Därefter fick man sticka iväg och hämta den nya damsugare vi beställt då vår förra mer eller mindre lagt av efter tolv år, RIP. Vid halv fyra var det dags att styra kosan mot någon liten farm utanför Kumla/Örebro. Farmare MikeTime hade ju bjudit in till en liten pokertillställnig i sin bastu (han kallar det pokerstuga). Med en så utomordentlig vägbeskrivning av herrn så gick det inte att köra fel. Även om vi själva tyckte att vi blev lite sena pga av alla husvagnsekipage och långtradare så var vi ändå först (tillsammans med JohnH) på plats tio-femton minuter före start. Pokerspellare är ett konstigt släkte. Att vara i tid ligger inte för denna djurgrupp. Fast å andra sidan hann vi ju med att inspektera ägorna och kolla närmare på var frukostäggen på gården kom från. Måste säga att hela egendomen var väldigt trevlig och låg mycket vackert. Sent om sider så kom vi igång ungefär 45 minuter försenade. Turneringen som sådan var upplagd så att man fick 12k i startmarker och hade möjlighet till en rebuy eller addon, till rabatterat inköp, där man fick 10k i marker. Strukturen började på 25-50 och perioderna var på 35 minuter. Klart spelvänlig med andra ord. Totalt blev vi 25 förväntansfulla och spelsugna själar. Två av dessa var kvinnor. Jag hamnade på ett rätt mjukt bord med några bekanta ansikten. Mitt emot satt Mike själv och i andra änden av bordet satt Valterego. Till vänster om mig satt en för mig okänd kvinna som började med att påpeka att hon inte hade spelat live tidigare. Dessutom så hade hon svårt med hur mycket hon skulle beta, lägga i blind osv. Åtminstonde var det hon ville att vi karlar skulle tro. Hon spelade rollen mycket bra men för en som är van att spela live så hittar man snart små detaljer som gör att man inser att detta bara är ett spel för galleriet. Hon hade stenkoll, både på vad hon gjorde och vad vi andra gjorde. Däremot så hade hon en väldigt lös spelstil där hon med jämna mellanrum och vid rätt tillfälle la till en aggresiv växel. Spelet inleddes lite trevande och nämda dam i fråga tog snart kommandot vid bordet genom sitt spel men oxå genom bra starthänder och en fabulös träffbild. Ganska snart var hon cl skulle jag tro. Själv var jag iskall och eftersom åren lärt mig att vara tålmodig och jag vet att det inte är på 25-50/50-100 etc som man vinner några pengar, tog jag fram det stora tålamodet ur gömmorna. Avvakta och vänta på rätt tillfälle att slå till. Första blindsperioden tror jag att jag lirade en hand. I den andra tittade jag ner på KcJc i SB och när knappen höjer först in väljer jag att bara syna. Floppen kommer xx i c och en J. Jag väljer att beta ut ca 60% av pott och får syn. Turn kommer en Q i c. KLONK. Frågan va nu bara hur/om jag skulle få betalt. Valde att tänka länge och betade till slut besvärat ut dryga halva potten och fick till min glädje syn. River blankade och jag betade halv pott igen i förhoppning om att han antingen skulle ha ett tvåpar eller lägre färg. Tyvärr så valde han att folda. Därefter följde återigen en korttorka och efter två perioder hade jag spelat två händer, förutom de i BB där det limpats pre. Period tre började på samma sätt med iskyla. Till slut tittade jag ner på QQ och det känndes trevlig med två damer till vid bordet. Då gör Mike en raise i tidigt pos och spelaren till höger om mig ställer in som short. Jag väljer då att ställa in eftersom jag vill inte att Mike ska få en enkle resa med någon form av A. Mike synar dock (jag täcker honom)och visar ?(kommer inte ihåg), shortyn hade ett lägre pp har jag för mig och mina QQ får stå och får dessutom förstärkning på turn av ytterligare en kvinna på brädan. Vilket gjorde att jag fick en helt okey stack med tanke på blindsen. Damen till vänster om fortsätter att ha medflyt och slår ut Valterego genom att rivra ett högre set än hans floppade sexor. Därefter så fortsätter jag att inte lira många händer. Spelare börjar att slås ut och till slut så bryts ett bord så vi bara har två kvar. Till vårt bord två platser till vänster om mig sätts en Katrineholmare med en stack som är nästan jämförbar med damen till vänster om mig. Kul, nu har man cl och chipptvåan direkt till vänster. Bara att dra åt bromsen ännu mer och plocka fram ännu mera tålamod. Till slut tittar jag ner på AA i SB och efterom utg (Katrineholmaren) höjer till 1800 (BB 600) och alla foldar till mig så väljer jag att slå om till 5400. Får en blixtsyn vilket inte direkt gör mig orolig med tanke på hans spelstil. Floppen kommer KQ i h och en 7. Jag har ca 14 kvar i stacken och funderar på hur jag ska göra. Eftersom KQ/77 mycket väl kan finnas i hans range men även hel massa annat som färgdrag/AK mm, bestämmer jag mig för att överspela lite för att eventuellt få honom att tro att jag har färgdraget, har han set eller tvåpar så må det vara hänt (även om jag betar normalt blir jag ju pottcomittad med den stack jag har kvar). Alla andra händer i hans range leder jag ju mot även om det kan vara en coin mot en del. Jag ställer in och han blixtsynar vilket inte var lika roligt som preflopp. Dock hade han precis som jag hoppats satt mig på färgdraget och synat med en träff på 7 med en 97s hand. Min AA får stå genom hela handen och jag fick en skön uppdubbling. Därefter plockar jag fram stora gungstolen och lutar mig tillbaka för att avvakta när de andra spelarna börjar slå ut varandra lite fortare. Katrineholmaren slår till slut ut damen till vänster om mig när han får henne att syna en allin preflopp med A2s mot hans A9. Han är nu mega cl med säkert 3x så mkt som närmaste opponent. Själv flyter jag med och stjäl lite blinds då och då och får till slut KK i sen pos. Några limp och jag slår upp ca 4½ BB och det blir rundfold. Till slut är vi 9 spelare kvar och det känns så där lagom kul att ha mega cl direkt till vänster om mig. Spelat blir avvaktande och ingen vill åka på finalbordsbubblan. Skulle tro att det tog nog dryga timmen innan vi till slut fick ett fb vid straxt efter två ungefär. Då hade vi lirat i närmare 8-8½ timmar. Jag komme till fb med med ca 25BB och är väl inte shortyn men bland de tre sista är jag nog. Dessutom får jag nu Katrineholmaren, med sin jättestack, till höger om mig vilket känns betydligt bättre än tidigare. Återigen får man plocka fram det man får med åren. Tålamodet. Första blindsperioden på fb hade jag nog ett som bästa han 69s. Men skam den som ger sig. Jag fortsätter spela mitt tajta tålamodsprövande spel. Snart så minskar det med spelare på fb och vi blir 6 kvar. Sedan följer pott ett av två som för min del är nyckelpotter på fb. Jag hamnar allin pre (jag ställer) mot bordet shorty som i BB hittat AQ mot mina KJs. Dock riskerar jag inte att åka då han bara har en 5-6 BB kvar i stacken. Flopp och turn blankar men på river kommer en J som gört att jag kan pusta ut. Nu blir det bubbelspel. Jag lyckas stjäla några blinds här och där tack vare min tajta image. Sen när jag får två limp till mig i BB så väljer jag att ställa med 67s och får som jag räknat med två fold. Jag visar dessutom handen för att tvätta bort en del av tajtstämpeln om jag skulle få lite bra starthänder. Till slut så brister bubblan då en av hemmaspelarna var vänlig nog att busta på den så vi som är kvar är ITM. Jag tittar ner på KJs i utg och med 14BB så finns inget val. Ställer in och Katrineholmaren i BB hittar konstigt nog synen med QQ. Det är första gången för kvällen som mina marker hamnar i mitten när jag inte leder. Och bara andra gången som min turneringsexistens står på spel. Flopp kommer A45, suck, turn 2 och river en mirakalös 3a. Brädan stegar och vi splittar på SB och antar. Kort därefter förlorar Katrineholmaren några potter som gör att han inte längre är cl. När jag sen tittar ner på KQ i BB och han ställer i SB som först in så ser jag ingen anledninga att vika. Han vänder upp QJ (har jag för mig) och eftersom brädan blankar och jag numera täcker honom så åker han på fjärde plats. Jag har nu fått ihop en ansenlig stack och med tre spelare kvar så har vi en som ligger lite före oss två andra. Jag förslår en deal då klockan nu är närmare fyra på morgonen. Ingen av de andra hoppar på så vi spelar vidare. Ytterligare en hand som jag tycker va rätt viktig var när jag i BB tittar ner på Qjs och 3-betar efter att SB höjt. SB synar och brädan kommer AKJ med två s isom är min färg. SB checkar och jag väljer att beta ca 2/3 pott. Till slut viker SB efter mycket vånda och visar upp QJo. Äntligen vid halv fem så blir vi HU. Första handen tittar jag ner på 6Ts och då han återigen höjer min BB (han gjorde det ofta i SB) så väljer jag att ställa in. Dels för att jag är trött på att han höjer min BB och dels för att att jag är trött efter nästan elva timmars spel. Dessutom så ledde han nog med 3/4 av markerna mot mina 1/4 och antingen så dubblar jag upp och kommer nästan ikapp och dels så har jag en bilresa på en och en halv timme framför mig. Jag skulle ju upp vid åtta som sagts tidigare. Han hittar synen med J8o vilket gör att det är fördel honom men att jag inte är död. Tyvärr så blankar brädan och han tar hem förstapriset. Själv föräras jag med nästan 5k vilket jag är hyffsat nöjd med. Min opponent i HU satt redan vid mitt bord när vi startade och jag kan lugnt säga att han var en värdig vinnare. En mycket duktig och kompetent spelare som jag i framtiden kommer ha respekt för när vi möts nästa gång. Att han är en duktig spelare visas oxå genom att han ska ner och spela Barcelona och lira EMOP ME. Att han dessutom var en spelare från Mikes klubb gjorde inte saken sämre. Om jag nu inte fick vinna så va det bra att en hemmaspelare fick göra det. Sammanfattningsvis kan jag säga följande: En mycket väl genomförd turnering med en turneringsledare som gjorde sitt jobb alldeles utmärkt. En samling mycket trevliga människor och en härlig miljö att spela i. På en skala till fem får turneringen 4½ . Anledningen till att det inte blev fem är att godsägaren envisades att spela någon form av suggestiv musik i högtalaren under hela MTTn. Det här är så här poker ska spelas och inte ensam framför en skärm. Enda missräkningen var att jag inte hann med att lira något cg då jag direkt efter avgörandet kände att det nog va dags att se till att man kom hem och fick någon timmes sömn. Nu blir det en whisky och sen Moltanbano. Om jag inte somnar innan förståss. Edit: Ev felskrivningar och felaktig verklighetsuppfattning skylls på sömnbrist. Mao kan vissa händer va något felaktiga i positionsangivelser osv men i det stora hela stämmer det nog rätt bra. Citera
MikeTime Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 ...suggestiv musik Okultiverade människa! Det var ju sköngungande country, härlig melodiös rock samt lite andra guldkorn. Men ok, skicka beställning på musikgenre till nästa turre så fixar jag det. För utan lite musik vill jag inte lira livepoker... Edit: Var 17 hittade du den tredje kvinnan??! Citera
Ängeln17 Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Okultiverade människa! Det var ju sköngungande country, härlig melodiös rock samt lite andra guldkorn.Men ok, skicka beställning på musikgenre till nästa turre så fixar jag det. För utan lite musik vill jag inte lira livepoker... Edit: Var 17 hittade du den tredje kvinnan??! Mitt emot mig satt en kärring . Citera
Ängeln17 Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Ikväll blir det lite poker. CG och ev någon MTT. Citera
Crappy Postad 5 Juli , 2009 Rapport Postad 5 Juli , 2009 "db för arbetslösa pokerspelare" ? Är det inte då man kallar sig "pokerproffs"? Btw Då kanske man får se dig i Bwin och/eller stars turrarna ikväll? Jag är tacksam om du låter bli mina marker bara Citera
Ängeln17 Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Tyvärr har jag ingen deg på nån av siterna så jag passar denna vecka. Citera
Ängeln17 Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Update. Om jag lirade lite poker förra månaden är det inget mot vad jag gjort denna månad. Totalt 12 timmar so far. Desto mer arbete denna vecka. Massor av av regn har gjort att det varit som att jobba i en lergrop . Dessutom har det inneburit att jag är kanontrött på kvällarna, så även idag. Ska dock försöka klämma in lite poker ikväll. Citera
MikeTime Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Gl! Btw - nu kan ni (du & Ruda) boka i sista lördagen i september. Då är ni nämligen välkomna till nästa inbjudningsturre! Kl 16, inköp 500+60, rebuy 400:-. Rödmarkera i almanackan! Citera
Ängeln17 Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Gl! Btw - nu kan ni (du & Ruda) boka i sista lördagen i september. Då är ni nämligen välkomna till nästa inbjudningsturre! Kl 16, inköp 500+60, rebuy 400:-. Rödmarkera i almanackan! Jag lär väl dyka upp troligen. Ruda är väl mer osäkert. Kom ihåg dotras telefonsamtal vid 05.00 förra veckan . Kanske kan locka med någon annan som inte vet hur länge den håller på. Förslag: Börja redan klockan 14.00. Det är ju en lördag och med de antalet marker i spel vi pratar om så lär det ta en 12-14 timmar ändå. Man räknar med att en turre normalt tar slut när BB är någonstans runt 10% av totala antalet marker, ibland ner till 5%. Så kolla blindsstrukturen och räkna sedan ut tiden bara. Citera
MikeTime Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Redan bestämt. Ser ut så här: Startstack 8K, rebuy/addon 8K. Totalt 16K (mot 22K förra turren). 30/25 min blinds från start (mot 40/30 min förra turren), startar på 25/50, vid 100/200 kommer anten in och kommer därefter att ligga på c:a 10% / BB (mot 5% vid förra turren). Max 30 deltagare. Start 16 (blir väl i realiteten vid 16:30). Tror det här upplägget gör att turren blir ungefär 2-3 timmar snabbare mot sist om antalet spelare är detsamma. Tidigare starttid gör att den borde vara avklarad till senast 00:30 imo. Myyyycket tid över för cg-slask mao! Hälsa Ruda att frugan hans nog glömt det hela tills dess! Citera
Ängeln17 Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Redan bestämt. Ser ut så här: Hälsa Ruda att frugan hans nog glömt det hela tills dess! ovillig att ändra sig Ett klart fall av diktatorskap Skulle inte tro det när det gäller henne . Idag några MTT. Iskall för närvarande på SvS i dom. Får in degen som short och i underläge nästan varje gång. Däremot cg flöt på bra. 1,8k upp på knappt 4½ timmes spel. Blandat 1/2 och 2,5/5. Gonatt. Citera
Ängeln17 Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 21.00 Långlördag på SvS och dessutom lite cg. Citera
Ängeln17 Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 21.00 Långlördag på SvS och dessutom lite cg. Ifall jag hinner så kan ni alltid syna. Jag är "stekhet" just nu på SvS i MTTs . ***** Hand 1068485917 ***** 25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, July 11, 2009 11:28:52 PM Texas (Vanlig /Turnering ) Plats 1: petur (1995.00) Plats 2: Bojen1 (1710.00) Plats 3: CosmoKrame (790.00) Plats 4: C.A.Chip (2841.00) Plats 5: Skitsnygg (3091.00) Plats 6: Battle Ox (4535.00) Plats 7: Anders_Bon (2654.00) Plats 8: Galtons (1155.00) Plats 9: Ängeln17 (1575.00) Plats 10: joppe80 (775.00) Galtons lägg LM 25.00 Ängeln17 lägg SM 50.00 ** Giv ** Ängeln17 [, ] *** Bet Runda 1 *** joppe80 Lägg petur Syna 50.00 Bojen1 Lägg CosmoKrame Lägg C.A.Chip Lägg Skitsnygg Syna 50.00 Battle Ox Lägg Anders_Bon Lägg Galtons Syna 50.00 Ängeln17 Passa *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Galtons Satsa 100.00 Ängeln17 Höj till 450.00 petur Lägg Skitsnygg Lägg Galtons Syna 450.00 *** Turn(Board): *** : [] *** Bet Runda 3 *** Galtons All-in 655.00 Ängeln17 Syna 655.00 *** River(Board): *** : [] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2410.00 Galtons [, ] Två par, kungar och tior Vinst: 2410.00 Ängeln17 [, ] Två par, kungar och sjuor Vinst: 0.00 ***** Hand 1068423612 ***** 15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, July 11, 2009 10:24:39 PM Kvällskvisten (Vanlig /Turnering ) Plats 1: Trulza (1990.00) Plats 2: Rybka (458.00) Plats 9: Ängeln17 (2155.00) Plats 3: rosahaxxor (2863.00) Plats 4: allinagain (2132.00) Plats 5: spide (1235.00) Plats 6: Dempa66 (2745.00) Plats 7: biglooser (547.00) Plats 8: Tuppen73 (750.00) Plats 10: PAKA (940.00) Rybka lägg LM 15.00 rosahaxxor lägg SM 30.00 ** Giv ** Ängeln17 [, ] *** Bet Runda 1 *** allinagain Syna 30.00 spide Lägg Dempa66 Lägg biglooser Lägg Tuppen73 Höj till 60.00 Ängeln17 Höj till 240.00 PAKA Lägg Trulza Lägg Rybka Lägg rosahaxxor Lägg allinagain Lägg Tuppen73 Syna 240.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Tuppen73 All-in 510.00 Ängeln17 Syna 510.00 *** Turn(Board): *** : [] *** River(Board): *** : [] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1575.00 Ängeln17 [, ] Triss i damer Vinst: 0.00 Tuppen73 [, ] Stege med ess i topp Vinst: 1575.00 ***** Hand 1068363158 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, July 11, 2009 9:14:48 PM Långlördag (Vanlig /Turnering ) Plats 1: hella999 (4753.00) Plats 2: FJALLKO (6025.00) Plats 3: snyggjonas (4180.00) Plats 4: EEros (4885.00) Plats 10: Ängeln17 (4235.00) Plats 5: Jacks_10 (8142.00) Plats 6: zsazsa (3910.00) Plats 7: Mr McClode (4760.00) Plats 8: viperious (4520.00) Plats 9: enanger (4590.00) EEros lägg LM 10.00 Jacks_10 lägg SM 20.00 ** Giv ** Ängeln17 [, ] *** Bet Runda 1 *** zsazsa Syna 20.00 Mr McClode Syna 20.00 viperious Syna 20.00 enanger Lägg Ängeln17 Höj till 140.00 hella999 Syna 140.00 FJALLKO Lägg snyggjonas Lägg EEros Lägg Jacks_10 Lägg zsazsa Höj till 920.00 Mr McClode Lägg viperious Lägg Ängeln17 Höj till 2100.00 hella999 Lägg zsazsa Syna 2100.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** zsazsa Passa Ängeln17 All-in 2135.00 zsazsa All-in 1810.00 *** Turn(Board): *** : [] *** River(Board): *** : [] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 8030.00 Ängeln17 [, ] Två par, ess och åttor Vinst: 0.00 zsazsa [, ] Kåk Vinst: 8030.00 3 MTT igår och utdragen i alla. Det är väl ungefär så här det ser ut på SvS just nu i alla MTTs. Funderar allvarligt att lägga ner turneringsspelet. Annars började det bra på cg oxå. Efter 25 min va jag ca 1250 back. Scenariona va ungefär som i turneringarna. Utdragningarna haglade. Det är som om SvS tycker att om man har en bra kväll så ska man få sota för det nästa. Jobba dock tillbaka och slutade bara ca 400 back på cg. Idag står det födelsedagsfirande på programmet. Minsta dotter fyller idag och fru Ängel på tisdag. Då slår vi ihop det och hela klanen kommer hit på tårta och kaffe i eftermiddag. Ikväll kanske man hinner med att bli lite mer utdragen. Citera
Ängeln17 Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Då så. Har fått iväg alla gästerna och har även hunnit packa. Drar till K-holm i morgon för att bygga ett soldäck åt dotra. Ska även passa på att göra ett gästframträdande på Galten. Tänker lira deras måndagsturnering. har även lurat med mig svärsonen så värdet ska bli lite bättre:mrgreen:. Ikväll ska jag donera lite i div MTTs på Svs igen har jag tänkt. Bl.a. PF.turren. En del cg blir det nog oxå. Citera
Ängeln17 Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Visst funkar det lika djävla bra som vanligt i MTTna på SvS. Blir tokig. CG går ju bättre. Funderar på att lägga ner MTTs faktiskt. Några händer från idag. Fi va väldigt aggro pre och sen spelade handen sig själv Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($495.88) Hero (UTG) ($1035.66) MP ($380.81) SB ($1276.10) BB ($822.07) Preflop: Hero is UTG with 10, 7 1 fold, SB bets $20, 1 fold, Hero raises $57.50, 1 fold, SB calls $40 Flop: ($125) 3, 6, 5(2 players) Hero bets $93.75, SB calls $93.75 Turn: ($312.50) 10(2 players) Hero bets $156.25, SB calls $156.25 River: ($625) 10(2 players) Hero bets $312.50, 1 fold Total pot: $625 Results: Hero had 10, 7 (three of a kind, tens). Outcome: Hero won $922.50 Den här med Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($287.08) Hero (UTG) ($1292.31) MP ($459.57) SB ($1025.45) BB ($1207.28) Preflop: Hero is UTG with 6, 7 3 folds, Hero bets $15, MP calls $12.50 Flop: ($35) 6, 6, A(2 players) Hero bets $26.25, MP raises $77.50, Hero raises to $1274.81 (All-In), MP calls $364.57 (All-In) Turn: ($919.14) 8(2 players, 2 all-in) River: ($919.14) 5(2 players, 2 all-in) Total pot: $919.14 Results: Hero had 6, 7 (three of a kind, sixes). MP had 6, 9 (three of a kind, sixes). Outcome: MP won $904.14 Annat bord. Orka folda mot bordet fisk Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($264.17) Hero (MP) ($492.50) Button ($786.28) SB ($251.41) UTG ($621.87) Preflop: Hero is MP with 10, Q 1 fold, Hero bets $17.50, 1 fold, SB calls $15, BB calls $12.50 Flop: ($52.50) 8, 3, Q(3 players) SB checks, BB bets $55, Hero calls $55, 1 fold Turn: ($162.50) 4(2 players) BB raises to $191.67 (All-In), Hero calls $191.67 River: ($545.84) J(2 players, 1 all-in) Total pot: $545.84 Results: BB had 7, Q (one pair, Queens). Hero had 10, Q (one pair, Queens). Outcome: Hero won $532.20 Träffa bra här Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (UTG) ($753.03) Button ($1002.19) SB ($182.68) BB ($561.45) Preflop: Hero is UTG with K, K Hero bets $17.50, Button calls $17.50, 2 folds Flop: ($42.50) K, 9, J(2 players) Hero bets $31.87, Button calls $31.87 Turn: ($106.24) 6(2 players) Hero bets $53.12, 1 fold Total pot: $106.24 Results: Hero had K, K (three of a kind, Kings). Outcome: Hero won $156.71 Vad ska han ha liksom Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (Button) ($789.38) SB ($1004.07) MP ($1340.60) BB ($114.32) UTG ($535.35) Preflop: Hero is Button with 4, 4 1 fold, MP bets $17.50, Hero calls $17.50, 2 folds Flop: ($42.50) 5, 7, J(2 players) MP checks, Hero checks Turn: ($42.50) J(2 players) MP bets $5, Hero calls $5 River: ($52.50) Q(2 players) MP checks, Hero checks Total pot: $52.50 Results: Hero had 4, 4 (two pair, Jacks and fours). MP had 8, A (one pair, Jacks). Outcome: Hero won $51.19 På 1/2 betalar de gärna av iaf Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($146.71) Hero (BB) ($621.97) UTG ($398) MP ($652.09) Button ($17) Preflop: Hero is BB with A, A UTG bets $8, 3 folds, Hero raises $25, UTG calls $19 Flop: ($55) J, 4, 10(2 players) Hero bets $41.25, UTG raises $82.50, Hero raises to $594.97 (All-In), UTG calls $288.50 (All-In) Turn: ($797) 6(2 players, 2 all-in) River: ($797) 4(2 players, 2 all-in) Total pot: $797 Results: Hero had A, A (two pair, Aces and fours). UTG didn't show Outcome: Hero won $1005.97 Totalt blev det runt 700+ på cg ikväll. Kändes skönt efter gårdagens dipp. Men som sagt. MTTs på SvS ska jag fundera på om jag ska lira i fortsättningen. Nu ett brejk från nätpokern och istället live i mrogon och sen snickra lite. Citera
MikeTime Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Lycka till i Holmen ikväll! Dagens speltips; Chillen höjer allt, bra betalt om man har bra hand. Citera
MikeTime Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Tycker det är dålig stil att starta slagsmål, kasta marker och kort omkring sig och dessutom visa upp navelluddet första gången man besöker en pokerklubb. Citera
Recommended Posts