Ängeln17 Postad 10 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Juni , 2009 Standard av FI med a2d in my opinion...hur hade du spelat handen? Tveksamt om jag ens synat pre med Ax,även om de är suited. Hade jag det och fått den floppen så kade jag inte synat ett bet utan istället höjt på floppen och om nödvändigt fått in det där. Att syna rakt av både flopp och turn är imho en fiskspecial på SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 10 Juni , 2009 Rapport Share Postad 10 Juni , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 10 Juni , 2009 Rapport Share Postad 10 Juni , 2009 En intressantare linje tycker jag vore att reraisa turn med A2d där, inte för att du hade vikt KJ men troligen hade du fått väldigt många tuffa beslut med TP-händer och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 10 Juni , 2009 Rapport Share Postad 10 Juni , 2009 Jag 3betar nog a2s pre, men annars spelar jag likadant som fi. A högt har för mycket showdownvalue för att bluffa med i detta läget och han har absolut för bra hand för att vika imo. Sen är det möjligt att det blir ett fiskspel om fienden slår om alla sina värdehänder på tidigare gator och således blir obalanserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 10 Juni , 2009 Rapport Share Postad 10 Juni , 2009 En intressantare linje tycker jag vore att reraisa turn med A2d där, inte för att du hade vikt KJ men troligen hade du fått väldigt många tuffa beslut med TP-händer och liknande. Jag 3betar nog a2s pre, men annars spelar jag likadant som fi. A högt har för mycket showdownvalue för att bluffa med i detta läget och han har absolut för bra hand för att vika imo. Sen är det möjligt att det blir ett fiskspel om fienden slår om alla sina värdehänder på tidigare gator och således blir obalanserad. Dessa två, älskar själv att höja den här typen av händer turn. Absolut inte något renodlat fiskspel av fi. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2009 Tydligen bara jag som tycker det är fiskigt att syna pre med A2s och att sen bara syna flopp och turn. Svårt att se hur det i längden skulle va ett vinnande spel men okey. Annars har det inte varit så mkt poker utan mycket att stå i inför helgens turnering. Kul att det nu är 50 spelare registrerade och att vi bestämt oss för att öppna några extraplatser. Ikväll blir det moderatorträff här i Lkpg så nog lär gammelgubben känna av allt på söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 12 Juni , 2009 Rapport Share Postad 12 Juni , 2009 Med över 200BB bakom för er två är det inte alls fiskigt, kanske lite tveksamt bara. Ställer upp på att dundra in massa ordningsfrågor på söndag om jag inte lyckas tömma baren på bridgeklubben. Eller förresten... Är jag lite bakis tar det ca 1-2 sekunder för mig att skrika _oooooooordningsfrååååååååååga_ för jag kan vara lite grinig när jag är bakfull. Ses imorgon och på söndag om jag inte åker fast för något dumt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FishFTW Postad 13 Juni , 2009 Rapport Share Postad 13 Juni , 2009 Angående A2s handen så finns det ett annat perspektiv. ( Om du har spelat mot han den del händer obv) Han kanske tror att du med stor sannolikhet synar ner ett 120-riverbet. Om han väl träffar. Orkar inte räkna men känns som EV+ då för hans del. F.Ö hatar jag sådana där fiskspel med FD;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2009 Trött men nöjd. kom hem vid 02.30 i morse. Turneringen igår gick kanon och med 52 deltagare blev det nytt rekord. Själv åkte man på 28 plats efter att ha haft nästan dubbla startstacken innan första pausen. Först AQ i ruter mot utdragningsmannen för kvällen, Djens. En va allin pre och på flopp med två ruter hamnar Djens marker i mitten. Turn en ruter . River en 9 och eftersom det dessutom låg två 5or på bordet så lyckades han träffa sin 4outare efter turn. Lite senare så tittar jag ner på KQ åter i ruter och efter att utg höjt så valde jag att ställa med ungefär 10BB. Självklar synade utg med AQ och träffade ett A på flopp som dock återigen innehöll två ruter. Dock kom inga fler denna gång. Därefter kunde jag ägna mig åt att va dealer vid cg-bordet. En full rapport från turneringen kommer från klubben i den tråden lite senare ikväll. Då även med pics. En sak bara. Fru Ängel och dotter höll i servieringsbiten och tur va väl det denna gång. Hade aldrig hunnit med den biten oxå. Ett stort tack till er bägge. Nu ska jag käka och sen fortsätta röja i lokalen. Hållit på sen 09.00 i morse. Angående A2s handen så finns det ett annat perspektiv.( Om du har spelat mot han den del händer obv) Aldrig tidigare lirat mot denna forumit. Han kan inte ha en aning om jag betalar av ett bet på river eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2009 Har äntligen börjat landa efter helgens bravader. Igårkväll kan jag lova att det inte va någon idé att sätta sig framför datorn. Fullständigt slut i huvet va jag. Närmare 5½ timmes röj för att få ordning på lokalen efter lördagen. Fanns en hel del golv att torka om man säger så. Förstår inte att det ska va så svårt att träffa hålet mitt i ansiktet när man ska dricka . Samma sak gäller för toaletterna. Funderar på att införa ståförbud för herrar. Annars va väl dagens höjdare/överraskning igår när frugan kom ut ur en av lokalerna och sa: - Du finnen är kvar här!!!!!!! :shock: Jesus djävlar va jag skrattade inombords. Vi tyckte att det va lite konstigt på natten för han bara försvann upp i tomma intet. Jag letade efter honom både inne och ute men inte fanns han någonstans. Fast tydligen gjode han det . Längst in i en av lokalerna bakom några bänkar hade han somnat in lugnt och stilla. Så när jag gick rundan innan vi skulle gå så inte såg jag honom i mörkret där inte. Tror iofs att han mådde bra av att få sova en stund. Synd bara att han inte sa till så hade han kunnat slagga i en av sofforna istället för på ett hårt golv. Tur i oturen att larmet inte gick, även om han sa att det gjort det några minuter. Men jag tvivlar på att det va larmet. Mer rökdetektorerna när han rökte. För om larmet gått hade det kommit dit en utryckning och då hade det väl blivit ett djävla rabalder. Dyrt för klubben hade det oxå blivit och sen är det väl inte troligt att vi hade fått hyra den lokalen igen . Så som sagt, tur i oturen men vi hade väldigt roligt åt att vi hade låst in honom när vi gick nu när det slutade lyckligt. Det va inte ditt fel jm. Felet var helt och hållet mitt då jag inte kollade lokalerna ordentligt. Lovar kolla bättre nästa gång och lägga ut dig på en av sofforna. Ikväll blir det nog lite poker. Lite cg och någon MTT troligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 16 Juni , 2009 Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 haha med sådana legendfinnar får man nästan inte missa nästa turnering! Väldigt lång biltur bara, men hoppas hitta dit nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Just det. Här kan ni läsa en detaljerad rapport från i lördags Sommartrofén på PK Engeln Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dorrrr Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Va dej jag försökte få kontakt med på SvS idag då? ...samma anv. namn iaf. Vi spelade på 1/2 ...vann med en AQ hand, lite nyfiken på vad du hadde? /dörrrr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Ursäkta i så fall. Jag har stängt av chatten. Om det är handen jag tror så hade jag AJ har jag för mig. Fast jag kan komma ihåg fel. Annars har jag knegat i gropen idag igen. Hela kroppen lär väl värka i morgon igen då anta jag . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dorrrr Postad 17 Juni , 2009 Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Ursäkta i så fall. Jag har stängt av chatten. Om det är handen jag tror så hade jag AJ har jag för mig. Fast jag kan komma ihåg fel. Annars har jag knegat i gropen idag igen. Hela kroppen lär väl värka i morgon igen då anta jag . Ok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Jahaja. Den 50 midsommaren är avslutad nästan. Ska avrunda en trevlig helg med att gå på bio ikväll. Såg att det va vi plus 2 till som köpt biljetter. Verkar vara en kanonrulle alltså . Annars så har helgen gått i gemenskapens tecken. I fredags hade vi dotra och man plus hans far här från lunch. Matjesill med alla tillbehör inklusive Östgöta Sädes. På kvällen grillade fläskkotletter med klyftpotäter. Därimellan Änglafruns himmelska jordgubbstårta. En mängd öl, vin och GT gick ner hos deltagarna oxå. Avlutade med en omgång Monopol på barnas begäran. De skulle krossa oss gamlingar sa de . Resultat: 3. Ängeln 2. Änglafrun 1. Dotters svärfar Så va det med den krossen . Kvällen hade övergått i natt när de gick vid 01.30 ungefär. Igår gav man sig på Långlördagen på SvS. Gick bra till första pausen då jag hade dubblat startstacken. Sen blev det istid. Hade en lycklig allin som short med AT vs AK där jag floppade tvåpar. Sen fortsatte istiden. Som short ställde jag med AQ och BB (ännu shortare) hittade AK. Jobba tillbaka genom en del stöld och sen AJ med 12BB. Självklart hittade SB denna gån AQ. Tur han va ännu shortare igen. Jobba upp till 9BB igen och sen va det stopp. Istid och de gånger jag satt först i utg fick man typ 24o. Till slut när blindsen stigit och jag bara hade runt 5 kvar så fick man 66 i BB. Co höjer och jag ställer utan FE då min stack va för liten. Co AJ och floppar tvåpar så då va det gonatt. Ut som 33, tre platser från pengarna men det skit samma. Bättre det än som 15-20 ytterligare en timmes spel för i princip ingenting. Cg har flutit på bra de få timmar jag spelat. Både på 2,5/5 och 1/2. Är väl ca +8k hittills i månaden. Nu blir det bio som sagt. Hinner jag hem blir det nog PFs prestigeturre 20.45. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 21 Juni , 2009 Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Det är nog bäst du hinner hem så man slipper höra ditt whinande om att du aldrig kommer ihåg Prestige-turrarna. Om ni har två datorer hemma så ser du till att motfallskärringen också är med och lirar. Hon måste ju få chansen att dra ut mig som hämnd för sista turren vi lirade ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Nu blir det bio som sagt. Hinner jag hem blir det nog PFs prestigeturre 20.45. Det är nog bäst du hinner hem så man slipper höra ditt whinande om att du aldrig kommer ihåg Prestige-turrarna. . Men jag kom ju ihåg. Däremot så fick den vika för en trevlig afton i nöjesvimlet . Linköping måste vara Sveriges tråkigaste stad en söndagskväll. Tur att stans bästa fik Cioccolata har öppet iaf. Kaffe och stans största och godaste våfflor. Filmen va väl en 4 på en 10-gradig skala. Duplicity med Julia Roberts. Tur man hade biocheckar och inte betalade. Senare lite poker kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 21 Juni , 2009 Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Linköping måste vara Sveriges tråkigaste stad en söndagskväll. Tur att stans bästa fik Cioccolata har öppet iaf. Kaffe och stans största och godaste våfflor. Senare lite poker kanske. Är inte alla i Linköping turneringsproffs? Kan ha något med det att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 21 Juni , 2009 Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Mycket stilrent skrivbord! Vart köpte du detta? Vore en riktigt fin investering Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Är inte alla i Linköping turneringsproffs? Kan ha något med det att göra Spelar nog ingen roll iom att allt är fanimej stängt. Enda ställen i City man kan få nått på är McD, Burger K, eller Cioccolata. Plus några korvmojer och nått Kebabhak. Mycket stilrent skrivbord! Vart köpte du detta? Vore en riktigt fin investering Tack. Allt, skrivbord, hyllor, stolarna (en, den andra hade vi sen tidigare) och magnettavlan är införskaffat för en billig penning (ca 3k) på Ikea. Iofs är skrivbordytorna egentligen inte tillhörande hurtsen men vi tog dom för att de var: 1. Tunnare 2. Spånplatta/or istället för sån där pappersfylld skiva/or. Lirat en dryg timme idag. Sprang väldigt bra . Några goa händer: Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($971.95) UTG ($600) Hero (Button) ($516.51) BB ($838.92) Preflop: Hero is Button with 10, 10 Hero bets $17.50, 1 fold, BB raises $42.50, 1 fold, Hero calls $27.50 Flop: ($95) 3, 4, 9(2 players) BB bets $30, Hero raises $107.50, BB calls $77.50 Turn: ($310) 10(2 players) BB bets $310, Hero raises to $364.01 (All-In), BB calls $54.01 River: ($1038.02) 9(2 players, 1 all-in) Total pot: $1038.02 Results: Hero had 10, 10 (full house, tens over nines). BB didn't show Outcome: Hero won $1023.02 Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (BB) ($971.91) UTG ($1127.54) Button ($648.08) SB ($591.76) MP ($628.23) Preflop: Hero is BB with A, K 2 folds, Button bets $20, 1 fold, Hero raises $70, Button calls $55 Flop: ($152.50) 9, 7, 6(2 players) Hero bets $114.37, Button calls $114.37 Turn: ($381.24) K(2 players) Hero bets $285.93, 1 fold Total pot: $381.24 Results: Hero had A, K (one pair, Kings). Outcome: Hero won $657.64 Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($1025.26) Hero (SB) ($1291.46) UTG ($270.34) MP ($855.04) Button ($672.18) Preflop: Hero is SB with 5, 7 2 folds, Hero bets $17.50, 1 fold, UTG raises $60, Hero calls $47.50 Flop: ($132.50) 7, 5, 9(2 players) UTG bets $132.50, Hero raises $265, UTG calls $72.84 (All-In) Turn: ($543.18) Q(2 players, 1 all-in) River: ($543.18) 2(2 players, 1 all-in) Total pot: $543.18 Results: Hero had 5, 7 (two pair, sevens and fives). UTG didn't show Outcome: Hero won $589.27 Fanns ju några som inte gick lika bra. Denna är kanske vek i överkant men det känndes som om han inte 4-betar sämre än QQ+ Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($218.83) Hero (MP) ($509.01) UTG ($1594.11) Button ($610.91) SB ($476.23) Preflop: Hero is MP with A, 10 UTG bets $17.50, Hero raises $45, 3 folds, UTG raises $102.50, 1 fold Total pot: $97.50 Results: UTG didn't show Outcome: UTG won $172.50 Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (UTG) ($505.58) SB ($246.91) BB ($524.78) MP ($953.65) Button ($431.23) Preflop: Hero is UTG with A, Q 1 fold, SB bets $17.50, 1 fold, Hero raises $57.50, 1 fold, SB raises to $246.91 (All-In), Hero calls $186.91 Flop: ($498.82) K, J, 6(2 players, 1 all-in) Turn: ($498.82) 5(2 players, 1 all-in) River: ($498.82) A(2 players, 1 all-in) Total pot: $498.82 Results: SB had A, K (two pair, Aces and Kings). Hero had A, Q (one pair, Aces). Outcome: SB won $486.36 Lite 1/2 oxå Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($109.29) Hero (UTG) ($400) BB ($250) Button ($208.13) Preflop: Hero is UTG with A, A Hero bets $7, Button calls $7, SB raises $29, 1 fold, Hero raises to $400 (All-In), 1 fold, SB calls $79.29 (All-In) Flop: ($227.58) 6, A, 7(2 players, 2 all-in) Turn: ($227.58) Q(2 players, 2 all-in) River: ($227.58) J(2 players, 2 all-in) Total pot: $227.58 Results: SB didn't show Hero had A, A (three of a kind, Aces). Outcome: Hero won $512.61 Klart att man blev utdragen ibland Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($202.88) Hero (MP) ($494.05) UTG ($128) SB ($441.26) Button ($234.21) Preflop: Hero is MP with 8, 8 Hero bets $7, 3 folds, UTG calls $5 Flop: ($15) 9, J, 8(2 players) UTG bets $6, Hero raises $30, UTG calls $24 Turn: ($75) 3(2 players) UTG checks, Hero bets $37.50, UTG calls $37.50 River: ($150) Q(2 players) UTG raises to $53.50 (All-In), Hero calls $53.50 Total pot: $257 Results: UTG had 9, 10 (straight, Queen high). Hero had 8, 8 (three of a kind, eights). Outcome: UTG won $250.58 Men ibland är det lätt med poker: Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (SB) ($416.61) UTG ($453.53) Button ($173.44) BB ($275.55) Preflop: Hero is SB with 2, 2 Button bets $7, Hero calls $7, 2 folds Flop: ($17) 2, 4, A(2 players) Button checks, Hero bets $12.75, Button calls $12.75 Turn: ($42.50) 4(2 players) Button checks, Hero bets $21.25, Button raises $56.50, Hero raises $113, Button calls $97.19 (All-In), Hero calls $19.44 River: ($349.88) 2(2 players, 1 all-in) Total pot: $349.88 Results: Button had 5, 4 (full house, fours over twos). Hero had 2, 2 (four of a kind, twos). Outcome: Hero won $341.14 Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com MP ($349.85) Hero (Button) ($571.55) UTG ($355.85) SB ($377.86) BB ($241.88) Preflop: Hero is Button with A, A Hero bets $7, 1 fold, BB raises $19.75, 1 fold, MP calls $17.75, Hero raises to $571.55 (All-In), BB calls $222.13 (All-In), 1 fold Flop: ($504.51) 2, 2, 10(2 players, 2 all-in) Turn: ($504.51) A(2 players, 2 all-in) River: ($504.51) 7(2 players, 2 all-in) Total pot: $504.51 Results: Hero had A, A (full house, Aces over twos). BB didn't show Outcome: Hero won $821.57 Bra timlön blev det på dryga timmen iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 22 Juni , 2009 Rapport Share Postad 22 Juni , 2009 Imponerande att du så ofta får syn när du pushar ai pre med AA. Jävla orättvisa - händer nästan aldrig när jag lirar! Btw - vill du ha fluga eller slips när du ska vara dealer den tredje? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 22 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2009 Imponerande att du så ofta får syn när du pushar ai pre med AA. Jävla orättvisa - händer nästan aldrig när jag lirar! Kanske beror på att du är för tajt. Jag lirar väl ungefär 27/22 och 10 i 3-bet för närvarande på 1/2 så de flesta där ser mig nog som väldigt aggro . Dessutom så i två av fallen pushar jag för att jag inte vill ha bägge spelarna med mig till floppen. Btw - vill du ha fluga eller slips när du ska vara dealer den tredje? Vadå dealer?? Får man deala själv när man lirar HU? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 :cry: SJUK :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 Juni , 2009 Rapport Share Postad 24 Juni , 2009 :cry: SJUK :cry: :-( USCH:-( :-( Btw - idag har jag redan sett tre OLIKA ormar på vår bedårande sandstrand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts