Gå till innehåll

NLT SnG - AKs första handen


Recommended Posts

33 $ 9 pers 1500 chips blinds 10/20

 

UTG miniraisar till 40.

3 st foldar.

Jag reraisar till 180 med AKs och alla foldar föruom UTG som callar.

Flop 2 8 Q rainbow. Pott 390.

UTG check

Jag bettar 200

UTG miniraisar till 400

Jag foldar

 

Första handen och UTG miniraisar vilket antagligen betyder att han är en dålig spelare. Om han hade limpat hade jag raisat till 120 och tycker nu att 180 är lagom, han ska få betala för att spela sin sämre hand. För mycket eller för lite?

 

Jag planerar att C-betta vad som än kommer typ och antar/hoppas att han kommer folda. Checka floppen och folda om han bettar turn kan man nog inte?

 

Jag träffar ej och han minicheckraisar mitt c-bet. Jag funderar några sekunder på pusha? Calla känns inget vidare? Kändes som ganska enkel fold tillslut?

 

Tycker det här är en knepig situation, förlorar typ 400 i första handen. Lite senare ångrade jag lite att jag inte gick allin för Fi spelade och bluffade nästan varje hand och rök rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var något av dom tre korten på floppen i din färg?

Jag hade checkat på floppen här. Om du t.ex. har ett av korten på bordet i din färg har du ju bra chanser att dra in ett drag till flush eller stege. Dessutom har du ju två överkort!

 

Check på floppen.

 

Men nu bettade och han checkraisar - då är det fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska bra spelat av din motståndare?!? Din halvpottbet luktar svaghet och han testar den. Det är ju standardspel från många spelare(kanske inte så tidigt iofs...). I mina ögon är det bättre spel att checksyna, om hans bet är överkomlig, för att ta initiativ på turn, istället för att leda ut och behöva folda på alla omslag. Preflop tycker jag att ditt spel är rätt, och hans syn kan ju vara vad som helst. I hans ögon kan du försökt stjäla potten med den raisen, vilket även flopspelet ser ut som (vilket det ju också var...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska bra spelat av din motståndare?!? Din halvpottbet luktar svaghet och han testar den. Det är ju standardspel från många spelare(kanske inte så tidigt iofs...). I mina ögon är det bättre spel att checksyna, om hans bet är överkomlig, för att ta initiativ på turn, istället för att leda ut och behöva folda på alla omslag. Preflop tycker jag att ditt spel är rätt, och hans syn kan ju vara vad som helst. I hans ögon kan du försökt stjäla potten med den raisen, vilket även flopspelet ser ut som (vilket det ju också var...)

 

Klart det är jättedåligt spelat av fi.

 

CB är jättebra här, vi vinner långt mer än det vi betar, och väldigt ofta, bör tilläggas. Dessutom, blir vi synade har vi outs till turn.

 

Det är möjligt att CB på låga mörknivåer är överskattade, men här är den ganska given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CB är jättebra här, vi vinner långt mer än det vi betar, och väldigt ofta, bör tilläggas. Dessutom, blir vi synade har vi outs till turn.

 

Det är lite CG tänk över det då CG är en enda lång session vilket gör det självklart o CB, men i sngs så är varje tourney speciell och det går inte att säga att man tjänar in de chipsen man loosa genom CB i denna sng i nästa sng då de foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså,

vi reraisa till 180 (4,5x Utgs miniraise) preflopp och får syn. Om vi sedan skulle reraisat till 120 (3x) kan man diskutera.

 

På floppen cb vi 200 och får en miniraise mot oss. Tycker det luktar antingen set eller toppar/toppkicker. Tycker att det slowspelas ganska mycket på den här nivån så lutar nog åt set. Raisen skriker ju syna mig, tycker jag.

 

Vi har AKs och i bästa fall 6 outs till topppar (som kanske inte räcker), eller möjlighet till runner runner färg (framgår inte om vi har det), för stunden har vi inte mer än två pappersbitar.

 

För mig verkar det som om vi drar nästintill dött och är därför en för mig solklar FOLD.

 

Som McDaddy skrev: Det är inte ett CG där vi kan hämta upp mer marker och fortsätta som om inget har hänt om vi torskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spelat likadant nästintill. Eventuellt lite mindre raise preflop, men så stort misstag är inte det enligt mig.

Ni som checkar på flopp, på just den här specifika handen, förstår jag verkligen inte. Om man inte cb`ar den här handen, ser jag inte annars när man ska cb`a.

 

Jag tror nog det är resultatet som påverkar för mycket... Hade han postat handen fram tills hans tur att agera på flopp, är jag övertygad om att många av er som kritiserar cb`n, hade sagt att han skulla betta flopp.

 

Sedan är som sagt folden helt solklar där, men det behöver man inte vara Kent Lennart för att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite CG tänk över det då CG är en enda lång session vilket gör det självklart o CB, men i sngs så är varje tourney speciell och det går inte att säga att man tjänar in de chipsen man loosa genom CB i denna sng i nästa sng då de foldar.

 

Isf kan du ju lika gärna limpa in med AK eftersom det är en draghand, eller hur?

 

Sen är jag rätt säker på att det är $EV+ att c-betta här. Undantaget vore väl ifall det vore en $1 SnG eller nåt.

 

Men men vill ni inte c-betta så gör inte det. Däremot tycker jag det är kul att du tycker att just eury tänker för mkt CG när han är forumets förmodligen bästa SnG-spelare. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spelat likadant nästintill. Eventuellt lite mindre raise preflop, men så stort misstag är inte det enligt mig.

Ni som checkar på flopp, på just den här specifika handen, förstår jag verkligen inte. Om man inte cb`ar den här handen, ser jag inte annars när man ska cb`a.

 

Jag tror nog det är resultatet som påverkar för mycket... Hade han postat handen fram tills hans tur att agera på flopp, är jag övertygad om att många av er som kritiserar cb`n, hade sagt att han skulla betta flopp.

 

Sedan är som sagt folden helt solklar där, men det behöver man inte vara Kent Lennart för att förstå.

 

Då behöver man ju inte ha AK öht, any given 2 duger ju för att Cb ska vara Ev+ enligt resonemanget!

 

I mina ögon är ditt spel helt planlöst, investera 1/3 av markerna utan att veta var du står. Vad är planen? Att CB:a oavsett flop? Varför bygga så stor pot preflop isf? Jag tycker att jag får mer info om jag knackar och synar hans 200 (eller vad han nu satsar, check från honom är ju inte otroligt) och ta nytt beslut på turn.

Varför är det hans spel så fiskigt? Ni vet ju inte vad han har? Vad miniraisar fi med? Om miniraise är så fiskigt är det väl bara komma över toppen och trycka all-in? För mig är det fiskigare att beta halvpott, som är så relativt stor andel av startmarkerna, varför inte helpotta? Ställa in?

Se det från fi:s sida, ett klätt kort på flop, CB från dig... Större sannolikhet att du missat än träffat, dessutom kan han ju träffat sin QK, QJ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det från fi:s sida, ett klätt kort på flop, CB från dig... Större sannolikhet att du missat än träffat

 

Om du tenderar att checka träffar och beta missar så bör du nog tänka om. Resterande orkar jag inte kommentera.

 

EDIT: Vid närmare eftertanke så var det kanske inte det du menade. Vid ännu närmare eftertanke så förstår jag inte alls vad du menar nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...