skalle88 Postad 11 Februari , 2007 Rapport Postad 11 Februari , 2007 Jag håller på och undersöka olika taktiker och strategier och jag skulle vilja ha så många argument för ett aggressivt spel. Få in pengar i potten Definera din hand Information om andras händer Få en spelare med bättre hand att lägga sig Få motståndarna att fatta tuffa beslut Vissa säger också image. Kan nån utveckla den positiva effekten av en aggressiv image. Har jag missat några punkter? Jag definerar ett aggressivt spel av att välja att raisa eller reraisa före att syna. En aggressiv spelare bluffar också en del i mina ögon. Hur definierar ni en aggressiv spelare/aggressiv spelstil? tack på förhand! Citera
mr.t Postad 11 Februari , 2007 Rapport Postad 11 Februari , 2007 Aggressivitet preflop (med starka händer självklart) * Lättare att placera dina motståndare på olika händer. * Du börjar bygga en pot som är värd att vinna. * Du tar bort skräphänder som minskar badbeats (nån limpar och träffar 2par) Postflop (När du ligger före givetvis) * Du gör det dyrt för dina motspelare med draghänder. * Du fortsätter bygga pot och vinner mer pengar. * Du skrämmer bort marginella händer och minskar badbeats. Tack och hej! Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2007 Rapport Postad 11 Februari , 2007 Få in pengar i pottenDefinera din hand Information om andras händer Få en spelare med bättre hand att lägga sig Få motståndarna att fatta tuffa beslut 2:an är minst dåligt formulerad alternativt helt felaktig. 3:an är rejält övervärderad, då man ofta får mer information av att syna. I grund och botten handlar det om att man typiskt har en hand man kan vänta sig är bäst samt svagare händer man använder för att göra de bra händerna svårlästa. Vissa säger också image. Kan nån utveckla den positiva effekten av en aggressiv image.Den positiva effekten av aggressivt spel och aggressiv image skiljer sig en del åt. En positiv effekt av en aggressiv image är att man kan få betalt med rätt marginella händer, en positiv effekt av aggressivt spel är att man vinner en hel del småpotter. De där effekterna går ju så klart emot varandra. Har jag missat några punkter?Säkert. Jag definerar ett aggressivt spel av att välja att raisa eller reraisa före att syna. En aggressiv spelare bluffar också en del i mina ögon.Jag skulle nog lägga ett godtyckligt "mycket" där. Någon som aldrig synar men bara betar/höjer en gång på 100 är inte särskilt aggressiv. Det här bottnar antagligen i PT:s "aggression factor" som är ett dumt namn. Jag skulle säga att en bättre definition av aggressivitet även innefattar checkar och foldar. Citera
vetgirig Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Nackdelar . Potcommittar sig med sämst hand. - Måste ofta dra ut för att kunna vinna - Förlorar stora potter där de kunde ha förlorat små. PS - Det går inte och bluffa bort calling stations. Citera
galenponny2 Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 lol definiera din hand för motståndaren så han kan spela perfewkt mot dig. man ska inte spela som ett aggromongo. man ebttar för att få in pengar i potten när man leder eller för att ,man bluffar och den andra ska lägga. svårt? Citera
skalle88 Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 "definiera din hand för motståndaren så han kan spela perfewkt mot dig" tror inte att du har förstått alls tyvärr. ett tips är att du läser inlägget först. eller är det för svårt? Citera
galenponny2 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 "definiera din hand för motståndaren så han kan spela perfewkt mot dig"tror inte att du har förstått alls tyvärr. ett tips är att du läser inlägget först. eller är det för svårt? lolerboy där. jag tror jag har förstått det mesta när det gäller NLT. och jag tror inte du förståptt ett skit. Citera
skalle88 Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 att du tror massa saker tillför tyvärr inte tråden nåt... kul att du ändå tar dig tid att skryta om dina kunskaper Citera
Recommended Posts