Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bryr mig inte om shortstacken som går all in men den andra killen som bara synar. Vad ska fan ska jag göra här? FIs stats: 20/15/AF 2.79

Players(max 6):

xxDemexxx (EUR 21,78 in seat 1)

X_juickaiz (EUR 59,25 in seat 2)

Harrys_bro (EUR 15,64 in seat 3)

Angus1 (EUR 0,00 in seat 4)

fanofjohan (EUR 46,50 in seat 5)

Hero (EUR 105,20 in seat 6)

Dealer: JohanSmb*

Small Blind: xxDemexxx (0,25)

Big Blind: X_juickaiz (0,50)

Hero was dealt: Kd - Ks

Harrys_bro Fold

fanofjohan Raise (1,60)

Hero Raise (5,25)

xxDemexxx Call (5,00)

X_juickaiz Fold

fanofjohan Call (3,65)

Flop 9c - Jc - 2d

xxDemexxx All-In (16,53)

fanofjohan Call (16,53)

Hero ???

Postad

Här trycker man om man är tiltad, men om man inte vet att man möter übertomtar är det lika bra att lägga handen. Du har inte investerat särskilt mycket i handen och är slagen alldeles för ofta för att det ska vara värt att trycka.

Postad
Här trycker man om man är tiltad, men om man inte vet att man möter übertomtar är det lika bra att lägga handen. Du har inte investerat särskilt mycket i handen och är slagen alldeles för ofta för att det ska vara värt att trycka.
Håller med här.. Jag var rätt tiltad efter det vanliga b2b utdragningarna. Att han synar visar mkt styrka faktiskt, han vill ju att jag ska trycka. Vilket jag gjorde å han visar set i 2or och shortstacken hade QQ.. Snillet vela tydligen se en flop innan hans pengar skulle in och ge småpar set odds.
Postad

Problemet man ofta får i såna här lägen skulle jag likna vid att bli fartblind. Man inser helt enkelt inte hur lite man faktiskt har investerat i potten och känner sig nästan tvungen att spela klart handen.

Postad

Spelar väl egentligen ingen roll vilkne nivå man spelar så känns de som att de går att hitta bättre lägen att ställa in! Dels så väljer många spelare att kallsyna med AA pre och ställa på flopp, men får man action av ännu en spelare efter floppen så gör man nog bättre i att vänta in ett bättre läge, lägg KK så tar de max 5sek så har du en ny hand!

Postad
Problemet man ofta får i såna här lägen skulle jag likna vid att bli fartblind. Man inser helt enkelt inte hur lite man faktiskt har investerat i potten och känner sig nästan tvungen att spela klart handen.

De som e en av mina stora svagheter, därför jag försöker se de nuförtiden som att efter 5sek så har du en ny hand och ett nytt beslut!

Bättre att lägga i såna lägen med sån action och vänta på rätt hand, e de en fisk så ser du de på de öppna korten, även om de e ett överpar så går de att slå..

Postad

Mm.. Man tänker faktiskt sällan på hur lite pengar man lagt in i potten och att man blir fartblind som Cleburne säger. Jag tänkte det efteråt att jag har inte lagt in mkt i potten och varför ta en sån stor chansning? Jag måste lära mig stanna till å analysera lite mer.