Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nedre vänstra efter 9 minuter, T7o checkas i SB, träffar TP. Bettas på floppen, han synar, båda checkar resten av vägen ned. På river säger du att du troligen inte synar om han bettar. Efter handen säger du att du kanske borde ha betat rivern.

 

Jag för min del hade nog gärna check-synat den rivern. Tankar om det?

 

Kanske ljudet är dåligt (vilket det är) men jag sa inte att jag viker river om han bettar. Hade han pottat på river så hade jag kanske vikt men allt upp till 2/3 pott instasynar jag.

 

Att leda ut på rivern är inte alls bra, vet inte vad jag fick det ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk har kollat lite och kommit med åsikter!!!

 

Gjorde faktiskt en ny video tidigare idag. Bilden är bättre, men ljudet är fortfarande lågt. 127MB tror jag det landade på.

 

Skickar upp den här om en stund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att välja plats på Full Tilt. "Mittsyd" e standard.

 

Precis :)

 

När jag kör med konstigt överlapp så brukar jag trixa lite ibland så att jag alltid ser hålkorten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, har en fråga jag skulle vilja ha lite hjälp med.

 

Jag har blivit erbjuden 100% stejk i 36 st MTTs med inköp mellan $55 och $215. Fördelningen av turneringar jag skall spela ser ut enl. följande (allt är på Stars):

 

5 st $215 - Sunday Million eller Sunday Warmup

20 st $55 = 25k GTD som börjar svensk kvällstid eller vanliga $55 MTTs utan garanterad prispott.

11 st $162 = Nightly 100 Grand som går på Stars (100k GTD)

 

Det jag skulle vilja ha åsikter om är fördelning av vinster. Jag har fått ett förslag redan som verkar rimligt men skulle ändå vilja se vad andra tycker är rimligt.

 

(Det handlar alltså om 100% stejk och jag står således inte för en enda krona.)

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, har en fråga jag skulle vilja ha lite hjälp med.

 

Jag har blivit erbjuden 100% stejk i 36 st MTTs med inköp mellan $55 och $215. Fördelningen av turneringar jag skall spela ser ut enl. följande (allt är på Stars):

 

5 st $215 - Sunday Million eller Sunday Warmup

20 st $55 = 25k GTD som börjar svensk kvällstid eller vanliga $55 MTTs utan garanterad prispott.

11 st $162 = Nightly 100 Grand som går på Stars (100k GTD)

 

Det jag skulle vilja ha åsikter om är fördelning av vinster. Jag har fått ett förslag redan som verkar rimligt men skulle ändå vilja se vad andra tycker är rimligt.

 

(Det handlar alltså om 100% stejk och jag står således inte för en enda krona.)

 

Förslag?

 

Vad sägs om att på varje enkild MTT så vid ITM dras startavgiften av och sedan delas övrigt 50-50? Verkar rimligt tycker jag. Du gör jobbet, de betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att på varje enkild MTT så vid ITM dras startavgiften av och sedan delas övrigt 50-50? Verkar rimligt tycker jag. Du gör jobbet, de betalar.

Vore en bra deal, men om jag vore i dina (conspys) kläder skulle jag inte tycka att en sämre deal är orimlig.

 

Avdrag för inköp är självklart, och då är det som Ängeln föreslog den bästa variant du kan hoppas på. En annan variant är ju att räkna bort totala inköpen från totala resutlatet (över alla turneringar), men det får lite konstiga konsekvenser - t. ex. kommer ditt incitament att spela bra vara liten mot slutet om du ligger back totalt, eftersom hela eller större delen av kommande resultat kommer att gå till att täcka stakarens förluster.

 

Nåja, om vi utgår från Ängelns förslag med avdrag för inköpet i en enskild turnering och sen dela överskjutande belopp så ska du nog kunna tänka dig ett belopp som ger dig så lite som kanske hälften av ditt normala EV på din nuvarande nivå - det är mkt värt att spela riskfritt! Om du tror dig kunna förhandla fram en bättre deal så ska du naturligtvis göra det, men hellre halva ditt nuvarande EV utan risk än hela ditt nuvarande EV med risk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40% till mig antar jag?

 

Är detta standard?

 

Yes sir. Folk som blir stejkade är så oerhört bortskämda nuförtiden. Syftar inte på dig utan allmänt (=

 

Ni spelar för andras pengar. Ni kan inte förlora nånting själv. Spela gratis, kan vinna... Spela gratis, kan vinna...

 

Det måste va bra? Inget o tveka över, ta dealen blixt (=

 

Editza; 30% kan eventuellt vara standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes sir. Folk som blir stejkade är så oerhört bortskämda nuförtiden. Syftar inte på dig utan allmänt (=

 

Ni spelar för andras pengar. Ni kan inte förlora nånting själv. Spela gratis, kan vinna... Spela gratis, kan vinna...

 

Det måste va bra? Inget o tveka över, ta dealen blixt (=

 

Om vi säger så här...40/60 är bra mycket bättre än vad jag blev erbjuden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt högre % på dom 55$. Men över 25% är ju helt ok på dom höga.. freerolla ~50$.. Om du inte känner att du har överdriven bankrulle och är nästan säker på att du är överlägsen startfältet så är ju dealen bättre än att punga ut själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för hjälpen alla! 30/70 är nu bestämt iaf.

 

Jag kommer bokföra allt i dagboken så killen som stejkar mig får följa allt osv. Detta kommer han såklart ändå veta mtp MSN-kontakt men ändå.

 

Eventuellt kommer jag redan börja så smått ikväll.

 

---

 

Nu blir det cigg + dusch + statoil + SnG-grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för hjälpen alla! 30/70 är nu bestämt iaf.

 

Jag kommer bokföra allt i dagboken så killen som stejkar mig får följa allt osv. Detta kommer han såklart ändå veta mtp MSN-kontakt men ändå.

 

Eventuellt kommer jag redan börja så smått ikväll.

 

---!

 

Nice och GL

 

Nu blir det cigg + dusch + statoil + SnG-grind!

 

NOT NICE. BL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...