Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Ok, inget spel jag själv skulle göra men om det funkar för dig så fortsätt med det Är spelaren i fråga cyntax lr? Hahaha, nä det är inte Cyntax! De jag pratar om spelar $100, typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Jag håller med MC, tycker inte alls att JJ preflopp är ett monster på de första nivåerna. Det är sällan man är mer än 60% favorit mot motståndarnas HD om man höjer och får action pre. Ta en billig flopp och spela mestadels för setvärde. Det senare gäller mest för JJ men för de övriga högsta paren men i en klart fallande skala. Nu är det 22-33 som gäller för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 uselt lir att inte höja jj ifall man har fin position mot average spelare, tight jäkla fiskelir att bara limpa, de som förespråkar det kan inte spela sngs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 uselt lir att inte höja jj ifall man har fin position mot average spelare, tight jäkla fiskelir att bara limpa, de som förespråkar det kan inte spela sngs. Hahaha! Tror visst vi får starta en egen tråd om JJ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Jag har aldrig gillat att openlimpa nånsin, men jag tror det finns rätt många duktiga spelare som openlimpar JJ tidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Hahaha! Tror visst vi får starta en egen tråd om JJ... haha överdrev en aning men man måste spela med rejäla fiskar för att det ska vara mer värt att inte höja med jj och istället välja att jaga set, d.v.s att de måste vara oerhört lätt att stacka motspelarna. Ser bara att de spelare som rekommenderar denna taktik inte kan begripa sig på lite högre nivåer och att spelarna inte stackas lika enkelt där, Kan omöjligt vara en bra taktig 30d och uppåt. vidare tror jag att det är dåliga spelare som inte vet hur de ska hantera situationen ifall ett a,k,q faller som väljer att förespråka denna taktik. Höj med JJ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 eury, När jag själv spelade SnGs så gjorde jag oxå det i tidig pos. Däremot att openlimpa JJ från typ hij+ känns jättekallt imo. Men det vet jag ju att du håller med om EDIT: Du skrev visst "duktiga spelare", jag menade inte på nåt sätt att jag är duktig, bara rent generellt ----- Max, Vem är det du hänvisar till som spelar $100s? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 haha överdrev en aning men man måste spela med rejäla fiskar för att det ska vara mer värt att inte höja med jj och istället välja att jaga set, d.v.s att de måste vara oerhört lätt att stacka motspelarna. Ser bara att de spelare som rekommenderar denna taktik inte kan begripa sig på lite högre nivåer och att spelarna inte stackas lika enkelt där, Kan omöjligt vara en bra taktig 30d och uppåt. vidare tror jag att det är dåliga spelare som inte vet hur de ska hantera situationen ifall ett a,k,q faller som väljer att förespråka denna taktik. Höj med JJ Okej du kanske har rätt. Man kan ju inte låta bli att undra vilken nivå du spelar på och vad du har för stats där. Bjuder du på lite sharkscope! Har ingen kolla alls på vem du är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 eury, När jag själv spelade SnGs så gjorde jag oxå det i tidig pos. Däremot att openlimpa JJ från typ hij+ känns jättekallt imo. Men det vet jag ju att du håller med om ----- Max, Vem är det du hänvisar till som spelar $100s? Spelar det nån roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 vill inte ge ut mitt nick men jag lirar 215d, 320d med stöd av 108d eftersom det kan bli för lite spel på de högre nivåerna. Händer även att jag skottar 525 då och då ifall det ser fiskigt ut, vilket det oftast inte gör:-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Spelar det nån roll? Det spelar självklart roll. Bara för att någon spelar högre så gör det ju inte automatiskt personen bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 vill inte ge ut mitt nick men jag lirar 215d, 320d med stöd av 108d eftersom det kan bli för lite spel på de högre nivåerna. Händer även att jag skottar 525 då och då ifall det ser fiskigt ut, vilket det oftast inte gör:-( Nä, nåt nick behöver du ju inte avslöja! De e ju fanimej svindlande nivåer du spelar på (om det nu stämmer )! Alla fattar nog att spelet skiljer sig om man jämför tex $5.5 och $320 men de nivåer vi i huvudsak diskuterar här är fisknivåer med dina ögon mätt och där anser jag fortfarande att det inte lönar sig att raisa med JJ. Givetvis måste man justera sitt spel när man går upp i nivåer! Vi fortsätter diskussionen om hur JJ ska spelas här! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Okej, vi har ju tex SöderKrippa som spelar på högre nivåer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nms Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 eury, När jag själv spelade SnGs så gjorde jag oxå det i tidig pos. Däremot att openlimpa JJ från typ hij+ känns jättekallt imo. Men det vet jag ju att du håller med om EDIT: Du skrev visst "duktiga spelare", jag menade inte på nåt sätt att jag är duktig, bara rent generellt ----- Max, Vem är det du hänvisar till som spelar $100s? Det gör jag också men från senare positioner är det ju tjänstefel att inte höja, det var dessa positioner jag syftade på tidigare och inte tidig pos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Nä, nåt nick behöver du ju inte avslöja! De e ju fanimej svindlande nivåer du spelar på (om det nu stämmer )! Alla fattar nog att spelet skiljer sig om man jämför tex $5.5 och $320 men de nivåer vi i huvudsak diskuterar här är fisknivåer med dina ögon mätt och där anser jag fortfarande att det inte lönar sig att raisa med JJ. Givetvis måste man justera sitt spel när man går upp i nivåer! Vi fortsätter diskussionen om hur JJ ska spelas här! Förstår vad du menar, man kan väl resonera att ju högre upp man kommer ju mindre blir värdet av att limpa jj och jaga set eftersom man får mindre och mindre betalt för setsen ju högre nivåer man spelar på. Skulle ändå såhär spontant rekommendera att man limpar 99 och neråt men bettar 1010, jj, beror på hur svårt motståndarna har att släppa top par, två par osv. Hehe jag talar sanning om nivån jag lirar på, fast det kan jag ju inte bevisa edit såg just att vi har bytt tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Förstår vad du menar, man kan väl resonera att ju högre upp man kommer ju mindre blir värdet av att limpa jj och jaga set eftersom man får mindre och mindre betalt för setsen ju högre nivåer man spelar på. Skulle ändå såhär spontant rekommendera att man limpar 99 och neråt men bettar 1010, jj, beror på hur svårt motståndarna har att släppa top par, två par osv. Hehe jag talar sanning om nivån jag lirar på, fast det kan jag ju inte bevisa Kan intyga att Frenter spelar 100+. FiskFrenter... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Förstår vad du menar, man kan väl resonera att ju högre upp man kommer ju mindre blir värdet av att limpa jj och jaga set eftersom man får mindre och mindre betalt för setsen ju högre nivåer man spelar på. Skulle ändå såhär spontant rekommendera att man limpar 99 och neråt men bettar 1010, jj, beror på hur svårt motståndarna har att släppa top par, två par osv. Hehe jag talar sanning om nivån jag lirar på, fast det kan jag ju inte bevisa edit såg just att vi har bytt tråd Kan intyga att Frenter spelar 100+. FiskFrenter... I belive u boys... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Kan intyga att Frenter spelar 100+. FiskFrenter... avslöja inte min spelstil8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Max, har uppfattat dig som riktigt bra spelare, skulle du kunna ta en titt på denna? http://pokerforum.nu/forum/handanalys-flerbordsturneringar/41633-mtt-moeter-omslag.html#post817152 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Max, har uppfattat dig som riktigt bra spelare, skulle du kunna ta en titt på denna? http://pokerforum.nu/forum/handanalys-flerbordsturneringar/41633-mtt-moeter-omslag.html#post817152 Är inte helt säker på att du uppfattat mig rätt! Kan kolla ändå, PMar dig sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts