Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Eftersom du verkar vara vinnande och trevlig med analyser, kan du förklara hur man tänker när man ställer med botten2paret på en höjning, vad höjer jag så med egentligen som bottenparet slår?

 

 

/Patfor

 

Så man ska inte dega floppat 2par i 3betade potter, för fi kan ju råka ha bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS PROFFS är galen och sjukt jobbigt att möta, bra värde så länge han missar sina drag så ahn bombar sen en dåre med dom.

 

Truebluff tkr jag inte alls är bra, sjukt nit bara och plussar väl sakta men säkert.

 

hottamale då?, han har 45VP men verkar ändå plussa, eller asså han verkar bra på att hitta firrar och hamnar dessutom alltid av någon märklig anledning i pos på dom, vilket verkligen aldrig händer mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hottamale då?, han har 45VP men verkar ändå plussa, eller asså han verkar bra på att hitta firrar och hamnar dessutom alltid av någon märklig anledning i pos på dom, vilket verkligen aldrig händer mig

 

har ett så litet sampel på han, men har stackat av han ganska light och han har ofta snappat med skit så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg dig spela lite under dagen och av det jag såg spela du horribelt, ett exempel är denna hand

 

AcidSpy Höj till 12.00

anderslol Höj till 36.00

AcidSpy Syna 36.00

*** Flop(Board): *** : [Eh, 3k, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

anderslol Satsa 54.00

AcidSpy Lägg

 

du påstod dig ha KK och med mindre än 40bb kvar i stacken efter min 4bet väljer du att bara ta syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg dig spela lite under dagen och av det jag såg spela du horribelt, ett exempel är denna hand

 

AcidSpy Höj till 12.00

anderslol Höj till 36.00

AcidSpy Syna 36.00

*** Flop(Board): *** : [Eh, 3k, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

anderslol Satsa 54.00

AcidSpy Lägg

 

du påstod dig ha KK och med mindre än 40bb kvar i stacken efter min 4bet väljer du att bara ta syn?

 

Hade KK och du sitter ju med AA, KK eller AK och jag ska skicka in mer pengar pre? Tror inte det... Borde kanske vikt pre egentligen.

 

Visst, kanske jag spelar horribelt, men plussar 7-8 sessioner av 10 och ligger på ett rätt bra BB/h på 0,5/1.

 

Motriggen slog till ikväll. Ligger 150kr upp och det är med denna hand den sätter in. Ingen märkvärdig hand, men vet att att det är här det startar (fi visade spader KQ) och sedan fungerar inget. Kvällen slutade 450 kr ner, trist.

 

***** Hand 1229599399 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 januari 2010 20:32:13

Anna 53 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (175.45)

Plats 2: Unending (26.31)

Plats 5: KapDolme (209.11)

Plats 4: Jo-Bo (91.64)

AcidSpy lägg LM 0.50

Unending lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [7r, Eh]

Unending [N/A, N/A]

KapDolme [N/A, N/A]

Jo-Bo [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

Jo-Bo Höj till 2.00

KapDolme Lägg

AcidSpy Syna 2.00

Unending Syna 2.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knr, Es, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

Unending Lägg

Jo-Bo Satsa 2.00

AcidSpy Höj till 10.00

Jo-Bo Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [Knr, Es, 7s, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 16.00

Jo-Bo Syna 16.00

 

*** River(Board): *** : [Knr, Es, 7s, 8s, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

Jo-Bo Satsa 58.00

AcidSpy Lägg

 

 

Här lade jag ner, bara inse att det inte fungerar ikväll.

 

***** Hand 1229689699 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 januari 2010 21:51:37

Anna 63 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (98.08)

Plats 2: TheBoo (226.40)

Plats 4: Verner7 (222.17)

Plats 5: CopaCobana (85.94)

Plats 3: Dangerr (125.89)

AcidSpy lägg LM 0.50

TheBoo lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [10r, 9s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Dangerr Lägg

Verner7 Lägg

CopaCobana Höj till 3.00

AcidSpy Syna 3.00

TheBoo Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [8h, Ek, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

CopaCobana Passa

 

*** Turn(Board): *** : [8h, Ek, 9k, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 7.00

CopaCobana Höj till 14.00

AcidSpy Syna 14.00

 

*** River(Board): *** : [8h, Ek, 9k, 10s, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

CopaCobana Satsa 15.00

AcidSpy Höj till 61.00

CopaCobana All-in 68.94

AcidSpy Syna 68.94

 

*** Showdown *** : Rake: 4.32 Totalpott: 168.56

CopaCobana [Er, Es] Kåk Vinst: 168.56

 

Spelade en del dåliga händer, träffade inte öppna+färgdrag och lite utdragningar, då går det fort neråt.

 

Sjukt med snö, redan runt 15 cm sedan lunch och det ramlar ner rätt ansenliga mängder fortfarande. Lutar åt att gå ut och skotta igen innan jag lägger mig om det ska bli hanterbart i morgon. Tål att funderas på.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du vill vika KK så fort du blir 4-bettad nu också, när du dessutom vad jag sett spelar 100bb. Där tror jag faktiskt det avgörande beviset kom på att det här är en enda stor tråkig levling av alla som läst den här dagboken. Trist, trodde du var på riktigt där ett tag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att folk nämnt det tidigare, men du måste ta åt dig gällande ditt limpande pre.

 

Sen undrar jag även varför du har db, verkar inte alls som du tar åt dig utav det folk skriver. En hel del har ändå försökt hjälpa dig , och kommit med tips. Men du verkar ändå alltid ha de bästa svaren själv. Därför undrar jag vad du vill få ut av dbn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att folk nämnt det tidigare, men du måste ta åt dig gällande ditt limpande pre.

 

Sen undrar jag även varför du har db, verkar inte alls som du tar åt dig utav det folk skriver. En hel del har ändå försökt hjälpa dig , och kommit med tips. Men du verkar ändå alltid ha de bästa svaren själv. Därför undrar jag vad du vill få ut av dbn?

 

Skönt att skriva av sig. Sedan alltid kul att skapa diskussion runt begreppet "turgrinders". :mrgreen: En intressant hypotes: låt oss säga att en person har ett sample på 1 miljon händer med 89s mot AA allin pre (låt oss även säga att 89s rent matematiskt är EV- här) och personen ligger upp på 89s spelet ändå, hur tolkar vi detta då? Varians? Tur? Skicklighet? Pokergudens försyn? Känn på den ni!

 

Limpandet pre är ett intressant ämne. Har ju sagt att jag har stora problem med sc vad gäller vad som är optimalt runt dom. Har blivit mer aggresiv pre med ex 78s, 89s och 910s på er läsares inrådan (så säg inte att jag inte tar åt mig), men känns långt ifrån bra och vet inte om det är ett vinnande spel för mig. Tror på cb och mediumsc landar ju i problem där så fort det kommer ett överkort på floppen. Spelar hellre AQ eftersom på en lägre flop finns det 6 outs som räddar mig cb om fi skulle få för sig att syna.

 

Limpar långt ifrån alltid med överpar pre, men gör det då och då i tidig pos för att hitta en reraise. Limpar i princip aldrig i en sen pos. Små par gillar jag inte att pusha med, däremot att syna raisar pre med, förutsätter att fi sitter hyfsat djup så det finns värde vid träff på set. Dessutom har jag prövat att pusha mer med mediumpar pre (på er läsares inrpdan), men känns på samma sätt som med mediumsc, f-n inte lätt det här!

 

Sedan är det väl så att alla har olika sätt och teorier runt poker, ex: jag spelar inte 53s (som det var en diskussion runt tidgare i en hand) så som flera tyckte var bra. Ett förlorande spel i längden rent matematiskt, men vissa är tydligen vinnande på det spelet och då är det bara att gratulera att man slår matematiken och har flyt med dom händerna.

 

Jag försöker alltid sätta fi på en hand (lyckas ju långt ifrån alltid kan jag erkänna :shock: ) och skulle aldrig få för mig att stacka av på en 4bet pre med KK mot en spelare som känns solid. Sätter ju honom på 3 händer och måste ju gå på det, så tänker jag i alla fall. Visst kan han göra ett move med 72, men sätter jag honom på AA, KK, AK så litar jag på det och nöjer mig med syn (som kanske borde varit fold, inte räknat på hur mycket det får kosta i synen för att vara EV+).

 

Nu ska jag skotta snö! Rätt tråkigt kan jag erkänna, EV- på allvar att snöslungan blir reparerad tidigast i mars! :-(

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bara syna med KK om du vet han sitter med AA/KK/AK. Du kommer väl inte folda om det kommer flopp utan A ? Känns ju kallt om du tänker setmina med KK här. Bättre att dega för att eventuellt inte bli utdragen av AK på flop då. Sedan finns ju faktiskt chansen att han sitter med QQ även om den chansen inte är stor enligt dig,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att skriva av sig. Sedan alltid kul att skapa diskussion runt begreppet "turgrinders". :mrgreen: En intressant hypotes: låt oss säga att en person har ett sample på 1 miljon händer med 89s mot AA allin pre (låt oss även säga att 89s rent matematiskt är EV- här) och personen ligger upp på 89s spelet ändå, hur tolkar vi detta då? Varians? Tur? Skicklighet? Pokergudens försyn? Känn på den ni!

 

det kan hända, precis som att oändligt med apor, blabalbla.

relevans?

 

Limpandet pre är ett intressant ämne. Har ju sagt att jag har stora problem med sc vad gäller vad som är optimalt runt dom. Har blivit mer aggresiv pre med ex 78s, 89s och 910s på er läsares inrådan (så säg inte att jag inte tar åt mig), men känns långt ifrån bra och vet inte om det är ett vinnande spel för mig. Tror på cb och mediumsc landar ju i problem där så fort det kommer ett överkort på floppen. Spelar hellre AQ eftersom på en lägre flop finns det 6 outs som räddar mig cb om fi skulle få för sig att syna.

 

ger du upp turn om du får syn på flopp?

 

Limpar långt ifrån alltid med överpar pre, men gör det då och då i tidig pos för att hitta en reraise. Limpar i princip aldrig i en sen pos. Små par gillar jag inte att pusha med, däremot att syna raisar pre med, förutsätter att fi sitter hyfsat djup så det finns värde vid träff på set. Dessutom har jag prövat att pusha mer med mediumpar pre (på er läsares inrpdan), men känns på samma sätt som med mediumsc, f-n inte lätt det här!

 

hur djupa?

 

Sedan är det väl så att alla har olika sätt och teorier runt poker, ex: jag spelar inte 53s (som det var en diskussion runt tidgare i en hand) så som flera tyckte var bra. Ett förlorande spel i längden rent matematiskt, men vissa är tydligen vinnande på det spelet och då är det bara att gratulera att man slår matematiken och har flyt med dom händerna.

 

denna borde du haja själv.

 

Jag försöker alltid sätta fi på en hand (lyckas ju långt ifrån alltid kan jag erkänna :shock: ) och skulle aldrig få för mig att stacka av på en 4bet pre med KK mot en spelare som känns solid. Sätter ju honom på 3 händer och måste ju gå på det, så tänker jag i alla fall. Visst kan han göra ett move med 72, men sätter jag honom på AA, KK, AK så litar jag på det och nöjer mig med syn (som kanske borde varit fold, inte räknat på hur mycket det får kosta i synen för att vara EV+).

 

FAILFAILFAIL, EXTRAFAIL iom 100BBs

 

Nu ska jag skotta snö! Rätt tråkigt kan jag erkänna, EV- på allvar att snöslungan blir reparerad tidigast i mars! :-(

 

ska ge min pappa en snöslunga imorgon

 

/Patfor

 

Sry om detta lät kort och hårt med det är ganska seriösa åsikter.

Tänkte faktiskt bara skria LOL först, (ja jag hade hellre skrivit LOL än att dra utan att skriva)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry om detta lät kort och hårt med det är ganska seriösa åsikter.

Tänkte faktiskt bara skria LOL först, (ja jag hade hellre skrivit LOL än att dra utan att skriva)

 

Alltid bra med åsikter, även om du tycker de är hårda, ok för mig!

 

För att småparen ska kännas ok att spela på raise så vill jag ha åtminstonde 75BB i stackarna, får dock inte vara mer än 5-6BB, annars fold.

 

Eftersom jag inte tror han slår om med QQ eller sämre så är det 3 händer som gäller. Måste ju någonstans bestämma mig för vad jag möter, klart han i teorin kan slå om med allt möjligt (där QQ är troligast), men helt onödigt att spekulera i detta i denna specifika hand eftersom jag bestämt mig för vad jag tror jag möter. Hade det inte kommit A på flop så hade jag fått göra en ny värdering, är ju helt plötsligt "bara" AA som slår mig.

 

Jag förutsätter att alla vinnande pokerspelare försöker sätta fi på en hand och värderar den utifrån sin egen hand, att man sedan kan ha fel om vad fi har är ju lika självklart och att man även har olika syn på vad fi kan ha. När Djens har railat mig på 0,5/1 så har vi långt ifrån alltid haft samma syn på vad folk kan ha (oftast beroende på att folk spelar så mycket sämre händer än vad han tror).

 

Börjar bli förkyld, inte upplagd för det, men är ju inte mycket att välja på tyvärr. Ska ändå satsa på att få in minst 3 timmars grind i kväll, brukar vara grymt bra värde på fredagar, speciellt efter midnatt. Fredar är dessutom mycket bättre än lördagar. Vore trevligt med 500 kr upp så vore tusingen för veckan redan klar.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade KK och du sitter ju med AA, KK eller AK och jag ska skicka in mer pengar pre? Tror inte det... Borde kanske vikt pre egentligen.

/Patfor

 

Well hade 77, och det jag menar är självfallet att KK är en så fruktansvärt solkar 4bet, och eftersom du inte hade mer än 60bb ~ borde du ställt efter min 3bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well hade 77, och det jag menar är självfallet att KK är en så fruktansvärt solkar 4bet, och eftersom du inte hade mer än 60bb ~ borde du ställt efter min 3bet.

 

Vi delar ju inte syn på detta spel. Jag har min teori om vilka händer du spelar så och då är det ju vansinnigt att mata in mer pengar som en underdog. Är inte intresserad avatt matain pengar i en pot som underdog.

 

Kvällen har ju inte direkt gått som jag tänkt, 400 back just nu. Alla drar ut allt och ska logga ut och starta om klienten.

 

Tiorna gick bra på slutet...

 

***** Hand 1231134212 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 januari 2010 21:58:53

Anna Djup 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (54.50)

Plats 3: wennis89 (251.98)

Plats 5: kronblom1 (210.42)

Plats 2: rakso (270.29)

rakso lägg LM 0.50

wennis89 lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [10r, 10k]

 

*** Bet Runda 1 ***

kronblom1 Syna 1.00

AcidSpy Höj till 7.00

rakso Syna 7.00

wennis89 Syna 7.00

kronblom1 Syna 7.00

 

*** Flop(Board): *** : [5s, 3k, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

rakso Passa

wennis89 Passa

kronblom1 Passa

AcidSpy Satsa 28.00

rakso Syna 28.00

wennis89 Lägg

kronblom1 Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [5s, 3k, 5k, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

rakso Satsa 63.00

AcidSpy All-in 19.50

 

*** River(Board): *** : [5s, 3k, 5k, 6k, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 3.07 Totalpott: 119.93

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

 

rakso [4s, 4r] Stege med högsta kort sexa Vinst: 119.93

 

 

***** Hand 1231145840 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 januari 2010 22:10:51

Anna 42 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: th81 (134.47)

Plats 2: AcidSpy (91.09)

Plats 3: Norf33 (17.28)

Plats 4: Slaktarn11 (197.00)

Plats 5: CrazyCB (369.25)

CrazyCB lägg LM 0.50

th81 lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [10s, 10r]

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 6.00

Norf33 Syna 6.00

Slaktarn11 Lägg

CrazyCB Lägg

th81 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [5h, 6k, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 13.50

Norf33 All-in 11.28

 

*** Turn(Board): *** : [5h, 6k, 3r, 7k]

*** River(Board): *** : [5h, 6k, 3r, 7k, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 0.90 Totalpott: 35.16

 

AcidSpy [10s, 10r] Par i tior Vinst: 0.00

Norf33 [5k, 5s] Triss i femmor Vinst: 35.16

 

Nya tag nu!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte kommit A på flop så hade jag fått göra en ny värdering, är ju helt plötsligt "bara" AA som slår mig.Ny värdering?? Du har ju redan skjutit in halva stacken och foldar du med KK som överpar här kan du lika gärna folda pre

När Djens har railat mig på 0,5/1 så har vi långt ifrån alltid haft samma syn på vad folk kan ha (oftast beroende på att folk spelar så mycket sämre händer än vad han tror).LYSSNA PÅ HONOM

 

 

/Patfor

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Skrev ju att fold pre var ett alternativ, tog dock synen.

 

Beror ju på vad det kostar att få se turn, bettar han 4BB är det ju en viss skillnad kontra 25BB.

 

Fick inte rätt på spelet efter utloggningen igår. Spelade väl egentligen inte jätteuslet, men satte inga set som gav betalt och floppad triss med J kicker mot A kicker kostade över 100BB vilket blev dyraste potten. Även AK på A bräda med pottbet hela vägen blev dyr mot rivrad färg. Så session 2 slutade ´20kr och är ner för veckan, länge sedan det hände på 0,5/1. Chattat lite med UncleRico de senaste dagarna och även han har haft oerhörda problem att vinna pengar denna vecka (han är en av de bättre 0,5/1 spelarna i mina ögon och är konstant vinnande), kanske något som "går" på SvS!

 

Apförkyld och mår allmänt piss, värsta är att frugan är iväg och hälsar på en moster som fått stroke, så jag är ensam med barn idag. Tur det finns TV....:oops:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker fel kring detta med matematik alltför ofta märker jag. Du kan inte bara se till att 56s vinner över AA AI pre X% av gångerna eller träffar bättre flopp Y% av gångerna! Detta beror på en sak, det ligger knappt top 5 på listan över relevanta saker!

 

Varje situation är ju unik, så det är svårt att räkna med att varje KK etc. kommer spelas likadant och förväntas ha ett specifikt E(x) (väntevärde). När jag t.ex. spelar 53s så vinner jag ju många småpotter mot händer som missar eller folk som du som viker TPTK mot min float etc, därför vinner jag på den i längden. Dessutom är det väldigt sällan degen kommer åka in utan att minst ha 40%, då man sällan är dominerad med låga sc på en bra flop. Det handlar dessutom inte bara om vilken han du HAR, utan vilken du REPPAR, imo!

 

Lösa upp ditt spel lite, var inte så rädd att betala av, och skit i att du e dog pre med 64s mot AKs när det kostar 22 pre i en 3b, se vad du kan reppa ist. Tänk dessutom på att när du e agressorn, och har en hand som 64, så är i stort sett alla floppar bra. Antingen träffar du en låg flop, eller så missar du en hög flop (vilket de inte vet) och reppar därefter!

 

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, eller riktigt varför jag försöker, vet bara att du måste sluta tänka för inskränkt kring odds pre osv i vanliga potter, 3b potter osv. Anledningen är väl antagligen att ja gjort likadant förut. UncleRico btw, han har lirat typ 05/1 i flera år, en hel del fr dessutom, så skulle inte lyssna för mkt till honom om du vill slakta 2krs sh då det är ett helt annat spel!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker fel kring detta med matematik alltför ofta märker jag. Du kan inte bara se till att 56s vinner över AA AI pre X% av gångerna eller träffar bättre flopp Y% av gångerna! Detta beror på en sak, det ligger knappt top 5 på listan över relevanta saker!

 

Varje situation är ju unik, så det är svårt att räkna med att varje KK etc. kommer spelas likadant och förväntas ha ett specifikt E(x) (väntevärde). När jag t.ex. spelar 53s så vinner jag ju många småpotter mot händer som missar eller folk som du som viker TPTK mot min float etc, därför vinner jag på den i längden. Dessutom är det väldigt sällan degen kommer åka in utan att minst ha 40%, då man sällan är dominerad med låga sc på en bra flop. Det handlar dessutom inte bara om vilken han du HAR, utan vilken du REPPAR, imo!

 

Lösa upp ditt spel lite, var inte så rädd att betala av, och skit i att du e dog pre med 64s mot AKs när det kostar 22 pre i en 3b, se vad du kan reppa ist. Tänk dessutom på att när du e agressorn, och har en hand som 64, så är i stort sett alla floppar bra. Antingen träffar du en låg flop, eller så missar du en hög flop (vilket de inte vet) och reppar därefter!

 

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, eller riktigt varför jag försöker, vet bara att du måste sluta tänka för inskränkt kring odds pre osv i vanliga potter, 3b potter osv. Anledningen är väl antagligen att ja gjort likadant förut. UncleRico btw, han har lirat typ 05/1 i flera år, en hel del fr dessutom, så skulle inte lyssna för mkt till honom om du vill slakta 2krs sh då det är ett helt annat spel!

 

mvh

 

Thx för input, vill bara förtydliga att jag inte diskuterar pokerteori med Uncle, bara konstaterat att både han o jag springer dåligt denna vecka.

 

Ska försöka notera några potter ikväll utifrån dina råd så kanske du kan ge mig tips/råd!?

 

Ligger + på både 1/2 och 2,5/5, men på tok för dåligt snitt för att det ska känans vettigt att grinda där. Vet inte om det räcker med att ställa om spelet för att få högre BB/h eller om jag är för dålig på att läsa folk och deras händer.

 

Har ju ställt om spelet en del med bl.a sc (bl.a blivit mer aggreesiv pre) och det går f-n inte bra kan jag lova. Sedan om det är att jag springer dåligt just nu eller jag inte fått kläm på spelet runt dessa återstår att se.

 

Ni som "krossar" 1/2, som några uttrycker sig, hur många BigBlind per timme och bord snittar ni?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx för input, vill bara förtydliga att jag inte diskuterar pokerteori med Uncle, bara konstaterat att både han o jag springer dåligt denna vecka.

 

Ska försöka notera några potter ikväll utifrån dina råd så kanske du kan ge mig tips/råd!?

 

Ligger + på både 1/2 och 2,5/5, men på tok för dåligt snitt för att det ska känans vettigt att grinda där. Vet inte om det räcker med att ställa om spelet för att få högre BB/h eller om jag är för dålig på att läsa folk och deras händer.

 

Har ju ställt om spelet en del med bl.a sc (bl.a blivit mer aggreesiv pre) och det går f-n inte bra kan jag lova. Sedan om det är att jag springer dåligt just nu eller jag inte fått kläm på spelet runt dessa återstår att se.

 

Ni som "krossar" 1/2, som några uttrycker sig, hur många BigBlind per timme och bord snittar ni?

 

/Patfor

 

Skulle tro att spelet skiljer sig en hel del mellan 1 och 2 krs så det kan ta ett tag att anpassa sig. Vet inte hur mkt de gör, och jag är inte någon av dem som krossar nivån direkt. Kan tänka mig att de bästa har runt 200kr/h, vet ej BB/100 dock. Det finns nog ett gäng som gör mellan 15-20k iaf beroende på hur mkt de lirar obv. Det finns nog ganska många som gör runt 10k också. Bara jag som spekulerar nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har blivit mer aggressiv pre? Jag har dig på 30/9 i stats, sett dig openlimpa knappen ex antal gånger... öppna upp mer, syna mindre.

Sen när du openraisar, varför sizear du olika?

Har dig på 100% CB, finns de inga floppar du checkar efter att ha öppnat?

Du foldar ~90% mot floppbet, du foldar ~80% mot turnbet.

Enligt det statsen jag har på dig, kanske något att fundera över.

 

Sen finns det ett par saker till, som gör att dina händer allt för ofta blir Face Up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har blivit mer aggressiv pre? Jag har dig på 30/9 i stats, sett dig openlimpa knappen ex antal gånger... öppna upp mer, syna mindre.

Sen när du openraisar, varför sizear du olika?

Har dig på 100% CB, finns de inga floppar du checkar efter att ha öppnat?

Du foldar ~90% mot floppbet, du foldar ~80% mot turnbet.

Enligt det statsen jag har på dig, kanske något att fundera över.

 

Sen finns det ett par saker till, som gör att dina händer allt för ofta blir Face Up.

 

Sånt där är bara trams, 35s är ju ändå underdog mot AA pre!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där är bara trams, 35s är ju ändå underdog mot AA pre!!!!!!!!!

 

Inte om man är turgrinder, då är 53s alltid favorit! Muhahhahahaaa!

 

Cb:ar nästan alltid mina preriasar, eftersom borden ofta ligger på 60% sedda floppar och jag ligger på 30% så har jag i snitt så mkt bättre händer och cb-en skapar ofta fold.

 

Limpar ju ofta med lägre par och klart det drar upp limpfaktorn rejält, har ju även tidigare limpat mkt med sc (aggresivare med dom nu). Problemet med 60-70% borden är att man ofta får så innih-lvete många syner även på 5-7BB pre så det ofta dyrt att cb:a sönder oddsen för dragen och man blir ganska potcomittad på turn.

 

Bettar nästan alltid 5BB pre, ibland 4, ibland 7, beror på vad jag känner för och hur benägna fi är att syna pre. Händer att jag smackar in 10BB också på överpar för att slippa multipotter. Men måste erkänna att det väldigt ofta blir 5BB, tycker det är lagom!

 

Ska försöka få in 15h poker denna vecka, målet är en tusing till söndag kväll. Förra veckan var en besvikelse så jag har inte alltför stora förhoppningar, får hålla tummarna för lite mer medrigg och att jag spelar så optimalt jag kan.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...