Djens Postad 11 Juni , 2009 Rapport Share Postad 11 Juni , 2009 ** Hand # 2657497887 starting - 2009-06-11 21:36:45 Här tycker jag du kan folda på turn, mot turnminraise är du nästan alltid slagen här. Speciellt på låga nivåer. KTan säger jag väl inget om eftersom det redan har gjorts, men det var såna händer mitt tidigare inlägg skulle försöka få bort från din range helt. Men jag förstår om det tar ett tag att jobba bort, jag har själv svårt att folda en del händer ur pos mot raisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandis84 Postad 12 Juni , 2009 Rapport Share Postad 12 Juni , 2009 ditt största hinder är antagligen att du skyller på rigg och otur. Kan det vara så att du lyckades tilta upp dig fullständigt efter att ha förlorat ett 80/20-läge (vilket man helt naturligt gör typ varje session) för att sedan hitta ett tillfälle att överspela AK och förlora ännu mer? Relaxa och skyll alla förluster på dig själv, så kommer resten av dina problem att lösa sig. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2009 ditt största hinder är antagligen att du skyller på rigg och otur. Kan det vara så att du lyckades tilta upp dig fullständigt efter att ha förlorat ett 80/20-läge (vilket man helt naturligt gör typ varje session) för att sedan hitta ett tillfälle att överspela AK och förlora ännu mer? Relaxa och skyll alla förluster på dig själv, så kommer resten av dina problem att lösa sig. =) Skylla på mig själv!? Är du inte klok! Acid gör aldrig fel, alla förlorade händer är motrigg, därmed basta! Skämt å sido, klart man åker på några 80/20 situationer varje session, i det här fallet var det iofs allin pre med 96/4 stats inför river och dom händer inte varje session. Min motrigg präglas av att det kommer 4-5 sådana händer inom ett ganska kort tidsperspektiv, men igår blev det ingen motrigg eftersom det begränsade sig tlll en hand och lite otur att jag rivrade top2paret med AK, hade ju inte bettat ett cent på river annars. Även bl.a därför jag har en dagbok: kunna whina av mig vid otur/dåligt spel och få värdefulla tips av er, är ju tacksam för det, bara så ni vet! Nu ska jag ut i regnet och hoppa i vattenpölar med 3-åringen, kommer bli kul! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2009 Kom variansen ifatt mig ikväll. Fi´s alla hålstegar sitter, mina överpar dras ut av idiotsyner pre und so weiter. 30€ back men två händer räddade upp det hela till ett 15€ back, oerhört irriterande ändå.... Förstår att det kommer bli en tung session när det börjar så här... ** Hand # 2659416269 starting - 2009-06-12 21:11:05 ** Zinnia [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money Tarti75 sitting in seat 1 with €23.05 PeterDaniel sitting in seat 2 with €14.51 SimS38 sitting in seat 3 with €15.95 Manallo sitting in seat 4 with €25.59 AciidSpy sitting in seat 5 with €5.75[Dealer] iida91 sitting in seat 6 with €0.00 iida91 > nic esite Tarti75 posted the small blind - €0.05 PeterDaniel posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 10h, 10c SimS38 called - €0.10 Manallo folded AciidSpy raised to €0.40 Tarti75 folded PeterDaniel folded SimS38 called - €0.40 ** Dealing the flop: 2s, 10d, Ah SimS38 bet - €0.10 AciidSpy raised to €0.80 SimS38 called - €0.80 ** Dealing the turn: 5d SimS38 bet - €0.10 AciidSpy raised to €1.80 SimS38 called - €1.80 ** Dealing the river: Jd SimS38 went all-in - €12.95 AciidSpy went all-in - €2.75 SimS38 shows: Ad, 4d AciidSpy mucks: 10h, 10c SimS38 wins €11.07 from the main pot Rake: €0.58 Så less på det hela och stänger ner alla bord utom ett där jag väntar ut korten i nästa deal. ** Hand # 2659653658 starting - 2009-06-12 22:26:29 ** Zinnia [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money BARTOU13 sitting in seat 1 with €9.90 onetel sitting in seat 2 with €11.43 alex4941 sitting in seat 3 with €9.30[Dealer] Manallo sitting in seat 4 with €28.27 AciidSpy sitting in seat 5 with €11.21 empyl sitting in seat 6 with €10.48 Manallo posted the small blind - €0.05 AciidSpy posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 5c, 10d empyl folded BARTOU13 called - €0.10 onetel folded alex4941 folded Manallo folded AciidSpy checked ** Dealing the flop: 5s, 5h, Js AciidSpy bet - €0.50 BARTOU13 called - €0.50 ** Dealing the turn: 6d AciidSpy bet - €1.40 BARTOU13 called - €1.40 ** Dealing the river: 3s AciidSpy bet - €3.90 BARTOU13 went all-in - €7.90 AciidSpy called - €7.90 BARTOU13 shows: 5d, Ks AciidSpy mucks: 5c, 10d BARTOU13 wins €18.86 from the main pot Rake: €0.99 Bordet jag har öppet klonkar helt plötsligt. ** Hand # 2659655220 starting - 2009-06-12 22:27:34 ** Nerine [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money Mayon76 sitting in seat 1 with €13.35 dg300 sitting in seat 2 with €6.60 AciidSpy sitting in seat 3 with €5.70 benstar555 sitting in seat 4 with €18.15 duvil2 sitting in seat 5 with €5.25[Dealer] onastic sitting in seat 6 with €7.75 onastic posted the small blind - €0.05 Mayon76 posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 9d, 8d AciidSpy called - €0.10 benstar555 called - €0.10 duvil2 folded onastic raised to €0.45 Mayon76 folded AciidSpy called - €0.45 benstar555 folded ** Dealing the flop: 2c, 9s, 8h onastic bet - €0.50 AciidSpy raised to €1.30 onastic raised to €5.00 AciidSpy went all-in - €3.95 onastic called - €5.25 ** Dealing the turn: 8c ** Dealing the river: 4c AciidSpy shows: 9d, 8d onastic mucks: Jc, Jd AciidSpy wins €11.02 from the main pot Rake: €0.58 Och igen! :shock: ** Hand # 2659658021 starting - 2009-06-12 22:28:48 ** Nerine [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money Mayon76 sitting in seat 1 with €13.25 dg300 sitting in seat 2 with €6.60 AciidSpy sitting in seat 3 with €11.02 benstar555 sitting in seat 4 with €18.05 duvil2 sitting in seat 5 with €5.25[sitting out] onastic sitting in seat 6 with €2.05[Dealer] Mayon76 posted the small blind - €0.05 dg300 posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: Ac, Ah AciidSpy called - €0.10 benstar555 folded onastic called - €0.10 Mayon76 raised to €0.40 dg300 called - €0.40 AciidSpy raised to €1.60 onastic went all-in - €1.95 Mayon76 called - €2.05 dg300 called - €2.05 AciidSpy called - €2.05 ** Dealing the flop: 2h, 6d, 5h Mayon76 checked dg300 checked AciidSpy bet - €8.90 Mayon76 folded dg300 went all-in - €4.55 ** Dealing the turn: 8h ** Dealing the river: 8d dg300 shows: 6h, Ad AciidSpy shows: Ac, Ah onastic mucks: Jh, Kd AciidSpy wins €7.79 from the main pot AciidSpy wins €8.65 from side pot 1 Rake: €0.86 Ni ser ju på spelen hur folk tänker så det borde vara en teoretisk omöjlighet att förlora pengar på denna nivån.... Nya tag i morgon. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2009 I går var faktiskt en av de konstigaste pokersessioner jag spelat. Spelade med samma preflop kortval som jag gjort senaste veckan och ska då ligga på mellan 25-30% sedda floppar, hade över 50% igår! AK fick jag runt 30 ggr på 4 bord på drygt en timme, JJ-AA säkert ett 20-tal gånger och 99 kom löjligt många gånger. Ändå 3 inköp back.... AK träffade bra, men gav bara vettigt betalt en gång, annars bara blindsen och så mötte AK TPTK 2-par ett par gånger och då är man back på den kortkombinationen. Pokersugen, men får vänta till ikväll, annat at göra idag. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2009 Blir så trött, lika bra kortsnitt i dag också och backar rakt ut, löjligt! Sessionen startade med en straightflush 10r-Ar allin och sedan AA mot J4 som ställde pre short, 7 € upp och det såg stabilt ut, sedan ville inte Unibet att det skulle gå bra mera. Här ger jag upp, fi har ställt gång på gång både pre och post och jag har bara väntat på träff för att avslöja alla hans bluffar. Tro fan han träffar nötterna när jag äntligen träffar. Sjukt! Jävla bögUnibet, ursäkta uttrycket, men bli så less. Säkert 15€ back ikväll igen, kanske lika bra att bara spela på Titan eftersom det verkar som om Unibet inte vill ha mig spelandes hos dem. ** Hand # 2661824919 starting - 2009-06-13 23:59:34 ** Wisniewski XV [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money sigurros1974 sitting in seat 1 with €9.79[Dealer] esaloon sitting in seat 2 with €25.58[sitting out] leon_c sitting in seat 3 with €4.98 AciidSpy sitting in seat 4 with €6.27 mearnsonian sitting in seat 5 with €16.82 Collars sitting in seat 6 with €14.14[sitting out] leon_c posted the small blind - €0.05 AciidSpy posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 8d, Kd mearnsonian folded sigurros1974 folded leon_c called - €0.10 AciidSpy checked ** Dealing the flop: 6d, 9d, 10s leon_c bet - €0.20 AciidSpy called - €0.20 ** Dealing the turn: 9s leon_c checked AciidSpy checked ** Dealing the river: Ad leon_c went all-in - €4.68 AciidSpy called - €4.68 leon_c shows: 9c, 10h AciidSpy mucks: 8d, Kd leon_c wins €9.47 from the main pot Rake: €0.49 /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2009 Allmänt dålig dag igår, klart det påverkade pokern också, känns mer harmoniskt idag och hoppas det visar sig på pokern också. Värsta badbeaten igår var när jag skar av blast på rabarbern (skär alltid in mot tummen) och det gick lite trögt trots en vass kniv, tog i lite mer och helt plötslit skar kniven väldigt lätt genom rabarbern och även i min tumme. Upp till sjukhuset och konstaterade att det var rätt djupt men att det borde hållla med tejp, fungerat så där kan jag meddela, blött rätt mycket och har nu ett blodigt bandage som ska sitta på i 10 dagar. Hyfsat handikappad när man inte kan använda höger tumme, får nog faktiskt börja sittkissa trots att det tar emot mentalt, men inte så jävla kul att städa toaletten efter varje toalettbesök... Pokermässigt är målet 25€ ikväll, räknar med att kunna få in 4 timmar. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2009 Unibet fortsätter att gynna riktigt dåligt spel, det som dom inte fattar är att jag inte kommer sätta in mer pengar. Helt sjukt vilken motrigg jag har, nog för att man kan ha otur, men det här har ju helt sjuka proportioner. Vet ju exakt när motriggen började, var i slutet av januari och KK åkte mot K8 med en 2 outare på river, sedan dess har bara Unibet pissat på mig. 10€ kvar, LOOOOOL! Har ju 4-6 outs hela vägen, kan ju faktiskt träffa och räkna odds övergår verkligen hans förstånd. Fatta att Unibet låter en sådan idiot vinna gång på gång så att han sitter med 500BB! Bra Unibet! ** Hand # 2663192083 starting - 2009-06-14 19:58:57 ** Wisniewski XIII [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money alcall sitting in seat 1 with €7.40 _BRoGaN_ sitting in seat 2 with €8.18 AciidSpy sitting in seat 3 with €4.34 Jack_Miagger sitting in seat 4 with €14.47 Avago69 sitting in seat 5 with €4.78 DeBorre sitting in seat 6 with €45.81[Dealer] alcall posted the small blind - €0.05 _BRoGaN_ posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: As, Kd AciidSpy raised to €0.40 Jack_Miagger folded Avago69 folded DeBorre called - €0.40 alcall folded _BRoGaN_ called - €0.40 ** Dealing the flop: 10c, 4h, Ks _BRoGaN_ checked AciidSpy bet - €0.90 DeBorre called - €0.90 _BRoGaN_ called - €0.90 ** Dealing the turn: 9h _BRoGaN_ checked AciidSpy bet - €3.00 DeBorre called - €3.00 _BRoGaN_ folded ** Dealing the river: Js AciidSpy went all-in - €0.04 DeBorre called - €0.04 AciidSpy shows: As, Kd DeBorre shows: Kc, Qd DeBorre wins €9.53 from the main pot Rake: €0.50 Bra spelat med AA! skapa en multipott och sedan damma allin på livsfarlig bräda och lita på att du träffar 2outaren. ** Hand # 2663200520 starting - 2009-06-14 20:03:06 ** Jessamine common white [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money Sog-streak sitting in seat 1 with €5.31 padlo88 sitting in seat 2 with €3.51[Dealer] AciidSpy sitting in seat 3 with €4.25 rexpowe sitting in seat 5 with €5.01 empyl sitting in seat 6 with €10.51 AciidSpy posted the small blind - €0.05 rexpowe posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 8h, 8c empyl folded Sog-streak called - €0.10 padlo88 folded AciidSpy raised to €0.35 rexpowe called - €0.35 Sog-streak called - €0.35 ** Dealing the flop: 4s, 7h, 8s AciidSpy bet - €1.20 rexpowe folded Sog-streak went all-in - €4.96 AciidSpy went all-in - €2.70 ** Dealing the turn: As ** Dealing the river: Qd AciidSpy shows: 8h, 8c Sog-streak shows: Ac, Ad Sog-streak wins €8.41 from the main pot Rake: €0.44 /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2009 Superwhine om Unibet är tydligen nöten! Kvällens mål att plussa 25€ är avklarat, gick från 10€ till 46€, så känns hyfsat måste jag medge. Förtjänar att äta ostbågar nu, OLW gör faktiskt de bästa trots att allt annat i deras sortiment är uselt. Att plantera 2 clematis ska ta 30 minuter, max! Tog 3 timmar.... Skulle precis börja gräva hålen så kommer frugan och påpekar att jag kanske borde olja vindskyddet innan, smart kvinna det där! Tog mig 1,5 h att olja eftersom det är ett korsmönster av brädor högst upp, pilligt som s-tan. Dags att börja gräva, då kommer frugan och påpekar att det kanske är smart att sätta upp ngn form av anordning som dom kan klänga på innan jag planterar dom, smart kvinna det där! Sätter dit ett gäng öglor och drar linor mellan, nöjd som satan ska jag börja gräva, kommer frugan och påpekar att linorna sitter snett. Knappast säger jag, de sitter med 30 cm mellanrum, JAG HAR MÄTT MED TUMSTOCK! Mmmm säger hon, men stolparna sitter olika högt nere på marken... Jag backar några meter och inser att hon har rätt... ."Gör om, gör rätt" säger hon med glimten i ögat, smart kvinna det där! Åtgärdar mitt misstag och börjar sedan gräva, då vill 3 åringen hjälpa till med sin sandlådespade, det tar tid... Jaja, nu är de planterade och jag hade inga problem att få en eftermiddag att gå... /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 14 Juni , 2009 Rapport Share Postad 14 Juni , 2009 Skönt att det vände för dig med ett rejält grönt pass! Jag har en del synpunkter på din tolkning av motståndarens spel i de två sista händerna. Det är naturligtvis tunga utdragningar och som sådana betraktat oflyt. Men jag kan inte säga att jag tycker att de spelar den anmärkningsvärt på något sätt. Hand 1: Han synar din bet på 4bb i position med KQ. Inte oresonabelt på något vis, särskilt om han lagt märke till att du är med i rätt mycket potter och således kan antas ha ett rätt brett handurval för öppning. Sen träffar han topparet på brädan med en bra kicker och dragfritt. Klart han inte ska lägga sin hand i det läget! Särskilt inte när du är så grundstackad. Hand 2: Han slowspelar sina ess preflop. Det må man ju ha synpunkter på, men från hans synvinkel sett så verkar det ju rimligt att anta att du inte misstänker att han sitter med stålet. Sen lägger du ett hyggligt bet ur position på en dragflopp. Snyggt spel med setet tycker jag eftersom du representerar ett försök till bluff/semibluff. Oavsett vilket så ska han naturligtvis höja dig på den brädan för att tvinga dig att betala om du drar. Det enda jag tycker man kan invända är att höjningens storlek riskerar att få dig att folda. Å andra sidan är hans stack så pass grund att det kanske ändå inte ger så mycket trovärdighet att höja till t ex 3. Så ni spelar båda handen bra tycker jag och han räddas av turen. Inte mycket att säga om, that's poker. Dina resultat svänger ju uppenbarligen mycket, vilket kan tyda på att du trots allt fortfarande spelar löst/aggressivt. Då gäller det ju att kunna hantera stora swings psykologiskt. Jag har själv valt en mer tight stil bl.a. för att jag känner att jag skulle ha tufft med det själv. Plus att jag tror att man måste vara en riktigt bra pokerspelare - inte bara hygglig - för att det ska vara en bättre strategi än att försöka vara TAG. Tror ändå kanske att du skulle kunna tjäna på att bli betydligt mer tight - kanske genom en hårdare disciplin för handurvalet och vilka händer du går hela vägen med postflopp och genom att spela fler bord samtidigt. Det sistnämnda funkar iaf bra för mig när det gäller att motstå lusten till slask Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2009 Skönt att det vände för dig med ett rejält grönt pass! Jag har en del synpunkter på din tolkning av motståndarens spel i de två sista händerna. Det är naturligtvis tunga utdragningar och som sådana betraktat oflyt. Men jag kan inte säga att jag tycker att de spelar den anmärkningsvärt på något sätt. Hand 1: Han synar din bet på 4bb i position med KQ. Inte oresonabelt på något vis, särskilt om han lagt märke till att du är med i rätt mycket potter och således kan antas ha ett rätt brett handurval för öppning. Sen träffar han topparet på brädan med en bra kicker och dragfritt. Klart han inte ska lägga sin hand i det läget! Särskilt inte när du är så grundstackad. Hand 2: Han slowspelar sina ess preflop. Det må man ju ha synpunkter på, men från hans synvinkel sett så verkar det ju rimligt att anta att du inte misstänker att han sitter med stålet. Sen lägger du ett hyggligt bet ur position på en dragflopp. Snyggt spel med setet tycker jag eftersom du representerar ett försök till bluff/semibluff. Oavsett vilket så ska han naturligtvis höja dig på den brädan för att tvinga dig att betala om du drar. Det enda jag tycker man kan invända är att höjningens storlek riskerar att få dig att folda. Å andra sidan är hans stack så pass grund att det kanske ändå inte ger så mycket trovärdighet att höja till t ex 3. Så ni spelar båda handen bra tycker jag och han räddas av turen. Inte mycket att säga om, that's poker. Dina resultat svänger ju uppenbarligen mycket, vilket kan tyda på att du trots allt fortfarande spelar löst/aggressivt. Då gäller det ju att kunna hantera stora swings psykologiskt. Jag har själv valt en mer tight stil bl.a. för att jag känner att jag skulle ha tufft med det själv. Plus att jag tror att man måste vara en riktigt bra pokerspelare - inte bara hygglig - för att det ska vara en bättre strategi än att försöka vara TAG. Tror ändå kanske att du skulle kunna tjäna på att bli betydligt mer tight - kanske genom en hårdare disciplin för handurvalet och vilka händer du går hela vägen med postflopp och genom att spela fler bord samtidigt. Det sistnämnda funkar iaf bra för mig när det gäller att motstå lusten till slask Trevligt och sakligt inlägg, tack! Spelar inte löst om man jämför med bordet i snitt, jag spelar mellan 25-30% sedda floppar och borden ligger mellan 45-55% i snitt, så sett till bordssnitt så är jag tight. Undantaget är de gånger jag haft grymt kortsnitt, då kan det gå upp mot 45% stundtals. Sedan är jag aggressiv när jag träffar, detta eftersom det finns så många som spelar otroligt dåligt och inte kan släppa överpar/toppar med dålig kicker, bara försöka ta betalt. Klart det blir swings när fi klonkar på turn/river som stor underdog och jag sätter fi på rätt hand! Målet för ikväll är att få loss 2 timmars grind och 10€ i vinst. Ska sedan ner i källaren och fortsätta betongspackla väggar. Hade en plan för att låta pokerpengar fiansiera renoveringen av källaren, har ju inte direkt fungerat under våren, därför tagit beslut om att låna lite pengar för att färdigställa källaren, bara sätta fart med grundarbetetet nu. Började i eftermiddags med kantskärning av häck i trädgården, kom 5 meter och ledsnade totalt. Ska försöka göra 5 meter per dag och bör då vara klar inom 3 veckor! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2009 -8€ efter 1,5h, GAAAH. Hålstege utdragnin igen första varvet mot top2par, f-n inte sant. Bytt alla bord, bara på´t igen! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Började bra ikväll, 10 € upp, sedan precis som vanligt. Gav upp efter dessa 2, idioten är dessutom svensk. Herregud, är vi på väg att bli lika dumma i huvudet som sydeuropéerna i poker? ** Hand # 2667764001 starting - 2009-06-16 23:42:09 ** Wisniewski XI [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money kurdov sitting in seat 1 with €9.95 vanhaverek sitting in seat 2 with €10.00[Dealer] AciidSpy sitting in seat 3 with €10.71 pint sitting in seat 4 with €5.59 aamm2000mmaa sitting in seat 5 with €8.69 Nopointatall sitting in seat 6 with €4.44 AciidSpy posted the small blind - €0.05 pint posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 10d, 10s aamm2000mmaa folded Nopointatall raised to €0.50 kurdov folded vanhaverek folded AciidSpy called - €0.50 pint folded ** Dealing the flop: 5d, 7s, 7d AciidSpy checked Nopointatall bet - €1.10 AciidSpy raised to €2.60 Nopointatall went all-in - €2.84 AciidSpy called - €3.94 ** Dealing the turn: Jd ** Dealing the river: Qh Nopointatall shows: As, Jc AciidSpy mucks: 10d, 10s Nopointatall wins €8.54 from the main pot Rake: €0.44 Bra spel pre, finns ju inga bättre händer än AJo! Fiskmåsar är f-n smartare! ** Hand # 2667765959 starting - 2009-06-16 23:43:20 ** Wisniewski XI [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money kurdov sitting in seat 1 with €9.95 vanhaverek sitting in seat 2 with €10.00 AciidSpy sitting in seat 3 with €6.27[Dealer] pint sitting in seat 4 with €5.49 aamm2000mmaa sitting in seat 5 with €8.69 Nopointatall sitting in seat 6 with €8.54 pint posted the small blind - €0.05 aamm2000mmaa posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: Ks, Kc Nopointatall raised to €0.20 kurdov folded vanhaverek folded AciidSpy raised to €1.20 pint folded aamm2000mmaa folded Nopointatall called - €1.20 ** Dealing the flop: Qs, 10s, 7s Nopointatall checked AciidSpy bet - €2.20 Nopointatall went all-in - €7.34 AciidSpy went all-in - €2.87 ** Dealing the turn: Ac ** Dealing the river: 2c Nopointatall shows: Jc, As AciidSpy mucks: Ks, Kc Nopointatall wins €12.06 from the main pot Rake: €0.63 9€ kvar på Unibet, lägger ner CG där nu, bara löjligt med en site som så ofta gynnar idiotspel och jag vägrar spela så korkat som idioterna gör. Kanske dammar in pengarna på en S&G så jag med lite tur kan få ihop 50€ och casha ut från Unibet. Blir Titan nu. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Hittade en 10-manna S&G som hette "Extreme" och inköp på 5€, visade sig att "Extreme" innebar lottostruktur på blinsen, jädrar vad fort de ökade. Folk fattade inte att man var tvungen att börja ställa redan efter ett par varv då BB var 1/3 av startstacken. Jag vann i alla fall och 25€ in på kontot, hade även några € till som jag missat och investerade dessa i 2st 2,5€, trea i ena och 5€ till på kontot. Hyfsat med i den 3e också.... Go Acid! Hur f-n tänker folk? ** Hand # 2667873495 starting - 2009-06-17 00:30:10 ** Normal 5 Seat [Hold 'em] (200.00|400.00 NL - STT) Real Money xmen2002 sitting in seat 1 with €1325.00 NazHolding sitting in seat 2 with €1720.00 sion84 sitting in seat 3 with €1635.00 cookie16 sitting in seat 4 with €1330.00[Dealer] AciidSpy sitting in seat 5 with €1490.00 AciidSpy posted the small blind - €100.00 xmen2002 posted the big blind - €200.00 ** Dealing cards to AciidSpy: 2s, 2h NazHolding folded sion84 folded cookie16 called - €200.00 AciidSpy raised to €700.00 xmen2002 folded cookie16 called - €700.00 ** Dealing the flop: 5h, Jh, 4s AciidSpy went all-in - €790.00 cookie16 went all-in - €630.00 cookie16 shows: Kc, Ac ** Dealing the turn: As ** Dealing the river: 10h cookie16 wins €2860.00 from the main pot Rake: €0.00 /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 De 7 senaste sessionerna (då jag tightat till spelet) har jag backat 4 sessioner. Åker på 3-4 tunga utdragningar varje timme, spelar tillbaka det mesta och så kommer 3-4 utdragningar igen. Så håller det på timme ut och timme in. Spelar inte så ofta dåligt utan får in pengarna som favorit och ändå vinner jag inte pengar, otroligt konstigt. Ni ser ju på de två händerna ovan som är typiska för dessa chok av utdragningar, vet inte hur jag ska komma undan dom. Har nu 30€ på Unibet igen och därmed +-0 för dagen... Ger det väl en chans till men måste börja tillämpa gamla taktiken med att kliva av efter 1-2 inköp upp eftersom det 9 ggr av 10 kommer 3-4 utdragningar då. Gäller bara att orka hålla i Hit and run-strategin eftersom ett par inköp upp tenderar att ge en känsla av att "i dag har det vänt". /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Ha! Sjuka motriggen på Unibets CG fortsätter, vat allvarligt inte vad jag ska göra för att undvika utdragningarna, hur jag än spelar blir det fel. Ok med varians då och då, men f-n inte sedan januari.... Vem f-n spelar 43o i raised pott? Unibetsponsrade turapor som vet att "slumpgeneratorn" alltid ger dom en underbar flopp! ** Hand # 2669133842 starting - 2009-06-17 20:08:45 ** Oncidium [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money BIBIJ67 sitting in seat 1 with €13.93 Mia81 sitting in seat 2 with €13.50 AciidSpy sitting in seat 3 with €4.60[Dealer] LEXGREGORY sitting in seat 4 with €13.01 armas sitting in seat 5 with €15.70 Laadddiiee sitting in seat 6 with €10.21 LEXGREGORY posted the small blind - €0.05 armas posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: Js, Jd Laadddiiee called - €0.10 BIBIJ67 folded Mia81 folded AciidSpy raised to €0.50 LEXGREGORY called - €0.50 armas called - €0.50 Laadddiiee called - €0.50 ** Dealing the flop: 3h, 3s, 7s LEXGREGORY bet - €0.50 armas called - €0.50 Laadddiiee folded AciidSpy raised to €2.00 LEXGREGORY called - €2.00 armas called - €2.00 ** Dealing the turn: Qc LEXGREGORY checked armas checked AciidSpy went all-in - €2.10 LEXGREGORY called - €2.10 armas called - €2.10 ** Dealing the river: 5d LEXGREGORY checked armas checked AciidSpy shows: Js, Jd LEXGREGORY mucks: 8c, 8d armas shows: 4c, 3d armas wins €13.59 from the main pot Rake: €0.71 Svensk turapa som jag ska slowa, glömde att hon har 4 outs.... Jag har ju bara 7 outs för att döda handen helt på turn ** Hand # 2669129209 starting - 2009-06-17 20:06:08 ** Wisniewski XV [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money AciidSpy sitting in seat 1 with €5.50 pheonix18 sitting in seat 2 with €9.19 Mia81 sitting in seat 3 with €10.55 BlackJock sitting in seat 4 with €37.98 HoSeh sitting in seat 5 with €14.38[Dealer] BenRangel1 sitting in seat 6 with €14.07 BenRangel1 posted the small blind - €0.05 AciidSpy posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 2c, 2s pheonix18 folded Mia81 raised to €0.40 BlackJock folded HoSeh called - €0.40 BenRangel1 folded AciidSpy called - €0.40 ** Dealing the flop: 10s, 2d, Jh AciidSpy checked Mia81 bet - €0.80 HoSeh called - €0.80 AciidSpy called - €0.80 ** Dealing the turn: Qs AciidSpy checked Mia81 bet - €2.40 HoSeh folded AciidSpy went all-in - €4.30 Mia81 called - €4.30 ** Dealing the river: Kc AciidSpy shows: 2c, 2s Mia81 shows: Kh, Ad Mia81 wins €11.64 from the main pot Rake: €0.61 Hatar poker, må det aldrig bli klassat som ett skicklighetsspel på micronivåerna, handlar så mycket om tur. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Så här spelar genierna på Unibet, jag vinner inte pengar, ska jag skratta eller gråta? Undrar om det är lönsamt att spela 100% av alla händer? ** Hand # 2669166483 starting - 2009-06-17 20:22:12 ** Wisniewski XV [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money AciidSpy sitting in seat 1 with €4.42 Vashinga sitting in seat 2 with €3.89 Mia81 sitting in seat 3 with €17.03 BlackJock sitting in seat 4 with €37.92[Dealer] HoSeh sitting in seat 5 with €21.56 BenRangel1 sitting in seat 6 with €25.77 HoSeh posted the small blind - €0.05 BenRangel1 posted the big blind - €0.10 Vashinga posted to play - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: 7s, 5d AciidSpy folded Vashinga checked Mia81 folded BlackJock folded HoSeh raised to €0.35 BenRangel1 folded Vashinga called - €0.35 ** Dealing the flop: 4c, 6h, 3c HoSeh bet - €0.70 Vashinga went all-in - €3.54 HoSeh called - €3.54 ** Dealing the turn: As ** Dealing the river: 6c Vashinga shows: 3h, 9h HoSeh shows: 4s, Ah HoSeh wins €7.49 from the main pot Rake: €0.39 /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Blir bara deprimerad, har 11€ kvar på Unibet, de får stå så tills efter midsommarhelgen. Ska spela på Titan fram tills dess. La ner ikväll efter denna handen, som sagtspelar ingen roll vad elelr hur jag spelar, går inte att vinna. Kanske glad för att splitta, men allvarligt, hur idiot på poker är man om man synar i princip pott utan att kunna få ut mer om man träffar hålstegen = 8 outs. Dessutom på en helt färgad bräda? ** Hand # 2669176880 starting - 2009-06-17 20:27:19 ** Wisniewski XV [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money AciidSpy sitting in seat 1 with €4.27 Mia81 sitting in seat 3 with €17.73 BlackJock sitting in seat 4 with €37.12[Dealer] HoSeh sitting in seat 5 with €25.54 BenRangel1 sitting in seat 6 with €25.62 HoSeh posted the small blind - €0.05 BenRangel1 posted the big blind - €0.10 ** Dealing cards to AciidSpy: Jc, Jd AciidSpy raised to €0.60 Mia81 folded BlackJock folded HoSeh called - €0.60 BenRangel1 folded ** Dealing the flop: 5s, Js, 2s HoSeh checked AciidSpy bet - €3.60 HoSeh called - €3.60 ** Dealing the turn: 4s HoSeh checked AciidSpy went all-in - €0.07 HoSeh called - €0.07 ** Dealing the river: Qs AciidSpy shows: Jc, Jd HoSeh shows: 3c, Ac AciidSpy wins €4.10 from the main pot HoSeh wins €4.11 from the main pot Rake: €0.43 Nu ska jag iväg och flugfiska en timme i strömmen, måste få bort pokertilten. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2009 Glad midsommar på er! Hos svärföräldrarna och fick det ärofyllda uppdraget att sköta grillen nu ikväll! I jobbet ingick även fri öl, har ju lyckats charma svärföräldrarna så pass att de ringde i veckan och undrade vilken öl jag önskade till midsommar, valet föll på Budweiser och eftersom det var mycket att grilla så blev jag ju mkt törstig... Smållullig nu och eftersom frugans lillasyster ville lägga 3-åringen så ska jag spela poker! Blir lägsta nivån på Unibet, eftersom jag är full så har jag ungefär lika bra IQ som medelspelaren på microlimit, kan bli intresant! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Låg 4€ upp efter en timme igår då vi insåg att 3-åringen inte kunde komma till ro när frugans lillasyster la henne, jag tog över och somnade även själv naturligtvis, vaknade runt 23 bakis. Bara lägga ner pokern. Fanns 4 bord öppna i morse, så när 3-åringen såg på Barnkanalen passade jag på att grida en timme, 6€ upp och rullen dubblad. Ska fortsätta spela lägsta nivån ikväll, trots en del motrigg så är det svårt att backa eftersom folk ställer in så mycket deg med händer som är riktigt usla, många synar ner tomma eller helt utan drag, inte ens jag kan alltid bli utdragen då.... Spelar hellre på Unibet än på Titan eftersom klinten är sjukt bra på Unibet och spelarna på Unibet är betydligt sämre än på Titan. Får vara nöjd med 20-40kr i timmen, blir ju lite pengar det med i långa loppet. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2009 Semester med allt vad det innebär ochUnibetpokern går ok. Skulle casha ut Titanrullen om 96$ idag, gick icke! Minimibelopp 100$ . Satte mig på 3st NL20 bord, började med att backa 5$ med floppade sedan nötstege i en raised pott, checkraise från mig och fi synar. Ofarlig 3a på turn o fi ställer allin och jag synar (100BB på oss båda). Han har träffat set i 3or och någon som ens behöver gissa om bordet parar sig på river? Istället för att att ha 110$ så har jag inte ens 70$, irriterande. Vägrar sitta o grinda upp den, sätter in allt på 2st NL50 bord så får det bära eller brista. Wish me luck! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2009 Gick åt h-lvete, tappade 20$ med AA mot 44, jag reraisade pre i en trevägspott med 12BB på 3BB och fi med 44 synar, klart han floppar en fyra! Tröttnade sedan och ställde med toppar AJ men mötte KK, typ 10$ kvar. Får jag putta in i en turre ngn dag. Tänk att jag tappade hela rullen pga runner-runner kåk, helt sjukt. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2009 HA! Bara för att jag sa att Unibetpokern går ok så satte de på motriggen ikväll, tappade halva rullen på utdragning efter utdragning, bara lägga ner. Jävla 2 outare när jag äntligen träffar set mot överpar. Ett spader på river och han hade aldrig fått betalt. Skulle ju inte heller slowat på flop, Unibet straffar fancy play direkt. ** Hand # 2702844328 starting - 2009-07-06 00:35:14 ** Alchemilla Mollis [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money Betong123 sitting in seat 1 with €53.28 Aquarius72 sitting in seat 3 with €19.00 MR_SLIM sitting in seat 4 with €46.13 AciidSpy sitting in seat 5 with €15.40[Dealer] Piipou sitting in seat 6 with €7.75 Piipou posted the small blind - €0.10 Betong123 posted the big blind - €0.20 ** Dealing cards to AciidSpy: 6d, 6s Aquarius72 folded MR_SLIM folded AciidSpy called - €0.20 Piipou called - €0.20 Betong123 bet - €1.20 AciidSpy called - €1.20 Piipou folded ** Dealing the flop: 6c, Ks, 2s Betong123 bet - €1.80 AciidSpy called - €1.80 ** Dealing the turn: 4s Betong123 checked AciidSpy bet - €3.00 Betong123 called - €3.00 ** Dealing the river: Qc Betong123 bet - €12.20 AciidSpy went all-in - €9.40 Betong123 shows: Qh, Qs AciidSpy mucks: 6d, 6s Betong123 wins €29.45 from the main pot Rake: €1.55 Alltså, spelar ni inte på Unibet upp till NL100 så får ni skylla er själva, kryllar av dessa typer av spelare. Sedan att jag blir utdragen 90% av alla gånger jag är uberfavorit är en annan femma. Hade bara den matematiska sannolikheten stämt så hade det inte gått att förlora pengar på Unibet. ** Hand # 2702928130 starting - 2009-07-06 01:35:22 ** Alstroemeria [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money Betong123 sitting in seat 1 with €37.75[Dealer] Old_Ham sitting in seat 2 with €9.22 cashiski sitting in seat 3 with €12.87 PiratKa sitting in seat 4 with €34.15 joaombrito sitting in seat 5 with €18.21[sitting out] AciidSpy sitting in seat 6 with €9.00 Old_Ham posted the small blind - €0.10 cashiski posted the big blind - €0.20 ** Dealing cards to AciidSpy: Kc, Jc PiratKa folded AciidSpy raised to €0.60 Betong123 folded Old_Ham folded cashiski raised to €1.00 AciidSpy called - €1.00 ** Dealing the flop: 2h, Ks, Jh cashiski bet - €2.20 AciidSpy raised to €4.40 cashiski called - €4.40 ** Dealing the turn: Ad cashiski bet - €5.00 AciidSpy went all-in - €3.60 ** Dealing the river: As cashiski shows: 3c, Ac AciidSpy mucks: Kc, Jc cashiski wins €17.20 from the main pot Rake: €0.90 Öken. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 6 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Tilt på mobiltelefoner. Min lade av i förra veckan och har kikat runt på lite olika alternativ. Hittade ett riktigt bra erbjudande hos Telia och köade i 20 minuter med en otålig 3-åring i famnen för att få beskedet att den är slut och är en modell de ska ta bort ur sortimentet. Personalen skulle kolla med andra butiker om de hade ngn kvar. Bara hålla tummarna, men är det lika motriggat som med Unibetpokern så blir det inge juste deal hos Telia. Ska in till stora staden Linköping och kika på klinker till källaren, bara några timmar kvar på grundarbetet och sedan äntligen dags för klinkersläggning. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 6 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Tilt på Unibetpokern också. Rullen halverad igen på 10 minuter i väntan på att frugan skulle amma klart lillkillen. Fi är en jubelidiot som spelar allt möjligt skit, synade 20BB pre med 94s i förra veckan. Klart han träffar nötterna när jag hittar topp2par. Så jävla less. ** Hand # 2703444583 starting - 2009-07-06 14:10:36 ** Antirrhinum [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money samit85 sitting in seat 1 with €20.00 Magdalena007 sitting in seat 2 with €4.80[Dealer] djakay sitting in seat 3 with €8.18 AciidSpy sitting in seat 4 with €30.23 joaombrito sitting in seat 5 with €7.98 AciidSpy posted the small blind - €0.10 joaombrito posted the big blind - €0.20 samit85 posted to play - €0.20 ** Dealing cards to AciidSpy: Qd, 10c samit85 checked Magdalena007 raised to €0.80 AciidSpy called - €0.80 joaombrito folded samit85 called - €0.80 ** Dealing the flop: Qh, 9d, 10s AciidSpy checked samit85 checked Magdalena007 bet - €1.80 AciidSpy raised to €4.60 samit85 called - €4.60 Magdalena007 folded ** Dealing the turn: 6h AciidSpy bet - €6.60 samit85 went all-in - €14.60 AciidSpy called - €14.60 ** Dealing the river: 7c samit85 shows: Jh, Kc AciidSpy mucks: Qd, 10c samit85 wins €40.66 from the main pot Rake: €2.14 HU mot fi som träffar allt och släpper inget, blir dyrt när när det håller på så här. ** Hand # 2703435958 starting - 2009-07-06 14:06:54 ** Antirrhinum [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money AciidSpy sitting in seat 4 with €12.02 joaombrito sitting in seat 5 with €10.70[Dealer] joaombrito posted the small blind - €0.10 AciidSpy posted the big blind - €0.20 ** Dealing cards to AciidSpy: 8s, 8c joaombrito raised to €0.40 AciidSpy raised to €1.20 joaombrito called - €1.20 ** Dealing the flop: 7c, 2h, 9s AciidSpy bet - €2.20 joaombrito raised to €4.40 AciidSpy raised to €10.40 joaombrito went all-in - €5.10 ** Dealing the turn: 6d ** Dealing the river: Qc AciidSpy shows: 8s, 8c joaombrito shows: Ks, 9d joaombrito wins €20.40 from the main pot Rake: €1.00 Krypa ner på lägsta nivån igen. Blir sista gången, sedan lägger jag ner pokern för gott, vägrar hålla på att vinna 1-2 inköp per kväll för att sedan förlora 5-6 inköp när utdragningarna haglar eller att fi träffar klockrent varje gång jag träffar riktigt bra. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts