Gå till innehåll

Hur fiskigt är det på prima?


ZILLOW

Recommended Posts

Allting är ju relativt och sådana här frågor är ju känsliga för alla grinders. Huruvida andra svarar sanningenligt elelr inte kan jag inte svara på, men jag brukar göra det för det finns så mycket bord och olika tider att spela på ändå.

 

Hur som helst är det kul att frågan kom just nu. Det pågår nämligen ett rejkrejs (rakerace) på ett av skinen och spelarna som ska vinna racet ger upp en hel del värde. Dom som pissar bort pengar (vi snackar back flera k per vecka på NL200) just nu är Challe50, P-sson och Urfish2me. Ungefär så är nicken. Ni kommer att se dom om ni kollar.

 

Punkrock_kid lämnar också många $ kvar på bordet. ;-)

 

Det är riktigt bra värde på Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting är ju relativt och sådana här frågor är ju känsliga för alla grinders. Huruvida andra svarar sanningenligt elelr inte kan jag inte svara på, men jag brukar göra det för det finns så mycket bord och olika tider att spela på ändå.

 

Hur som helst är det kul att frågan kom just nu. Det pågår nämligen ett rejkrejs (rakerace) på ett av skinen och spelarna som ska vinna racet ger upp en hel del värde. Dom som pissar bort pengar (vi snackar back flera k per vecka på NL200) just nu är Challe50, P-sson och Urfish2me. Ungefär så är nicken. Ni kommer att se dom om ni kollar.

 

Punkrock_kid lämnar också många $ kvar på bordet. ;-)

 

Det är riktigt bra värde på Prima.

 

 

Jag har grindat extremt mycket i början av februari och har skrapat ihop 6k raked hands. Är med i samma rakerace (även om det är utom tävlan) som de du nämnde. Challe50 har under samma tid fått ihop 50k raked hands. Och jag antar att han ändå spelar flera nivåer under mig... Riktigt sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att spela 50k händer på en vecka så lär det ju vara flera personer som hjälps åt och delar på kontot.

 

Självklart. Men är det ens möjligt att spela 50k RAKED hands på en vecka när man spelar så lågt som (jag utgår ifrån att) de gör? Mina 6k raked hands kanske är lika med 20k händer. Och jag spelar ändå 5/10 och 10/20. Måste vara minst tre pers som delar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart. Men är det ens möjligt att spela 50k RAKED hands på en vecka när man spelar så lågt som (jag utgår ifrån att) de gör? Mina 6k raked hands kanske är lika med 20k händer. Och jag spelar ändå 5/10 och 10/20. Måste vara minst tre pers som delar på kontot.

 

Så du menar att ca. 30% av dina händer blir raked hands. Jag ligger på över 50% på 2/4 FL :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen INTE att det är fiskigt på prima. Tycker överlag att det är väldigt många bra spelare. Jag sitter mest på Nl100 och det är många bra spelare. Sen att man har blivit utdragen varenda gång de senaste 8000 händerna gör ju inte saken bättre ;)

 

hmm om du har blivit utdragen ganska mycket så borde det betyda att det ÄR fiskiga spelare eftersom du får in alla pengar med bästa handen ganska ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville skriva riggat, men skrev utdragen för att bli accepterad ;)

 

Men om vi skall återgå till topic.

 

microgaming/prima känns väl som "ärke-grinder" klienten nr 1.

varför?

 

1. Möjlighet till att spela många bord.

2.En fet rakeback har erbjudits tidigare vilket är viktigt för den dagliga grinden.

Men rakebacken är ju strypt nu? Jovisst, men om man kollar på hur väldigt många av skinnen har löst det så har de ju smaskat på med återkommande bonusar som gör att spelar man mycket så blir det samma kademumma som en riktigt bra rakeback.

Sen måste det ju tillläggas, att "fisken" oftast inte ens vet vad rakeback är :)

 

Så jag tror många regulars stannar på prima.

 

Sen har vi ju det dära med marknadsföring... Hur många skinns på prima har samma massiva tv reklam som tex betsson, partypoker och pokerstars? Det är ju dessa sidor som får de vanliga "svenssons" att testa poker.

 

Så att fisken skulle ha prima som inkörsport till pokerträsket är väl knappast troligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart. Men är det ens möjligt att spela 50k RAKED hands på en vecka när man spelar så lågt som (jag utgår ifrån att) de gör? Mina 6k raked hands kanske är lika med 20k händer. Och jag spelar ändå 5/10 och 10/20. Måste vara minst tre pers som delar på kontot.

 

Challe50 spelar mest NL400-NL600, men jag har även stött på honom på NL1000 och NL2000.

Jag har 8600 händer på honom i PT och där ligger han allt plus, så nån fisk är han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har grindat extremt mycket i början av februari och har skrapat ihop 6k raked hands. Är med i samma rakerace (även om det är utom tävlan) som de du nämnde. Challe50 har under samma tid fått ihop 50k raked hands. Och jag antar att han ändå spelar flera nivåer under mig... Riktigt sjukt!

 

Ett tag sen jag lirade på prima, men de jag kommer ihåg från dess och vet kompisar som lirar på samma nivåer nu, så lär de absolut va flera som lirar på de kontot eftersom alla vi minns challe50 som en riktigt bra grinder på .25 och .5/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Challe50 spelar mest NL400-NL600, men jag har även stött på honom på NL1000 och NL2000.

Jag har 8600 händer på honom i PT och där ligger han allt plus, så nån fisk är han inte.

 

Då är det en av Challe50s grindkompisar som är ultrafisk. Han lirar NL200 på 8+ bord och slänger iväg pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...