maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button ($12.20) SB ($26.30) BB ($8.50) Hero ($30.65) MP ($61.10) CO ($23.90) Preflop: Hero is UTG with 4, A. SB posts a blind of $0.10. Hero raises to $0.5, 1 fold, CO raises to $0.75, 1 fold, SB (poster) calls $0.65, 1 fold, Hero calls $0.25. Flop: ($2.50) 4, 6, 9(3 players) Hur mkt ska vi beta ut här? ~3/4 pott? Check? Överbeta för värde vid träff? Citera
brut Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 SB? Har han checkat? En variant här kan vara att betta ut ca 1-1,5 och sedan gå all in vid omslag (han lägger säkert 50% av sin HD i så fall) Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Preflop miniraisen är inte så snygg. Fold är nog bäst preflop. CO verkar vara en riktig åsna med sin mini-3bet och han kommer nog inte lägga överpar här. Check-call skulle jag välja, han bettar väl antagligen lika fjuttigt på floppen som preflop så du lär få fina odds att stacka honom. Citera
maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Vet inte hur min linje är här, men jag valde att överbetta flop för att på så sätt köpa hem den, eller få värde genom träff. Blev dock lite förvånad över resultatet: (3 players) SB checks, Hero bets $3, CO folds, SB raises to $6, Finns det något annat än set vi kan sätta honom på här? Syn och utvärdera turn? Vad för hand kan fi sätta oss på? Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Enkel syn på den miniraisen med position. Han ger dig bra odds och du får mer information på turn. Citera
Haggisen1 Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Repoppa allin! Vet inte hur min linje är här, men jag valde att överbetta flop för att på så sätt köpa hem den, eller få värde genom träff. Blev dock lite förvånad över resultatet:(3 players) SB checks, Hero bets $3, CO folds, SB raises to $6, Finns det något annat än set vi kan sätta honom på här? Syn och utvärdera turn? Vad för hand kan fi sätta oss på? Citera
maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Hero raises to $12, SB calls $12, Turn: ($26.50) J(2 players) Hero calls $13.55. River: ($40.05) 5(2 players) Final Pot: $40.05 Results in white below: SB has 6c 6s (three of a kind, sixes). Hero has 4d Ad (flush, ace high). Outcome: Hero wins $40.05. Tror jag maskerade min hand ganska bra där trots allt. Ger man folk gratischanser att dra ut så straffas man. (Tänker på hans flopcheck) Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Repoppa allin! Seriöst, varför? SBs HD är bred men viktad mot starka händer som set, 2 par etc vilket gör att våran foldequity lär vara liten. Eftersom han verkar gilla att miniraisa kanske han inte bettar turn särskilt hårt vilket kommer ge oss korrekta odds. Dumt att betta åt en fi som inte klarar av att få in degen själv med sin starka hand. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tycker inte att denna handen var bra spelad för 5 öre, reraise till 12 var nog det absolut sämsta alternativet du hade på flop (call > all-in > annan-3bet). Som du märkte hade han ett monster och du hade ingen foldequity, du bara blåste upp potten med den sämsta handen och hade tur som drog ut. Citera
maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Synar vi där så avslöjar vi oss ju direkt, som spelat här så försöker jag snarare representera en hand vi vill skydda än en jag jagar. Om vi checkar flopp och en ruter kommer på turn, hur ska vi då få in alla hans pengar i potten? Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tänker mer på denna linje: flop: betta, steksyna hans höjning. turn: betta eller syna beroende på vad han gör river: ställa in Att återhöja på floppen är bara dåligt när man inte har någon fold equity och vi är rätt säkra på att vi har <50% att vinna handen. Citera
brut Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tänker mer på denna linje: flop: betta, steksyna hans höjning. turn: betta eller syna beroende på vad han gör river: ställa in Att återhöja på floppen är bara dåligt när man inte har någon fold equity och vi är rätt säkra på att vi har <50% att vinna handen. Så du menar att FE=0? Vilken bra läsning:-D Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Så du menar att FE=0? Vilken bra läsning:-D Inte 0, men bra nära helt ärligt. Hans HD är nog överpar, set och tvåpar med en miniraise. Det enda han eventuellt foldar är överpar. De flesta läser en all in från hero här som ett kombodrag och spelar därefter. Tycker väldigt sällan/aldrig att folk check-raise-foldar när 3 pers såg floppen. Citera
brut Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Eh check raise. Han var prefloppaggressor i och för sig vekt. I sådana fall är det ganska normalt att visa aggressivitet på floppen och kan han ha 2 par så kan han ha i stort sett vilket skit som helst. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 (3 players)SB checks, Hero bets $3, CO folds, SB raises to $6, CO var preflop aggressor, SB kallsynade. hade vart en helt annan sak om CO höjde oss här. Citera
brut Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Jaha det var något där som jag inte hade sett. Trodde CO var fi ser nu att handen kompletterats. Håller med om att synen på raisen är mycket bättre här än om CO var fi. Syn är nog inte helt fel vid närmare eftertanke. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Om CO hade vart fi hade vi varit ur position och syn hade varit helt uteslutet. Citera
maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Den stora frågan är ju varför han inte ställer på flop? Underläge < Överläge? Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Den stora frågan är ju varför han inte ställer på flop?Underläge < Överläge? Ja, fi har andranötterna och Hero verkar spela som en åsneröv som vill få in degen i potten på sämsta möjliga sätt så det är verkligen konstigt att han inte bara pushar när brädan är så dragig. Citera
Recommended Posts