grebgokz Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 OK fi är halvlös ingen speciell read. Handen. Full Tilt Poker Game #1743618196: Table Apple - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 15:38:43 ET - 2007/02/06 Seat 1: Dale_E3 ($9.65) Seat 2: iromi ($9.70) Seat 3: KellyWatt ($34) Seat 4: Eddyjacket ($30.15) Seat 5: HERO ($30.05) Seat 6: FI ($27.70) Seat 7: BradNole83 ($36.95) Seat 8: csgj ($17.95) Seat 9: TEAM MAN 1 ($7.75) csgj posts the small blind of $0.10 TEAM MAN 1 posts the big blind of $0.25 The button is in seat #7 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [] Dale_E3 folds iromi folds KellyWatt has 15 seconds left to act KellyWatt calls $0.25 Eddyjacket calls $0.25 HERO calls $0.25 FI calls $0.25 BradNole83 calls $0.25 csgj calls $0.15 TEAM MAN 1 checks *** FLOP *** [] csgj checks TEAM MAN 1 checks KellyWatt bets $0.25 Eddyjacket calls $0.25 HERO raises to $1 FI raises to $5.25 BradNole83 folds csgj folds TEAM MAN 1 folds KellyWatt has 15 seconds left to act KellyWatt folds Eddyjacket folds HERO calls $4.25 *** TURN *** [] [] <- KLONK! HERO bets $4 FI calls $4 *** RIVER *** [] [] <- kan man folda här? HERO checks FI bets $18.20, and is all in HERO calls $18.20 *** SHOW DOWN *** Citera
ebisumaru Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 felet är att du inte ställer på flop och betar för lite på turn Citera
nizzor Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 tycker i princip varje gata är fel här. 1 Ogillar limpen. Limp i ohöjda potter är mesigt 2 Trck till ordentligt på flop i stället o få in allt då har du gjort det enkelt för dig 3 Att beta under halvpott är ännu mesigare än att limpa 4 Nu har du ett knepigt beslut beroende på att du spelat dåligt tidigare i handen. Man får väl gå lite på magkänsla här. Gör han så med en ensam dam? Gör han så med en lägre färg? Gör han det tom? Är han nötspelare. Ofta betyder dock ett kraftigt riverbet ofta stål på lägre nivåer och många gånger e han nog fullsketen här. Gör det enkelt för dig i stället. Citera
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 felet är att du inte ställer på flop och betar för lite på turn Ställa på floop? med ingenting i princip du måste skoja va? jag har 14 outs vilket inte gör mig till favorit och det är bara om ingen motståndare har trissen för då är jag tillbaka till 11 outs (i bästa fall). tycker i princip varje gata är fel här.1 Ogillar limpen. Limp i ohöjda potter är mesigt 2 Trck till ordentligt på flop i stället o få in allt då har du gjort det enkelt för dig 3 Att beta under halvpott är ännu mesigare än att limpa 4 Nu har du ett knepigt beslut beroende på att du spelat dåligt tidigare i handen. Man får väl gå lite på magkänsla här. Gör han så med en ensam dam? Gör han så med en lägre färg? Gör han det tom? Är han nötspelare. Ofta betyder dock ett kraftigt riverbet ofta stål på lägre nivåer och många gånger e han nog fullsketen här. Gör det enkelt för dig i stället. Limpa denna gör jag i denna position bara för att några har limpat före. Normalt foldar jag eller höjer denna hand beroende på postion och action före, här tänkte jag att det blir bra med familjepott för det är i alla fall en draghand som i princip kräver färgen för att bli ett monster. Man kanske skulle ha höjt lite till på floop kanske uppemot 2$ mitt bet på turn är som du säger helt underdimensionerat jag insåg det själv så snart jag tittade igenom handen. Problemet var att jag i två timmar hade fått rundfold varje gång jag betade något bra (på alla gator även pre) så jag var helt enkelt rädd för att han skulle folda om jag representerade färgen. Nu hopades jag att mitt svaga bet skulle få honom att slå om vilket han inte gjorde. Vilka händer sätter ni han på? Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Limp helt ok med suitat ess eftersom man kan stacka lägre flushar i multiway. På floppen måste du välja om du ska spela passivt eller aggressivt med ditt drag (jag skulle välja passivt i en limpad multiway pott), du verkar välja aggressivt när du höjer men sen synar du utan korrekta odds när du blir återhöjd. Där borde du ha lagt dig eller pushat in. Frågan är ju vad Fi har, troligen har han ett set i 3or (eftersom du har en 6a, han visar sån enorm styrka mot en massa motståndare och 2 par är inte så troligt på denna bräda) och kommer därmed aldrig lägga sig på floppen. Därför skulle jag nog hittat en fold där om jag inte var på tilt. På turn när du klonkar bettar du för lite och ger honom underbara odds att dra till kåk. På river vetifan om jag inte skulle check-folda (om han pushar vilket han nog lär göra), vet inte vad han skulle kunna ha utom 333QQ eller liknande om han inte är helt kass. Citera
cluelessrookie Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Jag tar nog Grebgokz i försvar här i samma linje som Jerico. Dvs limpen preflop ok, förstaläget på flop aggresivt men ett av två godtagbara val. Sedan synar du som sagt var mot oddsen på höjningen. Jag skulle ha höjt rejält eller ställt på turn för FI:s höjning på floppen skriker (i alla fall med min micronivåerfarenhet) tvåpar eller set och skall FI få återdra på river så skall det kosta fett. Cluelessrookie Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Just den där linjen med starkt flopspel, bara syn på turn när scarecard för flush eller stege kommer och sen helt plötsligt ingen som helst tvekan på river när bordet parar sig är nästan alltid kåk, så tror nog att riverfolden nästan är standard på denna nivå. Citera
Big Less Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Ställa på floop? med ingenting i princip du måste skoja va? jag har 14 outs vilket inte gör mig till favorit och det är bara om ingen motståndare har trissen för då är jag tillbaka till 11 outs (i bästa fall). Har du problem att ställa med 51 (14 outs) respektive 42 (11 outs) % equity är inte NL rätt spel för dig. Man kanske skulle ha höjt lite till på floop kanske uppemot 2$ mitt bet på turn är som du säger helt underdimensionerat jag insåg det själv så snart jag tittade igenom handen. Problemet var att jag i två timmar hade fått rundfold varje gång jag betade något bra (på alla gator även pre) Det betyder bara att du har betat och höjt för sällan med DÅLIGA händer. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Har du problem att ställa med 51 (14 outs) respektive 42 (11 outs) % equity är inte NL rätt spel för dig. Det betyder bara att du har betat och höjt för sällan med DÅLIGA händer. Allvarligt, detta är 25NL. Man vinner inte pengarna här genom att betta och höja med dåliga händer. Man vinner genom att träffa hårt och stacka folk som överspelar sina händer. Om du fått rundfold hela tiden kanske du ska byta bord eller så har du bara haft enorm otur att ingen träffat ett dugg. Citera
Big Less Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Allvarligt, detta är 25NL. Man vinner inte pengarna här genom att betta och höja med dåliga händer. Man vinner genom att träffa hårt och stacka folk som överspelar sina händer. Om du fått rundfold hela tiden kanske du ska byta bord eller så har du bara haft enorm otur att ingen träffat ett dugg. Skitsamma vad det är för nivå. Om alla viker så fort han betar, är det rätt att beta ofta. Men gillar man inte det kan man förstås byta bord. Citera
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Skitsamma vad det är för nivå. Om alla viker så fort han betar, är det rätt att beta ofta. Men gillar man inte det kan man förstås byta bord. Jo tack händer jag höjer om jag är först in från mellan pos och neråt. Alla par 88+ alla Suited 45+ (inte 9T för det tycker jag är en traphand) Jag höjer med AK, AQ alla pos Höjer AJ fråm mellan pos Höjer AT från sen pos Inte är jag för tajt?? Exempel från samma bord. 3 händer på raken jag börjar UTG AA höjer 3,5Xbb rundfold KK på BB höjer efter två limpare till 4xBB alla foldar JJ SB 2 limpare jag höjer igen till 4xBB alla foldar utom 1 det kommer en K på bordet och jag CBetar och han foldar. Tycker att på tredje höjningen på raken borde folk börja tycka att jag är lite på tilt och vilja kolla upp mig men icke. men jag skulle nog kanske ha bytt bord. Och jag är nog rätt fett tiltat efter nu snart 1 vecka med bara badbeats eller rundfoldar Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Om alla sitter och rundfoldar om de inte får nötterna är det ju bara att börja höja varje hand tills du får action, då slutar du bara och börjar vänta på bra händer. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Btw, off topic. Men varför är T9s en traphand, tycker den och JTs är de bästa SCs eftersom de oftast träffar samma flop som premiumhänder träffar. Citera
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Om alla sitter och rundfoldar om de inte får nötterna är det ju bara att börja höja varje hand tills du får action, då slutar du bara och börjar vänta på bra händer. Jag brukar öka antalet händer jag spelar när jag märker att det är skittight problemet är att bordet inte är så tajt men av nång märklig anledning lägger alla när jag bettar mina bra händer men när jag betar de svaga är de med... jag tror det är riggen som är emot mig... Btw, off topic. Men varför är T9s en traphand, tycker den och JTs är de bästa SCs eftersom de oftast träffar samma flop som premiumhänder träffar. När man kör suited connectors så vill du ju ofta kunna ta hem potten med ett Cbet och framförallt vill du träffa en hand som ingen annan har. Säg att du träffar T på floop då kan du ju vara dominerad av JT QT och AT Dessutom så kan delar av stegen vara blockerad av andra spelares kort. Sen om du träffar tvåparet 9T så kan nån sitta med JQ och ha öppet stegdrag. med 78s och 89s så är du mindre ofta dominerad av två högre kort. Större chans att ta hem potten om du träffar en 8 eller 9 Därför gillar jag inte att raisa den pre. Jag spelar den men inte så aggresivt. Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Att ta hem potten med cbet är ju helt oberoende av din holding. Det som är bra med 9Ts är floppar av typen QJx där många händer som folk gillar att spela har träffat lagom hårt men du har höjt från position och kan ta rejält betalt om du klonkar in stegen och dra billigt. Om du har 56s och får en stege så är det störra chans att ingen annan har nåt eftersom boarden är full med rags. OT som sagt... Citera
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Att ta hem potten med cbet är ju helt oberoende av din holding. Det som är bra med 9Ts är floppar av typen QJx där många händer som folk gillar att spela har träffat lagom hårt men du har höjt från position och kan ta rejält betalt om du klonkar in stegen och dra billigt. Om du har 56s och får en stege så är det störra chans att ingen annan har nåt eftersom boarden är full med rags. OT som sagt... OT ja men inte mindre intressant för det Jag brukar tänka så här om jag spelar flopen kommer så kan jag representera AQ med ett cbet och om fi hänger på så kan jag få bra betalt om jag får in färgen eller stegen. Eller om jag spelar och floopen kommer så kan jag beta ut och hoppas bli raisad av A9 eller JJ och liknande som tror jag missat min AK. Det är så min plan ser ut. Men om den är bra vet jag inte. Citera
Recommended Posts