icecoldwind Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 varför vara rädd för ett högre färgdrag? vi har ju ett par samt 2spader som blockar... med 2 överkort i spader har ju fi och då har fi 13 outs.. Vilket ger oss ett worst case scenario som i princip är en coinflip. Citera
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Ärligt talat: på NL50, vem höjer inte med AA eller liknande på den floppen "för att ge motståndaren dåliga odds"? Du får det att låta som värsta nybörjarmisstaget att CB med AA på denna flop. Jag tycker det är självklar bet. Jag CB 9/10 om det räcker i en HU pott där jag har kommandot. Jag tycker det är onödigt att ge motståndaren kommandot redan på flop. Nu kom jag på mig själv att vi har position och då är ju iåfs läget lite annorlunda och man kan blanda upp med checkar för att man gör lika dant med missade händer ibland. Jag tycker dock fortfarande det naturliga är att beta. Citera
ah_derka Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Du får det att låta som värsta nybörjarmisstaget att CB med AA på denna flop. Jag tycker det är självklar bet. Jag CB 9/10 om det räcker i en HU pott där jag har kommandot. Jag tycker det är onödigt att ge motståndaren kommandot redan på flop. Nu kom jag på mig själv att vi har position och då är ju iåfs läget lite annorlunda och man kan blanda upp med checkar för att man gör lika dant med missade händer ibland. Jag tycker dock fortfarande det naturliga är att beta. Jag kanske skrev det lite luddigt. Det jag menade var att om vi höjer på floppen så kan detta likväl representera en premiumstarthand såsom AA, KK etc, vilket maskerar vår hands värde i nuläget. Handen vi har är ej überstark men har en stark potential. Att CB hade likaså varit "rätt" av anledningar du skrev. Hursomhelst: fin hand, fin träff. På turn spelar jag gärna om stackar. Jag kan tänka mig att pusha turn om den blankar ifall checkad till mig från eventuellt synande FI. FE borde då vara rätt stor. Jag kanske skall tillägga att detta spel är profitabelt hos mig. Huruvida min image spelar in eller inte vet jag inte. Citera
Hyggglo Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 Jag raisade till 14 han synade. Turn en 8 till check check River J check check han hade A4 spader Citera
Jerico Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 bra spel, fast du hade nog stackat honom om du pushat turn (han känns löspassiv med det spelet) Citera
Recommended Posts