Gå till innehåll

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Postad
Nu är du orättvis!!!!! Jag slänger in euro lite random oxå ;)

/SK

Vill du verkligen att jag söker i mina msn loggar på braz och checkar det mot timestamps? :D

Edit: ok du slänger in euro ibland men det är ofta när du lyckas komma till ft som du förstår att det är euro :)

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vill du verkligen att jag söker i mina msn loggar på braz och checkar det mot timestamps? :D

Edit: ok du slänger in euro ibland men det är ofta när du lyckas komma till ft som du förstår att det är euro :)

Va spelar det för roll fram tills dess vad man lirar?! ;)

lol

/SK

Postad

Sånt här hela jävla tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

View Previous Next

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-55498719-26

played at "Germiston" for USD TC from 2007-12-07 18:05 until 2007-12-07 18:07

Seat 1: sailfun ($2,920 in chips)

Seat 2: AGRESSIF13 ($2,235 in chips)

Seat 5: Hodo10 ($1,985 in chips)

Seat 6: AtDaAces ($3,870 in chips)

Seat 7: klausdieter1 ($5,655 in chips)

Seat 8: Pluttens_Dad ($1,810 in chips)

Seat 10: x spurs x ($1,525 in chips)

ANTES/BLINDS

sailfun posts blind ($25), AGRESSIF13 posts blind ($50).

PRE-FLOP

Hodo10 folds, AtDaAces calls $50, klausdieter1 bets $200, Pluttens_Dad bets $600, x spurs x folds, sailfun folds, AGRESSIF13 folds, AtDaAces folds, klausdieter1 calls $400.

FLOP [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,3 of Hearts ]

klausdieter1 bets $325, Pluttens_Dad bets $800, klausdieter1 calls $475.

TURN [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,3 of Hearts,8 of Spades ]

klausdieter1 bets $1,700, Pluttens_Dad calls $410 and is all-in.

RIVER [board cards: 5 of Spades,King of Hearts,3 of Hearts,8 of Spades,Jack of Diamonds ]

SHOWDOWN

klausdieter1 shows [ 8 of Clubs,8 of Hearts ]

Pluttens_Dad shows [ King of Clubs,Ace of Clubs ]

klausdieter1 wins $1,290, klausdieter1 wins $3,745.

SUMMARY

Dealer: x spurs x

Pot: $5,035

sailfun, loses $25

AGRESSIF13, loses $50

Hodo10, loses $0

AtDaAces, loses $50

klausdieter1, bets $3,100, collects $5,035, net $1,935

Pluttens_Dad, loses $1,810

x spurs x, loses $0

SICKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ute ur alla sngs nu. Hittar 500-backet iaf, skönt det... Får se till å klonka i mttn jag har kvar, annars TUGNT! :cry:

/SK

Postad

Jaha, ikväll är det mansion igen då. Få se vad jag åker på för setup idag.

Lirat en del sng och plussat 250 typ. Bubbla en sista 100ing efter att ha varit CL på två händer. 8-hög flopp två ggr i rad, och jag K8 och nån annan 8a. Första ggn hade FI KK, andra set i 5or...

Har tappat 500 i mansion redan, had QJ han KJ på J-hög bräda.

/SK

Postad

Kanske onödigt påpekande, men kanske har nått värde att det skrivs ändå; se till att inte tappa diciplinen!

edit: jag kanske ska sluta att följa folks dagböcker, folk tenderar på att hamna i downswings...

Postad
Kanske onödigt påpekande, men kanske har nått värde att det skrivs ändå; se till att inte tappa diciplinen!

edit: jag kanske ska sluta att följa folks dagböcker, folk tenderar på att hamna i downswings...

Jag tror också att alla vars dagböcker du följer hamnar i downswings. SLUTA LÄSA DAGBÖCKER FÖR TUSAN!

Postad

SK,

Du har 15 % ROI enligt Sharkscope. Så mycket som du har spelat så borde du väl vid det här laget veta vad varians innebär? Du har haft rätt sjuk positiv varians tidigare och troligen legat en bra bit över vad du "bör" ligga på.

Sen är det självklart att man tiltar när det går dåligt, men ha det jag skrev ovan i åtanke.

Postad

15% är über. Hur många är det och hur många spelar du åt gången?

edit: såg nu att det var 476 st (på Pluttens_Dad-kontot). Det innebär väldigt sannolikt att du är bra mycket turligare än genomsnittet.

Postad

Har ni filtrerat dem statsen?

Tydligen inte, men det var inte så mycket mtt med som jag trodde. Hans sng stats ser ut så här: 444 games med 13% fortafarande ruskigt bra men alltid hårt när man swingar ner och inte har marginaler för det.

Postad
Har ni filtrerat dem statsen?

Tydligen inte, men det var inte så mycket mtt med som jag trodde. Hans sng stats ser ut så här: 444 games med 13% fortafarande ruskigt bra men alltid hårt när man swingar ner och inte har marginaler för det.

Ok. Filtrerat? är det multitable-sng eller mtt inräknat på ongamestatsen?

Japp det tär på en, och är det någonstans du (SK) kan gnälla så är det väl i den egna dagboken, så okej då. ;-)

Kämpa på med perspektiven i behåll!

Postad

Hehe, tack allesammans :)

Idag har jag spelat badminton för första ggn sedan Maria blev gravid, å faan va skönt det va! Vann 3 av 4 matcher dessutom, bra där ;)

Jag veeet pågar, ingen fara gott folk :) Skiter i poker ikväll och kommer börja jobba upp från mina $1900 med 50or imorrn tror jag.

Som jag tidigare nämnt, min DB är främst en disciplinhållare och tilt-skräpkorg.

Tack vare underbara neggoinlägg som igår så kan jag vara en trevlig familjefar trots två 600-back dagar på raken. ;)

Jag kommer inte att behöva sätta in stålar igen, THATS A PROMISE. Lägga ner pokern? - Men kom igen va! :twisted:;)

Däremot så tror jag inte att det är att hoppas på för mycket att jag skulle kunna hålla en ROI på 15% in the long run. Över de sista 480 spelen på Poker Stars, då det i slutet bara gick rakt utför, så hade jag ju 19%. Så över 1k spel ungefär så har jag väl en snitt-roi på 16-17%, och räknar vi med de 500 första spelen jag hade på Poker Stars, där jag förvisso var run good, så skulle jag tippa att jag landar runt 18-19%. Visst är 1500 spel ett litet sample, men så långt som 6-7% från long run ROI borde det väl inte vara, förutsatt att jag håller mig till samma antal bord och nivå?

Aja, fåfäng som få, och hybris (jag tar inte min hybrismedicin som jag borde...), nä inte alls.

Ha det gott mina älskade DB-läsare. Jag vore så tokigt gul för länge sen om det inte vore för er! :D

Nu ska jag INTE spela poker utan lägga mig i bingen med min underbara familj. :)

Peace /SK

Postad
Hehe, tack allesammans :)

Idag har jag spelat badminton för första ggn sedan Maria blev gravid, å faan va skönt det va! Vann 3 av 4 matcher dessutom, bra där ;)

Jag veeet pågar, ingen fara gott folk :) Skiter i poker ikväll och kommer börja jobba upp från mina $1900 med 50or imorrn tror jag.

Som jag tidigare nämnt, min DB är främst en disciplinhållare och tilt-skräpkorg.

Tack vare underbara neggoinlägg som igår så kan jag vara en trevlig familjefar trots två 600-back dagar på raken. ;)

Jag kommer inte att behöva sätta in stålar igen, THATS A PROMISE. Lägga ner pokern? - Men kom igen va! :twisted:;)

Däremot så tror jag inte att det är att hoppas på för mycket att jag skulle kunna hålla en ROI på 15% in the long run. Över de sista 480 spelen på Poker Stars, då det i slutet bara gick rakt utför, så hade jag ju 19%. Så över 1k spel ungefär så har jag väl en snitt-roi på 16-17%, och räknar vi med de 500 första spelen jag hade på Poker Stars, där jag förvisso var run good, så skulle jag tippa att jag landar runt 18-19%. Visst är 1500 spel ett litet sample, men så långt som 6-7% från long run ROI borde det väl inte vara, förutsatt att jag håller mig till samma antal bord och nivå?

Aja, fåfäng som få, och hybris (jag tar inte min hybrismedicin som jag borde...), nä inte alls.

Ha det gott mina älskade DB-läsare. Jag vore så tokigt gul för länge sen om det inte vore för er! :D

Nu ska jag INTE spela poker utan lägga mig i bingen med min underbara familj. :)

Peace /SK

Jo tyvärr. Jag säger inte att det är så här (och hoppas ju inte det heller) men om du spelade 5000 st SnGs till så skulle jag bli väldigt väldigt förvånad om du ligger över 10%.

Jag tror inte riktigt du har förstått hur sjukt run good du var när du spelade på Stars :).

Postad
JAG är helt övertygad om att han kommer hålla över 10% ROI på 5000 SNGs till. Jag är beredd att ta ett seriöst bet med consp på det! Kom ihåg att han spelar på OnGame ;)

Tänkte nästan att det skulle komma ett inlägg från dig. Synd att du är så blyg med å visa upp dina egna res, vore skoj för debatten! ;)

/SK

Postad
JAG är helt övertygad om att han kommer hålla över 10% ROI på 5000 SNGs till. Jag är beredd att ta ett seriöst bet med consp på det! Kom ihåg att han spelar på OnGame ;)

Jag kan betta med dig, no offense Krippa!

Postad
Jo tyvärr. Jag säger inte att det är så här (och hoppas ju inte det heller) men om du spelade 5000 st SnGs till så skulle jag bli väldigt väldigt förvånad om du ligger över 10%.

Jag tror inte riktigt du har förstått hur sjukt run good du var när du spelade på Stars :).

Krippa spelade väl iofs regulars på stars om jag inte minns fel, då är över 10% ingen omöjlighet skulle jag tippa.

BTW, det är du som är Pluttens_Dad alltså. Satt en halv fisknote på dig i morse, kanske ska ändra den lite, men du är lite vek eller hur.