Gå till innehåll

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Förresten, 76an går inte idag, så jag hoppas att jag inte lurat nån å sikta in sig på den. Istället är det T-bana röd linje mot ropsten å kliva av vid gärdet. Därifrån e det gågavstånd 5min.

/SK

Conspiracy R.I.P

Postad
Conspiracy

Användare avstängd

Varför! Jag hittar inte ens Myssions och Conspiracys dagbok längre! Gav han sig bara av utan förklaring eller någonting? Väldigt tråkigt är det hur som helst... :cry:

Sorry för att jag hijackade din db SK! :lol:

Postad
Läs tidigare inlägg, han har tydligen begärt sig själv avstängd...

/SK

EDIT: Så Rest From Pokerforum In Peace (R.F.P.I.P) hade kanske varit mer passande...

Varför begär man det? Synd för oss läsare som missar många bra inlägg och tips...Kom tillbaks!

Postad

Jag satt häromdagen och kollade på din video nr 2. Samtidigt som jag kollade så spelade jag själv ett par Sng. Kom ITM i 5st i rad, senare på kvällen så spelade jag ett gäng igen, då utan din lugnande röst som likt ett mantra sa "fold":lol: . Hur gick det då tro? 8st i rad OTM:oops: .

Så hädanefter kommer jag att ha video nr 2 igång på den ena datorn samtidigt som jag spelar.

Trevlig resa på böljan den blå

Postad

Tjena SK.

Hoppas pokern gick bra på kryssningen. Har kollat in nästan hela video 4 och har några saker. Överlag tycker jag du har börjat spela väldigt passivt, inte tajt, i vissa lägen. Kan bero på din downswing iofs men jag gillar inte det jag ser. Tar några exempel.

Börjar med övre vänstra bordet:

26.10 AK mot raise 4xBB (200) och du väljer att syna. Flopp innehöll en J och då säger du AJ på Fi, vad får dig att säga så? Varför reraisa du inte preflopp i det här läget?

42:15 AQs syn preflopp? I det här skedet tycker jag det är för passivt. Höj 3xBB.

Övre högra bordet:

46:15 KQ som du raisar till 2,5xBB (500) och sen säger du när BB tänker att du kommer att få en push emot dig som du kommer vika för? Push, imho, preflopp så slipper du fundera.

50:30 99 som du raisar med. Återigen push. Nu fick du en push i ansiktet där Fi hade 44 och jag tror inte Fi gjort så om du pushat. Det är skillnad för Fi att pusha mot din raise(stöld för Fi) än att syna sig in i en push.

Nedre vänstra bordet:

49:05 KK som CL synar din höjning pre och med låg bräda men med färgdrag betar du 1000 in i potten på 3000 vilket gör att CL med ett ev färgdrag får odds att syna, vilket han gjorde med sämre hand iofs. Högre bet tack.

Svara när du får tid. Och såga gärna om du tycker jag har helt fel. Det här är skitkul och utvecklande.

Postad

Kära dagbok!

Åter hemma efter pokerkryssning med Slja Line. Riktigt trevlig kryssning med skönt folk. Jag åkte tidigt efter timmar av kortdöd. Bordets CL höjde PF i typ varje hand och visat skit ibland, så när jag hittar AT på bb med 10bb i stacken så trycker jag mot hans raise men han har då hittat AQ som står.

Joey däremot lirade som en kung hela turren igenom och slutade lite snöpligt på 4e-plats. gg wp! Vi hade bytt 15% med varandra innan turneringen, så det blev lite stålar till mig med. gg wp!!! :lol:

Lirade lite CG fram till halv sex på morgonen. Slaskigt spel vid bordet, så jag satt å väntade på kort helt enkelt. Fick fullt betalt med KK och plussade 1700 under kvällen. Dagen efter lirade vi lite CG privat och jag plussade några hundralappar.

Så totalt gick resan ca 2000 plus, vilket e najs. Nu ska jag unna mig en cykel Joey!!! 8-)

Ska kolla videokommentarerna sen, orkar inte just nu. Sov 1,5h på natten. Har sovit tio timmar i natt men e ändå rätt så seg. Höll dock igen rätt bra med ölandet, så jag e inte så farligt trasig iaf :)

Najs resa!

/SK

Postad

Kära dagbok!

Åter hemma efter pokerkryssning med Slja Line. Riktigt trevlig kryssning med skönt folk. Jag åkte tidigt efter timmar av kortdöd. Bordets CL höjde PF i typ varje hand och visat skit ibland, så när jag hittar AT på bb med 10bb i stacken så trycker jag mot hans raise men han har då hittat AQ som står.

Joey däremot lirade som en kung hela turren igenom och slutade lite snöpligt på 4e-plats. gg wp! Vi hade bytt 15% med varandra innan turneringen, så det blev lite stålar till mig med. gg wp!!! :lol:

Lirade lite CG fram till halv sex på morgonen. Slaskigt spel vid bordet, så jag satt å väntade på kort helt enkelt. Fick fullt betalt med KK och plussade 1700 under kvällen. Dagen efter lirade vi lite CG privat och jag plussade några hundralappar.

Så totalt gick resan ca 2000 plus, vilket e najs. Nu ska jag unna mig en cykel Joey!!! 8-)

Ska kolla videokommentarerna sen, orkar inte just nu. Sov 1,5h på natten. Har sovit tio timmar i natt men e ändå rätt så seg. Höll dock igen rätt bra med ölandet, så jag e inte så farligt trasig iaf :)

Najs resa!

/SK

Postad
Jag satt häromdagen och kollade på din video nr 2. Samtidigt som jag kollade så spelade jag själv ett par Sng. Kom ITM i 5st i rad, senare på kvällen så spelade jag ett gäng igen, då utan din lugnande röst som likt ett mantra sa "fold":lol: . Hur gick det då tro? 8st i rad OTM:oops: .

Så hädanefter kommer jag att ha video nr 2 igång på den ena datorn samtidigt som jag spelar.

"Du känner att du sjunker djupare, djuupare och djuuuuupare ner i fåtöljen. Dina armar är nu tuuuuunga som bly och du känner ett behaaaagligt lugn sprida sig i hela din kropp - ALLIN!"... 8-)

/SK

Postad

"Du känner att du sjunker djupare, djuupare och djuuuuupare ner i fåtöljen. Dina armar är nu tuuuuunga som bly och du känner ett behaaaagligt lugn sprida sig i hela din kropp - ALLIN!"... 8-)

/SK

Postad
DET sa jag inte.

Däremot tror jag inte Fi hade synat en AI med 44 men jag kan ha fel i det och då spelar det ingen roll hur SK hade gjort.

Att FI har 44 får vi inte blanda in i diskusionen, det är HDn som är intressant. Har inte hunnit kolla än dock...

Jag vann just Stockholms kval i Student Poker-SM 8-) Semifinalen är 16maj. Vore najs å titulera sig "bästa studenten i Sverige" ;)

Spelade två st 109or också samtidigt, vann båda 8-) E HET nu! ;)

/SK

Postad
Att FI har 44 får vi inte blanda in i diskusionen, det är HDn som är intressant. Har inte hunnit kolla än dock...

Jag vann just Stockholms kval i Student Poker-SM Semifinalen är 16maj. Vore najs å titulera sig "bästa studenten i Sverige"

Spelade två st 109or också samtidigt, vann båda E HET nu!

Mycket najs! GG WP.

Postad
Tjena SK.

Hoppas pokern gick bra på kryssningen. Har kollat in nästan hela video 4 och har några saker. Överlag tycker jag du har börjat spela väldigt passivt, inte tajt, i vissa lägen. Kan bero på din downswing iofs men jag gillar inte det jag ser. Tar några exempel.

26.10 AK mot raise 4xBB (200) och du väljer att syna. Flopp innehöll en J och då säger du AJ på Fi, vad får dig att säga så? Varför reraisa du inte preflopp i det här läget? För mig e det syn eller push som gäller här. Reraise är bara ett sätt att bygga pott imo. Jag säger inte att han har AJ, det är JAG som har det på bordet upp till höger i handen efter :) Hade blindsen varit en nivå högre hade jag pushat AK, men inte på 25/50.

42:15 AQs syn preflopp? I det här skedet tycker jag det är för passivt. Höj 3xBB. Håller med jättemycket...

Övre högra bordet:

46:15 KQ som du raisar till 2,5xBB (500) och sen säger du när BB tänker att du kommer att få en push emot dig som du kommer vika för? Push, imho, preflopp så slipper du fundera. Jooo, ja kanske... KQ e på gränsen i min push-HD faktiskt men jag har ju inte ens 10bb så det e nog bara å stoppa in

50:30 99 som du raisar med. Återigen push. Nu fick du en push i ansiktet där Fi hade 44 och jag tror inte Fi gjort så om du pushat. Det är skillnad för Fi att pusha mot din raise(stöld för Fi) än att syna sig in i en push. Sant, vet inte vad jag sysslar med. Down swing-syndrom?:shock:

Nedre vänstra bordet:

49:05 KK som CL synar din höjning pre och med låg bräda men med färgdrag betar du 1000 in i potten på 3000 vilket gör att CL med ett ev färgdrag får odds att syna, vilket han gjorde med sämre hand iofs. Högre bet tack. Planen var att visa svaghet och därför få omslag, men kanske att färgdraget på brädan väger tyngre, vet inte riktigt. Vill ju få in markerna...

Svara när du får tid. Och såga gärna om du tycker jag har helt fel. Det här är skitkul och utvecklande.

Grymma kommentarer! Du har ett bra öga :) Kommentera gärna tebax nu.

/SK

(Tripplade förresten upp startstacken just i 109an :D)

Postad
Grymma kommentarer! Du har ett bra öga :) Kommentera gärna tebax nu.

/SK

(Tripplade förresten upp startstacken just i 109an :D)

WP.

Ursprungligen postat av Ängeln17

Tjena SK.

26.10 AK mot raise 4xBB (200) och du väljer att syna. Flopp innehöll en J och då säger du AJ på Fi, vad får dig att säga så? Varför reraisa du inte preflopp i det här läget? För mig e det syn eller push som gäller här. Reraise är bara ett sätt att bygga pott imo. Jag säger inte att han har AJ, det är JAG som har det på bordet upp till höger i handen efter Ajdå, missade helt, my bad Hade blindsen varit en nivå högre hade jag pushat AK, men inte på 25/50. Håller med om push kontra nivå, men personligen förespråkar jag nog en raise ändå. Bygga pott pre med AK på hand e inte fel.

Övre högra bordet:

46:15 KQ som du raisar till 2,5xBB (500) och sen säger du när BB tänker att du kommer att få en push emot dig som du kommer vika för? Push, imho, preflopp så slipper du fundera. Jooo, ja kanske... KQ e på gränsen i min push-HD faktiskt men jag har ju inte ens 10bb så det e nog bara å stoppa in. Ja det va stackstorleken jag tänkte på när jag sa push. Och tycker nog att KQ ör en mkt bra hand att pusha med i det läget.

50:30 99 som du raisar med. Återigen push. Nu fick du en push i ansiktet där Fi hade 44 och jag tror inte Fi gjort så om du pushat. Det är skillnad för Fi att pusha mot din raise(stöld för Fi) än att syna sig in i en push. Sant, vet inte vad jag sysslar med. Down swing-syndrom? Troligen. har samma tendens när jag backar många inköp i rad. Man blir liksom feg och spelar fel för att man vill inte åka ur.

Nedre vänstra bordet:

49:05 KK som CL synar din höjning pre och med låg bräda men med färgdrag betar du 1000 in i potten på 3000 vilket gör att CL med ett ev färgdrag får odds att syna, vilket han gjorde med sämre hand iofs. Högre bet tack. Planen var att visa svaghet och därför få omslag, men kanske att färgdraget på brädan väger tyngre, vet inte riktigt. Vill ju få in markerna...Okey, inte helt fel tanke. Men jag gillar inte färgdrag på brädan.

BTW; Alltid lika kul att diskutera dina filmer så

mer film mer film mer film mer film mer film mer film mer film

:roll: :roll:

Postad

Jo, med mitt spel e det inte helt självklart att bygga pott efter raise med AK eftersom jag kommer vara vek utan träff ännu på denna nivån. Jag CBar aldrig här om inte FI är typ helt utan chips å jag CL. Så synen håller jag fast vid :) I övrigt e vi ju i stort sätt överens nu!

"We shall overcoooome" :D

/SK

Postad

Kom 2a i 109an och 3a i 215. I 215 så floppar jag topp 2 par och han visar andraparet plus öppet stegdrag. Stegen sitter på turn buhuu :(

Aja, plussa dryga 300 på ett kort e-middagspass och gillar att maj e plus igen :D Rullen e för första gången över 14k, 14'216,75 närmare bestämt :) Med 5 ITM på raken och en MTT-vinst så e jag nöjd med spelet under senaste dagarna :)

Färdigskrytet /SK