Loveless Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jo jag ondgör mig över alla jävla hjälprogram och hjälpmedel som finns för de sinnesslöa och kassa pokerspelarna. Pokertracker, acehud, calculatem etc etc. och nu även hjälpmedlen som får en kass spelare att betta halvpott, pott, trekvarts pott etc. och allt existerar med Pokersajternas goda minne. Alltså jag förstår varför, ni vill hjälpa de kassa spelarna så att de också får vinna, men ni måste förstå att ni samtidigt förstör nöjet med pokern! Du har inte förstått vad vi pratar om Vi vill inte ha PT för det gör att vinannde spelare blir bättre/mer vinnande på fiskens bekostnad. Sajterna borde ta bort allt som förstör för fisken (exempelvis PT-stöd och notesmöjligheten, för den använder inte fisk) , och lägga till funktioner som hjälper fisken (exempelvis fyrfärgskortlek som standard och tvåfärgs som tillval, eller en stor blinkande lampa som säger "nu har du nötterna". Vilka är vi i ditt uttalande här Ola? Det kan ju inte var OP och hans likar du menar, för ni vill ju förbjuda PT av två helt olika anledningar. Han för att tjäna mer pengar, du för att jämna ut villkoren. Om jag förstår dig rätt så borde varje sajt med självaktning ha en "satsa pott" knapp, nästintill att det ska finnas en oddsruta som förklarar spelarens vinstchans. Citera
Max Cady Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Har hört talas om något som tydligen kallas pokerforum.nu. Detta otyg borde förbjudas då spelare har möjlighet att med hjälp av detta djävulens redskap utveckla och förbättra sitt spel, hemska tanke! Nej till allt! Det gäller även papper och penna om dessa kan leda till någon som helst nytta för den som använder sig av dem! Citera
Baloos Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Bottentrål och Bjorns inlägg en bit ovan sammanfattar det hela väldigt bra. Halvbra spelare kan lättare leva på poker på lägre nivåer i o m att dom kan tabla hårdare, vilket såklart är dåliga nyheter för bättre spelare en bit upp. Inte alls särskilt långt ifrån problematiken med botar faktiskt för dom som inte höll med om det. Citera
DrRoland Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Förhindra istället multitablande. Det är "bottentrålarna" och framför allt raken som är faran för fiskbeståndet. Om jag vill analysera mitt spel så kan jag ju själv i värsta fall använda papper och penna, men PT/PO gör jobbet mycket enklare/snabbare och jag kan använda min tid till annat. PT/PO är inte samma sak som en självspelande bot. Hur ska du ha det? Nyss sa du att det var de hårda multitablarna som stod för värdet vid borden. Citera
gdaily Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Vilka är vi i ditt uttalande här Ola? Det kan ju inte var OP och hans likar du menar, för ni vill ju förbjuda PT av två helt olika anledningar. Han för att tjäna mer pengar, du för att jämna ut villkoren. Om jag förstår dig rätt så borde varje sajt med självaktning ha en "satsa pott" knapp, nästintill att det ska finnas en oddsruta som förklarar spelarens vinstchans. Javisst, en satsa pott-knapp är jättebra. Jag vill jämna ut villkoren, för det är vägen till den bra spelarens vinster. Ju mer en fisk känner att han kan vinna, desto mer kommer han att spela, och desto mer vinner den bra spelaren i längden. Citera
Cleburne Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 (att PFs största internettroll uttalar sig får man väl leva med, men han gör ju tack o lov ingen skada numer)[/i] Nej, Stalmannen har inte varit och hackat i den här tråden. Först kände jag mig lite träffad, men är det DaPine du menar eller? En aning förvirrad... Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Hur ska du ha det? Nyss sa du att det var de hårda multitablarna som stod för värdet vid borden. Utgår från att du inte medvetet missförstår mig så jag förklarar: om vi är oroliga för fiskbeståndet så tror jag farorna är 1) raken, och 2) multitablarna. Finns ingen motsägelse i att jag ser värde i att spela mot multitablare. Citera
Cleburne Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Javisst, en satsa pott-knapp är jättebra. Jag vill jämna ut villkoren, för det är vägen till den bra spelarens vinster. Ju mer en fisk känner att han kan vinna, desto mer kommer han att spela, och desto mer vinner den bra spelaren i längden. Jag tycker faktiskt att du går en aning för långt. Jag förstår resonemanget, men för oss marginellt vinnande spelare skulle det vara förödande om de sämsta spelarna fick för mycket hjälp. Det rättvisa vore att ha ett så neutralt system som möjligt. Man får helt enkelt spela utifrån sina egna förutsättningar. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Javisst, en satsa pott-knapp är jättebra. Jag vill jämna ut villkoren, för det är vägen till den bra spelarens vinster. Ju mer en fisk känner att han kan vinna, desto mer kommer han att spela, och desto mer vinner den bra spelaren i längden. Du menar att fisken avsätter mer pengar till pokern om han gular efter 100h istället för t ex efter 80h? Edit: Frågan är helt seriös, jag undrar óm jag förstått dig rätt. Citera
jojje2k Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 En potbetknapp är nog sämsta som finns... På prima finns det 1/2pot-bet-knapp osv och där märker man verkligen att dom använder den till skillnad från ongame där dom ofta bettar 1bb in i 40 bb potter. Citera
thefman Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 hahaha ska det komma upp varningstexter när fisken har nötts? Du kan inte gilla livepoker... http://www.youtube.com/watch?v=U4du3EAZoT4 Du måste gråta när du ser sånt här Citera
MrZingo Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 # Cleburne nej varför skulle du vara trollig? och nej nej DaPine e rolig. Du får vara förvirrad ett tag till, så förstår du hur jag har det för det mesta Och visst har jag och Gdaily annorlunda syn. Jag vill inte att vare sig fisken eller de som kallar sig pokerspelare skall ha något hjälpmedel. Citera
Loveless Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Javisst, en satsa pott-knapp är jättebra. Jag vill jämna ut villkoren, för det är vägen till den bra spelarens vinster. Ju mer en fisk känner att han kan vinna, desto mer kommer han att spela, och desto mer vinner den bra spelaren i längden. Jag som trodde en så ojämn fördelning på låga nivåer är bäst för spelarna på högre nivåer. Ju snabbare en spelare vinner ihop en rulle för att gå upp, desto mindre betalar han i rake vilket ger de högre spelarna mer pengar att vinna (istället för sajterna). Citera
Miami Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag tror allvarligt talat att frågan inte är speciellt relevant därför dom som inte använder program som t.ex PT är fiskar och gör det fiskar gör...backar rakt ut. Hade dom haft PT hade dom sett exakt hur mkt bara. Har så overkligt svårt att se hur en fisk köper PT och vips! blir haj. Sker den transformeringen ligger det annat bakom och då hade det skett även om PT var bannat. Det jag menar är, det finns vinnande och förlorande spelare, PT omfördelar lixom inte mellan dom grupperna för vinner du med PT vinner du utan PT. Du har inte förstått vad vi pratar om Vi vil linte ha PT för det gör att vinannde spelare blir bättre/mer vinnande på fiskens bekostnad. . Jag har inte påstått att jag vet vad du snackar om heller. Bläddra bakåt i tråden så ser du vad jag pratar om. Citera
DrRoland Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Utgår från att du inte medvetet missförstår mig så jag förklarar: om vi är oroliga för fiskbeståndet så tror jag farorna är 1) raken, och 2) multitablarna.Finns ingen motsägelse i att jag ser värde i att spela mot multitablare. Ja, då är väl alla nöjda då? Multitablarna plockar fisken och du plockar multitablarna? Själv ser jag inget större värde i att möta 6-10 bords tablande trackerspelare. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Ja, då är väl alla nöjda då? Multitablarna plockar fisken och du plockar multitablarna? Har jag klagat? Citera
loser Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 En variant är att pokersiterna bygger in pokertrackerfunktioner i klienten. Då får alla möjligheten att utnyttja infon bäst man kan/vill. /Loser Citera
DrRoland Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 En variant är att pokersiterna bygger in pokertrackerfunktioner i klienten. Då får alla möjligheten att utnyttja infon bäst man kan/vill. /Loser Det skulle innebära döden för onlinepokern. Citera
eurythmech Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Det skulle innebära döden för onlinepokern. k mmmkay xplain plz Citera
Recommended Posts