matte med slice Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Poker är ett spel där man använder sin kunskap för att ge sig själv en edge över de andra. där det är den enskildes kunskap som skall värdesättas låt oss nu kämpa för vår rätt att vinna på vår kunskap! Kunskap är tillämpad information. Information är tolkad data. (t.ex ett antal ettor och nollor i en bit som tolkas till en bokstav) Data är pluralis för datum och datum kan vara tex. en nolla, en etta, ett a eller en runa) När man spelar live tycker jag ingen skall få titta på mig så de kan plocka upp tells (läs information) på mig och tillämpa denna. Likväl vill jag inte att de plockar upp information om mina betmönster så det kan tillämpa denna (läs skaffa sig kunskap som skall ge dem en edge över mig) //Matte Citera
Hjort Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Om ståndpunkten är att det inte är fusk så länge sajterna tillåter så är det inte heller fusk att rycka sladden och använda sig av de X antal all in protections som sajterna tillåter.Det är inte tillåtet att medvetet disconnecta. Att inte kunna motverka är inte alls samma sak som att tillåta. Citera
mgps Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 en massa bra saker så rätt! har sagt det själv också tidigare. men är rätt självklart att pokersajterna går med på det. de vill ju inte att någon ska ha en edge, mycket bättre om pengarna skickas fram och tillbaka medans de tar ut en edge. bots borde logiskt sett vara tillåtet om pokertracker och liknande är det, en bot kan ändå inte ta bättre beslut än den som programmerat den vilket brukar vara försvaret till hjälpprogram, att man ändå måste kunna spela. bottar skulle antagligen skrämma bort Svensson dock... nu tycker jag självfallet inte att bottar skulle vara tillåtet och hoppas också att alla hjälpporgeam förbjuds. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 nu tycker jag självfallet inte att bottar skulle vara tillåtet och hoppas också att alla hjälpporgeam förbjuds. När ai:n blir ett hot vill inte jag heller spela mot botar. Men gällande "alla hjälpprogram": analyserar du ditt spel? Med papper och penna? Eller coppar du hh:s till excel? Eller till MS Access? Annan databas? Och om svaret är nej på första frågan, anser du det vara fusk att använda papper och penna? Om inte, vad är i så fall skillnaden mot t ex PT eller PO? Jag tycker det är utmärkta program eftersom de spar tid åt mig. Citera
Loveless Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Är det då också fusk att posta HH här och få förslag på var du gjort fel och rätt? Eller att läsa pokerlitteratur? Informationen som man får ut ifrån PT, även via program som PAHud, är inte lättbegriplig. Utan förståelse för vad siffrorna berättar för dig och förmågan att applicera denna kunskap på situationen så kan PT lika gärna vara EV- för användaren, då resultatet blir ett automatiserat spel. Sen kommer ju inte PT att hindra dig från att spela 97s ifrån tidig position. Lika lite som att jag skulle bli en bra sprinter bara för att jag dopar mig, lika lite påverkar PT min möjlighet att bli en bra pokerspelare. Citera
aglo Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 bots borde logiskt sett vara tillåtet om pokertracker och liknande är det. Du är inte den förste som säger det i den här tråden, men jag förstår fortfarande inte hur ni kan dra den parallellen. ---------------------------------------------------------------- - Pokertracker samlar data. - En bot fattar beslut åt dig genom samlad data. .---------------------------------------------------------------- Är det jag som har fått bottars funktion om bakfoten? PT tillåtet -> bottar tillåtet. Var är det logiska i det resonemanget? Upplys mig. Citera
Zyr Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 PT och dessa hjälpprogram hjälper ju de duktiga mer än fisken.. inte tvärtom men utgången blir den samma, fisken försvinner Citera
thefman Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 PT och dessa hjälpprogram hjälper ju de duktiga mer än fisken.. inte tvärtom men utgången blir den samma, fisken försvinner fisken försvinner nog i samma rate på siter utan PT som med. Raken spelar förmodlgien 10ggr större roll. Citera
León Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag är för att förbjuda alla verktyg "in-game". Citera
Hjort Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag är för att förbjuda alla verktyg "in-game".Vilket förstås inte alls påverkar hur ofta dessa verktyg förekommer. Citera
JoeFalk Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag instämmer ... Allt som ökar edge mellan dålig o bra spelare gynnar inte spelet i längden. Lär er spela istället ni som inte klarar er utan...eller spela mindre antal bord. Citera
baller Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Allt som ökar edge mellan dålig o bra spelare gynnar inte spelet i längden. Ja, det låter rimligt. ingen för diskutera sitt spel, ingen får läsa en bok, ingen för fundera på poker... Citera
badtorsker Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Kan inte gdaily hoppa in här? Om jag inte har missuppfattat saken fel så är han negativt inställd till hjälpmedel och han kan säkert förklara varför det är ett gissel bättre än någon annan. Om jag har förstått det rätt så är gdaily emot allt som ger bra spelare större edge mot fisken. Trådskaparen hävdar att edgen blir mindre av hjälpprogrammen. Citera
Hjort Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Allt som ökar edge mellan dålig o bra spelare gynnar inte spelet i längden."Gynna spelet" är ju ett jävla bullshituttryck. Exakt vad menar du? Citera
MrZingo Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Vad härligt med lite diskussion (vilket var syftet med inlägget) Jävligt kul att det kommer upp flera intressanta argument från alla håll (att PFs största internettroll uttalar sig får man väl leva med, men han gör ju tack o lov ingen skada numer) Även om jag försökte hålla en skämtsam ton med lätt överdrift så är andemeningen med vad jag skrivit seriös. Hjälpprogram är inte bra och det finns många orsaker till att det inte är det. Jag är ju till och med emot att det finns knappar som säger åt en att betta pott etc. så självklart är jag emot PT o annat bjäfs med. Jag vill ju ha onlinepokern så nära en live-upplevelse som möjligt. Reformationsålderns puritaner ansåg att blommor i fönstret, färger och konstverk i altarrunden eller vältalighet hos prästen var djävulens distraktionsförsök...pokerns puritaner anser att hjälprogrammen är det! Citera
MrZingo Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Om jag har förstått det rätt så är gdaily emot allt som ger bra spelare större edge mot fisken. Trådskaparen hävdar att edgen blir mindre av hjälpprogrammen. hjälpprogrammen ger de dåliga pokerspelarna en större edge mot fisken, däremot minskar de bra pokerspelarnas edge gentemot de dåliga pokerspelarna. Och ja, jag är en jävligt bra pokerspelare (troligen till och med äckligt bra) Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 .... Jag vill ju ha onlinepokern så nära en live-upplevelse som möjligt. Reformationsålderns puritaner ansåg att blommor i fönstret, färger och konstverk i altarrunden eller vältalighet hos prästen var djävulens distraktionsförsök...pokerns puritaner anser att hjälprogrammen är det! Eeeeh.... Onlinepoker är inte samma sak som livepoker. Du borde ta på dig skorna och bege dig ut en sväng, besöka den riktiga världen där man ser riktiga människor. F ö tycker jag inte man ska få använda rättstavningsprogram när man skriver poesi. Citera
Miami Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag tror allvarligt talat att frågan inte är speciellt relevant därför dom som inte använder program som t.ex PT är fiskar och gör det fiskar gör...backar rakt ut. Hade dom haft PT hade dom sett exakt hur mkt bara. Har så overkligt svårt att se hur en fisk köper PT och vips! blir haj. Sker den transformeringen ligger det annat bakom och då hade det skett även om PT var bannat. Det jag menar är, det finns vinnande och förlorande spelare, PT omfördelar lixom inte mellan dom grupperna för vinner du med PT vinner du utan PT. Citera
MrZingo Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Eeeeh.... Onlinepoker är inte samma sak som livepoker. Du borde ta på dig skorna och bege dig ut en sväng, besöka den riktiga världen där man ser riktiga människor. F ö tycker jag inte man ska få använda rättstavningsprogram när man skriver poesi. Vad pratar du om? Citera
aglo Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag instämmer ...Allt som ökar edge mellan dålig o bra spelare gynnar inte spelet i längden. Lär er spela istället ni som inte klarar er utan...eller spela mindre antal bord. Men...men...pokertracker har ju lärt mig allt jag kan... Och varför skulle jag spela färre bord om jag tjänar mindre på det? Jag kom på en annan grej, istället för att sluta använda pt för att minska edgen kan man sätta post-it-lappar på skärmen så att man bara ser ett hålkort. Först på turn får man kika under lappen. Det måste ju minska edgen jättemycket, den kankse till och med försvinner - det måste ju verkligen gynna spelet i längden. Citera
gdaily Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Jag tror allvarligt talat att frågan inte är speciellt relevant därför dom som inte använder program som t.ex PT är fiskar och gör det fiskar gör...backar rakt ut. Hade dom haft PT hade dom sett exakt hur mkt bara. Har så overkligt svårt att se hur en fisk köper PT och vips! blir haj. Sker den transformeringen ligger det annat bakom och då hade det skett även om PT var bannat. Det jag menar är, det finns vinnande och förlorande spelare, PT omfördelar lixom inte mellan dom grupperna för vinner du med PT vinner du utan PT. Du har inte förstått vad vi pratar om Vi vil linte ha PT för det gör att vinannde spelare blir bättre/mer vinnande på fiskens bekostnad. Sajterna borde ta bort allt som förstör för fisken (exempelvis PT-stöd och notesmöjligheten, för den använder inte fisk) , och lägga till funktioner som hjälper fisken (exempelvis fyrfärgskortlek som standard och tvåfärgs som tillval, eller en stor blinkande lampa som säger "nu har du nötterna". Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Vad pratar du om? Uppfattade det kursiva som poesi, läste tydligen väldigt slarvigt ser jag nu. Men att du skriver att du vill ha en så nära livepokerupplevelse som möjligt är ju bara tramsigt; det är inte samma sak. Online saknar du tells. Du har tidtagning på varenda beslut. Du har möjligheten att spela flera bord samtidigt. Dvs, du måste ta fler och svårare beslut än i livepoker. Med min första skämtsamma (jag har slutat använda smileys, det är fusk) uppmaning om att du ska bege dig ut i irl-världen, menade jag helt enkelt detta: du kan aldrig få onlinepoker på samma villkor som livepoker, eller vice versa. Att tracka sitt spel för att analysera och utveckla är aldrig fusk! Att låta en bot spela åt mig håller jag med om är fusk, men du drar allt över samma kam. Citera
Waggho Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 lägga till funktioner som hjälper fisken (exempelvis fyrfärgskortlek som standard och tvåfärgs som tillval, eller en stor blinkande lampa som säger "nu har du nötterna". Varför? Så att de kan förlora sina pengar på mer "rena" sätt än att råka lägga nötterna eller vadå? Vad är meningen med det? Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Vi vil linte ha PT för det gör att vinannde spelare blir bättre/mer vinnande på fiskens bekostnad. Förhindra istället multitablande. Det är "bottentrålarna" och framför allt raken som är faran för fiskbeståndet. Om jag vill analysera mitt spel så kan jag ju själv i värsta fall använda papper och penna, men PT/PO gör jobbet mycket enklare/snabbare och jag kan använda min tid till annat. PT/PO är inte samma sak som en självspelande bot. Citera
Myssion Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 jag har slutat använda smileys, det är fusk EDIT: Vilket också sammanfattar min uppfattning om den här tråden rättså bra. Citera
Recommended Posts