Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej detta är en hand som jag behöver feedback på, som jag inte riktigt hittar min egen läcka i. Det ni behöver veta om FI är att han är en riktig synmaskin gillar spela rags och bara är allmänt nollkoll. Jag är HELT säker på att han inte har set och därmed resonerar jag att det är många händer jag faktiskt slår. Skall försöka beskriva hur jag tänker varjesteg. Sen behöver jag feedback från er som är lite skillade.

PokerRoom No-Limit Hold'em, $8 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Hero ($319.60)

UTG ($513.20)

Button ($572.80)

SB ($319.00)

Preflop: Hero is BB with 8diamond.gif, 8spade.gif.

UTG raises to $8, Button calls $8, SB calls $6, Hero raises to $39, UTG calls $31, Button folds, SB folds.

Såhär resonerar jag, mkt folk i potten, bli av med folk och raisa upp en vettig hand, för jag vet att fiskens raise inte betyder ett skit. Jag vet att jag sitter ur position här helst tar jag ner handen direkt preflop, om jag nu inte lyckas med det så hoppas vi på en låg bräd och att jag kan ta ner den där. Fisken synade, inte så oväntat ändå..

Flop: ($94) 3club.gif, 7spade.gif, 5heart.gif(2 players)

Hero bets $75, UTG calls $75.

Hur bra flop som helst, vi köttar på och visar att vi har ett överpar som han skall folda åt. Dock så verkar han hitta synen, vilket gör mig en gnutta orolig, det finns en totalt mikroskopisk chans att han har set men antagligen har han träffat några av sina jävla rags som han spelar.

Turn: ($244) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $100, Hero calls $100.

Här finns det en chans att tomten har stegen, det är inte omöjligt, skulle ni andra vikt här? Jag sätter honom fortfarande på några av hans bög händer så jag valde iaf att inte vika utan ta en titt på river för att omvärdera.

River: ($444) 8heart.gif(2 players)

Hero bets $105.6 (All-In), UTG calls $105.60.

perfekt kort enligt mig, jag väljer att pusha här, oavsett om jag dragit dött eller inte, för att få slut på eländet. Jag ställer hellre in här än att synar en allin när jag är såpass potcommitad som jag är. Såhär i efterhand så kan man ju undra vadfan jag egentligen slår för händer som han kan tänkas beta ut på turn med, egentligen ingenting. Om ni fokuserar på preflop/flop/turn, hade ni valt en annan linje? isf, motivera.

Final Pot: $655.20

Results in white below:

Hero has 8d 8s (three of a kind, eights).

UTG has 2s As (straight, five high).

Outcome: UTG wins $655.20.

Postad

Varför inte bara ta en flopp och mata honom på pengar ifall du träffar setet? Känns inget vidare att försöka sno potten pre mot en synstation, det enda du gör är att bygga en stor pott ur position mot en synstation. De flesta floppar har du ingen aning om vart du står på.

När du nu väljer att slå om pre är ju flopp-spelet inget att snacka om. Checksynen på turn tycker jag dock är det sämsta du kan göra med den bilden du har gett av fi. Nu vet inte jag så mycket om honom, men synstationer satsar normalt inte med bara ett träffat par där. Hans satsning skriker värdebet.

Om du ska fortsätta med handen på turn är det ju bara att trycka rakt av. Om du väljer att checka för att sedan fortsätta handen måste du trycka.

Postad

Mmm, ni är på samma linje som jag är, att jag synar på turn är bara donk-dumt, egentligen vet jag ju att jag är slagen där iom att det enda jag slår är Ax där x är paret. Det frågan mest gäller är preflop flop, jag tycker inte det spelet är så dåligt nämligen. Men det tycker ni? Detta är absolut inte ett av mina standard spel eftersom jag är (som påpekat) ur position och har därmed ingen pot-control alls.. Dock så kan man fråga sig hur han hittar synen på flop. Ville bara höra era åsikter om pf/f..