LillaMy Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Jag har en fundering på när ni går upp i nivå. Jag har alltid gjort så här: Jag vill ha 100 buy-in + en buffer till nästa nivå, dvs. om jag ska gå från $11 nivå till $16 så måste jag ha minst $1600 + buffer avsatt för att köra $16 nivån. (Min buffer brukar vara ~10 inköp bara för att jag inte ska behöva gå ner direkt om mina första sessioner backar). Det som gör att jag frågar är att en kompis som lirar en del går upp när han har 100 inköp till nivån han spelar på nu, så om han ska gå från $11 till $16 så vill han alltså "bara" ha $1100. Hur gör ni? Det spelar ju så klart ingen roll hur man gör, jag är bara nyfiken på om ni är lika försiktiga som jag. För övrigt så går mitt sng projekt bra, NL projektet har legat på is denna månad. /mvh Citera
Gäst Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Går upp när jag har 100 inköp på den nya nivån plus att jag har mental rulle för det. Gå ner i nivå har jag aldrig gjort men när det börjar kännas allmänt tungt så är det väl dags att kliva ner... EDIT: Jag vill såklart oxå känna mig jävligt stabil på den "gamla" nivån oxå. Sen brukar jag blanda buy-ins i början tills jag blir van. Citera
Joey Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Jag nöjer mig med 50 inköp för den nya nivån. Om jag känner mig halvkall så stannar jag dock kvar på den lägre nivån (egentligen borde jag lira $109 nu men jag är kvar på $55). Citera
Jugge Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 100 är minimum för mig. Har jag under det går jag ner ett snäpp. Man kan ha såna sjuka svängningar att 50 (enligt mig) inte är tillräckligt om man spelar på seriös nivå Citera
stalmannen Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 För övrigt så går mitt sng projekt bra, NL projektet har legat på is denna månad. /mvh Spelar du SnG fixed limit? På vilken site finns dom? Citera
vetgirig Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Spelar du SnG fixed limit? På vilken site finns dom? Ongamenätverket har det t.ex. Citera
Ängeln17 Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Ongamenätverket har det t.ex. Spelar du SnG fixed limit? På vilken site finns dom? Är inte så haj på nätverk, så om det inte innefattar PokerStars så har de det med och även PartyPoker. Citera
Ängeln17 Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 När jag känner att jag är tillräckligt stabil på nuvarande nivå för att snitta ett uppsatt ITM-mål vecka efter vecka. Och alltid vara kvar på den lägre till man ser att man kan hantera den högre. Citera
Klyka Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 När jag har 6 inköp för den nya nivån Men det är ju bara tillfälligt. På sikt blir br-kravet nog 30 inköp. Men då kan jag tänka mig att gå ned i nivå om det går dåligt också. Citera
dekutree Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 jag kör 30 inköp och när jag är under 15 tar jag ett skott på en högre nivå för att ta tillbaka dom tidigare förlorade i ett svep. Citera
Tiggr Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Skotta. Verkligen Jag spelar inte mycket SNG men varför göra övergången snäv. Känner du dig säker på din nivå och har rulle för den kan du skotta t:ex var tionde SNG och göra övergången lite mjukare samtidigt som du samlar data för nivån och får lite hum om ungefär var du ligger. Citera
stalmannen Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Ongamenätverket har det t.ex. ok-ty! Citera
LillaMy Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Spelar du SnG fixed limit? På vilken site finns dom? Nej jag spelar sng NL, att jag skrev att mitt NL projekt ligger på is, var en hänvisning till "vilka hänger här"-tråden. Där jag skrev att jag drog igång två små projekt ett sng och ett NL. Angående skottning, för mig känns det lite fjantigt att skotta på t.ex $27 ellr $55 nivån, alltså jag ser skottning som att man spelar högre än vad bankrullen tillåter, men de flesta som hänger här och har spelat i 3-5 år har förmodligen bra mycket högre bankrulle än nivån de spelar på. Jag menar bara för att du har en bankrulle att spela på NL $50-100 så är det ju inte säkert man spelar över $5-10 för det för att man kunskapsmässigt inte är bättre än så. Mitt sng projekt går ut på att klättra uppåt till helst 100 nivån sedan blir nog motståndet för bra. /mvh Citera
MannenMedH Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 jag kör helt enkelt där jag känner för, så högt jag känner att jag kan slå för dagen, men jag är iofs rejält överrullad nu så det är inget problem. på 11$ ska det inte vara nödvändigt med 100 inköp, när jag spelade där en gång i tiden va min allra värsta dowstreak på knappt 10 inköp. Så 30 lär nog räcka om man har hyfsat hög ROI. Citera
freddo2001 Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Man går väl enbart upp om man tjänar mer pengar på att spela på en högre nivå? Eller kanske om man vill möta bättre motståndare för att utvecklas? Citera
Recommended Posts