Gå till innehåll

Vad förbättra ?


PsychicIor

Recommended Posts

Spelade precis en MT NL turbo. Kom 4a av 66....inte fy skam för en nybörjare som mej. Va småpengar men jag börjar med det så man inte tar sej vatten över huvudet.

 

Men jag ville ju självklart vinna och skrev ner statistiken för turneringen och tänkte de som har koll kan peka lite på vad jag gör för mkt....nog snarare för lite när det gäller mej då jag är ganska så tajt :)

 

Behöver ni mer info så säg till. (om det nu går o få fram nåt på detta )

 

Hands played:122

 

Hands won: 13%

Showdown won: 55%

Flops seen: 18%

Win % if flop seen: 45%

 

Your actions:

 

Fold: 66%

Check: 6%

Call: 12%

Bet: 6%

Rasie: 7%

Re-raise: 2%

 

When you fold:

 

Pre flop: 78%

Flop: 4%

Turn: 0%

River: 2%

No fold: 16%

 

Åkte ur med Ac As i hålet tyvärr :(. 6 kvar vid bordet. Satt på knappen, utg lägger sej likaså killen efter honom, och killen innan mej Höjer 1 BB (som va $1,600). Jag går all in med $11,100,....SB synar med Ah Kd all in (8000) BB lägger sej, och killen som höjde synar oxå min all in med 3h 3c (han hade 27000).

Jag känner mej självsäker på att nästan trippla....

 

Flopp... 4h 3s 10d :-( turn 7c river 8h .... Vi är 2 som får se oss utslagna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis en MT NL turbo. Kom 4a av 66....inte fy skam för en nybörjare som mej. Va småpengar men jag börjar med det så man inte tar sej vatten över huvudet.

 

Men jag ville ju självklart vinna och skrev ner statistiken för turneringen och tänkte de som har koll kan peka lite på vad jag gör för mkt....nog snarare för lite när det gäller mej då jag är ganska så tajt :)

 

Behöver ni mer info så säg till. (om det nu går o få fram nåt på detta )

 

Hands played:122

 

Hands won: 13%

Showdown won: 55%

Flops seen: 18%

Win % if flop seen: 45%

 

Your actions:

 

Fold: 66%

Check: 6%

Call: 12%

Bet: 6%

Rasie: 7%

Re-raise: 2%

 

When you fold:

 

Pre flop: 78%

Flop: 4%

Turn: 0%

River: 2%

No fold: 16%

 

Åkte ur med Ac As i hålet tyvärr :(. 6 kvar vid bordet. Satt på knappen, utg lägger sej likaså killen efter honom, och killen innan mej Höjer 1 BB (som va $1,600). Jag går all in med $11,100,....SB synar med Ah Kd all in (8000) BB lägger sej, och killen som höjde synar oxå min all in med 3h 3c (han hade 27000).

Jag känner mej självsäker på att nästan trippla....

 

Flopp... 4h 3s 10d :-( turn 7c river 8h .... Vi är 2 som får se oss utslagna :(

 

 

Det ser ut ungefär som min statistik brukar se ut, och då måste det ju vara bra! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har du ju faktiskt rätt i....ganska nöjd. Men såg segerns sötma framför mej när jag plocka upp den handen :).

 

Hur ser din fold stat ut ?

 

Jag vet inte exakt eftersom jag inte följer statistiken slaviskt. Kanske borde börja göra det, men jag brukar se ungefär 15-20% av flopparna, ha en total vinstprocent på cirka 15% av spelade händer, showdowns won brukar ligga på 55-70%. De floppar jag ser brukar jag vinna kanske 80-85%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte exakt eftersom jag inte följer statistiken slaviskt. Kanske borde börja göra det, men jag brukar se ungefär 15-20% av flopparna, ha en total vinstprocent på cirka 15% av spelade händer, showdowns won brukar ligga på 55-70%. De floppar jag ser brukar jag vinna kanske 80-85%.

 

?

 

På hur många händer då?

 

Du spelar 15-20 och vinner 15?

 

Försökte du vara rolig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

På hur många händer då?

 

Du spelar 15-20 och vinner 15?

 

Försökte du vara rolig?

 

Som jag sa ovan så följer jag inte statistiken med nitiskhet (kör inga program typ Pokeroffice). I en turnering där jag når finalbordet brukar statistiken dock ligga på liknande det ovanstående. På vilket sätt jag försökte vara rolig vet jag inte. Det kanske du kan upplysa mig om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt. Jag var ironisk i mitt första inlägg och trodde det skulle förstås av någon. 8-)

 

Det går inte att utläsa mycket ur den statistik som presenteras i denna tråd. 122 händer är för lite. Det behövs väl i alla fall 10 000 händer. Det går inte att se något mönster för att se varför någon kom till ett finabord utifrån dessa data (förutom klonkarskills och att hero inte är någon Maniac).

 

Mao. Det finns inget att diskutera eller tolka.

 

 

 

 

Som jag sa ovan så följer jag inte statistiken med nitiskhet (kör inga program typ Pokeroffice). I en turnering där jag når finalbordet brukar statistiken dock ligga på liknande det ovanstående. På vilket sätt jag försökte vara rolig vet jag inte. Det kanske du kan upplysa mig om?

 

Se ovan. Statistiken är helt ointressant. Det den säger är att du har haft skittur som man alltid har när man når finalbord i lite större turrar. Håller du den i längden så är du Gud personifierad.

 

Det är väl inte helt lätt att förstå kanske men för mig var det så glasklart att det blev för far out.

 

Peace 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt. Jag var ironisk i mitt första inlägg och trodde det skulle förstås av någon. 8-)

 

Det går inte att utläsa mycket ur den statistik som presenteras i denna tråd. 122 händer är för lite. Det behövs väl i alla fall 10 000 händer. Det går inte att se något mönster för att se varför någon kom till ett finabord utifrån dessa data (förutom klonkarskills och att hero inte är någon Maniac).

 

Mao. Det finns inget att diskutera eller tolka.

 

 

 

 

 

 

Se ovan. Statistiken är helt ointressant. Det den säger är att du har haft skittur som man alltid har när man når finalbord i lite större turrar. Håller du den i längden så är du Gud personifierad.

 

Det är väl inte helt lätt att förstå kanske men för mig var det så glasklart att det blev för far out.

 

Peace 8-)

 

Och jag trodde detta i mitt första inlägg skulle förstås ;)

 

"för en nybörjare som mej"

"om det nu går o få fram nåt på detta"

 

Så varför då inte svara i ditt första inlägg att det är alldeles för få händer och basera någon spel på utan att vara ironisk ?

 

Eller skall man veta allt för att man skall våga fråga något utan att få spydiga svar.... Men å andra sidan...vet man allt varför då fråga ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt. Jag var ironisk i mitt första inlägg och trodde det skulle förstås av någon. 8-)

 

Det går inte att utläsa mycket ur den statistik som presenteras i denna tråd. 122 händer är för lite. Det behövs väl i alla fall 10 000 händer. Det går inte att se något mönster för att se varför någon kom till ett finabord utifrån dessa data (förutom klonkarskills och att hero inte är någon Maniac).

 

Mao. Det finns inget att diskutera eller tolka.

 

 

 

 

 

 

Se ovan. Statistiken är helt ointressant. Det den säger är att du har haft skittur som man alltid har när man når finalbord i lite större turrar. Håller du den i längden så är du Gud personifierad.

 

Det är väl inte helt lätt att förstå kanske men för mig var det så glasklart att det blev för far out.

 

Peace 8-)

 

 

Angående statistiken så är det givetvis så att det inte går att säga någonting definitivt med bara några hundra händer som underlag.

 

Peace, love and understanding. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, så är väl 120 händer för lite att dra några stora växlar av men om jag vore dig skulle jag vilja få ner se-flop% något.

Kan ju vara så att om du spelar väldigt billiga turneringar så synar alla preflop och då är det ju inte så mkt att göra om du raisar som vanligt å alltid får 3 syn, men annars kanske det indikerar att du synar för mkt preflop och ger bort marker på så vis. många bäckar små...

 

Testa i nån turnering att tejpa över dina kort och spela en hel turnering mörkt. På så vis tränar du upp preflop spelet mkt och får en bättre känsla för vilka som spelar hur och när man kan plocka upp potter.

Detta kan dock vara svårt i en freeroll då ingen vet vad dom sysslar med, men kanske prova det i en liveturnering nån gång? du förstår poängen iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...