william Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Första bonusen skall man ju få utan problem. Men sedan ändrar dem reglerna. ´Tjejen har just nu spelar ca 2500 händer, och rejkat 250 dollar.. .5/1, 1/2, 2/4. Men ser jag till att hon ser ca 70% av alla händerna på .5/1.. Tror ni folk blir tiltade på oss när hon sätter färgerna eller hålstegen? hehehe.. Sýanr ner typ alla drag och träffar.. hittils e vi plus ca 250 dollar.. Tror fan jag skall börja spela på det sättet.. verkar ju fungera att spela idiot Citera
DuckyDuck Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 1000 dollar blir i princip omöjligt att komma upp i iaf. Någon som skrev att det är ungefär den summan NordicBet vill att man ska ligga runt för att få full bonus. Tror absolut inte du rejkar över 6-700. Samtidigt verkar deras regler extremt godtyckliga så du får väl chansa och hoppas att de vaknade på rätt sida Det du nämner i den sista meningen är det som jag tycker är mest fel med reglerna för den där bonusen. Att det ska vara ett måndags exemplar med bakfylla som ska kunna bestämma godtyckligt om man uppfyller kraven för att få bonusen är urkasst. Skicka aldrig era mail till NB angånden utbetalning av bonusen på en måndag eller ens på en tisdag , jag skulle tro att torsdag eller tidiga fredag är att föredra för att förbättra sina chanser *Ironi*. Sen har vi den där delen (som många redan påpekat) att man i reglerna får spela bonusen på bord som inte drar in nog med rake åt dom för att dom ska vara nöjda och betala ut, det är rent j-a lurendrejeri i mina ögon. .... ! Citera
gerulatis Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Jag har inte mailat denna marknadschef men mailat med dem 8 ggr nu och ställt vänliga frågor om de kunde precisera på vilket sätt jag spelat extremt passiv poker. Jag har inte fått ett enda svar. De vill väl inte ha mig och heller inte att jag ska få någon bonus. Jag ska ta min rakeback nu i nästa månad och sedan skicka ett mindre vänligt mail och be dem dra åt skogen och stänga ner mitt konto! Citera
richardd Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Har läst hela tråden nu och blir sugen på bonusen trots dom sista sidorna... Tänkte lira NL100, om jag förstod deras marknadschef rätt så ska jag alltså få 450$ + RB för dom första 5000 rakade händerna även om jag inte uppnår 1000$ rake/5000 händer? Som jag förstod det så är det bara gerulatis som inte har fått några stålar alls? Skulle vara skönt om någon som spelar NL100 kan bekräfta detta.. Tack på förhand! Citera
gerulatis Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag vet en till som spelade SH 1/2 FL på Bonusforum som inte fick bonus heller och william fick tjata men NL 100 borde du ju klara raka minst 500 dollar så kommer du över det så är det inga problem. Sedan erbjuder de dig en deal. Men minst 500 dollar där är nog mininumgränsen. Citera
MacDaddy Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag vet en till som spelade SH 1/2 FL på Bonusforum som inte fick bonus heller och william fick tjata men NL 100 borde du ju klara raka minst 500 dollar så kommer du över det så är det inga problem. Sedan erbjuder de dig en deal. Men minst 500 dollar där är nog mininumgränsen. -Så rakar man 500$ så får man bonusen på 4500$, det är du säker på? Citera
MacDaddy Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Mail från NordicBet: Avgiftsfria insättningar med Neteller NordicBet har nöjet att berätta att våra kunder från och med 1 mars 2007 kan göra gratis insättningar via Neteller. Neteller är en form av elektronisk plånbok varifrån du kan överföra pengar till och från NordicBet. Du kan läsa mer om Neteller samt registrera ett konto genom att klicka här. Ytterligare information om Neteller hos Nordicbet fås genom att klicka här. Ev frågor kring Neteller besvaras via e-post support@nordicbet.com. Citera
gerulatis Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 MacDaddy, kan nog inte vara säker men jag tror man får bonusen vid 500 dollar men inte fler gånger än en. Jag blev förvånad då en person blev nekad helt bonusen då jan spelat 1/2 FL SH då han hade en VPIP 19 %. Personligen bad jag Nordic Bet dra åt skogen i förra veckan och jag har aldrig varit med om sjukare site. Där finns så många andra bra bonusar men har aldrig förstått varför de har denna bonus då de kan neka för att man spelar på för låg nivå trots att det skulle vara ok på 0,5/1 och 1/2 FL. Hur mycket är du uppe i rake nu, kanske bäst att maila dem före man spelat? Citera
MacDaddy Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Någon som haft problem o få iaf första big bang bonusen på 450$ nu efter att de gått ut o sagt att alla ska få den? Citera
gerulatis Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Ja Kodarn på Bonusforum. Han blev nekad i flera dagar men fick den efter samtal med marknadschefen. Hans rake var 350 dollar. Hoppas du får din nu! Hur mycket rake kommer du upp i? Citera
Metaddict Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Fick min första utan minsta problem. Skulle tippa att ungefär två tredjedelar av de händerna är 2-4FLSH och en tredjedel 3-6. Svårt att avgöra exakt var gränsen går men det verkar ju rätt uppenbart att de bara bråkar med de som håller sig på de lägsta "godkända" nivåerna. Det är helt självklart att de inte kan förlora på sina spelare men man tycker att det borde vara rätt lätt att räkna ut på förhand hur högt folk behöver spela för att de inte ska gå back! Citera
MacDaddy Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Ja Kodarn på Bonusforum. Han blev nekad i flera dagar men fick den efter samtal med marknadschefen. Hans rake var 350 dollar. Hoppas du får din nu! Hur mycket rake kommer du upp i? ca 200$ -Men har ett personligt email från dem där det står att man får för första 5000 rakade händerna så jag spela ihop dem efter det löftet så de har nog svårt o bryta det. Citera
william Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Jag tror jag har fått bra grepp på den här bonsuen nu efter ca 10 betalningar. 1) Du får de första 450. Varför Gerulatis inte fått dem, är helt ofattbart. 2) Rakar du 400-500 på 5000 händer kommer du garanteras ca 200 dollar hädanefter. 3) Rakar du 1000 och mer, får du 400-450. Jag rakar ca 400-550 per 5000 händer på FL1/2 Citera
MacDaddy Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 JAha nu vägrade dem mig första Big Bang bonusen. Hänvisade till #5: passivt spel- Men jag lirar .5/1 FL så då är det inte så mkt rake man betalar men de har ju sagt att .5/1 FL är ok för o cleara bonusen iaf första big bang bonusen men att man sen får en personlig bonus. Några råd för att få bovarna o betala ut bonusen? Citera
gerulatis Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Det var tråkigt men jag är säker på att du får något i alla fall. Kodarn på Bonusforum blev vägrad först också men efter samtal med marknadschefen så ordnade det sig så gå på honom. Har du bevis med Pokertracker så använd det. Jag kan inte förstå att de gör så här? De borde vara seriösa när de arrangerat Poker-SM. De måste väl förstå att det blir inte så mycket rake om man spelar på 0,5/1. Jag har aldrig stött på en oseriösare sida. De svarade inte ens på de vänliga mail jag skrev. Jäkligt tråkigt! Citera
MacDaddy Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Det var tråkigt men jag är säker på att du får något i alla fall. Kodarn på Bonusforum blev vägrad först också men efter samtal med marknadschefen så ordnade det sig så gå på honom. Har du bevis med Pokertracker så använd det. Jag kan inte förstå att de gör så här? De borde vara seriösa när de arrangerat Poker-SM. De måste väl förstå att det blir inte så mycket rake om man spelar på 0,5/1. Jag har aldrig stött på en oseriösare sida. De svarade inte ens på de vänliga mail jag skrev. Jäkligt tråkigt! Vet du hur jag får tag i marknadschefen. Han jag prata med hette Patrik. Citera
gerulatis Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Du ska prata med han som skrev mailet. Hette han inte Joakim? Citera
tototorsten Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Jag har inte haft några som helst problem med nordicbet, jag har tagit bonusen 3 gånger, så om man rakar över 1000$ på 5000 händer så verkar det inte vara några problem. Tillsammans med 30% rakeback så är det väldigt bra. Bonusen går att cleara på nl1-2$ shorthanded Citera
Magnum Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jag spelade FL 1/2 2/4 och fick detta denna gång !!! Hei, På grunn av ditt spillemønster har vi kreditert deg 250$ i Big Bang Bonus denne gang. Lykke til videre ved våre pokerbord! Mvh/regards :evil: Citera
MacDaddy Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jag spelade FL 1/2 2/4 och fick detta denna gång !!! Hei, På grunn av ditt spillemønster har vi kreditert deg 250$ i Big Bang Bonus denne gang. Lykke til videre ved våre pokerbord! Mvh/regards :evil: Jo det är trist men det har de ändå utannonserat om ändrade regler men att de inte ens kan hålla löftena i sina nya regler om att alla ska få iaf första big bang bonusen är smått fantastiskt dåligt. EDIT: Nu fick jag bonusen. Kredit till dem att det bara tog 1dag o reda ut allt iaf. Citera
Mysmongot Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jag spelade jag FL 1-2 fullring och rakade strax över 300 pix under tiden jag tog både reload (200pix) och första Big Bang bonusen (450pix). Reloadbonusen gick fint att få ut. När jag skulle plocka ut första BB bonusen så sa supporten först att jag inte hade tillräckligt med rakade händer för att ta ut signupbonus+reloadbonus+BBBonus. Efter diverse gör-om-gör-rätt-mail så lyckades jag få dem att förstå att jag tog signup bonusen år 2005(hmm..) och de gav mig 450pix med förbehållet att de fortsättningsvis skulle ge mig 100pix per 5000 rakade händer. Helt plötsligt kändes inte BB-bonusen så spännande längre. Hur man än vänder o vrider på det hela så har Nordic Bet gjort bort sig. Huruvida de har rätt att göra som de gör eller inte är egentligen oväsentligt då poker-siternas TC är så äckligt formulerade att uttrycket regeln som bekräftar undantaget nästan känns som ett adekvat uttryck. Det som dock går att göra när ett företag som i det här fallet enligt mig beter sig bedrägligt åt är att sparka dem där det gör som ondast. Vad har pungsparkar med det här att göra tänker ni då? Vore i för sig bra härligt att ge marknadsansvariga på Nordic Bet en riktig pungsvidare men det skulle högst troligt ge dig en jobbigare sveda framöver än för Nordic Bet som verksamhet. Se i stället till attackera det som betyder något för vinstdrivande företag: PR och stash! Om du är en av de som Nordic Bet bajsat i ögat föreslår jag att du gör följande: 1. Stå på dig tills du får samtliga 450 dollares av första bonusen som du HAR rätt till enligt TC (så länge du inte spelar oförsvarbart tight) 2. Förklara att du inte tänker finna dig i hur de behandlar dig som kund och förtydliga att du kommer vidta nedanstående åtgärder om de inte vill fortsätta ge dig det erbjudandet grundat på de premisser som de från början utmålat 3. Ta ut dina pengar från Nordic Bet och spela inte där något mera om de inte visar sig tillmötesgående. Själv tog jag ut mina pengar direkt när de erbjöd mig 100 pix 5000 rakade händer, vilket i sin tur resulterade att Nordic Bet backade på mig som kund under BB-erbjudandet. Slantar från NB till mig = 450(BB) + 200(reload) + 100(RB) = 750 pix NB profit på min rake = 300 - 100 = 200 pix NBs förtjänst på Mysmongot under BB-erbjudandet = -550pix 4. Sprid hur de beter sig: - se till att alla du känner som spelar poker får reda på vilka rutiner de har så att de i sin tur kan sprida det vidare - informera på ALLA poker-relaterade forum om det inträffade - försök att få någon poker-tidning att skriva om det (med alla nystartade pokertidningar som vill få en del av den saftiga pokerkakan så borde någon nappa på ett privatperson-lurad-av-multinationellt-företag- reportage om man lägger fram det på rätt sätt) 5. Maila deras support 3 ggr per dag i 3 år och fråga om Leif jobbar idag och om han i så fall kan ringa dig senare angående Leif-goes-Leifi-bonusen. Citera
tony103 Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jag hade samma problem som många andra här,jag spelade 5000 händer och blev färdig i lördags ,skickade mailet och igår fick jag svaret att jag hade missbrukat bonusen,blev riktigt förbannad och skickade 3 mail ett till någon Patrik (han som nekade mig bonusen)och ett till Stefan westmarck (killen jag fick mail av innan jag började spela)var ju tvungen att kolla upp om det var ok innan jag körde igång bonusen.Det sista mailet jag skickade var säkert det absolut viktigaste för det var till Joakim hammar (någon sorts marknadschef )han fixade pengarna direkt ,det kom ett mail som sa att dem hade studerat mitt spelmönster igen och att det var ok för denna gången, men inte i fortsättningen.Mannen att maila till för att få ordning på saker och ting är således Joakim hammar,jag mailade mitt arga mail till poker@nordicbet.com och skrev Joakim hammar i ämnesraden då skickar dem det vidare till honom ,han verkar helt ok den killen!!cred till Joakim Citera
MacDaddy Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jepp joakim is the shit om man vill lösa problem. Citera
william Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Känns mer som att nordic bet försöker lura en icke så stridsvillig person. För att sedan ha Joakim som den räddade ängeln som reder ut allt. Är konstigt om ett företag efter 2 månader inte kunde få ut korrekt information till sina anställda Citera
Recommended Posts