badtorsker Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 The story : Jag har bara spelat cashgame i runt 2 veckor, innan dess har jag nästan uteslutande spelat HU SNG och Multiturrar. Så håller på och lär mig och finner mig till rätta Jag har spelat väldigt LAG hittills vid det här bordet (/alltid). Floppat straight flush med 67s efter att raisat preflopp och dubblade då upp till cirkus $190. Kort därefter vann jag en halvstor pott med K7 efter att floppat topp-två och fått in degen på turn mot en shortstack, också där efter att ha raisat preflop. Så de som har någon koll alls ser mig som loose. FI har inte spelat så många händer vad jag sett. Att reraisa pre ser jag som självklart här, och amountet är ganska lagom tycker jag, hojta gärna till om ni har andra åsikter. Och så då hur jag ska spela floppen efter hans bet. När jag spelade så var jag helt lost, men nu när jag läser handen igen så antar jag att jag borde slängt in en raise. Om så, hur mycket? Om inte, vad ska jag göra istället? Seat 1: skillee ($39.75 in chips) Seat 2: laislamag ($100 in chips) Seat 3: THE2JETSG ($103.50 in chips) Seat 4: Yagurax ($91.75 in chips) Seat 5: -apr- ($110.75 in chips) Seat 6: Hero ($254.75 in chips) skillee: posts small blind $0.50 laislamag: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hero [Qd Qh] THE2JETSG: folds Yagurax: folds -apr-: raises to $4 santa_cla: raises to $12 skillee: folds laislamag: folds -apr-: calls $8 ----- FLOP ----- [6d 8h Kd] -apr-: bets $15 Hero ? Citera
ebisumaru Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 syna o se vad han gör på turn Citera
Recommended Posts