benemerson Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 glad i hågen köpte jag mig ett granatäpple, men hur äter man det optimalt? ska man skala det, eller klyva o käka med sked, eller vad? Citera
Juggler Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 http://www.ehow.com/how_12320_eat-pomegranate.html Citera
Supertequila Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Vi brukar dela det i fyra delar. Sen typ bryta ner ryggen på varje del så att innehållet hamnar i en skål. Sen salta och njuta. Man kan även möra till granatäpplet o sen sticka hål i skinnet och suga i sig saften som en MER-dricka typ. Citera
lallaren Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Pilla ur dom vackra lila smågrejorna och ät dom som dom är eller dekorera maten. Citera
Albert Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Pressa och drick som juice men jag tycker att det smakar skit. Citera
route66 Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 glad i hågen köpte jag mig ett granatäpple, men hur äter man det optimalt? ska man skala det, eller klyva o käka med sked, eller vad? Optimalt?? Kasta in, tugga (och spotta). Citera
shombol Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 ha på dig handskar när du plockar ur, brukar få röda fläcker på fingrarna som vägrar försvinna.. Citera
Recommended Posts