Gå till innehåll

Jerico lägger ner dagboken men fortsätter äta fisk på SvS 5/10.


Jerico

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad menar du med den runda ringen du gjort med texten tilt på ? Ja jag har varit på tilt några gånger när vi spelat pga enorma uttdragningar men jag har lyckats vända det och du är inte speciellt bra enligt mig och att du plussar ett halvt inköp mot mig är ju inte speciellt anmärkningsvärt ? Du sitter ofta med poss på mig och du har stött på mig oftast när jag tiltat... Men du har fortfarande inte värde mot mig. Jag ställer upp på HU mot dig när du vill upp til nivåerna 25-50kr Bara säg till. När man blir uttdragen 5-6gånger i 400bb potter med doldtriss mot draghänder under samma session då blir jag lite tiltad men nu stänger jag ner direkt istället för att torska mer. Menade inte att reta upp dig utan endast lite ironi. Håller på att försöka fixa PT så jag också får en stats bank

 

Jaja Ha dt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar du retas får du väl tåla att jag ger igen?

 

Jag håller med om att jag inte har nåt värde mot dig när du spelar ditt bästa spel, därav sitout när bordet är typ Matia!, slyngryta, Jerico, Hustlah88 och en gulad fisk. Däremot måste du ju inse att tiltkontroll är en del av att vara en kompetent spelare, man kan inte säga att man är bra och bara förlorar för att man tiltar liksom... håller du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med den runda ringen du gjort med texten tilt på ? Ja jag har varit på tilt några gånger när vi spelat pga enorma uttdragningar men jag har lyckats vända det och du är inte speciellt bra enligt mig och att du plussar ett halvt inköp mot mig är ju inte speciellt anmärkningsvärt ? Du sitter ofta med poss på mig och du har stött på mig oftast när jag tiltat... Men du har fortfarande inte värde mot mig. Jag ställer upp på HU mot dig när du vill upp til nivåerna 25-50kr Bara säg till. När man blir uttdragen 5-6gånger i 400bb potter med doldtriss mot draghänder under samma session då blir jag lite tiltad men nu stänger jag ner direkt istället för att torska mer. Menade inte att reta upp dig utan endast lite ironi. Håller på att försöka fixa PT så jag också får en stats bank

 

Jaja Ha dt

lol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt man kan inte säga så men du måste förstå min stivation. Jag är ingen spelare som tiltar annars men jag har blivit sjuuukt uttdragen sista tiden men nu börjar jag återhämta

 

Jag har 1010 höjer 80 i poss Misshish höjer till 300 blixtsyn hlopp 1072 inga drag

han pottar

jag synar turn J det uppstår färgdrag han pottar jag ställer han synar visar AQ med färgdrag på turn och hittar färgen. Pott 8000kr och det är bara en utav 10-20 stora uttdragningar sista tiden och då spelar jag dåligt men nu stänger jag av direkt när jag känner tilten.... Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt man kan inte säga så men du måste förstå min stivation. Jag är ingen spelare som tiltar annars men jag har blivit sjuuukt uttdragen sista tiden men nu börjar jag återhämta

 

Jag har 1010 höjer 80 i poss Misshish höjer till 300 blixtsyn hlopp 1072 inga drag

han pottar

jag synar turn J det uppstår färgdrag han pottar jag ställer han synar visar AQ med färgdrag på turn och hittar färgen. Pott 8000kr och det är bara en utav 10-20 stora uttdragningar sista tiden och då spelar jag dåligt men nu stänger jag av direkt när jag känner tilten.... Lycka till

Tycker du att 9 färgkort och 3 kungar på turn är stor utdragning?? för det är väl där det mesta av degen åker in? Visst håller jag med om att det var otur men anledningen till att du inte ställer på floppen är väl att du tror att du har såpass överläge att du låter han vinna nån enda pott pott ibland när han har megaflax? Eftersom du antagligen är en vinnande spelare så är du säkerligen medveten om att du vinner på detta i långa loppet och att det är i princip meningslöst att gnälla över sådant, var glad att det finns spelare som spelar som han gör istället??? Eller?

(Du får i princip bara bad beats eller stora utdragningar av spelare som är sämre än dig! Tänk på det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1010 höjer 80 i poss Misshish höjer till 300 blixtsyn hlopp 1072 inga drag

han pottar

jag synar turn J det uppstår färgdrag han pottar jag ställer han synar visar AQ med färgdrag på turn och hittar färgen.

 

Öm, ledsen för den utdragningen, men måste faktiskt korrigera. Jag slog varje gata och du steksyna...Inget ställ på turn allstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå all deg åkte på turn han pottbetade jag synar potten var 5000kr på river och han stälde med sista 1300kr och jag blixtsynade. Självklart förstår jag både mitt spel i handen och anledningarna till att jag bara synade osv. Han reade mig preflopp och jag satte honom på AQ/AK/KK/AA/QQ. Och jag ville ju självklart inte skrämma iväg honom. Men jag skiter i enstaka potter men när man torskar 5-6 8k potter på en och samma session med att leda hela vägen och bli dödad på river då blir jag lite tilt. Till dig misshish vad tycker du om mitt spel ? Vi har ju lirat ganska mkt mot varandra..

 

Och till dig Fetto vad nickar du på SS? Jag är vinnande på 10-20kr och tror inte jag kan klassas som fisk men jag gillar att regsen har den bilden av mig vilket ger mig mer betalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt fin graf. Konstigt att ingen sagt det tidigare...

 

Japp den är sjuk, förstår inte hur man kan klaga på 16 pt BB/100 :S Det är väl nästan omöjligt att hålla ett sånt snitt? Antar att du har riktigt bra tiltkontroll och att du antagligen inte åkt på en riktig badstreak än?

 

Anyway det är en bra dagbok fortsätt i samma stil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jerico, hoppas du skämtar när du säger att du inte har värde mot Matia!

Vid borden verkar han vara en riktigt spewfisk, och hans uttalanden här ger ju knappast något intellektuellt intryck. :twisted:

 

Notera att jag menar när han spelar sitt bästa spel, då är han jobbig helt klart och jag sitter helst inte OOP om det inte är oundvikligt och det finns nån storfisk på bordet. Men när han tiltar hittar han inte stoppknappen och stackar av light/spewar av hela stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat på Cosmopol i förrgår Jerico. Var kul att spela mot dig. Btw var det jag som vann med :Qy::Jy: mot Ace of Clubs5 of Clubs på megaflytet;-) då vet du vem det är som skriver :P Kommer nog följa din dagbok, den verkar vettig och intressant :-D

 

Mm det var en kul kväll. Gick lite bättre för mig ikväll dock, hittade ett 5k plus efter att ha suttit på det fiskigaste bordet någonsin, visserligen rätt kortdöd, men ändå. Såg sjuka syner och bluffar, bl.a 2500 kr bet helt tom på river från en tokig maniac, syn på 1200 ställ på river med rivrat tredjepar och andra diverse monsterpotter där ingen av de inblandade hade nåt vettigt egentligen.

 

Några feature personer på bordet:

 

En finsk dam i 40-50 årsåldern md seriöst callingstation-syndrom. Vi snackar svs 0.5/1 nivå eller ännu värre. Rejält berusad och med uppenbara spelberoende-syndrom.

 

En jetset typ med blont backslick i min ålder som spelade ungefär 92/40/5. Han byggde stack från 2k till 9k och sen tilbaka till gul på väldigt kort tid. Han dubblade bl.a mig när jag hade AQ och han pottade samtliga gator OOP på en Q hög board (tom).

 

En norsk/asiatisk tjej i 25-års åldern som var kraftigt berusad och som konstant upprepade att det var hennes pojkväns pengar hon spelade för trots dealerns upprepade hintar att man måste spela för sina egna pengar. Gjorde några nice hjältesyner, bl.a en med J hög på river i en 1800 pott (J hög stod då fis pocket 2or hade blivit förfalskade på boarden 44778).

 

En mystisk snubbe med uppknäppt skjorta som donkade in i PFR i stort sett varje flopp. Jag var hans första offer då han pot-donkade 300 in i mig på Kxx board med ett möjligt flushdrag då jag hade QQ. Hade ingen read så jag foldade...

 

Btw så visar grafen ej PTBB hur gärna jag än skulle vilja det :lol: . Så jag håller endast blygsamma ~8 PTBB/100. Ändå ganska stolt över avsaknaden av stora tiltperioder/badstreaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, vad tycker ni man ska göra i följande läge?

 

Fullring live 20/20 SEK. 2k effektiva stacks.

 

HERO har röda KK UTG+1. UTG som är ganska lös och ser HERO som en NIT (iaf preflop) höjer till 80. HERO?

 

280. Visst skriker det styrka men, 1. livespelare är inte så klipska 2. Du vill inte ha 5 synare bakom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, vad tycker ni man ska göra i följande läge?

 

Fullring live 20/20 SEK. 2k effektiva stacks.

 

HERO har röda KK UTG+1. UTG som är ganska lös och ser HERO som en NIT (iaf preflop) höjer till 80. HERO?

 

300-400, av egen erfarenhet får du syn av samma händer som när du 3-bettar mindre belopp. Klart det kommer skrika styrka, men det är ingen hand du vill ha 5-6 personer mot dig vid flopp.

 

Tror jag spelat mot den där norsk/asiatiska tjejen, aggresiv med drag, passiv med nöt? Sist jag var på cosmo swingade hon rejält...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK handen höjde jag iaf till 320 och hela bordet blixtfoldade.

 

 

Spelade en liten session nu, började med väldigt bra spel, ett par 2 barrels och en 3 barrel tom som gick hem. +1400 på en kvart, sen ridå.. 33 i SB, UTG höjer till 50, knappen synar, jag synar. Flopp 34T med 2 spader, PFR har TT. Tappade liten sugen av det och stängde ner.

 

-600 kr på den sessionen då.

 

+57,900 kr i augusti. Känns som att rushen verkligen kommit av sig nu, men jag är helnöjd med resultatet även om jag inte skulle tjäna en krona till på hela månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag spelat mot den där norsk/asiatiska tjejen, aggresiv med drag, passiv med nöt? Sist jag var på cosmo swingade hon rejält...

 

 

Tror inte denna tjej spelat där förut... hon kunde inte reglerna iaf och verkade inte ha så bra koll på handrankingarna (J hög och nötterna spelades ungefär på samma sätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lir idag, halvsegt men fångade en stor (och vääääldigt dålig) bluff på 10/20 vilket gav bra betalt. Ibland undrar man hur folk tänker när de försöker bluffa utan att det finns någon rimlig hand de kan representera. Sessionen började dock helt uselt, totalt nere för räkning på ett bord med bl.a NickLeeson på där jag förlorade runt 6 medelstora potter de första varven och var snabbt nere på -1500 kr.

 

+59,700 kr i augusti.

 

 

Jaha, så du har synat ner med ett set på megadragbrädan och nu när jag visar mig svag på river så överbetar du för värde... verkar rimligt, nej. Troligare att du har drag som fizzlat och nu ska skrämma stackars lilla mig som är ny på 10/20. Såhär kan man dock inte resonera på lägre nivåer där folk gärna spelar typ nutflushen exakt såhär.

 

2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Aug 21, 12:47:58 ET 2007

Table Gwen 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: sebastian ( 2204.76 )

Seat 2: Jerico ( 4128 )

Seat 3: BIF11GA ( 2267 )

Seat 5: cashin ( 5367.25 )

Jerico posts small blind [10].

BIF11GA posts big blind [20].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ Qh 9s ]

cashin folds.

sebastian folds.

Jerico raises [70].

BIF11GA calls [60].

** Dealing Flop ** [ Ts, 8s, 4s ]

Jerico bets [120].

BIF11GA calls [120].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Jerico bets [300].

BIF11GA calls [300].

** Dealing River ** [ 8c ]

Jerico checks.

BIF11GA is all-In.

Jerico calls [1767].

Jerico shows [ Qh, 9s ] a straight, eight to queen.

BIF11GA shows [ 6h, As ] a pair of eights.

Jerico wins 4519 from the main pot with a straight, eight to queen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk sista timme på CC. En gubbe satte sig och började donka av pengar på det mest underhållande sätt. Ett litet urval av potter:

 

Gubben limpar i EP. Jag höjer AQ i mittpos till 120, en syn. BB trebettar till 500. Gubben synar, alla andra inkl jag foldar. BB bettar ut på samtliga gator och gubben steksynar hela tiden och snackar om en massa obegripliga saker... På river synar han av sina sista 680 kr. BB flippar JJ för överpar, gubben K5o för kung hög.

 

Sista handen, alla limpar. Floppen kommer Jxx. Gubben i HJ bettar 500 i potten på 120, CO ställer in sina 2000. Gubben synar. Gubben har J4o, CO J8o. 8 an spelar även på river.

 

Mittpos höjer till 120, Gubben i BB höjer till 500. MP synar. Flopp 3 lankor. Gubben checkar MP bettar 700. Gubben synar. Turn (lanka) check check, river (A) check check. Gubben flippar 22 för ett par, MP muckar.

 

Folk limpar, CO höjer till 120, Gubben i BB höjer till 520. CO försöker syna men råkar miniraisa till 1020 (500 kvar bakom ca). Gubben synar. Flop A82. Gubben checksynar av resten av stacken. Turn 3, river K. Gubben visar T9 för tio hög, CO visar 64s för 6 hög. Gubben vinner.

 

+2600 för mig.

 

En annan höjdpunkt underhållningsmässigt från tidigare på kvällen:

 

Jag har varit kortdöd och extremt tight, jag är på knappen. Effektiva stacks är drygt 3000 kr. CO openlimpar, jag tänker med min image ta blindsen och CO's döda pengar så höjer till 120 med 93dd. Både BB och CO synar givetvis, så mycket för den tighta imagen.

 

Floppen kommer A84 med 2 ruter. Färgdrag för mig alltså. De checkar till mig, jag bettar 300, BB tänker några sekunder och synar sen. CO foldar. Turn ruter 2, bingo. BB checkar jag bettar lite försiktigt 500 efter att ha tänkt lite. BB synar ganska fort. River kommer offsuit K, BB leder nu ut 600. Jag tänker lite och tar ett impulsbeslut att ställa för värde. Jag ställer in mina resterande ~2100. BB börjar steka och steka... han säger inte så mycket men verkar ha ett stort beslut att ta. Time kallas efter ett tag och när det är 20 sekunder kvar foldar han. Jag säger, "du hade väl ingen färg?" han skakar på huvudet och svarar "jo...", jag frågar "hur hög". Han: "J...". Nu flikar även mittpos in som säger att han foldade Q7dd preflop. Jag säger vad jag hade och BB blir förkrossad, han var helt övertygad om att jag hade nöten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...