Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Max, mitt råd till dig är att börja på 20+2 eller 30+3 bara för att lära kämma strukturen. Den är betydligt brantare än Stars regular, den är brantare än de flesta regulars.

Har du 30 inköp är det ju dumt att backa 10 bara för att du är ovan vid strukturen.

Har du kollat gratisversionen an sngwiz?

I annat fall kan jag hjälpa dig och köra händer i SNGPT om du konverterar dem. SNGPT kan bara räkna på $EV för push eller calla en push mellan två spelare, så det är sådana händer jag kan hjälpa dig med.

Höres!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska vara lite tydlig. Det är egentligen bara en person här på pf som jag tycker kan låta bli att kolla i min DB och som jag slutat lyssna på. Men, det har nog löst sig genom att han (tar jag för givet) är bannad från forumet...

 

Ärligt talat, va det så farligt egentligen?

 

Bara jag som tyckte det va småroligt?

 

Men med tanke på vilken hög nivå SnG-forumet håller så hoppas jag eurythemech blir bannad. Den forumdelen är verkligen i behov av att en av de bästa SnG-spelarna försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, va det så farligt egentligen?

 

Bara jag som tyckte det va småroligt?

 

Men med tanke på vilken hög nivå SnG-forumet håller så hoppas jag eurythemech blir bannad. Den forumdelen är verkligen i behov av att en av de bästa SnG-spelarna försvinner.

 

äsch, SnGs är ju ändå bara tur, behövs ingen forumdel till det. Fit or fold lixom hur svårt ska det va? (No one remembers a chicken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, va det så farligt egentligen?

 

Bara jag som tyckte det va småroligt?

 

Men med tanke på vilken hög nivå SnG-forumet håller så hoppas jag eurythemech blir bannad. Den forumdelen är verkligen i behov av att en av de bästa SnG-spelarna försvinner.

 

Ja det är lika bra att han och hans kunskap får vara kvar. Alla får helt enkelt tänka på vad de skriver. För om man skriver något som ej är i linje med vad andra tycker så är det helt enkelt okej med personangrepp. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är fullständigt självklart att det är värre att skriva tonvis med dåliga strategiposter än att korrigera den personens "bidrag" i hopp om att begränsa framtida brus.

 

Nu fattar jag iofs inte varför jag skriver det här, som om nån som inte lyssnat förr kommer lyssna nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både du eury och många andra hade väldigt tydligt framfört att ni inte höll med Cyntax. Jag lyssnade på vad ALLA hade för synpunkter om den aktuella handen, alltså gjorde jag min egen bedömning av spelet i den aktuella handen. Jag förstår att många blev upprörda om de tyckte att det Cyntax "lärde" mig var helt galet men därifrån till att starta en tråd där det gås till personangrepp tycker jag är en bit!

 

Och vad menar du men "inte lyssnat förr"? Vad är det jag inte lyssnat på? Du liksom Conspiracy VET att jag har oerhört stor respekt för er gällande den kunskap ni har! I det här fallet är det tyvärr så att denna kunskap kommit i skymundan av din attityd, något som jag tycker är jättetråkigt!

 

En lustig sak i allt det här är att jag tagit det hårdare än Cyntax... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag förstår hur du tänker. Problemet är att jag kände att jag behövde hjälp och Cyntax erbjöd sig den, utan att jag frågat. Jag är väääldigt mycket sämre än många här och kan inte alltid avgöra vad som är "rätt" eller "fel" när det gäller råd och tips. Så vad ska jag göra, vilket ben ska jag stå på egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant diskussion!

 

Max: Jag tycker du ska va väldigt tacksam som har Cyntax, han verkar ha bra koll även om han säkert (precis som vi andra) har våra små brister. Jag vet inte säkert vem den här idioten är som du pratar om, men ja kommer ihåg att nån random forumare gav rätt ointelligenta analyser nyligen som skapade rabalder...

 

En annan sak, Cons och Eury är troligtvis de kunnigaste/bästa SNG spelarna på forumet (som skriver aktivt) och ja precis som du läser alltid deras inlägg (i sng trådar) med största noggranhet just för att ja/vi vet att dom sitter på goda sng kunskaper.

 

men ja tycker dom börjar höjas mot skyarna som viktigare och "mer värda" än oss andra forumare. Visst dom kan oerhört mycke, men tillslut kommer ingen våga skriva i sng trådarna för om man gör en egen analys som blir (enligt dem) lite tokig, då jävlar får man höra de! detta handlar inte främst om personerna i fråga, ni har inte gjort något större fel, utan de är vi övriga forumare som gör fel, enligt mig. Om vi "vanliga" vill att vissa personer ska uppnå guda-status på forumet så blir konsekvensen att dom kommer styra allt å ingen annan kommer skriva, alla väntar bara på deras åsikter...Forumet skulle förlora sin funktion.

 

Hoppas ja får posta detta i din dagbok Max!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, va det så farligt egentligen?

 

Bara jag som tyckte det va småroligt?

 

Men med tanke på vilken hög nivå SnG-forumet håller så hoppas jag eurythemech blir bannad. Den forumdelen är verkligen i behov av att en av de bästa SnG-spelarna försvinner.

 

Egentligen inte.

 

Nej

 

???? Missar poängen här. Ironi eller allvar? För gammal för att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är fullständigt självklart att det är värre att skriva tonvis med dåliga strategiposter än att korrigera den personens "bidrag" i hopp om att begränsa framtida brus....

 

Det är förstås en självklarhet. Sen kan man diskutera ordvalen, kanske. Men vad vet jag. Är bara en gammal man. Men det kan ALDRIG va fel att tala om för någon att man tycker den har fel

 

Nu fattar jag iofs inte varför jag skriver det här, som om nån som inte lyssnat förr kommer lyssna nu...

 

Nu blev jag avis på dig :shock: . Har du ljud från PF så du hör oss andra, det är inte rättvist.:-( .

Jag tvingas läsa och sätta samman alla bokstäver till ord. Skitjobbigt :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade två 50+5 regular på SvS, 3:a och 8:a. När jag åkte ut som 8:a satt jag på knappen med A8s. CO raisade först in till 300 (blinds 50/100), något som jag uppfatade som ett stöldförsök då han gjort likadant några gånger. Jag pushade, han visade KK och tack och adjö för mig...

 

I den andra SnG'n har jag några händer som jag funderar över:

 

***** Hand 257279300 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 mars 2007 15:28:54

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 3: Julia E (1350.00)

Plats 7: MrBurnie (3200.00)

Plats 8: TonkenH (2565.00)

Plats 10: vinga (2885.00)

MrBurnie lägg LM 75.00

TonkenH lägg SM 150.00

 

Julia E [Knh, 6r]

 

*** Bet Runda 1 ***

vinga Höj till 450.00

Julia E ?

 

***** Hand 257279524 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 mars 2007 15:29:10

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 3: Julia E (1350.00)

Plats 7: MrBurnie (3125.00)

Plats 8: TonkenH (2415.00)

Plats 10: vinga (3110.00)

TonkenH lägg LM 75.00

vinga lägg SM 150.00

 

Julia E [9s, Kk]

 

*** Bet Runda 1 ***

Julia E ?

 

***** Hand 257280004 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 mars 2007 15:29:44

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 3: Julia E (1350.00)

Plats 7: MrBurnie (3950.00)

Plats 8: TonkenH (2340.00)

Plats 10: vinga (2360.00)

vinga lägg LM 75.00

Julia E lägg SM 150.00

 

Julia E [Ds, 8r]

 

*** Bet Runda 1 ***

MrBurnie Lägg

TonkenH Lägg

vinga Syna 150.00

Julia E ?

 

Hur spelar vi dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...