Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Tack för dina synpunkter Vrakman. Har förstått att du är duktig så jag lyssnar noga till det du påpekar! MEN du, nu får du ge dig till känna snart, studier på högre nivå än magister eller? ;-) Vem vet, vi kanske har setts på sistone...

 

Kanske det ja ;-) Ses kanske igen också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske det ja ;-) Ses kanske igen också :lol:

 

Läser metod B, långt hår och oftast glasögon, thats me! :mrgreen: Vi kanske ses redan i morrn kl 15? ;-)

 

Edit: Är väldigt sugen på högre nivå än magister/master, om du bara kliver ur garderoben kanske jag kan få lite tips... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning och hej på er alla! Har roat mig (eller ja, så kul var det inte :cry: )med att sammanställa statistik på alla SnG's jag har bokfört i excel och så här ser det ut:

 

  • 92st $6 på Cdpoker, ITM 40% (13-6-18), ROI 17.5%, spelade 061206-070125
     
  • 67st $5.5 på Pokerstars, ITM 33% (8-5-9), ROI -11%, spelade 070116-070510
     
  • 27st 22kr på Svenska Spel, ITM 30% (3-3-2), ROI -5.7%, spelade 070401-070415
     
  • 10st 55kr på Svenska Spel, ITM 70% (2-2-3), ROI 100%, spelade 070501-070510

 

Detta ger sammantaget:

 

196st Spelade

ITM 38% (26-16-32)

ROI 1.7%

 

Alla jag spelat är fullbords regular.

 

Det är ju inga lysande siffror det här men det har iallafall gått lite bättre på sistone....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens resultat:

 

SvS, 2st 50+5kr, 4:a och 6:a.

Pokerstars, 4st $5.5, 4:a, 5:a, 5:a och 9:a.

 

Ingen vidare alltså :evil: . Det var fan helt sjukt i kväll, så fort jag raisat med en bra hand och träffat så visade det sig att FI synat pre med en skithand och träffat tvåpar! Jaja, jag har väl haft tur nån annan dag antar jag och man kan ju inte ha det jämt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Har satt upp lite regler för min ofantligt stora rulle på SvS, hela 247kr! Har ju bara kört 50+5 de senaste gångerna men inser att det inte riktigt funkar med 4.5 inköp i rullen. :-D Har därför tänkt att jag ska ha ett krav på 10 inköp för den nivå jag spelar på. Därför kommer jag nu gå ner och spela 20+2 för att när (om :roll: ) jag kommer upp till 330kr, dvs 10 inköp på 30+3, gå upp i nivå. Detta kommer såklart (eller?) inte funka då 10 inköp är galet lite och jag dessutom inte är överdrivet bra på SnG's som det verkar. Men, jag ser spelet på SvS som slaskspel än så länge så det får gå som det går helt enkelt...

 

När det gäller min "riktiga" rulle på Pokerstars (där jag spelar $5.5) så ser det oerhört dystert ut, den är nere på ynka $32 nu från att från början varit på $170. Var nog inte så bra att lägga $55 på klonken då jag pga mitt taskiga spel hade behövt de 10 inköpen nu! Kan tyvärr inte göra så mycket mer än att harva på för att bygga upp rullen igen... :cry:

 

Sammantaget så ser det tokmörkt ut för mitt spelande framöver. Väääldigt få inköp kvar och jag har inte en krona att sätta in på någon av siterna inom överskådlig framtid. :cry:, är hårt att leva på studielån. Så vi får se hur det blir, kanske är slutspelat för mig snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror minnsan att SvS faktiskt är nöten! :mrgreen:

 

Kvällens resultat:

 

7st SnG 20+2kr

ITM 71% (2-2-1) och 4:a, 5:a

ROI 146%

Netto: +225kr

Rulle: 472 (inkluderat en HU 20+2 som jag spelade och vann i kväll :mrgreen: )

 

Nästa gång (troligen tisdag kväll) blir det 30+3 istället, har ju ca 15 inköp på den nivån nu ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror minnsan att SvS faktiskt är nöten! :mrgreen:

 

Kvällens resultat:

 

7st SnG 20+2kr

ITM 71% (2-2-1) och 4:a, 5:a

ROI 146%

Netto: +225kr

Rulle: 472 (inkluderat en HU 20+2 som jag spelade och vann i kväll :mrgreen: )

 

Nästa gång (troligen tisdag kväll) blir det 30+3 istället, har ju ca 15 inköp på den nivån nu ju!

 

Bra jobbat!:-)

Och du vet ju vad jag sagt om SvS....:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara tillägga att 4:e och 5:e platsen var fanimej på det berämda håret att de blev ITM också! Eller vad sägs om att FI synar min push (vi har ganska jämna stackar) med JTs! :shock: Hade varit schyst med 100% ITM! 8-)

 

Det är därför SvS är nöten. Hur många gånger vinner han den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skrev förut om en gång när jag pushade som kort först in från knappen med ATs, FI i BB synade (med jämnstor stack som mig) med K5o. Han träffade såklart en femma och hånade mig sedan i chatten för hur fan jag kunde pusha med AT. :-D Svaret han fick av mig var: bra syn... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skrev förut om en gång när jag pushade som kort först in från knappen med ATs, FI i BB synade (med jämnstor stack som mig) med K5o. Han träffade såklart en femma och hånade mig sedan i chatten för hur fan jag kunde pusha med AT. :-D Svaret han fick av mig var: bra syn... :mrgreen:

 

Alltså, när dåliga spelare slår ut med en badbeat och sedan dessutom muppar sig i chatten tiltar jag. Idioter.....de får gärna dela ut badbeats men de ska fan inte komma och låtsas att de fattar nånting om sng. Jag fattar oerhört lite men uppenbarligen finns det de som fattar mindre.

För övrigt en till pisssession, 11 spelade, 3 ITM. Min vår/sommarpoker går inte så bra. I maj har jag spelat 33 och 8 ITM (3,1,5):-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska dunkaa in 10 laxar o lira 1000kr sngs då om de e nöten:)

 

It is the nutz!

 

Finns många lirar som lirar HU 100-kronors upp till kanske 300 som standard. Sedan prövar de lyckan på 500 och då vinnar man mot dem och sedan reggar man en tusing direkt och då kommer de direkt - småtilt samt kassa =)

 

Samt många som lirar 2.5/5 5-manna och kan vara/tror att de är vinnare där och alltså är de grymma på HU. Men så är det inte, men de tror de har otur ... Standard =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var man solo hemma några timmar innan det bär av till skolan. Hur ska man då fördriva dessa timmar? Läsa litteraturen kanske? Softa på soffan? Splea några SnG på SvS? Ja, det var en lysande idé! Undrar hur motståndet är på dagtid jämfört med kvällstid? Jaja, vi får väl se...

 

Nu blir det två stycken 30+3or... :mrgreen:

 

Edit: Va bra det gick da. Pokerrummet stängt för uppdatering, va e de för påhitt? Okej, får bli två $5.5 på Pokerstars istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av anledningarna till att inte slowspela...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB (t3505)

UTG (t3435)

MP (t1395)

Button (t3650)

Hero (t1515)

 

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 4heart.gif.

3 folds, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (t100) 6spade.gif, Aheart.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero checks, BB bets t150, Hero calls t150.

 

Turn: (t400) Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets t450, Hero raises to t1000, BB raises to t1550, Hero calls t315 (All-In).

 

River: (t3265) Aspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3265

 

 

BB has Kc 4c (two pair, aces and kings).

Hero has 6c 4h (two pair, aces and sixes).

Outcome: BB wins t3265.

 

Ut som 5:a i den första alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var man solo hemma några timmar innan det bär av till skolan. Hur ska man då fördriva dessa timmar? Läsa litteraturen kanske? Softa på soffan? Splea några SnG på SvS? Ja, det var en lysande idé! Undrar hur motståndet är på dagtid jämfört med kvällstid? Jaja, vi får väl se...

 

Nu blir det två stycken 30+3or... :mrgreen:

 

Edit: Va bra det gick da. Pokerrummet stängt för uppdatering, va e de för påhitt? Okej, får bli två $5.5 på Pokerstars istället...

 

lirar du bara fullring??? i annat fall kommer vi mötas framöver... va nicakr du ??? (EV- att läsa igenom din dagbok för svaret) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...