Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Neej, jag var för trött. Spelade skit på dom andra borden, försökte skärpa mig på bordet där du satt. Hade blivit så pinsamt att göra bort mig där 8-).

Jag trodde att det var en ren stöld från dig, så jag tänkte att för omväxling ska jag syna. Och så träffade jag ju tokfint, än en gång lönar sig dåligt spel :-P.

 

Glömde svara på i förra inlägget hur det gick, jag ställde med A-6. Inte alls shortstackad eller nåt, trött och dum i huvudet. Fick syn och åkte, var väl 2 händer efter att jag slog ut dig eller något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gief? Vad betyder det? Det är bara att kämpa på, kom ihåg att jag hade en guldfisk på Sharkscope för ett halvår sen, typ. ;-)

 

Hehe gief är ett uttryck som myntades i min world of warcraft guild. Han skulle skriva give men det blev gief, sen dess är det rätt standard :). vet inte om du kollat min dagbok nånting men har fått smaka på utdragningsafton varje dag.

 

Jag vet att jag är en vinnande spelare på nivån om jag bara får vinna med AQ en gång i mitt liv. På 20 och 30 kronors Sngs hade jag en ROI på ca 30-35% och även på 50kr hade jag till en början det. Men nu har jag en liten downperiod och ROI:n har sjunkit till 10% på 50kr. Men det är väl bara att kämpa på nån gång vänder det får vi hoppas!

 

Har börjat använda Hagbards excelbok efter jag såg att du använde det i filmen. Tack för tipset! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neej, jag var för trött. Spelade skit på dom andra borden, försökte skärpa mig på bordet där du satt. Hade blivit så pinsamt att göra bort mig där 8-).

Jag trodde att det var en ren stöld från dig, så jag tänkte att för omväxling ska jag syna. Och så träffade jag ju tokfint, än en gång lönar sig dåligt spel :-P.

 

Glömde svara på i förra inlägget hur det gick, jag ställde med A-6. Inte alls shortstackad eller nåt, trött och dum i huvudet. Fick syn och åkte, var väl 2 händer efter att jag slog ut dig eller något i den stilen.

 

Ja det var ju iofs ett stöldförsök jag gjorde, tyvärr så träffade jag ju halvtaskigt och släppte inte när jag skulle. Det var ju inte heeelt lätt att sätta sig på tvåparet där men att du träffat Q borde jag såklart fattat. :roll: Att va trött och dum i huvet är inte så bra när man spelar poker. ;-)

 

Hehe gief är ett uttryck som myntades i min world of warcraft guild. Han skulle skriva give men det blev gief, sen dess är det rätt standard :). vet inte om du kollat min dagbok nånting men har fått smaka på utdragningsafton varje dag.

 

Jag vet att jag är en vinnande spelare på nivån om jag bara får vinna med AQ en gång i mitt liv. På 20 och 30 kronors Sngs hade jag en ROI på ca 30-35% och även på 50kr hade jag till en början det. Men nu har jag en liten downperiod och ROI:n har sjunkit till 10% på 50kr. Men det är väl bara att kämpa på nån gång vänder det får vi hoppas!

 

Har börjat använda Hagbards excelbok efter jag såg att du använde det i filmen. Tack för tipset! :-)

 

Så du spelar på SvS? Jag plussar INGENTING där! Klarar inte av strukturen de har. Blir liksom fold i en halvtimme sen push som kort, syn av nån fisk som drar ut mig. Ska ALDRIG mer spela där! Men men, den strukturen passar väl en del. Det är ju bara det att den inte passar mig. Det där med Hagbards smittar av sig genom videos tydligen. Såg i en av SöderKrippas videos att han använde det och började själv iom stejken. Det är verkligen nöten med Hagbards! Kämpa på mot variansen/motriggen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju iofs ett stöldförsök jag gjorde, tyvärr så träffade jag ju halvtaskigt och släppte inte när jag skulle. Det var ju inte heeelt lätt att sätta sig på tvåparet där men att du träffat Q borde jag såklart fattat. :roll: Att va trött och dum i huvet är inte så bra när man spelar poker. ;-)

 

Haha neej, men jag blir lätt så när jag börjar lira "för sent" på kvällen. Är pigg och alert när jag börjar sen tar dom sån jävla tid så man myser ner mer och mer i soffan :). Haha, ja damen borde gjort dig skräckslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du spelar på SvS? Jag plussar INGENTING där! Klarar inte av strukturen de har. Blir liksom fold i en halvtimme sen push som kort, syn av nån fisk som drar ut mig. Ska ALDRIG mer spela där! Men men, den strukturen passar väl en del. Det är ju bara det att den inte passar mig. Det där med Hagbards smittar av sig genom videos tydligen. Såg i en av SöderKrippas videos att han använde det och började själv iom stejken. Det är verkligen nöten med Hagbards! Kämpa på mot variansen/motriggen!

 

Ja jag håller med dig helt och hållet. Fold, fold och push brukar det se ut. Men när man väl byggt en stack är det väldigt lätt att sno blinds. Väldigt vektight när det närmar sig slutet. Jag spelar dels på SvS och dels på expekt, på expekt spelar jag bara heads up sngs dock. 1 dollar har vuxit sig till starka 120 :mrgreen:. Jag är lite sugen på att testa pokerstars, lär ju vara mycket fisk där. Men det är nio manna bord där va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående blindstrukturer så spelade jag som jag nämnde tidigare på PokerStars men numera på Full Tilt. PokerStars hopp från 25/50 till 50/100 var en stor anledning till detta. För min del innebar det att jag började sno blinds på 25/50, vilket jag tyckte funkade dåligt i och med att många fortfarande synar VÄLDIGT brett på den nivån. Är det något ni reflekterat över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag håller med dig helt och hållet. Fold, fold och push brukar det se ut. Men när man väl byggt en stack är det väldigt lätt att sno blinds. Väldigt vektight när det närmar sig slutet. Jag spelar dels på SvS och dels på expekt, på expekt spelar jag bara heads up sngs dock. 1 dollar har vuxit sig till starka 120 :mrgreen:. Jag är lite sugen på att testa pokerstars, lär ju vara mycket fisk där. Men det är nio manna bord där va?

 

Jag vet inte om det egentligen är mer fisk på Pokerstars än nån annan site faktiskt. Jag skulle nog säga att det ofta är ett par ganska tighta och ett par lösa fiskar vid borden. När jag började spela på Stars tyckte jag att det var väldigt stor skillnad mot alla andra siter jag spelat SnG på (Ladbrokes, Betsson, SvS och CDpoker). Tyckte faktiskt att det var betydligt tightare spel och färre fiskar. Kanske iofs berodde på att det var jag som var superfisken vid alla bord jag spelade! :roll: Jämfört med tex CDpoker så är det inte så att man kan folda sig till bubblan eller semibubblan. Ofta 7 spelare kvar när blindsen är 50/100 eller 75/150. Men gör ett försök, man vet ju inte hur spelet passar en själv förrän man provat! Och ja, det är 9-manna.

 

Angående blindstrukturer så spelade jag som jag nämnde tidigare på PokerStars men numera på Full Tilt. PokerStars hopp från 25/50 till 50/100 var en stor anledning till detta. För min del innebar det att jag började sno blinds på 25/50, vilket jag tyckte funkade dåligt i och med att många fortfarande synar VÄLDIGT brett på den nivån. Är det något ni reflekterat över?

 

Jag brukar (ibland, inte alltid!) börja sno lite blinds mot slutet av 25/50, alltså level 3. Är dock betydligt tightare i min "stöld-hd" än vad jag är på 50/100. Tycker ofta att det där med möjligheten till att stjäla är beroende av hur många som är kvar vid bordet. Är det tex 7 pers kvar på 50/100 eller 75/150 så är det alltid nån klant som limpar, även om de börjar bli korta! Jag är väldigt försiktig när nån limpat, vill vara först in och kan då försöka stjäla ganska brett faktiskt. Det beror iofs på hur stora stackar det sitter efter mig. Vill ju helst sno av mellanstackar, inte av stora eller små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand som iofs inte är speciellt fancy men som jag hade en plan för redan preflop:

 

 

PokerStars Game #12666345636: Tournament #64280325, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/10/16 - 17:35:27 (ET)

Table '64280325 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: HuffDaddy10 (1365 in chips)

Seat 3: pfeffi1801 (1170 in chips)

Seat 4: Mr Cady (2245 in chips)

Seat 6: Page is back (1490 in chips)

Seat 7: flappie1 (1610 in chips)

Seat 8: defr521 (2515 in chips)

Seat 9: alcogel (3105 in chips)

pfeffi1801: posts small blind 50

Mr Cady: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 7 of Clubs7 of Hearts

Page is back: raises 200 to 300 UTG-raise brukar betyda två höga kort...

flappie1: folds

defr521: folds

alcogel: folds

HuffDaddy10: folds

pfeffi1801: folds

Mr Cady: calls 200 Vill inte folda den här handen i det här läget...

*** FLOP *** 10 of Clubs5 of Hearts9 of Spades

Mr Cady: checks

Page is back: bets 300 Helt vanlig CB, vet att han är tom här...

Mr Cady: raises 600 to 900 Vill ta potten här, inget kul med ett högt kort på turn..

Page is back: folds

Mr Cady collected 1250 from pot

Mr Cady: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

 

Standard?

 

Alltså, hur kan du veta att han är tom på floppen? Jag har inte spelat SnGs på rätt länge men händer som TT+ bör väl fortfarande vara en rätt betydande del av en UTG-raisares range? ;)

 

Jag hade vikt pf eftersom vi får sugiga odds för att setmina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså spelaren i fråga hade inte spelat som nån haj tidigare direkt och på en flop utan klädda kort kände jag att sannolikheten var liten att han träffat. Men visst, han kan sitta på TT+ här, det kan han...

 

Det spel jag gjorde är dock inte standard för mig. Foldar oftast preflop där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Samma som ovan men spela upp till 30 inköp. Det är ju trots allt en ny outforskad nivå för mig.

 

Bra jobbat under stejken, i detta tempo kommer du snabbt upp i 30 inköp.

Jag tror att det blir svårt att påverka månadsekonomin nämnvärt med den volym du spelar, bättre då att attt hålla sig på $5.5 än att riskera gulning.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat under stejken, i detta tempo kommer du snabbt upp i 30 inköp.

Jag tror att det blir svårt att påverka månadsekonomin nämnvärt med den volym du spelar, bättre då att attt hålla sig på $5.5 än att riskera gulning.

 

Lycka till!

 

Tack! Ja det går ju inte göra några jättepengar på $5.5 direkt. :lol: Men som det är nu är alla små bäckar viktiga. Angående hur jag ska göra framöver så funderar jag fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning alla! Visst är det nice med fredagar! Nu jobbar jag ju iofs inte men det är liksom nåt med fredagar, eller hur?

 

Den här veckan har varit ganska bra faktiskt. I måndags var det sista gången på miniplasket så Noel fick ett tjusigt diplom :-D . Jag har bestämt mig för att gå samma kurs en gång till här under hösten eftersom det inte finns någon fortsättningskurs. Tycker det är rätt bra att fortsätta hålla igång och repetera det vi gjort hittills. Han har faktiskt blivit som värsta krokodilen i vattnet nu! Tänk att han när vi började i våras var som en liten plutt i vattnet bara till att han nu håller i sig själv på min rygg när jag simmar! Fan va fort tiden går, snart vill han väl ha moped eller nåt! På tisdagen var vi till Farsta centrum med mina päron och köpte två par schyssta puppor (det betyder skor för er som är lantisar ;-) ) till grabben, givetvis betalade mina snälla föräldrar. På kvällen var jag ute och käkade med två forumiter, asnice! :-D På onsdagen tog vi det ganska lugnt på förmiddagen och åkte på vår veckoliga (kan man säga så?) storhandlingstur till Ica i Sickla. Fan va skönt det är med sån där självscanning! Synd bara att det ska bli så inihelvete dyrt så fort man sätter sin fot där! :lol: MEN, den här gången klarade jag att åka till Sickla UTAN att fika! Fan va duktig jag var! På torsdagen var Julia hemma från skolan med magont. Var lite orolig för att det skulle vara nån maginfluensa eller nåt men det blev bättre på eftermiddagen som tur var. På kvällen var det utvecklingssamtal i skolan och som vanligt var det bara beröm! Att hon är så duktig i skolan måste hon ha fått från sin pappa! :mrgreen: Det enda hon behövde träna mer på var att prata inför klassen. Det har varit en återkommande grej på alla utveckligssamtal vi haft sen första klass. Jag håller med om att det är jättebra att våga prata inför många andra men det är klart, är man 10 år är det ju lite läskigt förstås. Idag har vi varit och badat igen. Mina päron är engagerade i ett litet badhus i mina uppväxttrakter så vi badar gratis där. Det är jag, Noel och typ 10 st pensionärsgubbar varje gång vi är där så det är ganska lugnt och skönt. Att det är 34 grader i vattnet gör ju inte badandet sämre! Just ja, idag har jag skrivit en överklagan till Försäkringskassan angående min föräldrapenning. Vet inte om jag skrivit det förut men de svinen sänkte ju min SGI till 0 kr! Detta innebär att jag får 144 kr/dag, netto! :shock: Det är ju fan helt sjukt! Tror dom att man ska klara sig på det eller? Jävla puckon!

 

När det gäller pokern så hoppade jag över spelandet igår kväll. Var inte så sugen och kände att jag ville vara med sambon lite. Blev en Couplingkväll i soffan. Nån som sett Coupling på Tv4+? Skitkul! Jo just ja, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med spelet framöver. Vore ju kul att spela på högre nivåer men samtidigt är det ju (antar jag?) bättre spelare där vilket antagligen gör att min ROI skulle sjunka en hel del. Kollade lite på några $22-bord på Pokerstars och konstaterade att det satt en hel del duktiga vid borden även om jag såg (enligt Sharkscope) två Guldfiskar också. Grejen med att gå upp i nivå är ju att om jag tex går upp till $11 så behöver jag ha 24% ROI för att plussa som jag gjort nu och ska jag spela på $22 så behöver jag 12% vilket är väldigt bra på den nivån väl? Jag vet inte om jag skulle fixa att ligga på 12% på $22orna, troligen inte :lol: . Det jag funderar på är alltså vilken nivå som (just nu) skulle vara lönsamast att spela på för mig? Jag vet fan inte hur jag ska göra, behöver mer råd! Och just ja, kollade mig själv i Sharkscope och så här ser det ut:

 

254 spelade, av. profit $0, av. stake $4, av ROI 13%, total profit $133

 

2001459725686398630_rs.jpg

 

Nu kom Julia hem med några polare, Noel vaknade och middagen ska förberedas. Ha det bra och simma lugnt!

 

 

Edit: Undrar om jag kan klämma in nååågra smileysar till någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du håller 12% på 22orna. No probs mannen :) Forsätt bara lira sån stabil poker som du gör nu, så krossar du. Men kliv upp långsamt, börja skotta så att du märker vilka varianter kring bubbelspel du kan behöva köra med osv. På de olika nivåerna e folk på lite olika ställen i kedjan "jag vet att du vet att jag vet att du vet att jag vet..." om du förstår vad jag menar :)

 

Trevlig helg! /SK :D :D :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du håller 12% på 22orna. No probs mannen :) Forsätt bara lira sån stabil poker som du gör nu, så krossar du. Men kliv upp långsamt, börja skotta så att du märker vilka varianter kring bubbelspel du kan behöva köra med osv. På de olika nivåerna e folk på lite olika ställen i kedjan "jag vet att du vet att jag vet att du vet att jag vet..." om du förstår vad jag menar :)

 

Trevlig helg! /SK :D :D :D;)

 

Något som jag troligen ALDRIG kommer göra är att tro på mig själv när det gäller pokern :lol: . Alla bra resultat är positiv varians och alla dåliga är fiskigt spel. För mig känns det som ett jättesteg bara att levla till $11orna! Det skulle kännas ruggigt läskigt att spela $22or (men spännande iofs) som det är nu. Jag behöver liksom lite tid för att det ska sjunka in att jag, som du skriver, spelar stabil poker. Jag känner att jag bara börjat skrapa på ytan till stabil poker känns det som. Men men, jag kämpar på! Och du, TACK! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med att gå upp i nivå är ju att om jag tex går upp till $11 så behöver jag ha 24% ROI för att plussa som jag gjort nu och ska jag spela på $22 så behöver jag 12% vilket är väldigt bra på den nivån väl? Jag vet inte om jag skulle fixa att ligga på 12% på $22orna, troligen inte :lol: . Det jag funderar på är alltså vilken nivå som (just nu) skulle vara lönsamast att spela på för mig? Jag vet fan inte hur jag ska göra, behöver mer råd! Och just ja, kollade mig själv i Sharkscope och så här ser det ut:

 

254 spelade, av. profit $0, av. stake $4, av ROI 13%, total profit $133

 

2001459725686398630_rs.jpg

 

?

 

Som SK sa. Du kommer krossa 11 och 22orna när du kommer dit. Se bara till att din BR håller för det , annars är det lätt att bli räddhågsen i spelet.

 

Sen undrar jag om du använt min graf? JA, alltså vänt upp och ner på den :cry:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag fattar inte varför så många (?) säger att jag är så pass bra?! Vad har jag gjort för att bevisa det liksom? Jag är bara en lite-över-average-snubbe som haft lite flyt och lyckats plussa lite. Jag är så jävla smickrad över allt förtroende och allt beröm men jag har lite svårt att ta till mig det bara. Men som sagt, TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag fattar inte varför så många (?) säger att jag är så pass bra?! Vad har jag gjort för att bevisa det liksom? Jag är bara en lite-över-average-snubbe som haft lite flyt och lyckats plussa lite. Jag är så jävla smickrad över allt förtroende och allt beröm men jag har lite svårt att ta till mig det bara. Men som sagt, TACK!

 

 

Dem kanske är ironiska. Vi snackar $5.5 sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajo fast:

 

Max Cady

 

 

 

 

Reg.datum: Jul 2005

Ort: Stockholm

Inlägg: 1 985

 

Tyder kanske på att han inte är så vidare bra bortom teorin? Jag menar, är man bra hinnar man bygga ihop iaf en rulle för NL1000 på 2 år om man börjar från en $1-300 insättning.

 

Alltså jag vet inte varför jag ens bryr mig om att svara på det här men okej, så här är läget. Jag har varit pf-medlem i lite mer än 2 år som alla kan se. Men är längden på medlemskap = storlek på rulle? Är det så för alla menar du? Jag började spela CG på mikronivåer utan att egentligen veta hur man gjorde eller vara speciellt intresserad av att ta reda på det heller. Det även gick lååånga perioder när jag inte spelade överhuvudtaget. Under den mesta av min tid som pf-medlem har jag liksom slaskspelat lite bara för att det varit kul liksom. Inte haft nån större ambition att tjäna några egentliga pengar på pokern. Det är egentligen inte förrän det här året jag haft ambitionen att bygga rulle och gå upp i nivåer. Att jag inte plussat nå vidare (har ju gått minus förut som ni vet) hänger ihop med att jag inte tagit spelet på tillräckligt stort allvar och att jag inte har haft den tid som krävs för att utvecklas. En stooor orsak till att det gått bättre på sistone är dessutom att jag "råkat på" personer som hjälpt och stötat mig. Detta har för mig varit den spark i baken jag behövt för att spela mer seriöst. Så ännu en gång, om du tror att storleken på rulle hänger ihop med hur länge man varit pf-medlem så får du kanske tänka några gånger till... ;-)

 

Edit: Enligt min beräkning så har du nu rulle för NL200 va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag troligen ALDRIG kommer göra är att tro på mig själv när det gäller pokern :lol: . Alla bra resultat är positiv varians och alla dåliga är fiskigt spel. För mig känns det som ett jättesteg bara att levla till $11orna! Det skulle kännas ruggigt läskigt att spela $22or (men spännande iofs) som det är nu. Jag behöver liksom lite tid för att det ska sjunka in att jag, som du skriver, spelar stabil poker. Jag känner att jag bara börjat skrapa på ytan till stabil poker känns det som. Men men, jag kämpar på! Och du, TACK! ;-)

 

Bra inställning, ödmjuk ska man va :) Men liiiite bättre självförtroende vad gäller pokern kanske du kan vaska fram. Tänk dig bara om du själv kollade in i en DB och såg lika bra res som dina, du skulle lovorda flera spaltmeter! ;)

 

Men du ska helt klart ta dig upp försiktigt, tycker jag. Det ska inte vara särskilt "spännande" att lira på sin nivå, då lirar man med för liten edge tycker jag. Eller det beror kanske på hur man e lagd oxå. Hm... För mige det så iaf. Jag vill inte att det ska kännas lixom "snälla snälla snäääälla låt mig komma i pengarna!!", utan mer "aja, vinner jag inte denna så vinner jag nästa" :)

 

Trevlig kväll, å hoppas äppelkakan smakar! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo just ja, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med spelet framöver. Vore ju kul att spela på högre nivåer men samtidigt är det ju (antar jag?) bättre spelare där vilket antagligen gör att min ROI skulle sjunka en hel del. Kollade lite på några $22-bord på Pokerstars och konstaterade att det satt en hel del duktiga vid borden även om jag såg (enligt Sharkscope) två Guldfiskar också. Grejen med att gå upp i nivå är ju att om jag tex går upp till $11 så behöver jag ha 24% ROI för att plussa som jag gjort nu och ska jag spela på $22 så behöver jag 12% vilket är väldigt bra på den nivån väl? Jag vet inte om jag skulle fixa att ligga på 12% på $22orna, troligen inte :lol: . Det jag funderar på är alltså vilken nivå som (just nu) skulle vara lönsamast att spela på för mig? Jag vet fan inte hur jag ska göra, behöver mer råd! Och just ja, kollade mig själv i Sharkscope och så här ser det ut:

 

254 spelade, av. profit $0, av. stake $4, av ROI 13%, total profit $133

 

 

Moneymanagement är bland de viktigaste för att lyckas som spelare. Dessutom vet jag hur stressad du blir när du börjar känna lukten av gulning. Hur bra behöver man vara för att ha 12% roi på 22? Ingen aning, hur bra är Eury? Han ligger på 13% över 5500 sng med average stake $17. Mitt råd är att hålla dig till minst 30 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...