7kt6ig Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 När man kör tex turnering och motståndaren frågar en hur mycket chips man har kvar, måste man då svara? jag har för mig att jag läst någonstans att det är dealerns jobb att räkna ens chips men varje gång någon frågar så känner man sig tvungen att svara. Det vill man egentligen inte eftersom det dels är jobbigt att räkna dom och dels så vill man inte ge några tells. Vad är det som gäller? Citera
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 När man kör tex turnering och motståndaren frågar en hur mycket chips man har kvar, måste man då svara? jag har för mig att jag läst någonstans att det är dealerns jobb att räkna ens chips men varje gång någon frågar så känner man sig tvungen att svara. Det vill man egentligen inte eftersom det dels är jobbigt att räkna dom och dels så vill man inte ge några tells. Vad är det som gäller? Du behöver inte uppge vad du har, men alla dina marker ska vara synliga. FI kan däremot be dealern att han kontrollräknar dina marker. Har för mig att det är så. Citera
ulaf Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Jag brukar alltid göra min stack synlig och försöka se till att inte sitta med armarna över den eller nåt. Marker med högst valör längst fram i en prydlig hög så kan ingen klaga. Citera
Janheden Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Har för mig att du måste svara men kan överlåta räknadet och svaret till dealern. Citera
ulaf Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Du behöver aldrig säga ett enda dugg antar jag. Har inte läst regelboken men det säger logiken iaf. Citera
Recommended Posts