Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har en kompis som jobbar på Betsson och skulle gärna vilja åka själv och jobba som support. Nu söker inte Betsson nåt folk för tillfället så min fråga blir om nån har en lista över spelföretagen på Malta eller vet om några stycken som ligger där? Djupt tacksam för alla tips.

Ha dee

Postad

Jag har lite dålig koll på vilka som ligger där. Dock vet jag att flera spelföretag håller på att flytta därifrån.

Jag förstår att du vill jobba på Malta eftersom din kompis jobbar där men sök er till Gibraltar eller London istället. Om det är något annat än klimatet du är ute efter så slår London Malta och definitivt Gibraltar med hästlängder.

Postad
Jag har lite dålig koll på vilka som ligger där. Dock vet jag att flera spelföretag håller på att flytta därifrån.

Jag förstår att du vill jobba på Malta eftersom din kompis jobbar där men sök er till Gibraltar eller London istället. Om det är något annat än klimatet du är ute efter så slår London Malta och definitivt Gibraltar med hästlängder.

Varför håller dom på och flyttar från Malta?

Postad
Varför håller dom på och flyttar från Malta?

Jag vet faktiskt inte vad det beror på. Kanske gynnsammare regler på andra ställen? Jag vet iaf att Malta (ja, landet) hade en egen monter på ICE och verkade jobba väldigt hårt på att behålla/få dit nya spelföretag.

Kan ju vara så enkelt som att Malta är ett skitställe att bo på och därför väljer den utländska personalen att flytta så fort de får erbjudande om jobb någon annanstans. Huvudkontor på Malta = hög personalomsättning.

Postad
Exakt som Gibraltar då :-)

Förutom att man som regel bor på den spanska sidan och därmed har bättre möjligheter att aktivera sig. Eller rättare sagt; Spanien passar nog fler människor än Malta.