Gå till innehåll

NLT50 SH - Vilket är ultimata spelet med dessa SC?


Recommended Posts

Game #4310275744: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2007/01/27 - 15:04:11 (CET)

Table "Saxophonist" Seat 5 is the button.

Seat 1: babyida ($46.80 in chips)

Seat 2: pokerperr ($53.15 in chips)

Seat 3: fragal ($17.45 in chips)

Seat 4: Watty28 ($36 in chips)

Seat 5: allemagne ($24.30 in chips)

Seat 6: khaz ($19.50 in chips)

khaz: posts small blind $0.25

babyida: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokerperr [8s 9s]

pokerperr: calls $0.50 <-- jag brukar öppningshöja med sc som 89s men denna gången limpar jag

fragal: calls $0.50

Watty28: calls $0.50

allemagne: raises to $2

khaz: folds

babyida: folds

pokerperr: calls $1.50

fragal: folds

Watty28: folds

----- FLOP ----- [Jd Ks 2s]

pokerperr: checks

allemagne: bets $3.50

pokerperr: calls $3.50

----- TURN ----- [Jd Ks 2s][9h]

pokerperr: bets $5 <-- är stoppbeten för stor? eller är checksyn mer att föredra?

allemagne: raises to $11.50

pokerperr: calls $6.50

----- RIVER ----- [Jd Ks 2s 9h][Kc]

pokerperr: checks

allemagne: bets $7.30 and is all-in <--jag kan väl inte slå mer än en bluff?

 

Hur hade ni spelat denna handen? Känns som om jag inte spelade den optimalt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela inte SC i tidig position!

Om du vill variera dig lite och spela SC utg, så måste du höja.

 

Se till så att raisarn har full stack. Har han bara ett halvt inköp så har du inte implicerade odds för att syna.

 

Check-raisa honom ca 3ggr hans bet på flop.

Slår han om så är det bara att folda.

Synar han, så checka turn utan färgträff. (Lite beroende på motståndaren och hans stack så kan du även ställa turn, måste dock finnas fold EQ då!)

 

Bettar han turn har det bara att folda om du itne får odds för att dra till färgen.

 

Du kan inte syna bort dina pengar om du inte har odds för att dra till en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okocha:

 

Tack! Alltid bra/intressant att få veta hur en megafisk resonerar ;-)

Men är det verkligen kul/värt det att spela så fiskigt?

 

Att höja först in håller jag med om.

Förutsatt att vi väljer att spela handen överhuvudtaget!!!

 

Synen pre är verkligen inte given! Fi har bara ett halvt inköp framför sig. Du är ur position och måste ju tro att du ligger efter just nu... Du har VÄLDIGT sällan implicita odds att dra ut!

 

Flopen betar du ut... och om han synar?

Jag gillar checkraise (alt. checkfold) väldigt mycket bättre. Då kan vi kanske få honom att lägga sina knektar och en del kungar, för att vi t.ex. representerar set/tvåpar. Slår han om så vet vi att vi är slagna och kan lägga oss & visst, synar han så har vi troligen outs... Sen är det ju inte fel att sätta press på motståndarna och få dom att förstå att en check inte betyder att potten är deras!

 

Turn: Check/syn! Ja det är ju fiskigt... om han inte minibetar eller nåt...

 

River: Ja här gillar jag ditt spel igen :roll:

 

PS: Inget nedlåtande med detta! Jag känner bara att jag inte håller med. Men jag e ju inte så vass själv, så kritisera gärna mitt spel!!!

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handen illusterar problemet med att spela SC i nätpokern överhuvudtaget, i synnerhet ur pos där du inte kan checka fram gratiskort.

Det enda du får är ett 30-70 läge med nästan noll fold equity.

Finns ingen chans att trycka av någon spelare en kung från handen eller knappt ens en J oavsett hur rutten kicker de än har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH: Höj alltid när du är först in.

 

Andra synen är väl inte katastrof, men tveksam med tanke på fi:s grunda stack. SC vill ha maxade implicita odds.

 

Flopp: OK, men c/r ibland är väl också bra, dock ej som standard vilket vissa verkar köra på.

 

Turn: check och call/fold beroende på betstorlek.

 

River: fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handen illusterar problemet med att spela SC i nätpokern överhuvudtaget, i synnerhet ur pos där du inte kan checka fram gratiskort.

Det enda du får är ett 30-70 läge med nästan noll fold equity.

Finns ingen chans att trycka av någon spelare en kung från handen eller knappt ens en J oavsett hur rutten kicker de än har.

 

Just darför skall man inte lira SC från utg men alltid från sen eller midposition.

Grejen med SC är att höja upp för att få syn av en medioker hand och på så sätt beta ut vid flop t.ex. A34 sen folda/checkafolda på omslag/syn. SC kan vara väldigt lättspelande händer om man förljer ett mönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okocha:

 

Tack! Alltid bra/intressant att få veta hur en megafisk resonerar ;-)

Men är det verkligen kul/värt det att spela så fiskigt?

 

Att höja först in håller jag med om.

Förutsatt att vi väljer att spela handen överhuvudtaget!!!

 

Synen pre är verkligen inte given! Fi har bara ett halvt inköp framför sig. Du är ur position och måste ju tro att du ligger efter just nu... Du har VÄLDIGT sällan implicita odds att dra ut!

 

Tack, 8-) Såg faktiskt inte att fi bara hade ett halvt inköp, då känns det mer som att det är ett marginelt beslut att syna eller lägga.

 

Flopen betar du ut... och om han synar?

Jag gillar checkraise (alt. checkfold) väldigt mycket bättre. Då kan vi kanske få honom att lägga sina knektar och en del kungar, för att vi t.ex. representerar set/tvåpar. Slår han om så vet vi att vi är slagna och kan lägga oss & visst, synar han så har vi troligen outs... Sen är det ju inte fel att sätta press på motståndarna och få dom att förstå att en check inte betyder att potten är deras!

 

Jag betar ut under förutsättning att det är jag som höjt preflop, annars känns checkraise bättre. Checkfold är inte något alternativ för mig, hellre bet-fold eller check-raise-fold (om man inte får odds för färgdraget då).

 

Turn: Check/syn! Ja det är ju fiskigt... om han inte minibetar eller nåt...

 

River: Ja här gillar jag ditt spel igen :roll:

check/syn gäller under förutsättning att man får bra odds+implicita odds för att förbättra handen.

River är väl enda gatan som jag spelar bra här då :-D

 

PS: Inget nedlåtande med detta! Jag känner bara att jag inte håller med. Men jag e ju inte så vass själv, så kritisera gärna mitt spel!!!

:-D

 

Är väl bra om vi fiskar hjälper varandra, man lär sig alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...