AbuseYourDNA Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Löspassiv Fi som spelar många många händer men sällan tar initiativ. De effektiva stackarna ligger på 1050, drygt 200bb alltså. HERO fornoone lägg LM 2.50 FISK lägg SM 5.00 HERO Höj till 20.00 VILLIAN Syna 20.00 fornoone Lägg FISK Syna 20.00 FISK Passa HERO Satsa 59.00 VILLIAN Syna 59.00 FISK Lägg HERO Passa VILLIAN Satsa 50.00 HERO Syna 50.00 HERO Passa Xellent Passa Floppen är läskig, speciellt mot 2 Fi så jag slänger iväg ett potbet, jag har ju trots allt TPTK även om det inte känns så komfortabelt. Turn är ofarlig men jag vill sakta ned lite så jag inte slänger in massa pengar i en pot som jag inte kan vinna. Hade han betat stort hade jag funderat på att lägga mig men när han betar så lite måste jag syna. Planen är check/fold på river, ev att syna något litet bet. Jag tycker inte om att spela så här passivt på så här läskiga brädor men jag vet inte var jag borde ändrat mitt spel? Är det turn, som vanligt? Citera
Jerico Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Bra spelat hela vägen, tror han ofta har en sämre tia här men löspassiva kan hålla på och fjuttbetta stegar och sets sådär också. Citera
iamivar Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Jag betfoldar nog hellre turn och checksynar river om han inte betar något snuskigt. Du har förresten missat att ta bort ditt nick. Dig har jag ju spelat mot en del Citera
AbuseYourDNA Postad 26 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2007 Om jag betar river och får syn. Jag checkar river och han betar 70% av potten, då kan jag väl fan inte syna? Finns det en hand jag slår då? Nu i efterhand är jag också inne på betfold på turn men isåfall följa upp det med en checkfold på river. Citera
iamivar Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Om jag betar turn och får syn. Jag checkar river och han betar 70% av potten, då kan jag väl fan inte syna? Finns det en hand jag slår då? Nu i efterhand är jag också inne på betfold på turn men isåfall följa upp det med en checkfold på river. Ja, det har du helt klart rätt i. Tänkte inte över det så noga, mer än att skulle kunna få för sig att bluffa en naken 8. Nu ger ju alla åttor förutom q8 honom någonting iaf, varvid bluffrisken minimeras. B/F turn och C/F river känns bra. Citera
Recommended Posts