Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ohoj pokervänner!

Jag har spelat holdem några månader nu. Att läsa mycket och spela mycket har lönat sig och nu skulle jag vilja casha ut lite för första gången - frågan är bara vilken metod jag ska använda.

Jag har ett Netellerkonto, men det enda utbetalningsalternativet där är ju check och jag har hört att det kan vara ruggigt dyrt att lösa in en sådan på en svensk bank - om de ens löser in den alls.

Som tur är snubblade jag över en möjlig utbetalningsmetod häromdan: Man kan tydligen göra avgiftsfria överföringar från sitt Multipokerkonto till sitt vanliga bankkonto!

Nu är jag visserligen inte reggad på Multipoker än (spelar mest på Pacific och Party), men jag tänkte att man skulle kunna göra så här:

1. Föra över vinsterna från <pokersajt här> till Neteller

2. Från Neteller till Multipoker

3. Från Multipoker till personligt bankkonto

Låter nästan för bra för att vara sant; inga checkavgifter och ingen väntetid, bara rakt in på bankkontot.

Kan man göra så här eller har Multipoker nåt "finstilt" om att man inte får använda deras sajt enbart som transaktionstjänst? Jag kan tänka mig att de vill att man spelar där och genererar rake och inte att man bara reggar sig för att kunna slussa vidare vinster (från andra sajter) till bankkontot, utan att en spänn hamnar på deras egna spelbord.

Hur gör ni när ni cashar ut? Alla funderingar och tips kring det här och utcashande i allmänhet är välkomna.

/firs

Postad

Nja...Till sitt VISA kan man kan bara casha ut upp t.o.m. det belopp man satte in, d.v.s. att man "vänder" den ursprungliga transaktionen. Satte man in $50 med sitt VISA så kan man bara ta ut $50 till VISA-kortet. Vill man ta ut mer måste man använda nån annan metod, typ Neteller eller check.

/firs

Postad

ne du.. du kan ta ut mer till ditt Visa kort... plockade nyligen ut pengar till kortet.. Inom Usa funkar det så att du får bara tillbaks det du satt in på kortet men lyckligtvis tillhör vi inte dem...

Postad
Jag har ett Netellerkonto, men det enda utbetalningsalternativet där är ju check och jag har hört att det kan vara ruggigt dyrt att lösa in en sådan på en svensk bank - om de ens löser in den alls.

Helt fel - du kan ansöka om ett Debit card från Neteller, som du stoppar i bankomaten här hemma och får ut cash - utan att Ringholm får veta det.

Multipoker kommer givetvis inte gilla att vara "bank" - och jag skulle inte göra det för insynen skull.

Men du kan ju alltid öppna multipokerkonto, föra över 500$ (glöm inte bonusen) - spela lite och sedan casha ut - så länge du ger dom lite action för sin medverkan så går det nog bättre.

/Ola

Postad
ne du.. du kan ta ut mer till ditt Visa kort... plockade nyligen ut pengar till kortet.. Inom Usa funkar det så att du får bara tillbaks det du satt in på kortet men lyckligtvis tillhör vi inte dem...

Aha, det låter ju bra...står det på deras sajt? I så fall har jag missat det. Jaja, jag får väl testa och se om det funkar.

Tack för svaren!