Max Cady Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Scenariot är följande: Blinds 50/100 Hero: 870 FI 1: 1100 FI 2: 625 FI 3: 4180 FI 4: 3225 Fråga 1: Båda spelarna före Hero, som sitter på knappen, foldar. Med vilken HD pushar Hero? Fråga 2: Med vilken HD synar Hero, för hela sin stack, en raise från FI 3 eller FI 4? Tycker situation 1 är klurig då FI 2 är väldigt shortstacked och antagligen synar en push hyffsat brett. I situation 2 är problemet att FI 3 och FI 4 är väldigt fetstackade och ofta utnyttjar stacken för att sno blindsen. Citera
Vrakman Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Scenariot är följande: Blinds 50/100 Hero: 870 FI 1: 1100 FI 2: 625 FI 3: 4180 FI 4: 3225 Fråga 1: Båda spelarna före Hero, som sitter på knappen, foldar. Med vilken HD pushar Hero? Fråga 2: Med vilken HD synar Hero, för hela sin stack, en raise från FI 3 eller FI 4? Tycker situation 1 är klurig då FI 2 är väldigt shortstacked och antagligen synar en push hyffsat brett. I situation 2 är problemet att FI 3 och FI 4 är väldigt fetstackade och ofta utnyttjar stacken för att sno blindsen. Fråga 1 - I princip allt! Måste dubbla nångång:lol: Harrington räknade på ungefär den här situationen i 2:an och om jag inte missminner mig var push ev+ oavsett hand (kan komma ihåg fel) Fråga 2 - alla par, alla suited connectors ner till 45 A-10off, K-Joff, Q-Joff suited några steg till... Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 1. Any two, om det inte är perfekt spel så är det snuskigt nära perfekt spel 2. Wtf? Tror Vrakman missförstod frågan. För det första så synar vi ju inte en raise, vi pushar. Och beroende på storleken på raise, och på vår image, men framför allt beroende på storstackens tomtighet, måste vi först uppskatta vår FE. Citera
Joey Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag förstod fråga två som att vi synar oss allin? Citera
Ängeln17 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Harrington räknade på ungefär den här situationen i 2:an och om jag inte missminner mig var push ev+ oavsett hand (kan komma ihåg fel) Jag tror du har fel där, tror han räknade ut att allt från 8 10 off var push ev+. Citera
Max Cady Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag förstod fråga två som att vi synar oss allin? Du förstod frågan rätt Joey! Verkar som att alla är överrens om att det är push i fråga 1 oavsett kort? Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag tror att storfisarna ofta gör höjningar som inte är push? Citera
Blattanfejan Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag tror du har fel där, tror han räknade ut att allt från 8 10 off var push ev+. Har för mig att 10,8o bara var ett exempel på any two.... Citera
Max Cady Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag tror att storfisarna ofta gör höjningar som inte är push? Du menar att de raisar typ 3BB eller? Att de inte raisar så att Hero är all in om han synar? Fan va jag behöver SNGPT! Blir förbannad över placeringarna över blygsamma 84 spelade på CDpoker (12-6-17), ITM 41% alltså, samt bubblat 10ggr och kommit 5:a 12ggr. De gånger jag kommit 4-5:a har situationerna ofta sett ut som den ovan beskrivna. Att jag är förbannad kanske iofs beror på att jag har en total svacka där min ROI sjunkit som en sten till 11% . På de 17 senast spelade är jag ITM 4ggr och 6ggr 4-5:a! Katastrof! Citera
Blattanfejan Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Du förstod frågan rätt Joey! Verkar som att alla är överrens om att det är push i fråga 1 oavsett kort? Jag viker mig för den stora massan men jag förstår ditt dilemma i sits 1. Foldar ex 24o utan att ens fundera på det, tyvärr. Eller, har gjort fram tills nyligen. Nu pushar jag och jag tror att det är det är en anledning till min downswing. Standardavvikelsen har inte varit på min sida. Situation 2 måste bero väldigt mycket på. Kommer det en raise från FI3 måsta man ge han cred för en bra hand då han är beredd att mucka med nästchippien och riskera 3/4 av sin stack. Beror också på om FI3 typ 4BB raisar eller pushar. Jag tror att inte jag orkar folda JJ+ AQ+ rent känslomässigt...men jag vet inte om det är $EV+. Kan kolla vad SNGPT säger. Kommer en push från FI4 kan man kanske tolka det som en steal vilket borde göra att man kan öppna sin call HD lite...Fast jag vet inte...jag tror nog att det blir en liknande HD faktiskt. Känns som vi har råd att vänta en stund till med tanke på blindsen. Citera
Ängeln17 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Har för mig att 10,8o bara var ett exempel på any two.... Tror du? Har lånat ut boken till svärsonen så jag kan inte kolla. Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Du menar att de raisar typ 3BB eller? Att de inte raisar så att Hero är all in om han synar? Ja, alltså...det är ju inte nöten för UTG att pusha direkt. Citera
Ängeln17 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Kommer en push från FI4 kan man kanske tolka det som en steal .............. jag tror nog att det blir en liknande HD faktiskt. Känns som vi har råd att vänta en stund till med tanke på blindsen. Instämmer, för en raise är en raise och för att syna den behöver vi ha JJ+ eller AK i min värld, det är ju helt annorlunda än i hand 1 då vi är först in. Citera
MannenMedH Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Instämmer, för en raise är en raise och för att syna den behöver vi ha JJ+ eller AK i min värld, det är ju helt annorlunda än i hand 1 då vi är först in. låter väldigt väldigt tajt. jag skulle tro att man kan gå ner till åtminstone 88, AJ nånstans. Citera
Ängeln17 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 låter väldigt väldigt tajt. jag skulle tro att man kan gå ner till åtminstone 88, AJ nånstans. Tajt is my middle name Citera
Blattanfejan Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 låter väldigt väldigt tajt. jag skulle tro att man kan gå ner till åtminstone 88, AJ nånstans. Jag håller med att det är tajt men frågan är om det är fel att vara tajt. Med 9 BB väntar jag nog hellre på en situation 1 i ursprungsfrågan. Men JJ+ är kanske att ta i. Citera
Vrakman Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Ja, alltså...det är ju inte nöten för UTG att pusha direkt. Håller helt med, men om UTG raisar oss all-in skulle jag syna så pass långt ned. Vad raisar han med liksom? Any Ace? Ja! Nånstans måste du dubbla, och här får du ett hyggligt läge. Oavsett om UTG raisat 3 ggr BB eller ställt oss aill-in så är det "givet" ställ (för mig) med de händerna jag angav ovan. I varje fall de dar jag inte gått på tilt, då synar jag med allt Citera
MannenMedH Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Håller helt med, men om UTG raisar oss all-in skulle jag syna så pass långt ned. Vad raisar han med liksom? Any Ace? Ja! Nånstans måste du dubbla, och här får du ett hyggligt läge. Oavsett om UTG raisat 3 ggr BB eller ställt oss aill-in så är det "givet" ställ (för mig) med de händerna jag angav ovan. I varje fall de dar jag inte gått på tilt, då synar jag med allt du tycker inte att du överskattar connectors lite om du synar med 45s men inte med A9o? Citera
MannenMedH Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Jag håller med att det är tajt men frågan är om det är fel att vara tajt. Med 9 BB väntar jag nog hellre på en situation 1 i ursprungsfrågan. Men JJ+ är kanske att ta i. det är inte fel att vara tajt, men det är fel att vara för tajt.. Citera
Blattanfejan Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Jag viker mig för den stora massan men jag förstår ditt dilemma i sits 1. Foldar ex 24o utan att ens fundera på det, tyvärr. Eller, har gjort fram tills nyligen. Nu pushar jag och jag tror att det är det är en anledning till min downswing. Standardavvikelsen har inte varit på min sida. Situation 2 måste bero väldigt mycket på. Kommer det en raise från FI3 måsta man ge han cred för en bra hand då han är beredd att mucka med nästchippien och riskera 3/4 av sin stack. Beror också på om FI3 typ 4BB raisar eller pushar. Jag tror att inte jag orkar folda JJ+ AQ+ rent känslomässigt...men jag vet inte om det är $EV+. Kan kolla vad SNGPT säger. Kommer en push från FI4 kan man kanske tolka det som en steal vilket borde göra att man kan öppna sin call HD lite...Fast jag vet inte...jag tror nog att det blir en liknande HD faktiskt. Känns som vi har råd att vänta en stund till med tanke på blindsen. Om FI3 raisar måste vi enligt ovan ge honom cred för en hand. Om vi antar att han raisar med 44+, A7s, A9o, KJ+ bör vi syna med JJ+ Om FI4 raisar och antar att han åtminstonde har ett klätt kort dvs 22+, A2+, K2+, Q2s+, Q6o+ bör vi calla med 99+, AQo, ATs Detta enligt SNGPT. Sen kan man ju diskutera FI:s raise HD Citera
MannenMedH Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 så vi behöver alltså nästan 70% för att syna, det låter väldigt mycket för mig men det kanske är så. jag hade nog trott att 60% skulle räcka ungefär. Citera
Blattanfejan Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 så vi behöver alltså nästan 70% för att syna, det låter väldigt mycket för mig men det kanske är så. jag hade nog trott att 60% skulle räcka ungefär. Fast det beror ju helt på vilken raiseHD vi sätter FI ¨på. Men med tanke på att SB och BB finns kvar i handen pushar FI nog inte anytwo. Eller tänker jag fel med FI:s raiseHD? Citera
Ängeln17 Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 låter väldigt väldigt tajt. jag skulle tro att man kan gå ner till åtminstone 88, AJ nånstans. Har nu öppnat lite på .... och säger tack Mannen . Provade ditt recept igårkväll mot FI4 (99), och gick från 5te då till att vinna hela SnG så småningom. Hade nog inte synat innan, men dina rader ekade i huvet åsså tänkte jag: Jag provar, åsså gick det som det gick . Citera
MannenMedH Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Fast det beror ju helt på vilken raiseHD vi sätter FI ¨på. Men med tanke på att SB och BB finns kvar i handen pushar FI nog inte anytwo. Eller tänker jag fel med FI:s raiseHD? den genomsnittliga edge vi behöver beror på stackarna. den HD vi ska syna med för att få den edgen beror på raiseHD:n däremot. fi3 borde spela jäkligt löst just därför att fi4 isåfall måste lägga väldigt mycket som nästchippie. fi4 har ett ypperligt läge att sno om fi3 lägger, eftersom han har så mycket mer än alla oss andra. det är inte särskilt allvarligt att som mest torska 1100 för någon av dom, och hyfsat ofta kommer dom inte ens att få syn. sen är det väl så att dom allra flesta spelar för tajt i det här skedet så deras HD är nog mindre än den borde vara tror jag. Citera
Max Cady Postad 27 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2007 Scenariot är följande: Blinds 50/100 Hero: 870 FI 1: 1100 FI 2: 625 FI 3: 4180 FI 4: 3225 Fråga 1: Båda spelarna före Hero, som sitter på knappen, foldar. Med vilken HD pushar Hero? Fråga 2: Med vilken HD synar Hero, för hela sin stack, en raise från FI 3 eller FI 4? Tycker situation 1 är klurig då FI 2 är väldigt shortstacked och antagligen synar en push hyffsat brett. I situation 2 är problemet att FI 3 och FI 4 är väldigt fetstackade och ofta utnyttjar stacken för att sno blindsen. Det är inte ofta man besvarar sina egna inlägg men jag tänkte göra det nu! Situation 1: Här är/var jag lite orolig för att att FI 2 skulle syna med ganska vid HD då han är väldigt shortstacked. Pushar därför endast med typ 22+,A5s+,K7s+,A7o+, K9o+ och möjligen några Qx. Detta är ganska tight men som sagt, jag var lite rädd för FI 2's vida syn-HD! Situation 2: Här är det tight som gäller även om jag förmodar att både FI 3 och FI 4 raisar väldigt brett. Då i synnerlighet FI 4 om FI 3 foldat. Skulle därför syna mig all in med typ 99+,A9s+,KTs+,ATo+,KJo+. Vad jag förstått av diskussionen tidigare i tråden så är jag i båda fallen ganska tight. Anledningen till att jag postade var ju att jag inte visste hur jag skulle spela så nu vet jag liiite bättre! Citera
Recommended Posts