Gå till innehåll

NL CG 1/2 kr: Tvåpar på flop möter motstånd


Recommended Posts

Svenska spel, blinds 1/2

 

Ursäkta den icke fullständiga Handhistoriken men så här var det återberättat:

 

Fi(sb):490

Hero(bb):450

Utg: -

Mp: -

Btn: -

 

Hero :Kh::7h:

 

Fold till sb som limpar, bb check.

 

Flop: :Jh::7s::Kg:

 

Fi bet 6, Hero raise till 22, Fi re-raise till 74, Hero ?

 

Read på Fi: ganska solid, inte lagt märke till honom särskilt hittills.

 

Egen image: torde vara semilag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror verkligen FI att du försöker stjäla potten när du höjer till 22? Knappast tror jag i alla fall. FI återhöjer då till 74 och om han inte är bluffgubbe så har han berättat för dig att "nu har jag en bra hand". Det finns ju inget drag han vill stoppa på denna torra bräda.

 

Han kan mycket väl ha limpat med 77, JJ, KK. Ser sådant varje session jag sitter på SvS och spelar.

 

Du har väl tre val:

- Fold

- Syn

- klappa till så han somnar

 

Jag är vek, jag vet, men jag skulle nog vika här.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du tror att du är slagen 66% av gångerna så tycker jag verkligen att du ska slänga in korten i mucken.

Alternativet hade varit att bomba igen stenhårt.

Syn känns uteslutet då han redan berättat för dig att han är villig att stoppa in allt nu. Så om du synar kommer han förmodligen att satsa hårt på nästa gata och då är det ju lika bra att du gör ditt move på floppen.

 

Sen tycker jag att du inte behöver höja till 22 utan en höjning till 16,17 eller 18 räcker gott och väl för att få reda på den information du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att han kan vara sån som försöker stjäla blindarna eller att han tror att du uppfattar hans första höjning som ett försök att stjäla och reraisar för att återta blinden (försvara) och därmed med en så svag hand som Kx gör en reraise för att få slut på handen?

 

Jag skulle nog inte i det här läget folda. Jag tror risken är (solid spelare eller inte) att han inte har hälften så bra hand som du tror. Han kan ju oxå ha limpat med AA för att trappa och ser nu att han lyckats.

 

Jag skulle lätt ha ställt denna då jag tror du har bästa handen mer än 50% av gångerna. Lägg till att det kanske är 10% chans att han är på ren bluff och sen ytterligar 45% att han har en sämre hand än dig då är ju en all-in solklar.

 

Just genom att det är kamp om blindarna så är det inte otroligt att han spelar så här med en svagare hand än väntat. Hade positionerna varit en annan hade jag nog lutat mer åt att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med min read har jag svårt att sätta honom på JJ eller KK. Jag kom fram till tre sannolika händer: 77, JK och J7. Jag är slagen av två av dom.

 

Men är det sannolikt att en solid spelare när alla utom blindarna foldat skulle låta bli att höja pre med 77? eller KJ? det är starka händer heads up mot en random hand och låter han bli att höja där är han inte solid utan tight weak. Trorligare är nog att han limpar med JJ eller KK för att trappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade limpat med JJ eller KK hade han väl inte försökt avgöra handen direkt. Känns som att han i händelse av top eller mellanset borde synat flop och kanske checkraisat turn i och med den ganska dragfria brädan.. Känns mer och mer som att jag borde ha klappat till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han hade limpat med JJ eller KK hade han väl inte försökt avgöra handen direkt. Känns som att han i händelse av top eller mellanset borde synat flop och kanske checkraisat turn i och med den ganska dragfria brädan.. Känns mer och mer som att jag borde ha klappat till.

 

Jag spelade en likadan hand igår faktiskt (nästan) NL25 på FTP

 

Sitter själv på BB med K8s spelare i mellan pos höjer till 0,85$ spelaren på knappen synar och jag själv synar, 3 spelare i potten.

 

Floop 8, Q, K rainbow.

 

Jag bestämmer mig för checkraise. Pre höjaren höjer till ca 1$ (han har 8 kvar) knappen kallsynar. jag höjer till 9$ sätter pre höjaren all-in alltså. Han blixtsynar och knappen reraisar all in 27$

 

Vad har de då? Man fruktar ju minst en triss men jag bestämmer mig för att syna. och de visar då upp fi1 AA, fi2 Q8.

 

Ett sånt här spel behöver inte alltid betyda nötterna. PS min hand höll och jag vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det känns som att det är lite weak att släppa som jag gjorde. Efter lång eftertanke kastar jag och han visar (av nån anledning) upp J7.

 

Han trodde nog han hade bästa handen och ville bevisa att han inte bluffat. Inte ovanligt att någon med tvåpar automatiskt antar att han har nötterna i denna situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...