Gå till innehåll

NLT 100 - A hög färg på parat bord


Recommended Posts

Hur bör jag spela denna handen när bordet parat sig ?. Gör jag rätt som checkar turn? Fi är en TAG spelare som verkar ganska okay.

 

Full Tilt Poker

$0.50/$1 No Limit Hold'em Ring Game

8 Players

 

 

Hero (SB): $108.4

BB: $115.4

UTG: $98.50

UTG+1: $244.15

MP1: $75.80

MP2: $100.55

MP3: $47.50

BTN: $163

 

Preflop 2:club: A:club: ($1.5, 8 players)

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, BTN folds, Hero raises to $3 BB calls $2

 

Flop 3:diamond: T:club: 7:club: ($6, 2 players) Hero bets $3, BB calls $3

 

Turn 3:diamond: T:club: 7:club: [9:club:] ($12, 2 players)

Hero checks, BB checks

 

River 3:diamond: T:club: 7:club: 9:club: [T:diamond:] ($12, 2 players)

Hero bets $6 BB raises to $20, Hero raises to $34 BB raises to $74, Hero calls $40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bör jag spela denna handen när bordet parat sig ?. Gör jag rätt som checkar turn? Fi är en TAG spelare som verkar ganska okay.

 

Full Tilt Poker

$0.50/$1 No Limit Hold'em Ring Game

8 Players

 

 

Hero (SB): $108.4

BB: $115.4

UTG: $98.50

UTG+1: $244.15

MP1: $75.80

MP2: $100.55

MP3: $47.50

BTN: $163

 

Preflop 2:club: A:club: ($1.5, 8 players)

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, BTN folds, Hero raises to $3 BB calls $2

 

Flop 3:diamond: T:club: 7:club: ($6, 2 players) Hero bets $3, BB calls $3

 

Turn 3:diamond: T:club: 7:club: [9:club:] ($12, 2 players)

Hero checks, BB checks

 

River 3:diamond: T:club: 7:club: 9:club: [T:diamond:] ($12, 2 players)

Hero bets $6 BB raises to $20, Hero raises to $34 BB raises to $74, Hero calls $40

 

Syna bara hans första reraise på river. Om han bettar så här med lägre färg eller nåt annat du slår är han inte speciellt okay. Kåk känns mest troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bör jag spela denna handen när bordet parat sig ?. Gör jag rätt som checkar turn? Fi är en TAG spelare som verkar ganska okay.

 

Betta mer på floppen, runt 4,5-5. Sen betta turn, du vill bygga pott när du har nötter och det lilla eventuella bluffvärde du missar på turn när du checkar vägs upp av de gånger han inte kan släppa en hand som du kan få värde av när du bettar. På river, om han nu är OK, kan du betsyna. Ditt tredje omslag på hans raise är att kasta bort pengar mot en bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att du checkar färgen ...

Aggro på flop o sen passiv på turn ?

VARFÖR?

Jag förstår ju att du ska cr men då e ju din hand helt genomskinlig o potten e i stort sett över. Om han inte vill dra med 2p eller set då. Men de kommer han syna med i vilket fall om du slår ut turn. Synar han e riktigt stor bet på turn så e dessutom risken stor att du har överflushat o det e inte många som foldar flushar. Till och med TAG's synar ned dem ibland med crying calls.

Om han har 2p el. set så kommer han även här betala mkt för att se river kortet....men dock inte en stor river bet. Så då får du typ betalt för en svag turn bet där istället .... men vem vill ta hem små value bets med bra kort?

 

EV- enligt mig att checka turn i längden alltså...

Plus att checkad turn o sen hård bet på river kommer göra din hand helt genomskinlig. Och det blir lättare att komma ifrån den för han som ska syna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra och konstruktiv kritik! Jag ville maskera min hand lite , få den se ut som en bluff men när jag tänker efter så bör han ha nått för att syna ner och då borde jag nog beta på.

 

 

 

hans hand ? >> mycket riktigt 9T för kåken<<

Bluffsynen på flop följt av bluffchecken på turn när du träffar nötterna. :roll:

Lite destruktiv kritik: våga värdebetta för helvete!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om Fi sitter top 2 eller set verkar det ju nästan konstigt spel av honom att släppa ett kort på turn. Han lär väl också vara intresserad av att bygga pot isf.

 

 

Jag hade nog fortsatt att betta på turn, antagligen typ halvpot igen.

 

På river tycker jag faktiskt att du gör rätt i att 3-betta... finns väl ändå ganska många händer han kan höja? Och han hade ju knappast representerat 2par eller set tidigare i handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...