Gå till innehåll

Sjalbarn


Myssion

Recommended Posts

Myssion, lugn och fin.

 

Nu är jag med. :) Jag har helt enkelt inte alls samma erfarenhet av sjalfolk som du har, så jag förstod inte alls vad du yrade om utan uppfattade det som att du tyckte att jag hade predikat en massa. Men misstänkte snart att det var dåliga erfarenheter som fick Nusse att se rött. :)

 

Jag har iofs inte själv så jättemkt erfarenhet av sjalfolket (låter lite som ett sagofolk...) det är främst Frugan som har sjalat och gått på sjalträffar etc (och för den som undrar vad en sjalträff är: Det är när några kompisar som råkar ha gemensamt att de bär sina barn i sjal träffas och fikar lite, det finns ingen karismatisk ledare som håller tal, och handpåläggning och masshypnos ingår inte heller i paketet :D). Själv är jag rättså nöjd med Ergon, jag tycker det är lite hilligt att knyta och hålla på. Men att bära vårt barn är något som passar oss helt enkelt, vår dotter ratade tidigt att åka vagn och enda sättet att natta henne (oavsett om det var tupplur på dagen eller sova natt) var att bära henne, så det blev rättså naturligt att vi skaffade sjal(ar), bytte babybjörn mot ergo och sålde vagnen (nu är hon äldre och kan springa runt själv och då blir det mindre bärande). Men alla har olika preferenser och olika barn, så alla ska ju självklart välja det som känns bäst för dem. Hoppas jag inte uppfattas som att jag predikar nu, för det är absolut inte min avsikt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också träffat på "sjalmänniskor" och lagt märke till att de är väldigt entusiastiska, men jag har inte tänkt på det som något nästan religiöst förut. Nu ploppar det plötsligt upp roliga bilder i huvudet på mig. Liknelsen mellan en mormon på stan som frågar "Hej, firar du jul?" och en Myssion som dyker in på olika forum och (med förklädd nyfikenhet) frågar "Hej! Bär du ditt barn i sjal?" är ju slående! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...