Gå till innehåll

77 88 99 tt tidigt i 10 pers sng?


hampulito

Recommended Posts

Beror på struktur, motstånd etc. Någon på 2+2 menade, lite hårddraget, att de flesta skulle vara way better off om de bara valde sit out de tre första nivåerna, och jag är benägen att hålla med.

 

Hade dock varit intressant att samla ihop lite stats på limpade pockets på tidiga nivåer och jämföra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på struktur, motstånd etc. Någon på 2+2 menade, lite hårddraget, att de flesta skulle vara way better off om de bara valde sit out de tre första nivåerna, och jag är benägen att hålla med.

 

Hade dock varit intressant att samla ihop lite stats på limpade pockets på tidiga nivåer och jämföra lite.

 

Det skulle verkligen vara intressant med lite stats över det här fenomenet.

Jag får kännslan av att det rinner iväg lite för mycket chips på det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta är ruskigt svårt.

 

Beror för mig mycket på min uppfattning om hur tight bordet är. Är spelet löst så limpar jag eller foldar – med en strikt fit or fold strategi efter floppen. Är det ett mycket försiktigt och tight bord så brukar jag ibland göra en minraise (på första nivån). Ett problem med ett tight bord är att man ofta inte får betalt när man väl träffat. En minraise bygger upp potten lite inför en träff och kan få folk att stanna kvar lite längre än vad de borde. Sen blir det inte lika tydligt vad man sitter med. Om man inte träffar kan man dessutom ibland bli bjuden på något gratiskort. Jag fär även förvånad hur ofta en minraise från tidig position resulterar i en rundfold.

Tilläggas bör att jag spelar rätt låga nivåer på SnG, ofta $6 eller 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooookej, vad brukar limpas i snitt på sng:s i tidigt skede (nej, inte vad du brukar limpa med, utan rent empiriskt). AJ-A2, KJ-KT, QJ-QT, JT-54 och JJ-22 = jo man skriker ju ut vad man har helt klart.

 

Kan ju säga att jag lätt lägger topp två mot en regular som limpat in i tidig position som visar styrka på floppen.

 

På $60-nivån får iaf jag sjukt sällan betalt när jag floppat set och det leder till att det inte betalar de gånger jag missar floppen. Antingen får man helt enkelt sluta att limpa och folda istället eller så får man balansera och limpa in med SC och händer som AJ osv.

 

Jag börjar iaf bli mer och mer fundersam över huvuvida det verkligen är vinnande att limpa in med paren på äckeltighta Stars $60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på struktur, motstånd etc. Någon på 2+2 menade, lite hårddraget, att de flesta skulle vara way better off om de bara valde sit out de tre första nivåerna, och jag är benägen att hålla med.

 

Strukturen känns direkt avgörande. På SvS med 1000 startmarker åker allt utom QQ+, AQs och AQ i mucken åtminstonde 3 första rundorna vid normalt bord. 1010 och JJ spelar jag endast CO eller button. Spelar dem då som stål preflop dvs 3-5BB.

 

På Stars däremot limpar jag i stort sett alla PP de första nivåerna förutsatt sen position och flervägslimpare. aldrig openlimpa tidigt med låga PP. Å andra sidan går det sjukt dåligt på Stars så det är förmodligen inte vinnande spel? :-)

 

Ax, klädda kort och liknande är alltid fold på tidiga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, från min vinkel som dock fortfarande är på de lägre nivåerna så tycker jag att man kan limpa med i de tidiga blindsen med upp till 99. För de ggr när man träffar ett set så får man oftast riktigt bra betalt här.

Däremot så brukar jag höja med 1010 för att ev få väck mindre draghänder som 89 off och neråt som gärna limpar med på dessa nivåer. De med 910 off och högre släpper ändå inte den på SvS på mina nivåer.:shock: .

 

Tror dock att jag även på nästa nivåer skulle spela likadant förutom 1010 som jag troligen då även skulle limpa med.

 

OBS. Yttrandet avser mitt standardspel och inte tiiiiilltavvikelser eller liknande :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av mina ÅTTA motståndare har nog 3-4 koll på hur jag lirar, ja.

 

Ja, men nu gällde det TIOmanna bord - läs rubriken vettja - eller har du herpes i ögat nu igen (pilutta dig). Ett tips är annars att inte alltid utgå från sig själv och exakt den nivå man själv spelar när man svarar på frågor. På låga nivåer är du inte "lättläst" om du limpar mellanhöga pp från tidig pos. De flesta där skulle inte kunna spela korrekt även om du visar korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nu gällde det TIOmanna bord - läs rubriken vettja - eller har du herpes i ögat nu igen (pilutta dig). Ett tips är annars att inte alltid utgå från sig själv och exakt den nivå man själv spelar när man svarar på frågor. På låga nivåer är du inte "lättläst" om du limpar mellanhöga pp från tidig pos. De flesta där skulle inte kunna spela korrekt även om du visar korten.

 

Som ny på forummet så fattar jag vinken. Men han frågade hur vi skulle spela dem. Ska inte upprepas.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte...man säger ju rakt ut vad man har :(

 

Tror du överskattar random fi här. Det limpas ju med alla möjliga skithänder oavsett vilken nivå man spelar (upp till $55, högre har jag knappt varit). Sen handlar det förstås om hur bra koll en random spelare har på en specifik motståndare, dvs vilka notes han satt på just dig. Har ingen aning om hur vanligt det är att använda notes övht. Nån som har en gissning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ny på forummet så fattar jag vinken. Men han frågade hur vi skulle spela dem. Ska inte upprepas.:roll:

 

Ey mannen, jag svarade bara på eurytmechs svar på mitt svar typ. Han har själv satt nivån för samtalstonen (att korrigera mig när jag förutsätter nio fi med att skriva åtta med versaler är ganska löjligt). Jag när ett hopp om att han genom att få svar i den ton som han själv brukar svara ska få insikt om att det finns alternativa sätt att formulera sig. Dock tror jag det är lönlöst. Men, ta inte åt dig Ängeln och välkommen fellow lkpg:are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nu gällde det TIOmanna bord - läs rubriken vettja - eller har du herpes i ögat nu igen (pilutta dig). Ett tips är annars att inte alltid utgå från sig själv och exakt den nivå man själv spelar när man svarar på frågor. På låga nivåer är du inte "lättläst" om du limpar mellanhöga pp från tidig pos. De flesta där skulle inte kunna spela korrekt även om du visar korten.

 

Självklart är du otroligt lättläst, det är bara det att endast en handfull av moståndarna kan läsa öht. Och om du nu tomtelimpar alla 88 för setvärde, varför inte 22?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är du otroligt lättläst, det är bara det att endast en handfull av moståndarna kan läsa öht. Och om du nu tomtelimpar alla 88 för setvärde, varför inte 22?

 

Varför skulle jag inte limpa 22 i tidig position på lägre nivåer om bordet inte visat sig helt crazy? Myssion är min gud och jag följer självklart hans instruktioner slaviskt:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17052

 

Dessutom var det någon mycket klok och vis spelare som skrev någon gång att "det är möjligt att man ändå har odds att limpa 22 UTG på de flesta bord, bara för setvärde". Jag tror han heter Eurytmech, du kanske känner honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar nog ca 50% och foldar 50%, tycker det mest beror på om bordet verkar svagt och många limpers eller om det betas ut preflop. är det toksvagt limpar jag alla pp i tidig pos.

om man skulle plocka ut några händer tycker jag dessa är de lurigaste att spela, mellan pp, tidig pos och tidigt i sng.

 

 

-------------------------------------

" Phil Ivey e det han som gjorde smyckena till Eva och Evas bröllop? "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...