Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ska försöka:)

kanske hadde lite flyt o så denna månaden men.. trottallt gick jag 12 dollar plus under en period av 5000 händer:P då gav jag inte mycket för poker, hadde sjukt många badbeats, och mycket dåligt spel såklart.

men gött att den endå gick så här bra nu så jag fick upp rullen lite, så har jag ju råd om det skulle svänga lite mer.

menmen nu ska jag till tåget o åka hem!

har lovat tjejen att varken spela eller ens va inne på nån pokersida i helgen.. hårda visor där men, jag fick vissa ultimatum

med det sagt så kommer nästa inlägg på måndag:D

• Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

En lite svåring, mitt read på fi var att det var en extremt lös och aggresiv spelare som hadde över 70% sawflop och 20%preflopraise

nå.. vad hadde ni gjort på riverbettet?

Poker Room skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $110.55

Hero: $55.45

Button: $13.50

SB: $7.25

BB: $47.45

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with: :Ad::Kd:

UTG raises to $1.5, Hero raises to $5, 3 folds, UTG calls.

Flop: :5c::Tc::As: ($10.75, 2 players)

UTG checks, Hero bets $7, UTG calls.

Turn: :4s: ($24.75, 2 players)

UTG checks, Hero bets $15, UTG calls.

River: :7c: ($54.75, 2 players)

UTG bets $30

Postad
En lite svåring, mitt read på fi var att det var en extremt lös och aggresiv spelare som hadde över 70% sawflop och 20%preflopraise

nå.. vad hadde ni gjort på riverbettet?

Poker Room skin

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $110.55

Hero: $55.45

Button: $13.50

SB: $7.25

BB: $47.45

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with: :Ad::Kd:

UTG raises to $1.5, Hero raises to $5, 3 folds, UTG calls.

Flop: :5c: :10c: :As: ($10.75, 2 players)

UTG checks, Hero bets $7, UTG calls.

Turn: :4s: ($24.75, 2 players)

UTG checks, Hero bets $15, UTG calls.

River: :7c ($54.75, 2 players)

UTG bets $30

Jag tycker att det luktar färg lång våg och en fold är väll inte helt omotiverad för vad är det han check synar ner hela vägen med.

Postad

River: :7c: ($54.75, 2 players)

UTG bets $30, Hero calls.

Results:

Final pot: $114.75

UTG bet 57 collected 1.55 net -55.45 shows :Ts::Qh:

Hero bet 55.45 collected 110.65 net 55.20 shows :Kd::Ad:

finns ju en del idioter som sagt men, det var en svettig syn men mitt read var ju rätt som tur var

Postad

haha, skickade ett pm till QoS

se vad han svarar :)

"hej, jag undrar om det finns möjlighet att byta nick?

skrev nämnligen fel när jag skapade det, jag ville heta manshora :D men det blev masnhora :)

jag undrar om det finns möjlighet till detta, vore ju underbart

tack"

Postad

Vad gör man i detta läget? ska man bluffa?

fi spelade väldigt löst, han hadde ungefär 55% sawflop

o han kan ha lite vad som helst.. men hur som helst, i regel, vad gör jag på denna floppen?

han har ju väldigt lite kvar och skulle kunna ställa direkt och jags kulel ha ganska bra odds för att syna?

Party Poker

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $114.12

CO: $31.45

Button: $14.70

SB: $4.35

Hero: $84.18

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Qc::Qd:

UTG raises to $2, CO calls, 2 folds, Hero raises to $8, UTG folds, CO calls.

Flop: :4d::4h::Ah: ($18.25, 2 players)

Postad
Vad gör man i detta läget? ska man bluffa?

fi spelade väldigt löst, han hadde ungefär 55% sawflop

o han kan ha lite vad som helst.. men hur som helst, i regel, vad gör jag på denna floppen?

han har ju väldigt lite kvar och skulle kunna ställa direkt och jags kulel ha ganska bra odds för att syna?

Party Poker

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $114.12

CO: $31.45

Button: $14.70

SB: $4.35

Hero: $84.18

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Qc::Qd:

UTG raises to $2, CO calls, 2 folds, Hero raises to $8, UTG folds, CO calls.

Har du någon koll på hans post-flop spel?

edit: Är han vek/tight har du mest värde i en bet då han viker majoriteten av sina händer och sällan kommer bluffa. Lös/aggro bluffar gärna esset om du visar svaghet så då har du mer värde i en check. Någonstans däremellan ligger han väl :). Han har en jobbig stackstorlek.

Postad
Har du någon koll på hans post-flop spel?

edit: Är han vek/tight har du mest värde i en bet då han viker majoriteten av sina händer och sällan kommer bluffa. Lös/aggro bluffar gärna esset om du visar svaghet så då har du mer värde i en check. Någonstans däremellan ligger han väl :). Han har en jobbig stackstorlek.

jag minns inte riktigt men, jag uppfattade han som en hur som helst lös spelare, en synstation helt enkelt.

ja stacken är jobbig, för om jag skulle göra ett bet nu på 15 tex, så så har han bara 8 kvar att ställa över detta, vilket betyder potodds på drygt 6x. så att folda sen blir svårt, öven om jag vet att jag är slagen

här är förövrigt slutet på handen:P

Hero bets $15, CO raises all-in $23.45, Hero calls.

Turn: :3h: ($65.15, 1 player + 1 all-in - Main pot: $65.15)

River: :7h: ($65.15, 1 player + 1 all-in - Main pot: $65.15)

Results:

Final pot: $65.15

Hero shows :Qc::Qd:

CO shows :Ac::7c:

Postad

februari har börjat hyffsat bra får jag säga, körde partys 10x reload, riktigt svårt att hitta fisk där men.. det gick iaf, tog en stunds bytande av bord oftast :)

men än så länge står det till såhär:

FEBRUARI:

_______Hands____$Won___PTBB/100___Bonus____Totalt

NL50-----2220-------$351------15.84----------$100-------$451

Postad
februari har börjat hyffsat bra får jag säga,

[...]

NL50-----2220-------$351------15.84----------$100-------$451

15 PTBB per hundra är väl mer än hyffsat?

Mvh, KF!

Postad

ang. party.

gjorde också deras 10xreload, men vet inte om jag kan hålla med om att det var svårt att hitta fisk.

antingen hade jag väldig tur (?) eller så var jag helt enkelt väldigt bra :D

dom donerade friskt och spelade ofta som krattor, skulle faktiskt kunna tänka mig att spela där som primärsite, har en stor kärlek till klienten.

dina resultat ser riktigt bra ut, hoppas de håller i sig!

lycka till. =)

Postad
ang. party.

gjorde också deras 10xreload, men vet inte om jag kan hålla med om att det var svårt att hitta fisk.

antingen hade jag väldig tur (?) eller så var jag helt enkelt väldigt bra :D

dom donerade friskt och spelade ofta som krattor, skulle faktiskt kunna tänka mig att spela där som primärsite, har en stor kärlek till klienten.

dina resultat ser riktigt bra ut, hoppas de håller i sig!

lycka till. =)

jaa.. du hadde nog faktisk lite tur trro jag, alltså, inte med spelet (det vet jag ju ingeting om? :D) men med att hitta fisk sånna fall.

va inte ovanligt att inget bord hadde en average pot över $14 och vid vissa bord satt det ingen med en sawflop över 25%, och vissa hadde så lite som 8-10% ... då spelar man tajt kan jag säga, hur orkar man spela så? :P spelar mindre än 1 hand av 10. hur som helst, anledingen till att jag gick plus var ju såklar att dom fanns, men jag tyckte dom var svåra att hitta iaf.

men kanske bara var bortskämmd, spelade på towergaming innan, kass bonus, men höll ju 11PTBB/100 på 12k händer så:P fanns så sjukt många som höll en sawflop på 70-90% .. när man närmar sig 90.. då slänger man inte många kort :)

Postad
jaa.. du hadde nog faktisk lite tur trro jag, alltså, inte med spelet (det vet jag ju ingeting om? :D) men med att hitta fisk sånna fall.

va inte ovanligt att inget bord hadde en average pot över $14 och vid vissa bord satt det ingen med en sawflop över 25%, och vissa hadde så lite som 8-10% ... då spelar man tajt kan jag säga, hur orkar man spela så? :P spelar mindre än 1 hand av 10. hur som helst, anledingen till att jag gick plus var ju såklar att dom fanns, men jag tyckte dom var svåra att hitta iaf.

men kanske bara var bortskämmd, spelade på towergaming innan, kass bonus, men höll ju 11PTBB/100 på 12k händer så:P fanns så sjukt många som höll en sawflop på 70-90% .. när man närmar sig 90.. då slänger man inte många kort :)

hehe nej då, spelet hade jag ju självklart inte tur med! 8-)

men mitt bete måste ha varit bra så att fisken nappade, eller något..

skämt åsido, spelade inte speciellt många händer och lyckades väl pricka in en sån dag där det var mycket idioter inne.

hade dock ingen koll på någon form av table selection utan klickade på av. pot sen in och kör ;)

11PTBB/100 är riktigt fint, vore guld om det gick att hålla :)

Postad
hehe nej då, spelet hade jag ju självklart inte tur med! 8-)

men mitt bete måste ha varit bra så att fisken nappade, eller något..

skämt åsido, spelade inte speciellt många händer och lyckades väl pricka in en sån dag där det var mycket idioter inne.

hade dock ingen koll på någon form av table selection utan klickade på av. pot sen in och kör ;)

11PTBB/100 är riktigt fint, vore guld om det gick att hålla :)

mm kör samma reload på en annans konto nu så körde lite idag med, hittade fina fiskar faktiskt så plusade väl 2 inköp på ett par hundra händer, men. som alltid med fiskar så kan ju badbeaten komma, och det gjorde dom, slutade på 1 inköp back :) bla en färg mot en kåk som jag förlorade $80 på, han synade preflop rais med 52, 2 par på floppen, jag får färg på turn, han synar, 2a kommer på rivern, jag har förövrigt A2s så , att han skulle ha den enda återstående 2an känndes inte så troligt. men men.. det fick jag äta upp.

sen delade han såklart i god ordning ut alla pengar till dom andra på bordet :)

Postad
Du får sluta betala av mot uppenbara kåkar med dina flushar alltså... Det blir dyrt. :)

word! dock hinner man inte alltid upfatta hur uppenbara dom är innan man synat när man kör 4 bord :P i efterhand så känns det såklart som att det inte fanns nån möjlighet att han hadde nått annat, det enda jag slog var ju en sämre färg. och iomed hans spel så kunde man ju tänkte síg ett sett, och när sista 2an kom så betydde det ju en solklar kåk (eller i värsta fall ett fyrtal men nu hadde jag ju en 2a så)

menmen.. man måste förlora dom där så det svider ordentligt för att inte göra om samma misstag igen, och kan ärligt säga att jag är mer uppmärksam mot en parad bräda numera:P

aja fyan, nu är jag helt slut, ser ju dåligt vanliga fall men efter nåra pilsner så ser man fan inte nått.. sitter med ansiktet 5cm från skärmen för att se vad jag skriver.

hittade precis en hamburgare i fickan på jackan när jag letade efter mobilen.. så tyligen har jag vart på burgerking ikväll för den va fortfarande varm, hur som helst, blir att äta denna och sedan falla in i djup sömna

natti

Postad

hittade precis en hamburgare i fickan på jackan när jag letade efter mobilen.. så tyligen har jag vart på burgerking ikväll för den va fortfarande varm, hur som helst, blir att äta denna och sedan falla in i djup sömna

natti

lol

Postad

ja.. lol kan man lungt säga, skrattade lite när jag läste det där om hamburgaren faktikst.

kört klart min andra reload på party nu iaf, grymt mycket fisk så här på lörda kvällen, började direkt med att backa ett inköp på ett par badbeats.. men sen vände det o slutade på 3 inköp plus så jag är nöjd

en uppdatering då:

FEBRUARI:

NL50-----3289--------$476---------14,5----------$200-------$676

blir nog en film paus osen hitta en ny bra bonus o lira lite till ikväll.

se om man hittar nått bra.

Postad

Även om det går bra, så kan det vara smart att lägga upp lite kluriga händer här. Finns mycket duktigt folk att lära av. Är själv grymt dålig på det. Önskar att jag orkade ta mig mer tid till det.

Postad
Hoppas för din skull att du gör en mjuklandning efter din streak.

Kul att se att det går bra iaf. Jävligt bra jobbat.

haha ja, det hoppas jag också :D

det där med händer, ja jag håller men.. känns som jag letar efter händer som jag funderar på men, har liksom helt ärligt inte haft nåra klruingar:P men ska försöka lägga upp fler, helt klart

Postad

nästa söndag blire cosmopol i göteborg :) ska bli kul. ska köra den valiga turneringen, 500+100 SEK, 60pers.

ska dit med brorsan o far. (baloobas o zaker på formuet)

vart där en gång förut med baloobas men gick väl sådär, han åkte ut efter nåra timmar.

själv var jag chipleader ett tag o slog väl ut 7 pers, så såg lovande ut ett tag, sen på finalbordet spelade jag riktigt kasst (va lite nervös) och förlorade en del, låg väl bra till endå, sen när jag hadde BB så foldades det runt till SB som höjjde 2-3x BB och då gick jag allin med AJ, hadde ca 20 000 o det låg ca 8 000 i potten, han synade med KJ

floppen: XQX

turn: A

river: T

:) så den sög ju, annars hadde jag vart chipleader igen, hadde vart fint. kom 9a.

är förövrigt sjukt dålig på turneringar, spelar som cashgame, vilket resulterar i att antingen åka ut direkt eller att komma långt :P

menmen hoppas att det går bättre denna gånge, vore fint med ITM :)