Gå till innehåll

NLT100 SH - A7s med drag möter minibets


Recommended Posts

Fi har statsen: 40/27/3. Han har väl inte utmärkt sig speciellt mer än att jag såg honom syna ner med TT på brädan AKJ där det höjts innan.

 

Full Tilt Poker Game #1652075194: Table Taurus (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 6:34:14 ET - 2007/01/22

Seat 1: SWest73 ($115.35)

Seat 2: 808Rounder ($119.90), is sitting out

Seat 3: drauggy ($111.80)

Seat 4: Jager2 ($254.80)

Seat 5: Codymacnyle ($92.35)

Seat 6: SmallLizard ($103.30)

drauggy has 5 seconds left to act

drauggy posts the small blind of $0.50

Jager2 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SmallLizard [7c Ac]

Codymacnyle folds

SmallLizard raises to $3.50

SWest73 folds

drauggy folds

Jager2 calls $2.50

*** FLOP *** [9c 8s 4c]

Jager2 has 15 seconds left to act

Jager2 bets $5

808Rounder stands up

SmallLizard raises to $13

Jager2 calls $8

 

Tankar: Min ringa erfarenhet säger att han bara vill testa om jag missat. Jag tror inte han har ett monster då jag tror han hade checksynat istället.

 

*** TURN *** [9c 8s 4c] [Th]

Jager2 bets $5

 

Tankar: Ett okej kort. Jag har nu nötfärgdraget, öppet stegdrag och möjligtvis kan ess vara outs. Däremot är det ju möjligt att fi sitter med ex: 6-7. Vad betyder hans minibet igen? Vad gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vad betyer hans bet? Din potbet på floppen tyder väl på en färdig hand och han lär väl förvänta sig en ny stor bet från dig.

Kanske försöker han bestämma priset själv, kanske vill han bygga på lite med en färdig hand, eller så sitter han själv på öppet drag typ JTs och träffade tian och har TP+ färg och stegdrag och vet inte vad han ska göra med detta. Ett set eller stege borde han väl antingen checkraisat med eller betat rakt ut. Ingen aning.

Vad gör man? Med tanke på ditt bet på flop hade jag nog betat 3/4 pott. Men draget hade inte känts som ett 100-procentigt färgstegdrag. Med Jh på river hade den stegen känts ganska trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...