Gå till innehåll

DaPajn i thailand! - Seg månad :(


DaPine87

Recommended Posts

  • Svars 267
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WP! Inget mer FL då? ;)

 

Även jag kommer faktiskt vara i närheten en vecka i mars. Mellan den 14 och 21 ungefär. Sen en vecka i Krabi. Sen är det tyvärr slut på det roliga...

 

hehe ne fixed är nerlagt för gott ;)

 

Trevligt, hojta till när det närmar sig om du är sugen o komma över och umgås och grajnda med oss nån dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa på mig nått schysst säkerhetsprogram istället för gratisprogramen jag använder nu (spybot search and destroy, adaware, AVG anti spyware). kikade lite på lavasofts sida och lavasoft personal firewall och Ad-Aware SE Plus verkar bra. Nån som har bättre koll än mig som kan berätta om det är nått att ha eller om det finns nått bättre man ska köpa istället? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa på mig nått schysst säkerhetsprogram istället för gratisprogramen jag använder nu (spybot search and destroy, adaware, AVG anti spyware). kikade lite på lavasofts sida och lavasoft personal firewall och Ad-Aware SE Plus verkar bra. Nån som har bättre koll än mig som kan berätta om det är nått att ha eller om det finns nått bättre man ska köpa istället? :)

 

Brandvägg är överskattat ... men Kasperskys produkter är det bästa som finns på marknaden imho kolla upp dem.

 

edit: Gratz till resultaten också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ne fixed är nerlagt för gott ;)

 

Trevligt, hojta till när det närmar sig om du är sugen o komma över och umgås och grajnda med oss nån dag :)

 

Et tu, Brutus! :D

 

Det pinsamma (jag skäms) är att jag inte är säker på att jag tar med datorn...ena hotellet verkar inte ha internet och det andra svarar inte på mejl! Jävla chippchoppare ;)

 

Men att spana in ert boende känns lite som ett måste i vilket fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Et tu, Brutus! :D

 

Det pinsamma (jag skäms) är att jag inte är säker på att jag tar med datorn...ena hotellet verkar inte ha internet och det andra svarar inte på mejl! Jävla chippchoppare ;)

 

Men att spana in ert boende känns lite som ett måste i vilket fall!

 

Min erfarenhet är att många har WIFI även fast dom inte skriver ut det, senaste hotellet jag bodde på i phuket hittade jag 4 olika nät på mitt rum, går alltså ofta att surfa även om hotellet inte har någon egen internetuppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att många har WIFI även fast dom inte skriver ut det, senaste hotellet jag bodde på i phuket hittade jag 4 olika nät på mitt rum, går alltså ofta att surfa även om hotellet inte har någon egen internetuppkoppling.

 

Afan så det säger du! Det låter inte såvärst stabilt men du verkar inte haft några problem. Frågan är väl var dessa uppkopplingar kommer ifrån :)

 

Förresten, hur är det med eluttagen där nere?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån thainisse som har tips på frisör på phuket? Patong gärna.

 

Pallar inte gå med den här kalufsen i värmen längre..

 

haha, vi var faktiskt o klippte oss iförrgår :) Var nått ställe inne på ett köpcentrum som heter central festival och det var riktigt fräscht :D

 

Btw, när kommer ni över och grindar med oss då? ;):-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill ni klippa er i bangkok kan jag rekommendera Zak i Siam Paragon. 1200baht för vanlig, 2500baht för director. grymt fräscht och bra service. snyggt ställe också.

 

billigare alternativ är gore i MBK. riktigt duktiga och prisvärda, typ 350baht.

 

billigaste jag har betalat som fattig backpacker var 50baht i chaing mai, då ingick massage av frisörens båda döttrar medan han klippte håret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afan så det säger du! Det låter inte såvärst stabilt men du verkar inte haft några problem. Frågan är väl var dessa uppkopplingar kommer ifrån :)

 

Förresten, hur är det med eluttagen där nere?

 

Nej det var inte speciellt stabilt nej, det gick typ enbart att spela nattetid. Timeouts ibland, helt nere andra gånger, så det fick bli lite sporadisk grind. Näten man hittar på de flesta ställen är olika sånadära hotspots som verkar ha skaplig täckning i Phuket. Kan bli bra dyrt ibland dock, polarna jag hade med mig pröjsade 2500 baht för 2 veckors uppkoppling hos nån sån hotspot, ett annat hotell vi bodde på tog 900 baht för 5 timmar, ett tredje hade 100 baht för en halvtimme och 500 baht för 24h, som man var tvungen att använda upp på 3 dygn eller nått sånt. Alla var "allmänna" hotspots och alltså inte skötta av hotellen i sig, men man kunde köpa timmarna i lobyn på två utav tre. Ingen av dessa hade förövrigt skrivit ut på siten att dom hade internetuppkoppling. Själv hade jag tur å hittade en trådlös router utan lösenord, där jag surfade gratis och oftast stabilt mellan typ 22 och 07 på morgonen :P Polaren i rummet bredvid hittade den inte, klonk!

 

Dock så var jag i phuket under den tiden som uppkopplingen i hela asien var kass pga jordbävningarna i taiwan eller hur det nu var, så det är möjligt att alla uppkopplingar där är stabilare i överlag nu.

 

Eluttagen är inga problem, bara att stoppa i dina vanliga svenska kontakter i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skiter i läge så finns hotell mermaid som är riktigt fräscht och kostar endast 600 bath natten, då ingår internet också, som var stabilt när jag var där, vissa gånger verkade folk tokkanka och pingen var uppe i typ 3000 och det gick inte att göra någonting men typ 90% av tiden funkade det jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det var inte speciellt stabilt nej, det gick typ enbart att spela nattetid. Timeouts ibland, helt nere andra gånger, så det fick bli lite sporadisk grind. Näten man hittar på de flesta ställen är olika sånadära hotspots som verkar ha skaplig täckning i Phuket. Kan bli bra dyrt ibland dock, polarna jag hade med mig pröjsade 2500 baht för 2 veckors uppkoppling hos nån sån hotspot, ett annat hotell vi bodde på tog 900 baht för 5 timmar, ett tredje hade 100 baht för en halvtimme och 500 baht för 24h, som man var tvungen att använda upp på 3 dygn eller nått sånt. Alla var "allmänna" hotspots och alltså inte skötta av hotellen i sig, men man kunde köpa timmarna i lobyn på två utav tre. Ingen av dessa hade förövrigt skrivit ut på siten att dom hade internetuppkoppling. Själv hade jag tur å hittade en trådlös router utan lösenord, där jag surfade gratis och oftast stabilt mellan typ 22 och 07 på morgonen :P Polaren i rummet bredvid hittade den inte, klonk!

 

Dock så var jag i phuket under den tiden som uppkopplingen i hela asien var kass pga jordbävningarna i taiwan eller hur det nu var, så det är möjligt att alla uppkopplingar där är stabilare i överlag nu.

 

Eluttagen är inga problem, bara att stoppa i dina vanliga svenska kontakter i väggen.

 

Tackar för info, får fortsätta försöka klura ut vilket som kommer segra...

Min lathet eller mitt internetberoende?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slaskade litte everest NL100 igårnatt, 36/31/5.5 i stats och krossade som fan :mrgreen: Inte så svårt kanske med sånna här lirare på bordet :-P

 

 

 

KarterH sitter vid 0 med $87,36.

mototopo sitter vid 1 med $259.

la_nuby sitter vid 2 med $131,58.

HUMan666 sitter vid 3 med $222,56.

GusHansen24 sitter vid 4 med $153,14.

biffen78 sitter vid 5 med $123,98.

 

Dealern sitter vid 5.

 

KarterH lägger en blind på $,50.

mototopo lägger en blind på $1.

 

HUMan666 ges :9d::Th:

 

Före floppen:

la_nuby synar med $1.

HUMan666 höjer med $3,50.

GusHansen24 foldar.

biffen78 foldar.

KarterH foldar.

mototopo höjer med $10,50.

la_nuby foldar.

HUMan666 synar med $10,50.

 

:Ts::Ah::7c:

mototopo satsar $31,50.

HUMan666 synar med $31,50.

 

:8h:

 

mototopo satsar $94,50.

HUMan666 går all-in med $176,06.

mototopo synar med $81,56.

 

:2d:

 

Snubben visar upp 10,4o.

 

HUMan666 vinner potten på ($443,62).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slaskade litte everest NL100 igårnatt, 36/31/5.5 i stats och krossade som fan :mrgreen: Inte så svårt kanske med sånna här lirare på bordet :-P

 

 

 

KarterH sitter vid 0 med $87,36.

mototopo sitter vid 1 med $259.

la_nuby sitter vid 2 med $131,58.

HUMan666 sitter vid 3 med $222,56.

GusHansen24 sitter vid 4 med $153,14.

biffen78 sitter vid 5 med $123,98.

 

Dealern sitter vid 5.

 

KarterH lägger en blind på $,50.

mototopo lägger en blind på $1.

 

HUMan666 ges :9d::Th:

 

Före floppen:

la_nuby synar med $1.

HUMan666 höjer med $3,50.

GusHansen24 foldar.

biffen78 foldar.

KarterH foldar.

mototopo höjer med $10,50.

la_nuby foldar.

HUMan666 synar med $10,50.

 

:Ts::Ah::7c:

mototopo satsar $31,50.

HUMan666 synar med $31,50.

 

:8h:

 

mototopo satsar $94,50.

HUMan666 går all-in med $176,06.

mototopo synar med $81,56.

 

:2d:

 

Snubben visar upp 10,4o.

 

HUMan666 vinner potten på ($443,62).

Hur orkar man syna 200bb med en sån hand? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...