Gå till innehåll

NLT25 - SH, Blind on blind med TJo


Recommended Posts

Bodog NLT25. Under den korta tid jag suttit vid bordet har inte fi utmärkt sig alls. Jag har precis dubblat upp med AA mot KK. Fi har ca 25$, jag täcker.

 

Jag har JTo i SB, det foldas fram till mig. Jag höjer till 4ggr BB. Fi synar och när jag träffar topppar bettar jag ut pott. Fi synar och jag checkar på turn dels för att kungen är lite läskig, men framförallt för att inte bygga en för stor pott. Borde jag spelat anorlunda någonstans? Jag kan väl inte fortsätta med handen?

 

dr_kvist posts the small blind $0.10

Schlepdonkey posts the big blind $0.25

 

DEALING POCKETS

23459 folds

SanfroxBeblebox folds

gofish__ folds

dr_kvist raises $0.75 to $1.00

Schlepdonkey calls $0.75

 

DEALING FLOP (5d,Th,2c)

dr_kvist bets $2.00

Schlepdonkey calls $2.00

 

DEALING TURN (Ks)

dr_kvist checks

Schlepdonkey bets $4.00

 

dr_kvist, it's your turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn - du leder nog. Han tror inte du träffat T. Sätter dig kanske på AQ.

 

OK. Hur spelar jag vidare på river om jag synar? Hamnade senare i en liknande hand där jag synade turn och check-folda river för ett nytt pottbett. Bör jag blockbetta river? Checksyna om bettet inte är för stort? För fi bettar väl inte 2/3 pott på turn och ännu ett stort bet på river med en hand jag slår? Bör jag istället leda turn?

 

Hatar blindskrig ur postiton varför jag oftast undviker dom. Har mycket att lära här. Spontant kände jag ju att jag hade väldigt svårt att fortsätta med handen på turn och ville folda, men jag är väl vek-tight.

 

Notera också att det är micro-limit så några allt för giftiga/kreativa spel från fi bör vi nog inte räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera också att det är micro-limit så några allt för giftiga/kreativa spel från fi bör vi nog inte räkna med.

 

Jag hade nog också vit handen på turn då det är precis som du säger, att vad ska man göra på river. Oavsett om han bluffar eller stål så kommer vi att få se ett bet omkring pott storlek, och vi måste troligtvis vika sålänge det inte faller en J. Om Fi nu hade checkat Turn med så hade jag fortsatt att betta på River.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du leder på floppen då många gillar att syna med Ax Kx på sånna här floppar på NL25. Sen är ju frågan om man tror K träffa honom. Hade nog betat ut på turn och foldat mot raise men som du spela den nu tycker ja att fold är ett bra alternativ då du inte vill syna med din svaga hand out of position speciellt som du har väldigt få förbättringsouts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant kände jag ju att jag hade väldigt svårt att fortsätta med handen på turn och ville folda, men jag är väl vek-tight.

 

Det är INTE särskilt weaktight att checkfolda turn här. Vad ska han ha som du slår liksom? Bad turn card. Out of position. He bets. Fold. Next hand.

 

Krångla inte till det. Är han en jag-floatar-och-pottbluffar-varenda-gång-jag-har-position-och-nån-visar-svaghet-fisk så får du reda på det, och fångar honom senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...