Gå till innehåll

Stabilaste bredbandsleverantören?


Bluwajt

Recommended Posts

Har nu haft Bredbandsbolagets 24mbit i närmre ett år, och lite då och då går det ner i några minuter. Extremt störande då man spelar poker, och framförallt SnG/Mtt som jag gör.

 

Har planer på att byta nu, men vad ska man byta till? Telia har jag hört ska va bra, är det dom bästa? Ska tillägga att jag gärna har kvar samma hastighet, eventuellt 8 mbit.

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft net at once i typ tre år och det har inte varit nere eller skakigt en enda gång under de två senaste åren, så jag är helnöjd med det. Kan tillägga att jag har 8mbt om det nu spelar roll.

 

Du är den första jag hört talas om som är nöjd med Net@Once. Själv rekommenderar jag att man skyr dem som pesten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Död åt bbb! Jag kommer alltid att hata dom eftersom dom aldrig levererade mitt internet. Var utan i 4.5 månader. 4.5 månader utan poker, festade upp en stor del av BRn i ren tristress. Evig död åt dom!

 

Edit: Bör kanske nämna att jag har telia 24/2.5 nu. Fungerar mycket bra. Är snäppet dyrare men linan har inte gått ner eller strulat än så länge iaf. Bara haft här i denna lägenheten i 1 månad men i min förra hade jag det i 1.5 år+ utan strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är den första jag hört talas om som är nöjd med Net@Once. Själv rekommenderar jag att man skyr dem som pesten.

 

hmmm, skumt iofs så är jag den endä som jag känner som har dem men jag har inget att klaga över, men och andra sidan så HATAR jag comhem och har inte haft något annat än probelm. Då jag hade dem hemma hos morsan innan jag flyttade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem har varit sjukt stabilt för mig.

 

Jag har i stort sett bara haft problem med Comhem. Den lägger av ett par gånger i veckan (minst) och är nere i mellan 30 minuter och 6 timmar. Två gånger har bredbandet gått ner när jag suttit på finalbord, varav en gång som överlägsen chipleader. Efteråt såg jag att jag hade foldats till fjärdeplatsen... Nu har jag ytterligare ett bredband, från Telia, och det har inte varit några problem hittills (en månad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det var deras ADSL du skulle ha?

Deras Fiber smider alldelles utmärkt. Jag har nästintill varit avbrottsfri i 3 år.

 

EDIT: Dock är deras kundtjänst under all jävla kritik.

Stämmer. Det är dock kundtjänsten det är fel på egentligen som du säger. Hade dom skött sitt jobb hade jag fått det installerat i tid. Dom gjorde fel när dom skickade ut första arbetsordern sen blev det något fel som gjorde att inga nya skickades ut. Hjälpte inte att jag ringde två gånger i veckan för fick snacka med olika personer varje dag som sade att inget var fel utan det var bara att vänta. Är övertygad om att det hade funkat bra om jag väl hade fått det installerat.

 

Bör dock noteras att BBB har fått väldigt väldigt dålig kritik på bl.a. pricerunner för sina leveranstider och kundtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...