STO Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Har precis fått ett mail av en affe att de vill sluta betala ut till Neteller och istället använda en pokersajt som utbetalnings-sätt. De är tydligen rädda att Neteller kommer gå under inom en snar framtid! De hänvisar bl.a. till följande länkar: http://www.gambling911.com as they have the most up to date information about it. Also updates.neteller.com to learn about what just happened with Neteller. Som sagt detta fick jag just men det gör nog både mig och andra oroliga! Har varit med om andra sådana "banker" som helt plötsligt inte har några pengar att betala ut! Vad säger ni andra? Hur som helst så verkar det inte lovande!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Varför skulle neteller gå i KK?. Vad jag vet så utför neteller pengatransaktioner och tar ut en avgift för detta. Neteller är väl ingen bank som investerar/lånar ut våra pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy_pinko Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 precis, varför ska dom gå i KK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 vore fan skandal om man inte lyckades gå med vinst när deras avgifter e så sjukt höga.... Men du skrämde mig som fan så nu förde jag över till pokersidorna allt jag hade typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Så ett företag som förlorar 70% av sin kundbas riskerar inte konkurs? Klart det finns en risk, men som sagt i andra trådar, dina pengar är skyddade ifrån eventuell konkurs hos Neteller (upp till ett visst belopp, har det inte i huvudet). Anledningen till att din affe inte vill använda neteller kan ju ha flera anledningar. 1) Han är amerikan och kan inte skicka pengar till neteller. 2) Han har läst men inte förstått vad som har hänt och panikar lite. 3) Han har en väsentlig kundbas i amerika som måste byta, och orkar inte använda flera olika utbetalningsmetoder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Neteller FÅR inte gå i KK, åtminstone inte på 5 månader! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Neteller FÅR inte gå i KK, åtminstone inte på 5 månader! varför just 5 månader? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 varför just 5 månader? Då kan jag använda nån annan betalmetod Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Då kan jag använda nån annan betalmetod vadå är du inte 18 än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Tycker riskerna med Neteller i allmänhet är underskattade. Även om det finns något slags insättarskydd upp till ett visst belopp, kan det bli problem. jag skulle kunna tänka mig att det i en KK-situation skulle ta ganska lång tid att få ut pengarna. Man får ju väga in deras taffliga kundsupport, svarar inte på mail o.s.v., jag vill inte rekommendera någon att använda Neteller som läget är f.n. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duddis Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 vadå är du inte 18 än Hehe ganska taskigt läge då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Tycker riskerna med Neteller i allmänhet är underskattade. Även om det finns något slags insättarskydd upp till ett visst belopp, kan det bli problem. jag skulle kunna tänka mig att det i en KK-situation skulle ta ganska lång tid att få ut pengarna. Man får ju väga in deras taffliga kundsupport, svarar inte på mail o.s.v., jag vill inte rekommendera någon att använda Neteller som läget är f.n. Vad ska man använda då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 vadå är du inte 18 än Mjeeee Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 neteller borde ju va multimiljadärer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
staris Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Ett bra sätt att få Neteller på knä är att börja sprida rykten på internet, speciellt bland pokerspelare, att de kommer att konka. Alla kommer att ta ut sina pengar om att i fall.... Som amerikanska bankkrisen på 1800-talet. Underbart att se hur historien uprepar sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Vad ska man använda då? Det finns ju en hel del pokersiter som överför pengarna tillbaks till kreditkortet, eller kontot som man gjorde insättningen med. Visserligen tar det 1-3 dagar, men det är ju ett alternativ. Det behöver inte vara kreditkort, man kan ha t. ex. ett Visakort utan kredit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 22 Januari , 2007 Rapport Share Postad 22 Januari , 2007 Det finns ju en hel del pokersiter som överför pengarna tillbaks till kreditkortet, eller kontot som man gjorde insättningen med. Visserligen tar det 1-3 dagar, men det är ju ett alternativ. Det behöver inte vara kreditkort, man kan ha t. ex. ett Visakort utan kredit. Varken kreditkortet eller kontot är något direkt alternativ om man spelar på flera sajter eftersom det tillkommer en massa växlingsavgifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 22 Januari , 2007 Rapport Share Postad 22 Januari , 2007 Varken kreditkortet eller kontot är något direkt alternativ om man spelar på flera sajter eftersom det tillkommer en massa växlingsavgifter. I så fall lär det finnas andra företag liknande Neteller. Minns inte på rak arm vad de hette, men det finns omnämnt i en annan tråd här på forumet. Men jag vet inte närmare om de företagen är bra; hur deras service fungerar osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 22 Januari , 2007 Rapport Share Postad 22 Januari , 2007 Hur kan ni veta att jag och neteller är kk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts