Gå till innehåll

Neteller går i KK?


STO

Recommended Posts

Har precis fått ett mail av en affe att de vill sluta betala ut till Neteller och istället använda en pokersajt som utbetalnings-sätt.

De är tydligen rädda att Neteller kommer gå under inom en snar framtid!

De hänvisar bl.a. till följande länkar:

 

http://www.gambling911.com as they have the most up to date information about it. Also updates.neteller.com

to learn about what just happened with Neteller.

 

Som sagt detta fick jag just men det gör nog både mig och andra oroliga!

Har varit med om andra sådana "banker" som helt plötsligt inte har några pengar att betala ut!

 

Vad säger ni andra?

Hur som helst så verkar det inte lovande!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ett företag som förlorar 70% av sin kundbas riskerar inte konkurs? Klart det finns en risk, men som sagt i andra trådar, dina pengar är skyddade ifrån eventuell konkurs hos Neteller (upp till ett visst belopp, har det inte i huvudet).

 

Anledningen till att din affe inte vill använda neteller kan ju ha flera anledningar. 1) Han är amerikan och kan inte skicka pengar till neteller. 2) Han har läst men inte förstått vad som har hänt och panikar lite. 3) Han har en väsentlig kundbas i amerika som måste byta, och orkar inte använda flera olika utbetalningsmetoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker riskerna med Neteller i allmänhet är underskattade. Även om det finns något slags insättarskydd upp till ett visst belopp, kan det bli problem. jag skulle kunna tänka mig att det i en KK-situation skulle ta ganska lång tid att få ut pengarna.

 

Man får ju väga in deras taffliga kundsupport, svarar inte på mail o.s.v., jag vill inte rekommendera någon att använda Neteller som läget är f.n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker riskerna med Neteller i allmänhet är underskattade. Även om det finns något slags insättarskydd upp till ett visst belopp, kan det bli problem. jag skulle kunna tänka mig att det i en KK-situation skulle ta ganska lång tid att få ut pengarna.

 

Man får ju väga in deras taffliga kundsupport, svarar inte på mail o.s.v., jag vill inte rekommendera någon att använda Neteller som läget är f.n.

 

Vad ska man använda då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man använda då?

 

Det finns ju en hel del pokersiter som överför pengarna tillbaks till kreditkortet, eller kontot som man gjorde insättningen med. Visserligen tar det 1-3 dagar, men det är ju ett alternativ. Det behöver inte vara kreditkort, man kan ha t. ex. ett Visakort utan kredit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en hel del pokersiter som överför pengarna tillbaks till kreditkortet, eller kontot som man gjorde insättningen med. Visserligen tar det 1-3 dagar, men det är ju ett alternativ. Det behöver inte vara kreditkort, man kan ha t. ex. ett Visakort utan kredit.

 

Varken kreditkortet eller kontot är något direkt alternativ om man spelar på flera sajter eftersom det tillkommer en massa växlingsavgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken kreditkortet eller kontot är något direkt alternativ om man spelar på flera sajter eftersom det tillkommer en massa växlingsavgifter.

 

I så fall lär det finnas andra företag liknande Neteller. Minns inte på rak arm vad de hette, men det finns omnämnt i en annan tråd här på forumet. Men jag vet inte närmare om de företagen är bra; hur deras service fungerar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...