Gå till innehåll

Problem med klient - Bemötande


MAxelsson

Recommended Posts

Hej.

 

Ett av problemen som kan uppstå när man spelar online är ju att man kan tappa förbindelsen med servern. Detta hände mig idag vid en ganska jobbig situation.

 

Beskriver handen kort.

Hittar 99 på BB.

Knappen har vart rättså aggro i pos.

 

Han höjer 60 pre vilket jag synar.

 

Flop Qh, 7s, 2s

 

Han höjer pot dvs $140

 

Jag synar

 

Turn: 9c

 

Han all in, jag blixtsynar.....eller? Det händer inget??!!

En ruta kommer upp eftter ett tag att jag är disconnected.

 

Testar att ansluta igen och klienten säger error connecting.

När jag väl kommer in saknas delar av klienten där det istället står server error.

På borden jag suttit är det tomt och på alla utom ett bord, på min nivå, är det endast 1 spelare kvar.

 

Alltså inget snack om att det blev någon typ av serverkrasch.

Kopierar alla felmeddelanden och handhistoriken och kastar mig på luren till supporten.

 

Tjejen som svarar säger att det inte vart något problem. Jag förklarar alla meddelanden jag fått. Att de flesta andra också blev disconnectade men hon säger bara att det inte vart något problem och ber mig skicka ett mail som hon ska vidarebefodra till någon ansvarig.

 

Kanske var jag redan slagen, kanske hade jag blivit utdragen men det känns inte riktigt fair att deras serverbekymmer ska förstöra spelet på detta sätt.

 

Någon som vart med om något liknande? Vad hände? Tog någon ansvar?

Hur borde de behandla sånt här och finns det några regler runt det?

 

//Mvh MAxelsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju konstigt iom att de säljer en tjänst som i detta fallet i håller måttet och pga deras fel på grejerna drabbas jag.

Vi får se vad de säger. Är ju inga pengar att bråka om egentligen men blir så trött att ingen någonsin tar något ansvar. Jag drar nog in rätt mycket mer pengar åt de än detta så det ska bli väldigt intressant att se hur de hanterar detta.

 

Ett av problem med onlinepoker, men det är smällar man får ta. Spelar du pengabord lär du aldrig få nån ersättning om din eller deras uppkoppling dör. Tror det kanske kan vara lite lättare om det drabbar en hel turnering. Men att enskilda spelare drar dött är jag övertygad om.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har försökt förklara så berodde inte dissen på min uppkoppling utan någon typ av serverproblem.

 

Handen avslutades med min fold pga timeout.

Jag för en diskussion med siten i fråga och de har precis fått mina loggfiler mm.

 

Jag uppdaterar i ärendet om det är någon som är intresserad.

 

 

//MAxelsson

 

I det här fallet bör väl handen åtminstone betraktas som all-in. Tror inte du kan få ut så mycket mer. Har inte handen betraktats som all-in från det ni satsat på floppen så bör du defitnivt klaga på pokersajten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ok, nu har det hänt en del.

 

Vill mest upplysa om att det går bra att sätta in pengar och spela men när det väl uppstår ett problem finns det inte ett uns av vilja att hjälpa till.

Kalla handen kallas det visst.

 

Siten det handlar om är Unibet.

 

Detta är det första svaret jag får när jag efter några veckors tystnad mailar till dem igen.

 

"Hej Mxxxxxxxxn,

 

ansvariga har undersökt ditt ärende och kan se att det inte var något fel ifrån vår sida. De andra vid bordet kunde spela normalt och turneringen avslutades som den skulle. Detta är då dessvärre inget som vi kompenserar för. Notera att det krävs en konstant internetuppkoppling för att man ska kunna spela poker, en betydligt mer konstant än vad som krävs för att surfa på hemsidor etc.

 

Tveka inte att höra av dig igen vid ytterligare frågor.

 

Tack för att du spelar på Unibet.

 

Bästa hälsningar från Sxxx

 

Unibet Kundservice"

 

Det som är lite roligt i det hela är att det inte var en turnering det handlade om. Det andra som skrivs är bara bs.

 

Mitt svar:

 

Hej.

 

Tack för ett snabbt svar.

 

Blir lite förvånad av ditt svar då det för det första inte var en turnering som spelades(ansvariga kanske ska titta en gång till på rätt tillfälle?).

För det andra låg felet hos er eller hos nätverket. Inte så svårt att konstatera med tanke på att när jag till slut fick anslutning mot servern så var det många som försvunnit från borden och klienten lämnar ifrån sig meddelanden att det är error på nån server? Påstår ni att detta är pga min uppkoppling?

 

Det du skriver om att man ska notera att det krävs en konstant uppkoppling tänker jag inte ens kommentera.

 

Det svar du här ger mig är vad jag förväntade mig.

 

Ber er dock att titta på situationen igen och omvärdera hur ni ska hantera densamma.

Har haft många tillfällen där liknande saker inträffat som har berott på MIN uppkoppling och självklart skall ni inte hållas ansvariga för dessa, detta var INTE en sådan situation.

 

Önskar återigen ett snabbt svar.

 

//Mvh M

 

Och just här inträffar det som alla varnat för. De bara ignorerar.

Jag rakear mycket pengar till siten men kortsiktiga som de är sparar de hellre 300 dollar än att långsiktigt tjäna 10 tusentals dollar.

 

Svaret jag får tillbaka:

 

Hej igen,

 

svaret du fick i tidigare email var det svar vi fick ifrån ansvariga. Vi har inget mer att tillägga.

 

Tveka inte att höra av dig igen vid ytterligare frågor.

 

Tack för att du spelar på Unibet.

 

Bästa hälsningar från Sxxx

 

Unibet Kundservice

 

Mitt sista mail till unibets eminenta support ser ut som följer.

 

Hej.

 

Så det är såhär man bemöter sina kunder.

 

Jag kan ju reagera på att man inte ens tittat på situationen utan hänvisar till en turnering. Hehe, duktigt.

 

Ganska kortsiktigt kan tyckas. Förlusten ni gör genom att hantera detta såhär är nog långsiktigt många många ggr större än den lilla kostnad ni fått genom att rätta till detta bekymmer som uppstått. Men det är ju ert val.

 

Önskar nu att ni avregistrerar mitt konto hos er omgående och meddelar mig när detta är genomfört.

 

Innestående bonus som kommer i dagarna ska det bli spännande att se hur ni hanterar.

 

Bra jobbat!

 

//Mvh M

 

Pengarna skiter jag i, bara saken att de inte har något som helst intresse att lösa situationen.

 

Ska som jag skrev bli intressant att se hur de hanterar bonusen som skulle vara utbetald ungefär nu enligt deras vippoängssystem. Känns som de skiter i det med.

 

Är aktiv på flera primasidor och något i närheten av detta bemötande har jag hitills aldrig vart med om.

Nu blir det någon av de andra som i framtiden får mina slantar.

 

Passa er för oseriösa klienter!

 

//Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart dåligt skött och under all kritik, särskilt med tanke på hänvisningen till en turnering.

Nu ska jag inte försvara de på något sätt här, vill bara säga att supporten i sig troligen inte har ett hum om vad du snackar om eftersom de har vidarebefordrat dina mail till någon pokeransvarig och de svarar bara vad han/hon svarar. Så supportagenten bör inte lastas i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svaret du fick i tidigare email var det svar vi fick ifrån ansvariga. Vi har inget mer att tillägga.

 

Tveka inte att höra av dig igen vid ytterligare frågor.

 

Alltså: Hör gärna av dig, men vi tänker inte bry oss. Skön policy..

 

Nu ska jag inte försvara de på något sätt här, vill bara säga att supporten i sig troligen inte har ett hum om vad du snackar om eftersom de har vidarebefordrat dina mail till någon pokeransvarig och de svarar bara vad han/hon svarar. Så supportagenten bör inte lastas i alla fall.

 

Jo, det bör de. Det är uppenbart att MAxelsson fick ett felaktigt svar på sin fråga. Nochalant och klantigt att inte bry sig om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart dåligt skött och under all kritik, särskilt med tanke på hänvisningen till en turnering.

Nu ska jag inte försvara de på något sätt här, vill bara säga att supporten i sig troligen inte har ett hum om vad du snackar om eftersom de har vidarebefordrat dina mail till någon pokeransvarig och de svarar bara vad han/hon svarar. Så supportagenten bör inte lastas i alla fall.

 

 

Har tagit bort namnet på handläggaren som hanterade detta.

Däremot känns det som handläggaren kastar sig in i hetluften genom att skriva att "VI har inget mer att tillägga." Troligen så kör de nog ett tag med att de ska vidarebefordra till ansvariga för att få en att tröttna när de inte återkommer. < - - - Detta är endast spekulation.

 

Synd för jag gillade verkligen unibet tidigare men för mig är ett sådant här beteende oacceptabelt. Man måste kunna ta en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt ovan är det ju tragik-komik att dom inte svarar på någon av frågorna du ställer och sedan tillägger "Om du har ytterligare frågor är det bara att återkomma". Återkomma för att bli avvisad igen då eller?

 

Drabbades för övrigt av detta på everest en gång för längesen. Serverkrash mitt i en CG hand som jag förlorade trots bäst hand. Fick tillbaka allt jag själv satsat i handen från everest. Dom gick halva vägen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan får man ju tänka på att bara för att man blir disconnectad och man ändå kan surfa(så det inte är fel på din uppkopling) så behöver det ju heller inte vara nåt fel från deras sida.

Om man nu inte har pokerservern i rummet brevid sig så ska datapaketen passera en himla massa servrar och switchar innan den kommer fram. Och det är många leverantörer på vägen med mer eller mindre bra utrustning.

Så visst är det fullt möjligt att, bortsett från klienten, så funkar allt hos dig och allt funkar hos pokerbolaget, men ändå blir det en fnurra på tråden.

 

Se det som en en-outare på rivern. Det händer inte ofta men det lär hända förr eller senare att man får en sån mot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så långt hade jag iof inte tänkt men med tanke på övriga faktorer som att det nästan var tomt på borden och server error när jag väl kom in så är jag säker på min sak.

 

Problemet för min del är att de inte ens försöker påstå ett liknande scenario utan helt enkelt bara ignorerar, det stör mig fruktansvärt.

 

Sedan får man ju tänka på att bara för att man blir disconnectad och man ändå kan surfa(så det inte är fel på din uppkopling) så behöver det ju heller inte vara nåt fel från deras sida.

Om man nu inte har pokerservern i rummet brevid sig så ska datapaketen passera en himla massa servrar och switchar innan den kommer fram. Och det är många leverantörer på vägen med mer eller mindre bra utrustning.

Så visst är det fullt möjligt att, bortsett från klienten, så funkar allt hos dig och allt funkar hos pokerbolaget, men ändå blir det en fnurra på tråden.

 

Se det som en en-outare på rivern. Det händer inte ofta men det lär hända förr eller senare att man får en sån mot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ännu inte avregistrerad trots att jag begärt det i mail.

 

Lite roligt är att jag idag fick ett mail där de meddelar att jag fått min vipcashback på 25000$. Lite förvånad startar jag klienten och där sitter det 250 dollar. Annars hade ju inte en kompensation på 24750 dollar vart fel =)

 

Den delen fungerade iaf. Nästan i varjefall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det bör de. Det är uppenbart att MAxelsson fick ett felaktigt svar på sin fråga. Nochalant och klantigt att inte bry sig om det.

 

Självfallet dåligt svarat. Menar bara att det är någon högre upp som har fuckat upp ännu mer och supportagenten klarar inte av att försvara beslutet, antagligen pga ren okunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va faktiskt med om en liknande sak när det gäller prima pokers nätverk, fast hos Bet 365 och inte Unibet.

 

Satt i en SnG HU inför en privat turnering när det bara vart helt låst efter ca 1-2 min spel. Stängde ner blixtsnabbt för att logga in igen, men totalt dött i ca en halvtimma, kom upp meddelande om att dom hade serverproblem bara. Ca 5-10 min innan turneringen så gick det att komma in igen som tur va. Va inga större pengar jag torska, men rätt skall vara rätt och jag ville ha tillbaka mitt inköp.

Snackade med de andra i chatten, som bor runt om i hela sverige, och de hade haft samma problem. Kunde inte logga in när det gällde prima.

Till saken hör att jag även satt på en annan klient o spela som funkade utmärkt hela tiden.

 

Mailade handhistorik mm till supporten och förklarade problemet som skett och att jag ville ha tillbaka inköp jag lagt ut.

 

Fick ett svar tillbaka om att dom tyvärr inte kunde hjälpa mej för det var hos mej internetuppkopplingen hade strulat.

 

 

Efter ett par mail fram o tillbaka så sa jag att nu får ni faktiskt ta ert ansvar.

 

1. Det kom upp felmeddelande som sa att "VI" (ni) hade serverproblem, men ändå va det jag som hade det ?

2. Jag satt på en annan klient och spelade på utan problem, snackade msn, surfade runt rent allmänt....allt utan minsta problem.

3. Jag pratade strax efter ni hade fått igång allt ingen med andra spelare i er chat och de hade haft problem, de kom från helt olika delar i sverige.

4. Jag pratade med er chatsupport som sa att det va något serverproblem i primas nätverk

 

Säger ni ännu att det va min uppkoppling som strula ? Se över saken 1 gång till tack.

 

Lite senare kom ett mail om att mitt inköp va insatt på mitt konto :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu inte har pokerservern i rummet brevid sig så ska datapaketen passera en himla massa servrar och switchar innan den kommer fram.

 

WORD! Om man bara fler insåg detta....många tror ju att "vadå, min messenger fungerade ju, så då måste ju er server ha krashat".

 

mvh

Ant

 

Tycker verkligen inte det är det som är problemet här. Problemet är ju unibets ovilja att sätta sig in i vad som hänt och ge ett tillfreställande svar. Att svara att cashgamet var en turnering som slutfördes som den skulle säger liksom det mesta om hur mycket man bryr sig om en kund som fått problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...