Gå till innehåll

NL50 - Eurobet AA på hård bräda


Recommended Posts

Handen utspelar sig på Eurobet. Jag plockar upp AA på BB, 3 personer på bordet varav jag och SB har dubbla stackar. Efter Shashibeshi höjer återhöjer jag upp och får en syn av honom. Han har spelat lite smålöst innan och synat lite höjningar men inte höjt mycket själv, vet dock inte om han är synbenägen mot återhöjningar men kan tänkas vara det också speciellt då han höjer själv först in. Utifrån denna information vad tycker ni är rätt att göra på floppen som är en riktig mardröm. Är det fel att checka då i princip alla händer utom AK har mig slagen eller är en CB rätt väg att gå, tänker ockspå på att stackarna är djupa så det blir checken.

 

Om vi istället säger att detta är NL100 hur skiljer sig spelet om Fi är en regular, är check på floppen då ännu mer given? Då antingen han eller jag borde veta att nån av oss minst antagligen har tvåpar eller ak om ni förstår resonemanget.

 

Sen hur är resten av spelet i handen, på turn och river?

 

Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #1,514,586,727

Table shashibeshi's HE, 18 Jan 2007 1:58 PM ET

Seat 3: shashibeshi ($102.90 in chips)

Seat 5: Emilia1986 ($107.30 in chips)

Seat 8: snobban123 ($6.40 in chips)

ANTES/BLINDS

shashibeshi posts blind ($0.25), Emilia1986 posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

snobban123 calls $0.50, shashibeshi bets $2, Emilia1986 bets $7, snobban123 folds, shashibeshi calls $5.25.

 

FLOP [board cards QS,JC,KC ]

shashibeshi checks, Emilia1986 checks

 

TURN [board cards QS,JC,KC,5D ]

shashibeshi checks, Emilia1986 checks.

 

RIVER [board cards QS,JC,KC,5D,AH ]

shashibeshi checks, Emilia1986 bets $10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolle, du har position. Du MÅSTE betta på flopp om fi bara synar betta även på turn. Om fi synat på både flopp och turn och sedan chckar river så skulle jag lätt betta river för värde, men man kan inte spela en hand så passivt som du gjorde - du låter fi dra ut helt gratis. Fi kanske är ett ricktigt skogsjucklo som synar ner med 99 eller Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolle, du har position. Du MÅSTE betta på flopp om fi bara synar betta även på turn. Om fi synat på både flopp och turn och sedan chckar river så skulle jag lätt betta river för värde, men man kan inte spela en hand så passivt som du gjorde - du låter fi dra ut helt gratis. Fi kanske är ett ricktigt skogsjucklo som synar ner med 99 eller Ax.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bettat floppen har jag reraisat preflop så bettar jag alltid floppen oavsett hur den ser ut, vad ska jag annars göra checka så han kan betta med vilken hand som helst och tvinga mig att folda. Jag suger iof men den dagen jag inte bettar floppen efter jag reraisat pre och det sen checkas till mig den dagen går jag upp i nivå och börjar spela 0.10/0.25 sådeså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolle, du har position. Du MÅSTE betta på flopp om fi bara synar betta även på turn. Om fi synat på både flopp och turn och sedan chckar river så skulle jag lätt betta river för värde, men man kan inte spela en hand så passivt som du gjorde - du låter fi dra ut helt gratis. Fi kanske är ett ricktigt skogsjucklo som synar ner med 99 eller Ax.

 

Man sliter sitt hår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...