Gå till innehåll

Hyra hus i biarritz trakten


tetris

Recommended Posts

Hallå, jag och ett antal polare (minst 6-8 personer) har tänkt att åka ner till biarritz (södra delen av franska atlantskusten) för att surfa och parta under ca 1månads tid under jun-jul.

 

Jag undrar därför om någon vet vart man ska vända sig om man är intresserad av att hyra ett hus. Vi är ute efter ett möblerade hus relativt (max 15min gång) nära stranden.

 

Länkar till hemsidor på engelska, franska och givetvis svenska fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är jävligt mycket vandrarhem och fransmän som har sina sommarställen där. Så var det när jag var där i alla fall. En bekant till mig hyrde en lägenhet över sommaren. Ring och checka med turistbyrån i biarittz/anglait!

 

Jo det verkar som att det uteslutande är lägenheter som gäller, hus finns.. men kostar väldigt mycket och finns "typ" inte tillgängligt nära stranden :(

 

Prot här på forumet var där 2005 och 2006. Tror han bodde i Hossegar (Uttalades iaf som Håssegår, är mycket osäker på stavningen). Hör med honom.

 

Heter han bara prot eller är det längre än så? Jag vad själv i biarritz förra året, men bodde då på camping, vilket man kunde utså i 2veckor.

 

Har hört talas om Hossegor (inte Hossegar :mrgreen: ), men tyvärr är det lite för långt in till Biarritz eller finns det uteliv även i Hossegor? Har dock hört att vågorna ska vara bättre norr om biarritz, så kanske väger upp det andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Jo jag har varit där ett litet tag både i början av förra sommaren och året där innan. Som ni skriver är vågorna bättre i Hossegor. Vet inte hur utelivet i Biarritz då vi aldrig riktigt lyckades ta oss förbi Hossegor nattklubbar :) Nejdå men utelivet är väldigt bra i Hossegor om man jämför med svensk standard och helt ok om man jämför med europeisk standard. Kan ta och fråga en polare som brukar va därnere vad han tycker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...