Gå till innehåll

Kortstokken og tilfeldigheter


Pok42

Recommended Posts

Har spillet som nybegynner i en del forskjellig nettpoker klienter. Jeg sitter igjen med ett inntrykk av at det er noen ting som gjentar seg:

 

1. Når jeg får par på hånd, for eksempel 77. Da får ofte en del andre rundt bordet et par på hånden samtidig. Da vinner ofte den som har høyest par på hånd, 3 like eller gjerne med en flush om en er heldig.

 

2. Når det har blitt spillet for eksempel følgende bord. 3Q4 7 K og en spiller har 10J, en annen har 77, en tredje har Q2 og jeg har Q3.

Hvis jeg da i neste utdeling får Q6 så kan jeg være nokså sikker på at det kommer minst 1 stykk Q på enten flop-turn-river.

 

Har andre opplevd at disse 2 fenomen ofte gjentar seg i poker?

 

Er en slik utdeling fra kortstokk realistisk med virkelighetens kortstokk?

 

Er dette noe poker rommet benytter får å tiltrekke seg flere spillere, slik at det skal bli litt forutsigbarhet og at spilleren skal synes det er morsommere å delta i turneringene?

 

Disse fenomen jeg beskriver, har de fått noen spesielle kallenavn i poker ennå, eller kan vi finne på noe å kalle dem for og bli forstått av andre pokerspillere?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många, inklusive jag själv, tror att de flesta pokerrum är "hederliga" och att riggning och manipulering av utfallet inte är något som förekommer. De mönster man tror sig se är rent slumpmässiga och beror på varians i kombination med selektivt minne. Dock finns det såklart andra som hävdar motsatsen, och är övertygade om att alla typer av skumma grejer förekommer. Det finns en mastodonttråd om detta på forumet:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=342

 

Happy reading!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...