Gå till innehåll

2 straightflushar på en timme!


mikaela

Recommended Posts

Satt på svenska spel, texas holdem NL 0.50/1. Gått ganska bra ikväll, då händer detta:

 

Kl. 22:36:01 får jag en straightflush, har spader 9 på hand. Brädan: [10s, Kns, 3k, Ds, 8s]

Härligt tyckte jag och var stolt, ingen hög vinst tyvärr.

 

Kl. 23:34:49 får jag en till! Har nu spader 8 och 10 på hand. Brädan: [2k, 7s, 6s, 6h, 9s]

 

Vad är sannolikheten för detta? Dessutom nästan liknande hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fått 2 på 11 min på partypoker ^^

iofs inte samma bord men..

 

har ej kvar prints tyvärr..

 

men har en fin print när det ligger royalstraightflush på bordet :)

 

Jag satt vid samma bord bägge gångerna. 5-personersbord, varav 3 av de andra "upplevde" bägge straightflusharna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken.

 

Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad är sannolikheten för detta? Dessutom nästan liknande hand.

 

Sannolikheten är så liten att det är osannolikt och om det är osannolikt så kan det inte ha hänt för då hade det varit sant och det va ju osannolikt, precis som Harrisburg i USA. Citat av Tage Danielsson:lol:

 

Med andra ord har det verkligen hänt eller.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken.

 

Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över.

 

Jag skrev inte att jag var upphetsad. Upphetsad är jag inte vid pokerbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikheten är så liten att det är osannolikt och om det är osannolikt så kan det inte ha hänt för då hade det varit sant och det va ju osannolikt, precis som Harrisburg i USA. Citat av Tage Danielsson:lol:

 

Med anra ord har det verkligen hänt eller.....?

 

Lol! Jag är säker på att det hänt! (straightflusharna alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken.

 

Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över.

 

Hehe....

Måste bara fråga...

Har du många vänner i riktiga livet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Jag är säker på att det hänt! (straightflusharna alltså)

 

Hur säker då? Sannolikheten är ju sååå liten att det är osannolikt! och så vidar.....:roll:

 

Och vad upphettsad anbelangar så kan man bli det vid bordet, köksbordet alltså:oops: .

 

Men du. Kul och grattis och sug åt dig för nu kommer det att ta tid innan du får en igen. Färgstegen alltså:roll:

 

För sannolikheten ..... osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Satt på svenska spel, texas holdem NL 0.50/1. Gått ganska bra ikväll, då händer detta:

 

Kl. 22:36:01 får jag en straightflush, har spader 9 på hand. Brädan: [10s, Kns, 3k, Ds, 8s]

Härligt tyckte jag och var stolt, ingen hög vinst tyvärr.

 

Kl. 23:34:49 får jag en till! Har nu spader 8 och 10 på hand. Brädan: [2k, 7s, 6s, 6h, 9s]

 

Har fått två Royal Straight Flush, båda hjärter, på samma tid som du, en timme... inget bra betalt på någon av dem. Det var på Party Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fruktansvärt orättvist tycker jag.. Själv har jag nu spelat THE seriöst i 2 år och aldrig (!) fått en straight flush/Royal. Kör för tillfället 4 bord i taget när jag nöter så nog fasiken borde väl spjuveln straight flush ha dykt upp för mig med..

 

Men grattis till dig då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått två Royal Straight Flush, båda hjärter, på samma tid som du, en timme... inget bra betalt på någon av dem. Det var på Party Poker.

 

 

 

Till ursprungsskaparen:

Allt om str8 flush:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=523

 

Till zuupah:

Allt om Royals:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=486

 

Till Juggler:

Jag låser tråden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...