Gå till innehåll

Omaha


WingDing

Recommended Posts

HU Omaha PL

 

512 pers, freeroll, Winner takes all. Spelade den förra gången den gick och hade tänkt spela denna gången också. Saken är bara den att, jag inte har den blekaste aning om hur man spelar Omaha, varken HU eller någonting annat heller för den delen.

Så min fråga: Hur spelar man Omaha? Vilka starthänder ska man spelare och hur funkar det med färg och sånt, är det sju kort eller fem kort som räknas? Jag lär väl inte vinna denna gången heller men det hade ändå varit kul att lära sig lite om det underliga spelet Omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då har jag väl förstått den biten så gott det går just nu. En fråga till. Satt nyss och spelade 0.1-0.2 PL Omaha och fick handen 666Q, sen på floppen kom det Q82, jag hade då ett par i damer, men varför hade jag inte två par QQ668 borde väl bästa handen vara? Eller?
'

 

Citat från länken här ovan :

 

Omaha ges fyra dolda kort till varje spelare och målet är att göra den bästa pokerhanden med två av korten på handen och tre av korten på bordet. Till skillnad från Texas Hold'em så måste man använda två kort på handen istället för som i Texas Hold'em att man slår ihop alla kort på handen med alla kort på bordet.

 

=> QQ862 som bästa hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...