_ante_ Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Den här handen spelade jag för några dagar sen på svenska spels 2.5/5-bord. jag har inte så bra koll på spelarna eftersom jag spelade 4 bord samtidigt och då brukar jag inte klara av att hålla koll på alla spelarna. här är handen iaf: ***** Hand 208369580 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 januari 2007 15:19:57 Diana 36 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: kios (173.59) Plats 2: pove99 (135.67) Plats 3: ante88 (436.40) Plats 4: Stumpiz (594.46) Plats 5: fishking (459.05) pove99 lägg LM 2.50 ante88 lägg SM 5.00 ** Giv ** kios [N/A, N/A] pove99 [N/A, N/A] ante88 [8r, 7r] Stumpiz [N/A, N/A] fishking [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Stumpiz Syna 5.00 fishking Syna 5.00 kios Lägg pove99 Lägg ante88 Passa *** Flop(Board): *** : [7h, 9h, 7s] *** Bet Runda 2 *** ante88 Satsa 10.00 Stumpiz Syna 10.00 fishking Syna 10.00 *** Turn(Board): *** : [7h, 9h, 7s, Dk] *** Bet Runda 3 *** ante88 Passa checkar för att inte visa så tydligt att jag har triss. Stumpiz Satsa 25.00 fishking Syna 25.00 ante88 Syna 25.00 här vet jag inte riktigt varför jag bara synade. det känns lite dumt nu i efterhand men jag tror att jag tänkte att jag skulle syna här och sen syna på rivern om någon betade där också. *** River(Board): *** : [7h, 9h, 7s, Dk, 2r] *** Bet Runda 4 *** ante88 Passa Stumpiz Satsa 35.00 fishking Höj till 125.00 Här blir det problem. nu känns det inte längre som att min hand är bäst. fishking har bara synat hela vägen och nu raisar han rejält. känns mycket som en kåk tycker jag men vad tycker ni att man kan syna här? finns det många händer jag slår? tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johan246 Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Jobbiga på SS är att många spelare där synar med nästan allt och höjer bara med riktigt bra el. riktigt dåligt. Så hur har han spelat tidigare? Jag skulle nog haft svårt att kasta här dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sooraw Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Dåligt spelad hand. Beta turn. Som spelad borde du checkraisat turn. Hade det varit HU på river hade det varit en enkel syn. Nu när ni är tre blir det svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy_pinko Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 syn hade jag gjort, han träffa säkert Damen tror ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aka_thn Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Jag hade synat, men jag är väl en sån där "synare" som ni kallar det Sätter honom på Q A.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hackson Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Hade instasynat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 15 på flop, 45 på turn, 120 på river. Instacall som spelat, kan inte sätta honom på 99 eller 22 här så det enda som slår dig är en bättre kicker. Personligen tror jag att han har antingen missade hjärter som försöker utnyttja svagheten du visar på river eller 76s som försöker få värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 15 på flop, 45 på turn, 120 på river. Instacall som spelat, kan inte sätta honom på 99 eller 22 här så det enda som slår dig är en bättre kicker. Personligen tror jag att han har antingen missade hjärter som försöker utnyttja svagheten du visar på river eller 76s som försöker få värde. Varför just 76s? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ante_ Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Jag valde att folda handen. han som jag trodde hade nåt bra hade JT och den andra hade 67. jag spelade handen riktigt dåligt på turn så jag får skylla mig själv tycker jag men på rivern vet jag inte om min fold var så dålig. det kändes inte som att han med JT hade kunnat ha så mycket som jag kunde slå men han spelade den rätt dumt på rivern enligt mig. vet dock inte om man borde syna eller folda min hand där. den var lite tveksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Applefish Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Blixtsnabb allin, slår vad om att han kan ha allt mellan AA-33 Svenska spel är ett nätverk där dom flesta inte verkar veta vad poker är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Tycker inte det räcker med att sätta fi på "nåt bra" om det inte finns någon vettig hand han kan ha som slår dig, inga drag gick in och kåk verkar ej trolig med tanke på limparna preflop. Tror dock inte att hans range är så vid som Applefish föreslår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ante_ Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Dåligt spelad hand. Beta turn. Som spelad borde du checkraisat turn. Hade det varit HU på river hade det varit en enkel syn. Nu när ni är tre blir det svårare. vad gjorde jag för fel före turn? på turn vet jag att det var så dumt som det kan bli men innan det vet jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda. möjligtvis checkraisa på floppen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phew Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Blixtsnabb allin, slår vad om att han kan ha allt mellan AA-33 Svenska spel är ett nätverk där dom flesta inte verkar veta vad poker är. Jo, men så förlorar du nog också nästan varje gång du spelar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 18 Januari , 2007 Rapport Share Postad 18 Januari , 2007 Blixtsnabb allin, slår vad om att han kan ha allt mellan AA-33 Svenska spel är ett nätverk där dom flesta inte verkar veta vad poker är. Du spelar alltså där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 19 Januari , 2007 Rapport Share Postad 19 Januari , 2007 Blixtsnabb allin, slår vad om att han kan ha allt mellan AA-33 jag slår vad om att han kan ha allt mellan 22-AA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 19 Januari , 2007 Rapport Share Postad 19 Januari , 2007 vad gjorde jag för fel före turn? på turn vet jag att det var så dumt som det kan bli men innan det vet jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda. möjligtvis checkraisa på floppen Inget fel före turn. På floppen är det väl du som betar och de andra synar bara? Bra spelat. På turn borde du ha betat eller checkraisat som spelad. På river måste du syna även om du har en spelare bakom. Det är svårt att sätt ngn på en bättre hand än vad du har. Klassiskt nybörjarfel att lägga en riktigt stark hand i en stor pott. Du får tänka på att det är superfiskar du spelar mot och de har i genomsnitt mycket sämre händer än vad du har i det här fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts